Naudinga sistema
Matydami tokį vairuotojų abejingumą, automobilių gamintojai ėmėsi kurti sistemas, kurios prižiūrėtų padangų oro slėgį.
Sistemos paskirtis – automatiškai sekti padangų oro slėgio pokyčius ir informuoti vairuotoją apie pavojingą slėgio kritimą arba jo padidėjimą, taip pat apie nesandarų vožtuvą ar daviklio gedimą.
Svarbiausia šios sistemos dalis – individualūs ant kiekvienos padangos oro vožtuvo sumontuoti davikliai, siunčiantys signalus į sistemos bloką. Šis integruotas į bendrą automobilio funkcijas ir atskirų agregatų darbą kontroliuojančią elektroninę sistemą. Valdymo blokas gali kontroliuoti iki 12 padangų, taigi tinkamas ne tik tradicinėms dviašėms važiuoklėms, bet ir keturašėms.
Kiekvienos padangos daviklis turi miniatiūrinį radijo siųstuvėlį, maitinamą net penkerius metus tarnaujančios elektros baterijos. Signalai siunčiami ne nuolatos, o tam tikrais laiko periodais. Pagrindinis blokas gautus signalus transformuoja į prietaisų skydelyje esančiame ekrane matomus įspėjimus. Nukrypimai nuo nustatyto slėgio gali būti dvejopi – menki ir pavojingi. Pirmuoju atveju sistema tik informuoja vairuotoją, kad vienoje iš padangų slėgis pakito, ir siūlo patikrinti, kas atsitiko. Jei slėgio pokyčiai dideli, užsidega užrašas, rekomenduojantis kuo greičiau sustoti. Kai automobilis sustoja, ekrane nurodoma, kuriame rate ir kaip pasikeitė oro slėgis. Protingas sprendimas, tiesa? Juk iš karto apkrauti vairuotoją informacija apie tai, kuriame rate ir kiek pasikeitė slėgis, reikštų atitraukti jo dėmesį, kai važiuoja.
Aktualu vilkikams
Per žemas padangų slėgis viename vilkiko ir puspriekabės junginyje per metus gali pridaryti iki 1000 eurų papildomų išlaidų. Atlikti tyrimai parodė, kad daugiau kaip 75 proc. visų ES valstybių keliais važinėjančių sunkvežimių padangų slėgis vidutiniškai 12 proc. per mažas. Dėl šios priežasties ES vežėjai kasmet patiria milijonus papildomų išlaidų.
Investicijos į sunkvežimių padangų slėgio kontrolės sistemą, pasak „Continental“, turėtų atsipirkti per palyginti trumpą laiką, nes padangas pripildžius taip, kaip reikalauja gamintojas, sumažėja jų pasipriešinimas riedėjimui, užtikrinama didesnė rida ir pailgėja eksploatavimo laikas.
Taigi padangų oro slėgio tikrinimo sistema yra naudinga ir padeda taupyti. Be to, ši sistema turi įtakos ir automobilių saugumui.
Lygina su kraujo spaudimu
Specialistai teigia, kad automobilių padangų slėgis toks pat svarbus, kaip ir vairuotojų kraujospūdis. Tinkamas slėgis lemia transporto priemonės efektyvumą ir saugumą kelyje taip, kaip geras kraujospūdis daro įtaką viso mūsų organizmo būklei.
Dėl per mažo arba per didelio padangų slėgio gali atsitikti nelaimės keliuose. 6 proc. mirčių greitkeliuose lemia blogos būklės padangos.
Netinkamas slėgis – tai blogesnis sukibimas su kelio danga, skirtinga automobilio ašių apkrova ir ilgesnis stabdymo kelias. Galiausiai atsiranda rizika, kad sprogs padangos.
Nepripūstos padangos, lygiai taip pat kaip ir nereikalingi daiktai, vežiojami automobilio bagažinėje, ar neuždaryti mašinos langai didina degalų sąnaudas. Efektyviai bei protingai vairuojant ir prižiūrint automobilį didinamas keleivių saugumas ir tausojama aplinka. Šie du dalykai – vieni didžiausių iššūkių Lietuvos vairuotojams.
Įvairių markių ir modelių automobiliams montuojamos skirtingos padangos, todėl nevienodas ir rekomenduojamas slėgis. Koks jis, galima pasitikrinti informacinėje lentelėje, paprastai tvirtinamoje ant vairuotojo durelių ar statramsčio, taip pat susisiekus su automobilių pardavėjais, servisais arba specializuotomis padangų prekybos įmonėmis.
Specialistų teigimu, naujos kartos padangų konstrukcija skiriasi nuo gamintų prieš keletą ar keliolika metų. Kadangi daugeliu atvejų padangų karkasas ir briaunos būna šiek tiek minkštesnės, paprastai rekomenduojamas 2,2–2,5 atmosferos slėgis.
Plika akimi galima pastebėti tik gana didelį slėgio padangose nukrypimą nuo normos, todėl patariama jį tikrinti bent kartą per mėnesį.