Sunku išsirinkti
Signalizacija gali siųsti garsinius signalus, atsiųsti pranešimą į pakabutį ar SMS žinutę. Jei automobilyje sumontuotas fiksatorius, jo užduotis – įsilaužimo atveju padaryti transporto priemonę nejudrią. Gerai būtų, jei blokavimas atrodytų kaip galima natūraliau, o elektros grandinės ar kuro padavimo nutraukimo vietos lokalizavimas užimtų kuo daugiau laiko, todėl signalizacijos montavimą reiktų patikėti profesionalams.
Renkantis automobilinę signalizaciją paprastai atkreipiamas dėmesys į tokius parametrus, kaip apsauginės galimybės, garantija, kaina, montavimo patogumas, suderinamumas su automobilio elektros įranga, norminių reikalavimų, tokių kaip klimatinių, dažnio ar galingumo, atitikimą ir pan. Tačiau visi žino, kad bene pagrindinis reikalavimas – sargo patikimumas. Signalizacijos patikimumas priklauso nuo gaminio ir jo montavimo kokybės. Geriausiai tai išmano (arba bent turėtų išmanyti) automobilių elektrikai, montuojantys signalizaciją. Be to, dažnai būtent jie savo rekomendacijomis formuoja visuomenės nuomonę apie vieną ar kitą produktą.
Vis dėlto pasitikėti tik elektrikais nevertėtų, nes jie patys taip pat naudoja signalizacijas, todėl jų simpatijos ir vertinimo kriterijai nebūtinai turi atitikti vartotojų poreikius.
Tarkim, daugelis elektrikų nori montuodami signalizaciją naudoti kuo daugiau spalvotų laidų. Aišku, jiems taip patogiau ir darbas būna spartesnis. Tačiau, jei bus naudojami tik vienos spalvos laidai, vagiui bus sunkiau suvokti, kas kur yra. Elektrikams patogiau montuoti tą pačią signalizaciją kelerius metus iš eilės. Ilgai ir be pakeitimų gaminama signalizacinė įranga tampa nepatikima. Apie tai vertėtų pagalvoti, nes retas kuris elektrikas galėtų duoti garantiją, kad mašina nebus nuvaryta. Be to, ne visi signalizacijų gamintojai siūlo rinkai tikrai aukštos kokybės produkciją, nes gera signalizacija tikrai nekainuos pigiai ir ji nebus tokia populiari kaip pigesni analogai.
Taigi nuo automobilio vagystės visiškai negali apsaugoti jokia signalizacija, bet ji gali priversti užtrukti net labiausiai patyrusį vagį. Laikas, kurį ilgapirštis sugaiš apsaugai išjungti, priklauso nuo signalizacijos sudėtingumo. Signalizacijos apsaugos lygius nusako radijo kanalo apsaugos lygis, atskiros blokavimo relės buvimas, montavimo sudėtingumas ir originalumas, informavimo būdai, specifinės apsauginės galimybės.
Šauni naujovė
Jau galima įsigyti GSM saugos sistemą. Suveikus automobilio signalizacijai, ji paskambins į jūsų mobiliojo ryšio telefoną. Galėsite atsiliepti ir paklausyti, kas tuo metu vyksta automobilyje, taip pat galėsite savo mobiliojo ryšio telefono ekrane matyti, kur tuo metu yra jūsų transporto priemonėje.
Ši apsaugos sistema turi vidinį akumuliatorių. Dingus elektrai, jis veikia iki 100 val.
Ši apsaugos sistema, esant užimtam jūsų telefonui, skambins tol, kol prisiskambins ir jūs atsiliepsite.
Tokia sistema tinka ir patalpoms saugoti.
GSM saugos sistemą gali sumontuoti ir bet kuri firma, montuojanti apsaugos sistemas.
Šios patalpų ir automobilių saugos sistemos tinkamos prijungti prie bet kokios patalpų ir automobilių signalizacijos.
Esant įjungtai automobilio signalizacijai, ši saugos sistema automatiškai paskambins į jūsų mobiliojo ryšio telefoną, jeigu vagys atidarys automobilio duris, variklio antvožą ar bagažinę, jei kauks signalizacija, į jūsų automobilį kas nors atsitrenks, jei kauks signalizacija bandant nutempti automobilį, jei kauks signalizacija išdaužus automobilio stiklą.
Kaip atbaidyti?
Vagių išradingumas ir metodai beribiai. Jie gali savaitėmis stebėti reikiamą automobilį, laukdami patogaus vagystei momento.
Mėgstamas būdas – kelis kartus per naktį priversti suveikti sistemą. Nusivylęs šeimininkas, nusprendęs, kad sistema sugedo, pats gali ją išjungti. Tiesa, taip būna retai, bet reikia atminti kelias taisykles, kurios padės apsaugoti mašiną. Be signalizacijos, automobilyje vertėtų įsirengti ir mechaninę apsaugą nuo vagystės. Vairo ar paminų užraktas sulaikys tik paauglius, o jei bus uždėtas pavarų dėžės blokatorius, mašina nesusigundys ir rimtesni vagys.
Gamintojai mėgsta prie signalizacijos pridėti ir spalvotą lipduką su sistemos pavadinimu. Būtų labai gerai, jei šis lipdukas būtų kaip galima toliau nuo automobilio. Nevertėtų akivaizdžiai žaisti su raktų pakabučiu, nes tuo metu potencialus vagis gali sužinoti signalizacijos pavadinimą ir modelį.
Signalizaciją išjungti vertėtų tik priėjus prie automobilio ir neištraukiant rankos iš kišenės. Nepadėkite potencialiam vagiui nuskaityti siunčiamo kodo.
Donatas BRAZDEIKIS