• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Saugaus vairavimo ekspertai: Lietuvos vairuotojų kultūra gerėja, bet pasitempti yra kur

Artūras Pakėnas, vairavimo instruktorius
Artūras Pakėnas, vairavimo instruktorius

Statistika ir ekspertai liudija, kad Lietuvos gyventojų vairavimo kultūra gerėja – tragiškai pasibaigusių įvykių skaičius Lietuvos keliuose per dešimt metų sumažėjo dvigubai. Tačiau erdvės tobulėjimui dar tikrai yra. Kur galėtų pasitempti lietuviai ir kokių priemonių tam reikėtų, pasakoja vairavimo specialistai ir viešojo sektoriaus bei verslo atstovai.

Lietuvos vairuotojai vis dažniau perima Vakarų šalyse įprastus mandagumo keliuose įpročius, pasakoja vairavimo instruktorius Artūras Pakėnas.

„Žmonės daugiau keliauja, mato geruosius pavyzdžius kitose šalyse, tad pokyčių Lietuvos keliuose tikrai yra. Palyginus, kokia vairavimo kultūra mūsų keliuose buvo anksčiau, o kokia yra dabar – matyti nemažas skirtumas“, – sako A. Pakėnas.

Pavyzdžiui, vis daugiau vairuotojų esant intensyviam eismui pagrindinėje gatvėje draugiškai įleidžia kitus eismo dalyvius iš kiemo ar degalinės, kad šie galėtų saugiau įsilieti į eismą. Taip pat tampa vis įprasčiau iš šalutinės greitėjimo juostos „užtrauktuko“ principu įleisti į pagrindinį kelią norinčius įvažiuoti automobilius.

Eglė Kučinskaitė, Lietuvos transporto saugos administracijos (LTSA) komunikacijos vadovė, pastebi, kad vairuotojai vis dažniau laikosi ir „nerašytų“ mandagumo keliuose taisyklių.

„Jau tapo įprasta, kad praleidus įsilieti į eismą norintį vairuotoją, šis padėkoja šviesos signalais. To nėra kelių eismo taisyklėse, bet tai tapo savotiška etiško vairuotojo norma. Net vaikai automobilyje laukia ir džiaugiasi, kai kitas vairuotojas padėkoja“, – sako E. Kučinskaitė.

Taisyklės esą galioja tik egzamino metu

Gerėjanti eismo kultūra prisideda prie didesnio saugumo keliuose, pažymi ekspertai. Lietuvos kelių policijos duomenys rodo, kad 2011–2021 m. šalies keliuose žuvusiųjų skaičius 1 mln. gyventojų sumažėjo per pusę, o pernai jis susilygino su pastarųjų metų Europos Sąjungos (ES) vidurkiu (43 žuvusieji 1 mln. šalies gyventojų). Palyginimui, mažiausiai žmonių iš ES šalių keliuose žūsta Maltos, Švedijos, Danijos, Airijos ir Nyderlandų keliuose – milijonui šių šalių gyventojų tenka mažiau nei 30 žuvusiųjų.

Kita vertus, nepaisant gerėjančių tendencijų, Lietuvos vairuotojams dar yra, kur tobulėti. Prieš porą metų „Spinter“ atliktas tyrimas rodo, kad Lietuvos gyventojai vairavimo kultūrą šalyje vertina tik kiek daugiau nei patenkinamai – 6,3 balo iš 10-ies.

A. Pakėnas atkreipia dėmesį, kad kultūros vystymąsi stabdo visuomenėje vis dar vyraujantis gajus įsitikinimas, jog taisyklės privalomos tik „Regitros“ vairavimo egzamino metu.

„Dažnai girdžiu žmones sakant, kad pradžiai reikia išmokti vairuoti taip, kaip reikia „Regitrai“, o po to jau galima vairuoti, kaip nori. Tokį požiūrį besimokantieji vairuoti įgauna dar iki ateidami į vairavimo mokyklą ir mums, vairavimo instruktoriams, pakeisti mokinių mąstyseną jau būna labai sunku. Dėl to reikėtų teisingą požiūrį į vairavimą diegti dar šeimoje“, – sako A. Pakėnas.

Toleruoja pažeidėjus ir neatnaujina žinių

E. Kučinskaitė taip pat pastebi, kad vairavimo kultūrai Lietuvoje kenkia ydingas visuomenės požiūris. Visų pirma, sako ji, Lietuvos vairuotojai linkę užsimiršti, kad vairuodami yra atsakingi už savo ir kitų gyvybę.

„Be to, mūsų atliktos apklausos rodo, kad labai didelė visuomenės dalis vis dar tolerantiškai žiūri į kelių eismo taisyklių pažeidėjus, pavyzdžiui, prie vairo sėdančius neblaivius ar greitį viršijančius vairuotojus“, – sako LTSA atstovė.

A. Pakėnas priduria pastebintis ir dar vieną vairavimo kultūros problemą – Lietuvoje vairuotojai dažnai užmiršta, kad žinias apie taisykles būtina nuolat atnaujinti. 

„Vairavimas yra kaip darbas, kurio įgūdžius privalu vis atšviežinti. Juk gydytojai, pavyzdžiui, nuolat domisi savo srities pakeitimais, atnaujina žinias, tačiau vairuotojai to kažkodėl nedaro. Jie kartą išmoko vairuoti ir galvoja, kad moka visam gyvenimui“, – sako A. Pakėnas.

Eismo saugumo iniciatyvos

Siekdami pakeisti visuomenės požiūrį, įvairių iniciatyvų imasi tiek privatūs verslai, tiek valstybė. Pavyzdžiui, automobilių dalijimosi platforma „CityBee“ ne tik viešojoje erdvėje ir įmonės programėlėje nuosekliai edukuoja vairuotojus, kaip kelyje elgtis saugiau, bet ir taiko papildomas priemones, kurios padeda išvengti eismo įvykių kelyje.

„Mūsų statistika rodo, kad absoliuti dauguma „CityBee“ vairuotojų yra kultūringi ir tik labai maža dalis jų patenka į eismo įvykius. Vis dėlto, kadangi mūsų paslaugomis naudojasi reikšminga dalis Lietuvos vairuotojų, jaučiame atsakomybę prisidėti prie pozityvių pokyčių šalies vairavimo kultūroje. Skatindami tik atsakingą vairavimą edukuojame vairuotojus prevenciškai, taikome nulio promilių politiką, o nusižengusiems skiriame net griežtesnes baudas nei reikalauja įstatymai. Jau daugiau nei metus sėkmingai veikia mūsų automatizuotų skambučių sistema greitį viršijantiems – beveik 70 proc. vairuotojų, gavę įspėjimą, sumažina greitį. Taip pat periodiškai informuojame klientus apie sudėtingas eismo sąlygas, kelių eismo taisyklių pasikeitimus“, – sako „CityBee“ komunikacijos vadovė Ugnė Bartašiūtė. 

Tuo metu LTSA kartu su Kelių policija šiemet balandį vykdė akciją „Nevirduliuok“, kurios metu skatino kultūringą ir ramų vairuotojų elgesį bei supratingumą ir pagarbą kitiems eismo dalyviams.

„Daug nekultūringo vairavimo atvejų lemia vairuotojų karščiavimasis kelyje. Dėl to surengėme akciją, kurios metu stabdėme vairuotojus ir dovanojome jiems arbatos, primindami, kad eisme svarbu neskubėti, nesikarščiuoti, taip sakant, „nevirduliuoti“. Smagu, kad didžioji dalis vairuotojų priėmė mus džiugiai, bet buvo ir pykčio protrūkių, nepatenkintų, kad yra stabdomi, – pasakoja E. Kučinskaitė. – Saugiam ir kultūringam vairavimui svarbi savitvarda, geranoriškumas ir pagarba kitam eismo dalyviui. Dėl to raginame vairuotojus išlikti ramiais, vairuojant klausytis atpalaiduojančios muzikos. Tai padeda išvengti nesusipratimų kelyje.“    

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Formulė 1
Skaityti

Kova dėl pergalės: kas dominuos „Formulės 1” lenktynių pasaulyje šiemet?

Taršūs automobiliai
Skaityti

Seimas spręs, ar atšaukti pareigą aplinkosaugininkams tikrinti lengvųjų automobilių taršą

Elektrinis mikroautobusas
Skaityti

Šiaulių ir Panevėžio rajonuose dyzelinius mikroautobusus keis elektriniai

Automobilio pirkimas kaip neapsigauti
Skaityti

Po gražiu kiautu – sudužusi gelda: kaip išvengti prastos būklės automobilio?

Adampolis group
Skaityti

Ambicinga „Adampolis Group“ plėtra: į naują kompleksą investuoja 33 mln. eurų

Vilkikų vairavimas virtuali realybė
Skaityti

Virtuali realybė vilkikų vairuotojams: KTU mokslininkų ir partnerių kuriamas VR įrankis padės įvaldyti stresines situacijas kely

Metų automobilis 2025
Skaityti

„Metų automobilis 2025“: pretendentų šokiai Bukiškių autodrome

Novaturas
Skaityti

„Novaturas“ trečiąjį ketvirtį gavo 61,1 mln. eurų pajamų, rugsėjis – pelningas

Juodosios dėmės Via Lietuva
Skaityti

Šalies keliuose tapo saugiau: „Via Lietuva“ skelbia apie įgyvendintą šių metų „juodųjų dėmių“ sprendimų planą

vandeniliu varomi autobusai
Skaityti

Naujiems elektra ir vandeniliu varomiems keleiviniams autobusams įsigyti – dar 36 mln. Eur investicijų

Zbigniew Paszkowic
Skaityti

Paskirtas naujasis „ORLEN Lietuva“ generalinis direktorius Zbigniew Paszkowicz

Klaipėda gatvės
Skaityti

Prasidėjus žiemos sezonui – gatvių priežiūros žemėlapis miestiečiams

Vilniaus judumo žemėlapis
Skaityti

„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link

Rimvydas Pocius
Skaityti

Kad pirmasis plikledis neužkluptų netikėtai: trys patarimai iš draudimo ekspertų

„Mercedes-Benz“ kompetencijų centras „eCampus“
Skaityti

Naujas „Mercedes-Benz“ kompetencijų centras „eCampus“ susitelks į ateities akumuliatorių technologijas

Automobilių vairavimo taisyklės
Skaityti

10 keisčiausių kelių eismo taisyklių, kurias reikėtų žinoti keliaujant į užsienį

Dviratininkai ir eismo įvykiai
Skaityti

Vasarai artėjant į pabaigą, dviratininkų gatvėse nemažėja: eismo įvykiuose sužalojami kasdien

Elektromobiliai
Skaityti

Elektromobilių vairuotojų privilegijos: nuo viešojo transporto juostų Vilniuje iki didesnio greičio limito Austrijos greitkeliuose

NAUJIENOS

„Viada“ vadovas Linas Vytautas Karlavičius

Ekspertai: teiginiai, kad degalinės nustato degalų kainas – mitas

Elektromobiliai taupymas

Vasara – ilgesnių kelionių automobilių metas: kaip maksimaliai sumažinti elektromobilio energijos sąnaudas?

Paspirtukininkai problemos

Policija įvardijo dažniausias paspirtukininkų „nuodėmes“: be šalmų ir apsvaigę

Stiklo įdauža

Į automobilio stiklą atskriejęs akmenukas gali padaryti ir 8 tūkst. eurų žalą

Žemės ūkio valdymo platforma

Lietuvos laukus jau pjauna autonominiai kombainai: kodėl žemės ūkis nebegali išsiversti be skaitmeninių technologijų?

Baltijos šalių vairuotojai saugumas

Ar Baltijos šalių vairuotojai pasirūpina keleivių saugumu? Statistika dar nedžiugina

PATARIMAI

Variklio alyvos klampumas: rizikas privalo žinoti kiekvienas

Karštis automobilyje

Neslūgstanti karščio banga Lietuvoje: ką privalo žinoti vairuotojai, norėdami sumažinti nelaimingų įvykių tikimybę

Miesto visureigių praktiškumą lemia ne tik varančių ratų skaičius

Važiavimas esant rūkui

Kaip šaltą rytą užvesti automobilį

Užsidegė tepalo lemputė: ką daryti ir kada susirūpinti?

PARTNERIO TURINYS

Mikroautobusų remontas Vilniuje

Kada keičiamos padangos?

Kėbulo virinimo darbai Vilniuje

„CityBee“ turimų „Mini One“ automobilių skaičių didina beveik dvigubai

Kėbulo remonto darbai. Ką reikia žinoti

Auto keltuvų tipai: vertiname ir renkamės

STRAIPSNIAI

Kodėl dažomi automobiliai ir kokia dažymo paskirtis?

Automobilio švarinimas vasaros sezonui

Padangų svarbiausi parametrai

Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?

UltraGrip Performance 3

„Goodyear“ pristato „UltraGrip Performance 3“

Automobiliuose per trejus metus turės atsirasti įranga, automatiškai pranešanti apie avarijas

Dviejų kanalų stiprintuvai

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.