• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Tyrimas: kuriose šalyse tikimybė įsigyti automobilį su suklastota rida yra didžiausia?

Vidutiniškai vairuotojai keičia automobilį kas 3-5 metus. Tai reiškia, kad automobilį pirkti tenka du kartus per dešimtmetį ir kas kartą renkantis naują transporto priemonę susiduriama su rizika pakliūti į sukčių pinkles.

Neseniai automobilių istorijos patikros platforma „carVertical“ atliko tyrimą, siekiant išsiaiškinti kaip ridos klastojimo atvejų skaičius priklauso nuo šalies. Tyrimo metu patikrinta beveik 900 tūkst. automobilių istorijos ataskaitų iš 2021 m. 

Ridos klastojimas dažniausiai pasitaiko Centrinėje ir Rytų Europoje

Tyrimo duomenys atskleidė, kad daugiausiai automobilių su atsukta rida yra Latvijoje. Daugiau nei 24 proc. automobilių, patikrintų šioje šalyje turėjo ridos klastojimo įrašų. Ši statistika parodo, kad kas ketvirtas naudoto automobilio pirkėjas Latvijoje yra ridos klastojimo auka.

Antroje vietoje pagal atsuktų ridų skaičių lieka Rumunija. Kas penktas naudotas automobilis arba net 20 proc. automobilių, patikrintų per „carVertical“ platformą Rumunijoje, turėjo ridos klastojimo įrašų.

Situacija kitose Baltijos šalyse išlieka panaši: pagal suklastotų ridų skaičių Estija yra trečioje vietoje (18,95 proc.), o Lietuva lieka ketvirtoje (18,34 proc.). 

Tačiau, nors ridos klastojimo atvejų pasitaiko visur, kai kuriose Centrinės bei Pietų Europos šalyse situacija yra žymiai geresnė. Pavyzdžiui, Čekijoje, Slovakijoje, Slovėnijoje, Kroatijoje bei Serbijoje tik kas dešimtas patikrintas automobilis turėjo įrašų apie atsuktą ridą. Tuo tarpu, tikimybė įsigyti naudotą automobilį su netikra rida Lenkijoje siekia 12 proc., o Vengrijoje – 14 proc.

Didžiulė žala Europos ekonomikai

Anot „carVertical“ komunikacijos vadovo Matas Buzelio, tokios naudotų automobilių klastotės Europoje pridaro milijardus eurų žalos. Pirkdami pigius automobilius žmonės tikisi sutaupyti, tačiau, jeigu automobilio istorijoje yra klastočių ar avarijų, jie išleidžia didžiules sumas remontui ir priežiūrai.

„Didžioji dalis naudotų automobilių į Rytų Europą yra gabenami iš Vokietijos, Prancūzijos, Belgijos, Olandijos ir Italijos. Iš užsienio atvežtų automobilių pirkimas yra itin rizikingas, nes būtent jiems rida klastojama dažniausiai – tai yra lyg nematomas nusikaltimas. Vieno tyrimo metu buvo nustatyta, kad dėl tokių klastočių per metus vien Europa patiria 9 mlrd. eurų žalą“, – teigia M. Buzelis.

Didžiausia problema, kad teisėsauga negali tiksliai atsekti, kas suklastojo automobilio ridą ir vis dar nėra jokių aiškiai apibrėžtų įstatymų, numatančių bausmes už šią nusikalstamą veiklą. Nors kai kurios Vakarų Europos šalys stipriai baudžia ar net įkalina už ridos klastojimą, ekonomiškai silpnesnės šalys dažniausiai neskiria pakankamai resursų šiai problemai spręsti.

Automobilius su atsukta rida parduoti gerokai sunkiau

2021-ieji metai buvo tikras išbandymas automobilių industrijai dėl besitęsiančios puslaidininkių krizės. Niekas nenorėjo atsikratyti savo lizinginių automobilių, nes rinkoje tiesiog nebuvo kuo jų pakeisti. Pirkėjai susiduria su problemomis, kadangi rinkoje labai trūksta tvarkingų naudotų automobilių.

Anot „carVertical“,  šiemet teks taikstytis su tomis pačiomis problemomis. M. Buzelis pabrėžia, kad ypač svarbu patikrinti automobilio istoriją prieš perkant naudotą automobilį: „Per pastaruosius metus pasaulyje sutriko svarbios tiekimo linijos, todėl rasti tvarkingą automobilį tapo daug sudėtingiau. Tačiau, tai tikrai nėra priežastis aklai pasitikėti pardavėjais. Automobilio istorijos patikra gali apsaugoti nuo daugelio populiarių klastočių, tarp kurių yra ir ridos atsukimas“.Automobilius su suklastota rida yra ne tik sudėtingiau ir brangiau prižiūrėti, bet juos taip pat labai sunku parduoti už pradinę, ar netgi žemesnę, kainą. Automobilių eksperto teigimu, pirkėjai, už automobilius su atsukta rida dažnai permoka net iki 25 proc. Kadangi naudotų automobilių rinkos skaidrumas sparčiai auga, parduoti tokį automobilį darosi vis sudėtingiau.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Naudoto automobilio pirkimas
Skaityti

Kokį pasirinkti – naudotą ar naują elektromobilį? Aptarė privalumus ir minusus

Greičio viršijimas
Skaityti

Viršijote greitį su nuomotu automobiliu? Štai kas jūsų laukia Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje

Automobilio gedimas kelyje
Skaityti

Netikėtai sugedus automobiliui kas dešimtas lietuvis ieško finansinės pagalbos

Draudimas
Skaityti

Važiuoti smagu, netekti skaudu: kaip apsaugoti dvirates transporto priemones nuo ilgapirščių

Krasta auto
Skaityti

„Krasta Auto“ keičia pavadinimą į UAB „Inchcape Auto“

Mokami keliai
Skaityti

Plečiamas mokamų kelių tinklas: ką reikia žinoti transporto priemonių valdytojams?

komercinis transportas
Skaityti

Naujos kartos „Volkswagen“ komercinės transporto priemonės – modernesnės, efektyvesnės ir universalesnės

Tiltai
Skaityti

10 įspūdingų Lietuvos tiltų, kuriuos „Via Lietuva“ keliautojams rekomenduoja pamatyti šią vasarą

Formulė 1
Skaityti

Ar Lietuva galėtų surengti „Formulės 1“ Didįjį Prizą?

Automobilis šeimai
Skaityti

Kokį automobilį rinktis šeimai?

Vairavimo žinių atnaujinimas
Skaityti

Privalomą vairavimo žinių atnaujinimą lietuviai laiko nereikalinga našta, ekspertai ragina verčiau daugiau dėmesio skirti vairuotojų informavimui

Naudoti automobiliai
Skaityti

Naudotų automobilių pardavėjai: didesnė atsiskaitymų grynaisiais kartelė augins šešėlį

Įkrovimo stotelės magistralė
Skaityti

Automagistralėje Kaunas-Vilnius – 2 naujos itin greito elektromobilių įkrovimo stotelės

Kelio ženklai
Skaityti

„Via Lietuva“ vairuotojus ragina keliuose stebėti šiuos ženklus: kokią informaciją jie pateikia

Via Lietuva
Skaityti

„Via Lietuva“ skelbia, kurie kritinės būklės tiltai bus sutvarkyti šiemet ir artimiausiais metais

Paspirtuko šalmas
Skaityti

Galva – jautri paspirtukininko vieta: kodėl šalmą dėvėti būtina

Dviračių takai
Skaityti

Tai, ko Lietuvoje dar nebuvo: „Via Lietuva“ pėsčiųjų ir dviračių taką paženklino naktį švytinčiais dažais

Mokami keliai
Skaityti

Plečiamas mokamų kelių tinklas krovininiam ir komerciniam transportui 

NAUJIENOS

Milikonių įkalnė

Dėl rekonstrukcijos uždaroma Milikonių įkalnė: keisis eismo tvarka ir viešojo transporto maršrutai

Internetiniai žaidimai

Geriausi internetiniai žaidimai „Geeks“: strategija, mokslinė fantastika ir linksmos pramogos

Formulė 1

Kova dėl pergalės: kas dominuos „Formulės 1” lenktynių pasaulyje šiemet?

Taršūs automobiliai

Seimas spręs, ar atšaukti pareigą aplinkosaugininkams tikrinti lengvųjų automobilių taršą

Elektrinis mikroautobusas

Šiaulių ir Panevėžio rajonuose dyzelinius mikroautobusus keis elektriniai

Automobilio pirkimas kaip neapsigauti

Po gražiu kiautu – sudužusi gelda: kaip išvengti prastos būklės automobilio?

PATARIMAI

Pirksite automobilį lizingu: atsižvelkite ne tik į palūkanas, bet ir savo emocijas

Dėmesio: atbuline eiga važiuokite atsargiai

Dėmės nuo poliravimo

Artimųjų ir tolimųjų žibintų naudojimas

Vairavimas be nugaros skausmo

Mini ekskavatorius

Kokius darbus gali atlikti mini ekskavatorius?

PARTNERIO TURINYS

Starterio gedimo požymiai

Tekinimo staklės: gamintojai ir savybės

Kaip įsigyti tinkamą dviračio laikiklį?

Mikroautobusų nuoma

Taxi Vilniuje: mobiliųjų programėlių privalumai

Į ką atsižvelgti renkantis žiemines padangas?

STRAIPSNIAI

Automobilių draudikai pradeda naudoti palydovinę navigaciją

Elektromobiliai iš viso pasaulio

Dujų kartos – pirma, antra ar ketvirta dujų karta, kuo jos skiriasi?

Automobiliuose per trejus metus turės atsirasti įranga, automatiškai pranešanti apie avarijas

Atsargiai, daužtas!

Kuo „pagirdyti” aušinimo sistemą?

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.