• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

M. Skuodis: tarp svarbiausių darbų – patogus judėjimas šalyje be automobilių ir mažiau kelionių jais mieste

2030 metais žmonės miestuose daugiau naudosis viešuoju transportu, dviračiais, vaikščios pėsčiomis, o automobiliais vyks vos 40 proc. visų kelionių, gerokai išaugs elektromobilių skaičius, traukiniai taps ekologiška ir patrauklia kelionės priemone – tokį „Laisvė judėti“ svarbiausių darbų planą pristatė susisiekimo ministras Marius Skuodis antradienį surengtoje spaudos konferencijoje.

„Norime sukurti tokią sistemą, kad žmonėms judėti tiek miestuose, tiek tarp jų būtų kuo patogiau ir paprasčiau, todėl investuosime į kuo daugiau patogių ir greitų jungčių, plėtosime elektromobilių parką, nes šių transporto priemonių skaičius jau dabar sparčiai auga, taip pat kelionių įpročius turėtų pakeisti „Rail Baltica“ – ekologiškų ir greitų traukinių eismas tam tikromis kryptimis konkuruos su lėktuvais ir automobiliais“, – sakė M. Skuodis surengtame Susisiekimo ministerijos ateities darbų ir vizijų pristatyme.

Šiuo metu beveik pusė (40 proc.) Lietuvos šeimų turi po du automobilius, o transporto išlaidos siekia 1670 eurų per metus vienam gyventojui, arba net 16 proc. pajamų, kai ES vidurkis – 13 proc. Nuo ES vidurkio atsiliekame ir pagal keliavimo įpročius: miestuose automobiliais vyksta daugiau kaip pusė kelionių, o šalies viduje net 90 proc., kai ES vidurkis – 86 proc. Nerimą kelia ir su tuo susijusi oro aplinkos tarša – transporto tarša sudaro trečdalį visos aplinkos taršos.

Atsižvelgdama į šiandieninę situaciją, Susisiekimo ministerija užsibrėžė tikslą imtis priemonių, kad 2030 metais didžiuosiuose miestuose 29 proc. kelionių vyktų pėsčiomis (2 proc. daugiau nei 2017 m.), 13 proc. – dviračiais (7 proc. daugiau), beveik kas penkta kelionė vyktų viešuoju transportu (5 proc. daugiau), o kelionės automobiliais sudarytų 41 proc. visų kelionių mieste.

„Siekdami šių tikslų, planuojame atnaujinti Darnaus judumo mieste planų gaires, vystyti dviračių takų sistemą, didinti elektromobilių įkrovimo prieigų skaičių, kurti patogias transporto jungtis. Dėsime pastangas, kad iki 2024-ųjų žmogus su vienu transporto bilietu galėtų keliauti visoje šalyje visomis kryptimis ir visomis transporto priemonėmis“, – pasakoja M. Skuodis.

Kuriant draugišką aplinkai sistemą, bus koncentruojamasi į aplinkai draugiškas transporto priemones. Manoma, kad jau 2027 metais viešojo keleivių vežimo kelių transporto, įskaitant taksi ir pavėžėjimo paslaugas teikiančius asmenis, priemonės didmiesčiuose naudos degalus tik iš atsinaujinančių energijos išteklių, o iki 2029 metų net 80 proc. autobusų bus elektriniai arba naudojantys alternatyviuosius degalus.

Šalyje iki 2025 metų 15 kartų planuojama išplėsti elektrinių automobilių įkrovimo prieigų tinklą.

Prie oro taršos mažinimo prisidės ir geležinkeliai: šiuo metu elektrifikuojamas vienas iš labiausiai apkrautų geležinkelio ruožų tarp Vilniaus ir Klaipėdos, nuo 2026-ųjų pradėsianti veikti geležinkelio linija „Rail Baltica“ taip pat bus elektrifikuota.

„Rail Baltica“, kuria bus galima greitai pasiekti Varšuvą, Taliną ir Rygą, turėtų iš esmės pakeisti keliavimo įpročius tarp Baltijos valstybių ir Lenkijos. Taip pat bus tobulinamos ir kitos jungtys: per trejus metus turėtų būti atkurti ir pradėti nauji skrydžiai iš viso 110 krypčių, o keliautojų lėktuvais padaugėti daugiau nei 2 kartus, bus plečiamas dviračių takų tinklas, rekonstruojamos magistralės „Via Baltica“, Utenos plentas, Vilnius–Kaunas, kuriamos sąlygos laivybai šalies upėmis.

„Gerinsime ir interneto prieigas, tai taip pat prisideda prie šalies galimybių vystymo. Per ateinančius trejus metus 90 proc. šeimų turės prieigą prie 100 Mbs spartos interneto, o prie 30 Mbs spartos interneto galės prisijungti 95 proc. gyventojų. Dabar šie skaičiai atitinkamai siekia 61 ir 69 proc.“, – kalbėjo ministras.

Taip pat bus plėtojamas ir itin spartus 5G interneto tinklas – kitais metais jis jau turėtų pradėti funkcionuoti Vilniuje, o 2023 metais – 5 didžiausiuose šalies miestuose.

Skaičiuojama, jog į šalies susisiekimo sistemą per ketverius metus nuo 2021-ųjų iki 2024-ųjų bus investuota  daugiau kaip 3 mlrd. eurų.

„Laisvė judėti“ pristatymo skaidres galite peržiūrėti čia.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Naudoto automobilio pirkimas
Skaityti

Kokį pasirinkti – naudotą ar naują elektromobilį? Aptarė privalumus ir minusus

Greičio viršijimas
Skaityti

Viršijote greitį su nuomotu automobiliu? Štai kas jūsų laukia Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje

Automobilio gedimas kelyje
Skaityti

Netikėtai sugedus automobiliui kas dešimtas lietuvis ieško finansinės pagalbos

Draudimas
Skaityti

Važiuoti smagu, netekti skaudu: kaip apsaugoti dvirates transporto priemones nuo ilgapirščių

Krasta auto
Skaityti

„Krasta Auto“ keičia pavadinimą į UAB „Inchcape Auto“

Mokami keliai
Skaityti

Plečiamas mokamų kelių tinklas: ką reikia žinoti transporto priemonių valdytojams?

komercinis transportas
Skaityti

Naujos kartos „Volkswagen“ komercinės transporto priemonės – modernesnės, efektyvesnės ir universalesnės

Tiltai
Skaityti

10 įspūdingų Lietuvos tiltų, kuriuos „Via Lietuva“ keliautojams rekomenduoja pamatyti šią vasarą

Formulė 1
Skaityti

Ar Lietuva galėtų surengti „Formulės 1“ Didįjį Prizą?

Automobilis šeimai
Skaityti

Kokį automobilį rinktis šeimai?

Vairavimo žinių atnaujinimas
Skaityti

Privalomą vairavimo žinių atnaujinimą lietuviai laiko nereikalinga našta, ekspertai ragina verčiau daugiau dėmesio skirti vairuotojų informavimui

Naudoti automobiliai
Skaityti

Naudotų automobilių pardavėjai: didesnė atsiskaitymų grynaisiais kartelė augins šešėlį

Įkrovimo stotelės magistralė
Skaityti

Automagistralėje Kaunas-Vilnius – 2 naujos itin greito elektromobilių įkrovimo stotelės

Kelio ženklai
Skaityti

„Via Lietuva“ vairuotojus ragina keliuose stebėti šiuos ženklus: kokią informaciją jie pateikia

Via Lietuva
Skaityti

„Via Lietuva“ skelbia, kurie kritinės būklės tiltai bus sutvarkyti šiemet ir artimiausiais metais

Paspirtuko šalmas
Skaityti

Galva – jautri paspirtukininko vieta: kodėl šalmą dėvėti būtina

Dviračių takai
Skaityti

Tai, ko Lietuvoje dar nebuvo: „Via Lietuva“ pėsčiųjų ir dviračių taką paženklino naktį švytinčiais dažais

Mokami keliai
Skaityti

Plečiamas mokamų kelių tinklas krovininiam ir komerciniam transportui 

NAUJIENOS

Milikonių įkalnė

Dėl rekonstrukcijos uždaroma Milikonių įkalnė: keisis eismo tvarka ir viešojo transporto maršrutai

Internetiniai žaidimai

Geriausi internetiniai žaidimai „Geeks“: strategija, mokslinė fantastika ir linksmos pramogos

Formulė 1

Kova dėl pergalės: kas dominuos „Formulės 1” lenktynių pasaulyje šiemet?

Taršūs automobiliai

Seimas spręs, ar atšaukti pareigą aplinkosaugininkams tikrinti lengvųjų automobilių taršą

Elektrinis mikroautobusas

Šiaulių ir Panevėžio rajonuose dyzelinius mikroautobusus keis elektriniai

Automobilio pirkimas kaip neapsigauti

Po gražiu kiautu – sudužusi gelda: kaip išvengti prastos būklės automobilio?

PATARIMAI

Automobilio langų priežiūra žiemą: dažniausios vairuotojų klaidos

Patarimai, Kaip vasara taupyti degalus

Ką daryti, kad rankinis stabdis neprišaltų?

Kaip paruošti automobilį žiemai

Pirmoji pagalba kelyje – ar mokame ją suteikti?

Automobilio remontas gali atsieiti pigiau

PARTNERIO TURINYS

Amortizatorių keitimas Vilniuje

Į Lietuvą atkeliauja Gladiator®!

Profesionalūs vairavimo mokymai. Nuo motociklo iki traktoriaus

Navigacijos (1 dalis)

Kaip įsigyti tinkamą dviračio laikiklį?

GPS meistras pataria

STRAIPSNIAI

Kelionės nudėvėtomis padangomis palydovė – rizika

Plauti ar neplauti automobilį žiemą?

automobilio kėbulo rūdžių remontas

Surudijęs kėbulas – ką daryti ir kur kreiptis

Techninė pagalba kelyje – vairuotojų pagalbininkas žiemą

Drąsus „Taip!“ logistikos firmoms!

Nepaslyskite šlapiame kelyje

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.