Stabdžių diskų nutekinimas
Stabdžių diskų nutekinimas – dažnai daugelis svarsto ar verta nutekinti senus stabdžių diskus ar susidėti naujus stabdžių diskus todėl šiame straipsnyje ir pamėginsime padiskutuoti ir papasakoti savo patirtimi paremtą informaciją apie stabdžio diskų paviršiaus nutekinimą, kada verta tekinti stabdžius diskus, kada geriau jų netekinti ir keisti naujais, kiek stabdžių diskų tekinimas kainuoja ir kaip atrodo nutekinti stabdžių diskai.
Stabdžių diskai – stabdžių sistemos veikimo rodiklis ir indikatorius
Stabdžių diskų būna įvairių, pradedant paprastais neventiliuojamais stabdžių diskais, baigiant ventiliuojamais, raižytais ar sugręžiotais stabdžių diskais. Visų jų funkcija yra labai svarbi stabdymo procese ir dėka jų mūsų vairuojami automobiliai yra stabdomi.
Stabdžių diskai paprastai yra labai geras stabdžių būklės indikatorius ir rodiklis, tiek gerąja to žodžio prasme tiek blogąja. Jei stabdžiai veikia tvarkingai, stabdžių kaladėlės yra geros ir laiku keičiamos stabdžių diskai atrodo gražiai, tolygiai dylantys, paviršius stabdymo blizga ir matosi kad stabdoma yra visu stabdžių disko paviršiumi ir plotu.
Jei vis dėlto stabdžių sistema nėra tvarkinga ir stabdžiai veikia ne maksimaliai efektyviai – paprastai labai greitai tai matosi ant stabdžių diskų paviršiaus. Stabdžių disko paviršius būna neblizgus, matosi kad nėra tolygiai paskirstoma stabdžių jėga, paviršius nelygus ir grublėtas ar net aprūdijęs. Šiek tiek rusvas stabdžių diskas byloja apie disko perkaitimą, o jei dyla viena stabdžių disko pusė o kita ne – galime spręsti apie stabdžių suporto kreipiančiųjų ar stumokliuko problemas. Šiek tiek plačiau apie visas šias problemas žemiau.
Dažniausiai mes pastebime stabdžių disko išorinėje pusėje esančias rūdis ir netolygumą – paprastai tai yra nevaikštančių stabdžių suporto kreipiančiųjų problemos pasekmė, vidinė stabdžių disko dalis yra spaudžiama stumokliuko, o ta stabdymo, spaudimo jėga nėra perduodama į kitą stabdžių disko pusė todėl ta pusė aprūdija, o kartu dėl temperatūrų skirtumo diskas susikraipo ir pradeda vibruoti stabdant arba vairas arba pedalas, ir automobilis stoja tarsi pulsuodamas.
Matant netolygumą stabdžių disko paviršiuje galime suprasti kad stabdžių kaladėlės dyla netolygiai, tai gali būti vėl dėl keleto priežasčių, arba prieš tai jau diskas buvo netolygus ir jo paviršius nebuvo nutekintas, arba stabdžių diskas ir stabdžių kaladėlės savo paviršiumi netolygiai dyla, taip kartais būna kai yra naudojamos labai kietos, nekokybiškos stabdžių kaladėlės, jos tiesiog suvalgo stabdžių diską o pačios visai nedyla ir atrodo kaip naujos.
Stabdžių disko paviršius dyla ne visu paviršiumi, tai gali būti rodiklis kad viena iš kreipiančiųjų yra užstrigusi arba stringa stabdžių suporto stumokliukas ar net stabdžių sistemoje yra oro, tokį stabdžių diską reikia nutekinti arba pakeisti nauju, kartu keičiant ir stabdžių kaladėles.
Kartais taip jau nutinka kad stabdžiai kertasi ir kaista, paprastai tai būna dėl rūdžių ant suporto stumokliuko, kai taip nutinka – stabdžių diskas ne juokais įkaista, o tai padarydamas jis įgauna tokį rusvumo atspalvį.
Tikrai niekam nelinkime pamatyti tokį vaizdą savo automobilyje kai stabdžiai užaista tiek kad pasirodo liepsna – to pasekmė netik stabdžių diskas, kaladėlė ir suportas, bet kartu ir rato guolis bei kitos pakabos dalys kurios yra pažeistos tokios temperatūros, nekalbant jau apie tai kad yra rizika jog sprogs padanga, tad su stabdžiais geriau nejuokauti ir juos tvarkytis laiku.
Reikėtų taip pat paminėti ir tai kad pastebėjus kaistančius stabdžius – jokiu būdu nemėginti jų drastiškai greitai vėsinti – taip tik dar labiau pažeisite stabdžių diskus, jie nuo temperatūrų skirtumo skirtingose vietose ir pusėse galutinai susikraipys, o stipriai sumėtytų stabdžių diskų gali neišlbėti jau ir tekinimas.