• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Tyrimas: kuriose šalyse tikimybė įsigyti automobilį su suklastota rida yra didžiausia?

Vidutiniškai vairuotojai keičia automobilį kas 3-5 metus. Tai reiškia, kad automobilį pirkti tenka du kartus per dešimtmetį ir kas kartą renkantis naują transporto priemonę susiduriama su rizika pakliūti į sukčių pinkles.

Neseniai automobilių istorijos patikros platforma „carVertical“ atliko tyrimą, siekiant išsiaiškinti kaip ridos klastojimo atvejų skaičius priklauso nuo šalies. Tyrimo metu patikrinta beveik 900 tūkst. automobilių istorijos ataskaitų iš 2021 m. 

Ridos klastojimas dažniausiai pasitaiko Centrinėje ir Rytų Europoje

Tyrimo duomenys atskleidė, kad daugiausiai automobilių su atsukta rida yra Latvijoje. Daugiau nei 24 proc. automobilių, patikrintų šioje šalyje turėjo ridos klastojimo įrašų. Ši statistika parodo, kad kas ketvirtas naudoto automobilio pirkėjas Latvijoje yra ridos klastojimo auka.

Antroje vietoje pagal atsuktų ridų skaičių lieka Rumunija. Kas penktas naudotas automobilis arba net 20 proc. automobilių, patikrintų per „carVertical“ platformą Rumunijoje, turėjo ridos klastojimo įrašų.

Situacija kitose Baltijos šalyse išlieka panaši: pagal suklastotų ridų skaičių Estija yra trečioje vietoje (18,95 proc.), o Lietuva lieka ketvirtoje (18,34 proc.). 

Tačiau, nors ridos klastojimo atvejų pasitaiko visur, kai kuriose Centrinės bei Pietų Europos šalyse situacija yra žymiai geresnė. Pavyzdžiui, Čekijoje, Slovakijoje, Slovėnijoje, Kroatijoje bei Serbijoje tik kas dešimtas patikrintas automobilis turėjo įrašų apie atsuktą ridą. Tuo tarpu, tikimybė įsigyti naudotą automobilį su netikra rida Lenkijoje siekia 12 proc., o Vengrijoje – 14 proc.

Didžiulė žala Europos ekonomikai

Anot „carVertical“ komunikacijos vadovo Matas Buzelio, tokios naudotų automobilių klastotės Europoje pridaro milijardus eurų žalos. Pirkdami pigius automobilius žmonės tikisi sutaupyti, tačiau, jeigu automobilio istorijoje yra klastočių ar avarijų, jie išleidžia didžiules sumas remontui ir priežiūrai.

„Didžioji dalis naudotų automobilių į Rytų Europą yra gabenami iš Vokietijos, Prancūzijos, Belgijos, Olandijos ir Italijos. Iš užsienio atvežtų automobilių pirkimas yra itin rizikingas, nes būtent jiems rida klastojama dažniausiai – tai yra lyg nematomas nusikaltimas. Vieno tyrimo metu buvo nustatyta, kad dėl tokių klastočių per metus vien Europa patiria 9 mlrd. eurų žalą“, – teigia M. Buzelis.

Didžiausia problema, kad teisėsauga negali tiksliai atsekti, kas suklastojo automobilio ridą ir vis dar nėra jokių aiškiai apibrėžtų įstatymų, numatančių bausmes už šią nusikalstamą veiklą. Nors kai kurios Vakarų Europos šalys stipriai baudžia ar net įkalina už ridos klastojimą, ekonomiškai silpnesnės šalys dažniausiai neskiria pakankamai resursų šiai problemai spręsti.

Automobilius su atsukta rida parduoti gerokai sunkiau

2021-ieji metai buvo tikras išbandymas automobilių industrijai dėl besitęsiančios puslaidininkių krizės. Niekas nenorėjo atsikratyti savo lizinginių automobilių, nes rinkoje tiesiog nebuvo kuo jų pakeisti. Pirkėjai susiduria su problemomis, kadangi rinkoje labai trūksta tvarkingų naudotų automobilių.

Anot „carVertical“,  šiemet teks taikstytis su tomis pačiomis problemomis. M. Buzelis pabrėžia, kad ypač svarbu patikrinti automobilio istoriją prieš perkant naudotą automobilį: „Per pastaruosius metus pasaulyje sutriko svarbios tiekimo linijos, todėl rasti tvarkingą automobilį tapo daug sudėtingiau. Tačiau, tai tikrai nėra priežastis aklai pasitikėti pardavėjais. Automobilio istorijos patikra gali apsaugoti nuo daugelio populiarių klastočių, tarp kurių yra ir ridos atsukimas“.Automobilius su suklastota rida yra ne tik sudėtingiau ir brangiau prižiūrėti, bet juos taip pat labai sunku parduoti už pradinę, ar netgi žemesnę, kainą. Automobilių eksperto teigimu, pirkėjai, už automobilius su atsukta rida dažnai permoka net iki 25 proc. Kadangi naudotų automobilių rinkos skaidrumas sparčiai auga, parduoti tokį automobilį darosi vis sudėtingiau.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Formulė 1
Skaityti

Kova dėl pergalės: kas dominuos „Formulės 1” lenktynių pasaulyje šiemet?

Taršūs automobiliai
Skaityti

Seimas spręs, ar atšaukti pareigą aplinkosaugininkams tikrinti lengvųjų automobilių taršą

Elektrinis mikroautobusas
Skaityti

Šiaulių ir Panevėžio rajonuose dyzelinius mikroautobusus keis elektriniai

Automobilio pirkimas kaip neapsigauti
Skaityti

Po gražiu kiautu – sudužusi gelda: kaip išvengti prastos būklės automobilio?

Adampolis group
Skaityti

Ambicinga „Adampolis Group“ plėtra: į naują kompleksą investuoja 33 mln. eurų

Vilkikų vairavimas virtuali realybė
Skaityti

Virtuali realybė vilkikų vairuotojams: KTU mokslininkų ir partnerių kuriamas VR įrankis padės įvaldyti stresines situacijas kely

Metų automobilis 2025
Skaityti

„Metų automobilis 2025“: pretendentų šokiai Bukiškių autodrome

Novaturas
Skaityti

„Novaturas“ trečiąjį ketvirtį gavo 61,1 mln. eurų pajamų, rugsėjis – pelningas

Juodosios dėmės Via Lietuva
Skaityti

Šalies keliuose tapo saugiau: „Via Lietuva“ skelbia apie įgyvendintą šių metų „juodųjų dėmių“ sprendimų planą

vandeniliu varomi autobusai
Skaityti

Naujiems elektra ir vandeniliu varomiems keleiviniams autobusams įsigyti – dar 36 mln. Eur investicijų

Zbigniew Paszkowic
Skaityti

Paskirtas naujasis „ORLEN Lietuva“ generalinis direktorius Zbigniew Paszkowicz

Klaipėda gatvės
Skaityti

Prasidėjus žiemos sezonui – gatvių priežiūros žemėlapis miestiečiams

Vilniaus judumo žemėlapis
Skaityti

„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link

Rimvydas Pocius
Skaityti

Kad pirmasis plikledis neužkluptų netikėtai: trys patarimai iš draudimo ekspertų

„Mercedes-Benz“ kompetencijų centras „eCampus“
Skaityti

Naujas „Mercedes-Benz“ kompetencijų centras „eCampus“ susitelks į ateities akumuliatorių technologijas

Automobilių vairavimo taisyklės
Skaityti

10 keisčiausių kelių eismo taisyklių, kurias reikėtų žinoti keliaujant į užsienį

Dviratininkai ir eismo įvykiai
Skaityti

Vasarai artėjant į pabaigą, dviratininkų gatvėse nemažėja: eismo įvykiuose sužalojami kasdien

Elektromobiliai
Skaityti

Elektromobilių vairuotojų privilegijos: nuo viešojo transporto juostų Vilniuje iki didesnio greičio limito Austrijos greitkeliuose

NAUJIENOS

„Viada“ vadovas Linas Vytautas Karlavičius

Ekspertai: teiginiai, kad degalinės nustato degalų kainas – mitas

Elektromobiliai taupymas

Vasara – ilgesnių kelionių automobilių metas: kaip maksimaliai sumažinti elektromobilio energijos sąnaudas?

Paspirtukininkai problemos

Policija įvardijo dažniausias paspirtukininkų „nuodėmes“: be šalmų ir apsvaigę

Stiklo įdauža

Į automobilio stiklą atskriejęs akmenukas gali padaryti ir 8 tūkst. eurų žalą

Žemės ūkio valdymo platforma

Lietuvos laukus jau pjauna autonominiai kombainai: kodėl žemės ūkis nebegali išsiversti be skaitmeninių technologijų?

Baltijos šalių vairuotojai saugumas

Ar Baltijos šalių vairuotojai pasirūpina keleivių saugumu? Statistika dar nedžiugina

PATARIMAI

Požymiai, kad automobilis ar jo dokumentai gali būti suklastoti

Vairavimas žiemą: svarbi automobilio techninė būklė

karštis automobilyje

Vairuotojams – išbandymas karščiu: gydytojo patarimai, kaip pagerinti važiavimo sąlygas

Verta žinoti: kiek kainuoja susidūrimas su gyvūnu kelyje?

5 mitai apie automobilių saugumą, kuriais žmonės dar patiki

Sėkmės istorijos tęsinys: pristatyta naujoji „Mercedes-Benz“ E klasė

PARTNERIO TURINYS

Į ką atsižvelgti renkantis žiemines padangas?

Profesionalūs vairavimo mokymai. Nuo motociklo iki traktoriaus

Profesionalus automobilių stiklų remontas

Mikroautobusų nuoma Vilniuje: kodėl verta nuomotis?

Tinkamiausių ratų montavimo staklių pasirinkimas: aspektai, kuriuos reikia įvertinti

Automobilis ir žiema – tai ne tik žieminės padangos

STRAIPSNIAI

Laukiantiems 918 Spyder

Kodėl reikalingas atšvaitas?

Valytuvai

Kodėl cypia valytuvai?

„Volkswagen“ pagamino „Golf“ superautomobilį, kurio vertė daugiau nei 12 milijonų litų

Atsargiai, daužtas!

Pagiringas vairuotojas – pavojingas!

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.