• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Vairavimo egzaminas – vertinimo kriterijai

1. Įgūdžių ir elgsenos vairuojant kelių transporto priemonę (toliau – transporto priemonė) vertinimo kriterijai ir metodai taikomi valstybės įmonėje „Regitra“ (toliau – VĮ „Regitra“) egzaminuojant asmenis, siekiančius gauti vairuotojo pažymėjimą arba jį susigrąžinti, jei specialioji teisė vairuoti transporto priemones atimta metams ir ilgesniam laikui (toliau – egzaminuojamasis).

2. Egzaminuojamojo įgūdžiai ir elgsena vairuojant transporto priemonę vertinami pagal tai, ar jis sugeba:

2.1. Patikrinimas prieš važiavimą: surasti, valdyti ar sureguliuoti egzaminuojamųjų įgūdžius ir elgseną vertinti įgalioto VĮ „Regitra“ darbuotojo (toliau – egzaminuotojas) nurodytus transporto priemonės valdymo įtaisus ar įrangą arba patikrinti jų būklę bei pasirengti važiuoti saugiai.

2.2. Papildomi valdymo įtaisai: sureguliuoti ir naudotis visais papildomais transporto priemonės valdymo įtaisais, kiek to reikia saugiam vairavimui užtikrinti.

2.3. Sankabos valdymas: valdyti sankabą važiavimo sąlygas atitinkančiu būdu, kuris užtikrintų sklandų pavarų perjungimą ir galios perdavimą varantiesiems ratams, be reikalo neužgesina variklio.

2.4. Akceleratoriaus valdymas: sklandžiai valdyti akceleratoriaus paminą tiek transporto priemonei greitėjant, tiek lėtėjant.

2.5. Pavaros pasirinkimas: tinkamai naudotis visomis pavaromis pagal transporto priemonės greitį ir jos techninius duomenis bei eismo sąlygas.

2.6. Vairo valdymas: saugiai ir nenukrypdamas laikytis pasirinktos trajektorijos visomis eismo sąlygomis, sukti vairą tinkamu būdu.

2.7. Stabdymas: naudoti stabdžius eismo situaciją atitinkančiu būdu, stabdyti transporto priemonę sklandžiai ir palaipsniui, saugiai sustoti atlikdamas įsibėgėjimo ir tikslaus sustojimo nurodytoje vietoje manevrą; vairuodamas motociklą naudoti priekinius ir užpakalinius stabdžius lėtindamas greitį ir sustodamas (važiuojant labai lėtai gali būti naudojamas tik užpakalinis stabdys stabilumui padidinti). Stovėjimo stabdys gali būti naudojamas, kai transporto priemonė nejuda.

Šis veiksmas neturi būti vertinamas tais atvejais, kai egzaminuojamasis stabdo staigiai, bet visiškai kontroliuoja situaciją, ir saugiu būdu, kad išvengtų pavojaus, kuris nuo jo nepriklauso.

2.8. Padėties pasirinkimas važiuojamojoje dalyje: transporto priemone važiuojamojoje dalyje užimti tokią padėtį, kuri atitiktų eismo situaciją. Šis vertinimas netaikomas 2.10 ir 2.11 punktuose nurodytais atvejais.

2.9. Padėties pasirinkimas manevruojant: pasirinkti ir išlaikyti tinkamą padėtį atlikdamas specialiuosius važiavimo atbuline eiga manevrus, aprašytus priede. Kai egzaminuojamasis atlieka specialiuosius važiavimo manevrus, vertinami ir kiti egzaminuojamojo įgūdžiai ir elgsena.

2.10. Padėties pasirinkimas sukant į dešinę: įvairiose posūkių į dešinę situacijose pasirinkti ir išlaikyti tinkamą padėtį privažiuodamas, sukdamas ir išvažiuodamas iš posūkio.

2.11. Padėties pasirinkimas sukant į kairę: įvairiose posūkių į kairę situacijose pasirinkti ir išlaikyti tinkamą padėtį privažiuodamas, sukdamas ir išvažiuodamas iš posūkio.

2.12. Situacijos stebėjimas ir žvalgymasis: žvalgytis, stebėti ir kontroliuoti eismo aplinką visomis kryptimis, kiek to reikia saugiam vairavimui užtikrinti.

2.13. Veidrodžių naudojimas: naudotis užpakalinio vaizdo veidrodžiais kaip neatsiejama transporto priemonės valdymo sistemos dalimi vertindamas bet kokį esamą ar galimą pavojų.

2.14. Įspėjamųjų signalų naudojimas: laiku parodyti atitinkamos krypties posūkio signalą, kad aiškiai įspėtų kitus eismo dalyvius ir jų neklaidintų, taip pat laiku jį baigti rodyti.

2.15. Eismo pavojų įvertinimas: laiku ir su deramu atsargumu reaguoti į egzamino metu iškilusį eismo pavojų ir imtis išvengiamųjų veiksmų. Vertinant šį veiksmą, turi būti atsižvelgta į transporto priemonės greitį, bet kokį egzaminuojamojo išvengiamąjį veiksmą ir situacijos pavojingumą.

2.16. Sprendimų priėmimas: tinkamai vadovautis važiavimo pirmumo taisyklėmis; įvertinti eismo situaciją; pasinaudoti saugiu tarpu transporto sraute važiuodamas per sankryžą, persirikiuodamas iš vienos eismo juostos į kitą, pradėdamas važiuoti arba įvažiuodamas į kelią taip, kad nepriverstų kitų eismo dalyvių imtis išvengiamųjų veiksmų; priimti teisingą sprendimą, tinkamai įvertinęs greitį ir atstumą iki bet kokio eismo objekto (transporto priemonės ar pėsčiųjų).

2.17. Saugaus atstumo pasirinkimas: vairuoti transporto priemonę taip, kad atstumas iki prieš ir šalia važiuojančių ar stovinčių transporto priemonių būtų saugus, ir sustabdyti ją tinkamoje padėtyje transporto sraute. Atstumas iki priešais važiuojančios transporto priemonės vertinamas pagal laiką, per kurį transporto priemonė nuvažiuoja šį atstumą.

2.18. Greičio pasirinkimas: greitėti tolygiai, važiuoti eismo situaciją atitinkančiu greičiu ir neviršyti leistino greičio, pasiekti reikiamą greitį atlikdamas įsibėgėjimo ir tikslaus sustojimo nurodytoje vietoje manevrą.

2.19. Eismo reguliavimo signalų, kelio ženklų ir kelių ženklinimo reikalavimų vykdymas: vykdyti bet kokį eismo reguliavimo signalo, kelio ženklo ar kelių ženklinimo reikalavimą; sustabdyti transporto priemonę, kaip to reikalauja eismo reguliavimo signalai, kelio ženklai ar kelių ženklinimas.

2.20. Nuoseklumas:

2.20.1. tinkama seka atlikti veiksmus, kurie sudaro transporto priemonės valdymo sistemą (trajektorija – veidrodžiai – signalai – greitis – pavaros – veidrodžiai – išvengiamieji veiksmai – greitėjimas), artėdamas prie bet kokio esamo ar galimo pavojaus;

2.20.2. (BE, C1E, CE, D1E ir DE kategorijos) nuosekliai atlikdamas visus reikiamus veiksmus saugiai atkabinti priekabą, pastatyti vilkiką greta priekabos ir po to važiuoti, kad vėl ją prikabintų, bei parengti transporto priemonių junginį važiuoti.

2.21. Pusiausvyra ir motociklo valdymas: išlaikyti motociklo pusiausvyrą ir valdyti jį važiuodamas įvairiu greičiu ir įvairiomis eismo sąlygomis.

2.22. Sėdėsena: važiuoti motociklu sėdėdamas tokioje padėtyje, kuri būtų saugi ir patogi važiuoti.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Žymos
  • vairavimo egzaminas
  • vairavimo egzamino vertinimo kriterijai
Kiti įrašai
Automobilio stebulė
Skaityti

Atostogos automobiliu: ar jūsų stebulė tam pasiruošusi?

Automobilių veiklos nuoma
Skaityti

Kodėl verta rinktis automobilių veiklos nuomą vietoje pirkimo?

Ilgalaikė automobilio nuoma
Skaityti

Ar automobilių nuoma tinka ilgalaikiam naudojimui?

Automobilio nuoma Ryga
Skaityti

Ar norite sutaupyti laiko ir pinigų? Užsisakykite automobilį Rygos oro uoste iš anksto!

Sunkvežimių dalys
Skaityti

Kaip išsirinkti kokybiškas sunkvežimių dalis ilgalaikiam naudojimui

Volvo dalys
Skaityti

Kiek kainuoja kokybiškos Volvo dalys ir kaip sutaupyti?

Automobilio nuoma mieste
Skaityti

Ar gali būti automobilių nuoma pigesnė nei automobilio turėjimas?

Nano danga automobiliui
Skaityti

Kas yra nano danga automobiliui ir kaip ji veikia?

Sunkvežimio skriemuliai
Skaityti

Kada reikėtų keisti sunkvežimio skriemulius? Naudingos įžvalgos

Kuro filtrai
Skaityti

Kuro filtrų ilgaamžiškumas: kiek laiko jie tarnauja?

Darbo pirštinės
Skaityti

Darbo pirštinės – nepakeičiamas pagalbininkas remontuojant automobilius

Automobilių veiklos nuoma
Skaityti

Kas yra automobilio veiklos nuoma?

Padangų svarbiausi parametrai
Skaityti

Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?

Žieminių padangų pasirinkimas
Skaityti

Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti

Valytuvai
Skaityti

Kodėl cypia valytuvai?

Tunelinė automobilių plovykla
Skaityti

Tunelinė automobilių plovykla – skubantiems

Hibridiniai automobiliai
Skaityti

Kodėl įkraunami hibridiniai automobiliai tokie brangūs?

Automobilio kėbulo dažymas
Skaityti

Automobilio kėbulo dažymas: verta tuo užsiimti patiems ar geriau vykti į autoservisą?

NAUJIENOS

Via Lietuva

„Via Lietuva“ skelbia, kurie kritinės būklės tiltai bus sutvarkyti šiemet ir artimiausiais metais

Paspirtuko šalmas

Galva – jautri paspirtukininko vieta: kodėl šalmą dėvėti būtina

Dviračių takai

Tai, ko Lietuvoje dar nebuvo: „Via Lietuva“ pėsčiųjų ir dviračių taką paženklino naktį švytinčiais dažais

Mokami keliai

Plečiamas mokamų kelių tinklas krovininiam ir komerciniam transportui 

Milikonių įkalnė

Dėl rekonstrukcijos uždaroma Milikonių įkalnė: keisis eismo tvarka ir viešojo transporto maršrutai

Internetiniai žaidimai

Geriausi internetiniai žaidimai „Geeks“: strategija, mokslinė fantastika ir linksmos pramogos

PATARIMAI

Automobilių pasaulio mitai: kaip tarp jų nepasiklysti

Atmintinė automobilio remontininkui

Plauname automobilį

5 svarbiausios procedūros, atliekamos automobilio techninės priežiūros metu

Padangos žiemai: nuo restauruotų iki dygliuotų. Kas geriau?

Patarimai vairuotojams – kaip patiems nustatyti automobilio gedimus

PARTNERIO TURINYS

Mikroautobusų nuoma Vilniuje: kodėl verta nuomotis?

Motokroso aprangos pasirinkimas: skirtumai tarp paprastos ir specializuotos aprangos

Nebeveikia automobilio žibintai? Išvenkite šių pasirinkimo klaidų

Transporto paslaugos: ką renkasi klientai?

Sunkvežimių padangų rinka: seni stereotipai „žudomi“ mažomis kainomis ir šiuolaikinėmis technologijomis

GREGAUTO – NAUJAS AUTOELEKTRIKONIKOS SERVISAS VILNIUJE!

STRAIPSNIAI

Alfa Romeo rengia išskirtinį dvivietį automobilį už santykinai prieinamą kainą

Automobiliuose per trejus metus turės atsirasti įranga, automatiškai pranešanti apie avarijas

Nuo „Hyundai“ konvejerio nuriedės pirmieji vandeniliu varomi automobiliai

„Google Glass“ vairavimo metu: leisti ar drausti?

Dienos žibintų montavimas

Lengvojo lydinio ratlankiai – populiariausi

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.