• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

„DKV LIVE Metų sunkvežimio“ konkurse pirmą kartą Lietuvoje patikrintas svarbiausias sunkiasvorių saugumo rodiklis

Lengvųjų automobilių vairuotojai žvalgydamiesi sau naujos transporto priemonės mėgsta žvilgtelėti į išsirinkto modelio techninius parametrus ir pasidomėti, per kiek laiko šis pasiekia 100 km/val. greitį. Parametras, kaip greitai įsibėgi sunkvežimiai, taip pat svarbus, tačiau dar svarbesnis yra sunkiasvorių stabdymo efektyvumo rodiklis, mat nuolatos keliasdešimties tonų svorio krovinius vežančios transporto priemonės privalo būti kuo saugesnės kelyje.

Pirmą kartą Lietuvoje rengiamame „DKV LIVE Metų sunkvežimio“ konkurse, pasitelkus Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) mokslininkus, buvo išmatuoti šie du svarbiausi sunkiosios technikos saugumą apibūdinantys parametrai.

Apibrėžia daugybė taisyklių

Įprastai kas kartą, kai į rinką išrieda naujas sunkvežimis, atliekami jo bandymai, kadangi transporto priemonė privalo atitikti Europos Sąjungoje galiojančius reikalavimus. Anot VGTU Transporto inžinerijos fakulteto Automobilių inžinerijos katedros docento Vido Žuraulio, šiose taisyklėse niuansų ir sąlygų ypač daug.

„Pavyzdžiui, yra kelios skirtingos stabdžių sistemos, kaip kad darbinė, pagalbinė ir kitos. Tuomet parametrai vertinami sunkvežimiui važiuojant su puspriekabe, priekaba ir be jų, stabdymo efektyvumas tikrinamas, kai variklis sujungtas su transmisija, kai atjungtas nuo jos“, – vardijo „DKV LIVE Metų sunkvežimio“ dalyvių matavimus atlikęs ekspertas.

Visgi nurodomose taisyklėse sunkvežimiams yra vienas matavimas, kuris apibrėžia automobilio stabdymą nuo 60 km/val. greičio. Taisyklėse nurodoma, kad tokiu atveju stabdymo kelias neturi būti didesnis nei 36,7 metro.

„Būtent tokį bandymą ir darėme ir į tą reikalavimą su visais sunkvežimiais tilpome. Visgi atlikdami matavimus daugiau dėmesio kreipėme į stabdymo efektyvumą per išvystomą lėtėjimo pagreitį. Mat stabdymo kelias tiesiogiai priklauso nuo pradinio greičio, o stabdymo efektyvumui pradinis greitis tokios įtakos neturi, nėra didelės reikšmės, ar stabdysime nuo 55 km/val., ar nuo 65 km/val.“, – aiškino ekspertas.

Tose pačiose taisyklėse nurodoma, kad stabdymo pagreitis turi siekti mažiausiai 5 metrus per sekundę kvadratu. Pasak V. Žuraulio, ši reikšmė minimali, kad tuo skaičiai didesni, tuo geriau sunkvežimis stabdo.

„Ir visais atvejais mums pavyko šią ribą perlipti, o kartais – net ir geroka viršyti. Mažiausia stabdymo efektyvumo reikšmė buvo 5,5 ir 5,9 metrai per sekundę kvadratu, o buvo ir tokių sunkvežimių, kurių stabdymo efektyvumas pasiekė net ir daugiau nei 8 metrus per sekundę kvadratu. Tai jau prilygsta intensyviam stabdymui su lengvuoju automobiliu“, – vertino žinovas.

Lemia ir kiti veiksniai

Ir nors norint, kad sunkvežimis atitiktų visus reikalavimus, atliekama galybė matavimų ir su kroviniu, ir be jo, V. Žuraulis pabrėžė, kad kalbant apie stabdymą su pakrauta puspriekabe ar priekaba reikėtų nepamiršti, kad tokiu atveju atsiranda didžiulė inercija, kuri priešinasi stabdymui.

„Įtakos turi ne tik tai, kaip sureguliuota stabdžių sistema, ar važiuojama su priekaba, kuri neapkrauna galinės ašies, ar su puspriekabe, kurios dalis svorio tenka transporto priemonės galinei ašiai, bet ir tai, kokios būklės yra sunkvežimio padangos, koks kelias ir kokia jo dangos būklė“, – aiškino V. Žuraulis.

Matavimai parodė lyderius

Kaip pasakojo V. Žuraulis, atliekant sunkvežimių pagreitėjimo iki 60 km/val. bandymus, efektyviausiai pasirodė „Scania S“, „Volvo FH“ ir „Mercedes-Benz Actros“. Šių trijų sunkvežimių rezultatas buvo ganėtinai panašus.

Vertinant stabdymo efektyvumą, pasakojo VGTU docentas, geriausius rezultatus parodė MAN TGX sunkvežimis. Ganėtinai netoli buvo ir „Iveco S-Way“ bei „Volvo FH“ sunkvežimiai.

Abiems bandymams, sakė ekspertas, buvo naudojamas pagreičio jutiklis, kuris buvo įtaisomas kiekviename sunkvežimyje. Po matavimo analizuojama vidutinė maksimali pasiekiama reikšmė.

„Tiek įsibėgėjimas, tiek stabdymas nėra nusistovėję, todėl matuojant stabdymo efektyvumą, prietaisas perskaičiuoja vidutinę maksimalią reikšmę. Su pagreitėjimu šiek tiek paprasčiau – tiksliai fiksuojama ta riba, kai pasiekiamas 60 km/val. greitis. Tiesa, matuojant šį parametrą daug reikšmės turi pavarų perjungimo intervalai“, – sakė pašnekovas.

Pirmieji sunkvežimių rinkimai

Konkursas „DKV LIVE Metų sunkvežimis“ Lietuvoje rengiamas pirmą kartą. Lietuvos žurnalistų autoklubo organizuojami rinkimai vyks kas dvejus metus.

Konkurse dalyvauja septyni sunkvežimiai (abėcėlės tvarka):

  • „Ford F-Max“
  • „Iveco S-Way“
  • MAN TGX
  • „Mercedes-Benz Actros“
  • „Scania R“
  • „Scania S“
  • „Volvo FH“

„DKV LIVE Metų sunkvežimis“ dalyvių bandymų stovykloje, surengtoje Šiaulių Darbo rinkos mokymo centro autodrome, visi kandidatai buvo įvertinti tiek teoriškai, tiek praktinių bandymų metu. 10 narių komisijai, kurią sudaro rinkos profesionalai, numatyti tokie vertinimo kriterijai kaip saugumas, degalų sąnaudos bei CO2 emisijos, eksterjero ir interjero dizainas, ergonomika ir vairuotojo patogumas, transmisija, variklis, priežiūros kaštai.

Konkurso finalas ir nugalėtojų apdovanojimas vyks gegužės 14 d.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Naudoto automobilio pirkimas
Skaityti

Kokį pasirinkti – naudotą ar naują elektromobilį? Aptarė privalumus ir minusus

Greičio viršijimas
Skaityti

Viršijote greitį su nuomotu automobiliu? Štai kas jūsų laukia Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje

Automobilio gedimas kelyje
Skaityti

Netikėtai sugedus automobiliui kas dešimtas lietuvis ieško finansinės pagalbos

Draudimas
Skaityti

Važiuoti smagu, netekti skaudu: kaip apsaugoti dvirates transporto priemones nuo ilgapirščių

Krasta auto
Skaityti

„Krasta Auto“ keičia pavadinimą į UAB „Inchcape Auto“

Mokami keliai
Skaityti

Plečiamas mokamų kelių tinklas: ką reikia žinoti transporto priemonių valdytojams?

komercinis transportas
Skaityti

Naujos kartos „Volkswagen“ komercinės transporto priemonės – modernesnės, efektyvesnės ir universalesnės

Tiltai
Skaityti

10 įspūdingų Lietuvos tiltų, kuriuos „Via Lietuva“ keliautojams rekomenduoja pamatyti šią vasarą

Formulė 1
Skaityti

Ar Lietuva galėtų surengti „Formulės 1“ Didįjį Prizą?

Automobilis šeimai
Skaityti

Kokį automobilį rinktis šeimai?

Vairavimo žinių atnaujinimas
Skaityti

Privalomą vairavimo žinių atnaujinimą lietuviai laiko nereikalinga našta, ekspertai ragina verčiau daugiau dėmesio skirti vairuotojų informavimui

Naudoti automobiliai
Skaityti

Naudotų automobilių pardavėjai: didesnė atsiskaitymų grynaisiais kartelė augins šešėlį

Įkrovimo stotelės magistralė
Skaityti

Automagistralėje Kaunas-Vilnius – 2 naujos itin greito elektromobilių įkrovimo stotelės

Kelio ženklai
Skaityti

„Via Lietuva“ vairuotojus ragina keliuose stebėti šiuos ženklus: kokią informaciją jie pateikia

Via Lietuva
Skaityti

„Via Lietuva“ skelbia, kurie kritinės būklės tiltai bus sutvarkyti šiemet ir artimiausiais metais

Paspirtuko šalmas
Skaityti

Galva – jautri paspirtukininko vieta: kodėl šalmą dėvėti būtina

Dviračių takai
Skaityti

Tai, ko Lietuvoje dar nebuvo: „Via Lietuva“ pėsčiųjų ir dviračių taką paženklino naktį švytinčiais dažais

Mokami keliai
Skaityti

Plečiamas mokamų kelių tinklas krovininiam ir komerciniam transportui 

NAUJIENOS

Milikonių įkalnė

Dėl rekonstrukcijos uždaroma Milikonių įkalnė: keisis eismo tvarka ir viešojo transporto maršrutai

Internetiniai žaidimai

Geriausi internetiniai žaidimai „Geeks“: strategija, mokslinė fantastika ir linksmos pramogos

Formulė 1

Kova dėl pergalės: kas dominuos „Formulės 1” lenktynių pasaulyje šiemet?

Taršūs automobiliai

Seimas spręs, ar atšaukti pareigą aplinkosaugininkams tikrinti lengvųjų automobilių taršą

Elektrinis mikroautobusas

Šiaulių ir Panevėžio rajonuose dyzelinius mikroautobusus keis elektriniai

Automobilio pirkimas kaip neapsigauti

Po gražiu kiautu – sudužusi gelda: kaip išvengti prastos būklės automobilio?

PATARIMAI

Motociklo vairavimo kursai. Patarimai ir praktika. Video

Ką daryti, kad variklis žiemą neužšaltų

Kaip šaltą rytą užvesti automobilį

Krovinių gabenimas – ką verta žinoti?

Naudoto automobilio finansavimas

Naudoto automobilio finansavimo galimybės

Kur vežti taisyti savo automobilį?

PARTNERIO TURINYS

Sunkvežimių padangų rinka: seni stereotipai „žudomi“ mažomis kainomis ir šiuolaikinėmis technologijomis

Automobilio nuoma už mažą kainą!

Tekinimo staklės: gamintojai ir savybės

Industrinės padangos

Nebeveikia automobilio žibintai? Išvenkite šių pasirinkimo klaidų

„CityBee“: 2017-aisiais Lietuvoje įvyko automobilių dalijimosi paslaugos lūžis

STRAIPSNIAI

Nesileiskite apakinami saulės

Išlipant iš automobilio „trenkia“ elektra. Ar tai kenkia sveikatai?

Kėbulo geometrijos atstatymas

Kaip pakeisti transporto priemonės klasę iš N1 į M1

UltraGrip Performance 3

„Goodyear“ pristato „UltraGrip Performance 3“

Rolls-Royce Wraith nustebins prabanga ir galia

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.