• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Stabdžių skystis ir stabdžių skysčio keitimas

Stabdžių skysčio keitimas yra toks pats planinis automobilio remontas kaip ir variklio alyvos ir tepalų keitimas, stabdžių kaladėlių keitimas ar žvakių keitimas.  Priklausomai nuo automobilio markės, modelio ir variklio bei tam tikrų konstrukcinių niuansų bei gamintojo – yra nurodomas skirtingas laiko intervalas kas kiek reikia keisti stabdžių skystį.

Pavyzdžiui Honda automobiliui stabdžių skystį pilnai gamintojas nurodo keisti kas du metus arba kas apytikriai 48 000 kilometrų, dar dažniau stabdžių skystį nurodo keisti jei automobilis eksploatuojamas sudėtingomis sąlygomis, vien tik mieste, važinėjant trumpais atstumais todėl Servisas 007 pataria stabdžių skystį keisti bent kartą per du metus, ar bent kartą nusipirkus automobilį.

Stabdžių skystis, kaip ir stabdžiai yra automobilio funkcija kuri tiesiogiai liečia jūsų pačių kaip vairuotojų, keleivių ir aplinkinių saugumą, todėl nepamirškite pasikeisti stabdžių skysčio ir džiaugtis maksimaliai efektyviu stabdymu!

DOT 3 ir DOT 4 stabdžių skystis – kuris stabdžių skystis tinkamiausias mano automobiliui?

Stabdžių skystis yra karščiui atsparus stabdžių skystis kuris savyje neturi turėti vandens tam kad apsaugotų vidines stabdžių dalis nuo korozijos bei chemiškai nekeistų savo savybių esant temperatūrų kaitai.

Stabdant automobilį neretai stabdžių diskai, suportai, kaladėlės ir žinoma stabdžių skystis gali pasiekti net iki 400 laipsnių ar didesnės temperatūros todėl kokybiškas stabdžių skystis yra ypač svarbu.

Dažniausiai automobiliai yra eksploatuojami su DOT 3 stabdžių ir sankabos skysčiu. DOT 3 stabdžių skystis yra pagamintas chemiškai labai panašiai į DOT 4 stabdžių skystį, skirtumas tarp jų yra tik tas kad DOT 4 pasižymi aukštesne virimo temperatūra ir  mažesne vandens absorbcija. DOT 3 skystis labiausiai sugeria ir absorbuoja drėgmę ir vandenį. DOT gradacija tarp 3 ir 4 yra matuojama dviem matmenim, t.y. kai skystis yra sausas, be jokio vandens buvimo sistemoje, kaip būna šviežiai supiltas stabdžių skystis ir senas, kuris daroma prielaida savyje turi suabsorbavęs apie 3-4 % vandens savo tūriui.

DOT 3 virimo temperatūra sausam skysčiui – 205 laipsniai, esant senam skysčiui – 140 laipsnių;
DOT 4 virimo temperatūra sausam skysčiui – 230 laipsniai, esant senam skysčiui – 155 laipsnių;

DOT 3 ir DOT 4 abiejų spalva dažniausiai yra gintaro, rusva ar šviesiai gelsva – dažniausiai sutinkamas ir naudojamas stabdžių ir sankabos skystis.

DOT 5 ir DOT 5.1 stabdžių skystis

DOT 5 stabdžių skystis yra visiškai kitokios sudėties nei DOT 3 ar DOT 4  ar net DOT 5.1 stabdžių skystis, DOT 5 stabdžių skystis pagamintas silikono pagrindu, todėl negali būti maišomas su aukščiau minėtais DOT 3 ir DOT 4 bei DOT 5.1 stabdžių skysčiais. DOT 5  ir DOT 5.1 stabdžių skystis pasižymi kur kas aukštesne virinimo temperatūra todėl tinka daugeliui sportinio tipo automobiliam kurie yra eksploatuojami ne tik kasdieniniam važinėjimui bet ir automobilių sporte. DOT 5 stabdžių skystis buvo kuriamas taip kad visiškai nesugertų ir neabsorbuotų drėgmės iš aplinkos priešingai nei DOT 3 ar DOT 4. Paprastai DOT 5 stabdžių skysčio spalva yra violetinė.  DOT 5.1 stabdžių skystis chemiškai yra panašus į DOT 3 ir DOT 4, bet jo virinimo temperatūra yra kur kas didesnė todėl jis tinka labiau sportiniam važiavimui.

DOT 5 virimo temperatūra sausam skysčiui – 260 laipsniai, esant senam skysčiui – 180 laipsnių;
DOT 5.1 virimo temperatūra sausam skysčiui – 270 laipsniai, esant senam skysčiui – 190 laipsnių;
Kas būną kai nekeičiame stabdžių skysčio?

Nekeičiamas stabdžių skystis absorbuoja drėgmę ko pasekoje rūdija stabdžių sistemos dalys iš vidaus, gadinamos guminės detalės, pasidengia apnašomis stumuokliukai ko pasekoje jie pradeda sunkiau judėti ir galiu pradėti strigti. Stabdžių skystis kuris savyje turi vandens prie minusinės temperatūros ypatingai keičia savo savybes – stabdžių pedalo kietumas pakinta, stabdžių efektyvumas sumažėjo bei stabdžių skysčio spalva tamsėja nuo nuosėdų, rūdžių ir purvo. Tokį stabdžių skystį privalu keisti nauju!

Stabdžių skysčio trūkumas ar mažėjimas, kuo tai gali baigtis?

Stabdžių skystis yra būtina stabdžių komponentų dalis ir medžiaga kuri perduoda stabdymo efektą iš stabdžių pedalo į ratus, todėl stabdžių skysčio trūkumas gali sumažinti stabdžių efektyvumą o tam tikrais atvejais stabdžių skysčio trūkumas gali būti priežastis dėl kurios visiškai dings automobilio stabdžiai.

Stabdžių skystis yra saugomas rezervuare variklio skyriuje ir turi minimalią ir maksimalią ribą. Servisas 007 pataria visuomet pasitikrinti stabdžių skystį ypač prieš ilgą kelionę ir laikyti jo ribą ties maksimalia riba. Ta riba gali kisti ir nebūtinai reikšti jog sistema yra nesandari, tiesiog dėvintis kaladėlėmis daugiau išsistumia stumuokliukas ir daugiau stabdžių skysčio pasilieka stabdžių suportuose prie kiekvieno rato, todėl visuomet yra tam tikras stabdžių skysčio rezervas.

Stabdžių skysčio lygio mažėjimas paprastai turi tam daviklį ir pasiekus minimalią ribą praneša apie tai vairuotojui uždegdamas specialų indikatorių.
Stabdžių skysčio trūkumo įspėjimas automobilio prietaisų skydelyje

Stabdžių skysčio trūkumo įspėjimas automobilio prietaisų skydelyje

P.s. Kai kurie automobiliai turi tą pačią lemputę tiek rankinio stabdžio indikacijai tiek pasiekus minimalią stabdžių skysčio ribą, todėl pamatę tokią lemputę – visų pirma pasižiūrėkite ar nesate palikę rankinio stabdžio svirties pakeltos. Stabdžių sistemos įspėjamasis indikatorius automobilio prietaisų skydelyje.

Stabdžių sistemos įspėjamasis indikatorius automobilio prietaisų skydelyje

Pamatę tokį indikatorių ir pranešimo lemputę skydelyje, tuojau pat atsargiai sustokite ir pasitikrinkite stabdžių skysčio kiekį rezervuare. Galimas daiktas kad sistema tapo nesandari dėl trūkusio stabdžių vamzduko ar šlangelės, tokiu atveju automobiliu važiuoti nepatartina, o patartina pasisamdyti transportą kuris saugiai nugabens Jūsų automobilį į servisą 007 kuriame bus sutvarkyti Jūsų stabdžiai.
Išvados ir patarimai

Retas mūsų vairuotojas skiria dėmesio ir laiko stabdžių skysčio keitimui nes nesusimastydamas apie savo saugumą, stabdžių sistemos komponentų patikimumą ir ilgaamžiškumą. Daugelis vairuotojų niekada nėra keitę stabdžių skysčio ir niekada to daryti neketina – bet tokie vairuotojai dažnai restauruoja stabdžių suportus, kenčia nuo kaistančių ratų dėl stringančių stabdžių, ar net neįtaria kad važinėja su tikrai ne pačiais efektyviausiais stabdžiai ir kartais net nežino kaip gerai jų automobilis gali stabdyti. Tam kad saugiai jaustis kelyje, saugiai stabdyti ir būti užtikrintiems savo, savo šeimos draugų ir aplinkinių saugumu mes kviečiame pasikeisti stabdžių skystį, tvarkingai nusiorinti stabdžių sistemą, patikrinti stabdžių kaladėlės ir stabdžių diskus.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Žymos
  • stabdžių skysčio keitimas
  • stabdžių skystis
Kiti įrašai
Sunkvežimio skriemuliai
Skaityti

Kada reikėtų keisti sunkvežimio skriemulius? Naudingos įžvalgos

Darbo pirštinės
Skaityti

Darbo pirštinės – nepakeičiamas pagalbininkas remontuojant automobilius

Automobilio kėbulo dažymas
Skaityti

Automobilio kėbulo dažymas: verta tuo užsiimti patiems ar geriau vykti į autoservisą?

Automobilio gedimai
Skaityti

Dažniausi automobilių gedimai: kaip rasti ir sutvarkyti?

automobilio kėbulo rūdžių remontas
Skaityti

Surudijęs kėbulas – ką daryti ir kur kreiptis

automobilio oro filtro keitimas
Skaityti

Kaip žinoti, kad laikas keisti oro filtą?

Autoelektrikas
Skaityti

Kokiems automobilio gedimams reikia autoelektriko paslaugų?

Skaityti

Rūdimis „pasidabinęs” automobilio korpusas – rimtų problemų ledkalnio viršūnė

Skaityti

Kodėl svarbu atlikti antikorozinį padengimą?

Skaityti

Tas saldus žodis „garantija”

Skaityti

Automobiliai, kurių remontas brangiausias

Skaityti

Išoriniai variklio požymiai gali išduoti problemas ir sprendimus

Skaityti

Trumpai apie kompiuterinę autodiagnostiką

Skaityti

Kodėl genda stabdžiai?

Skaityti

Be važiuoklės – nevažiuosi !

Skaityti

Dėl važiavimo į kairę ne visada kaltas tik vairuotojas!

Skaityti

Ratų suvedimas, išvirtimas, geometrijos nustatymas

Skaityti

Geometrija po remonto

NAUJIENOS

Naudoto automobilio pirkimas

Kokį pasirinkti – naudotą ar naują elektromobilį? Aptarė privalumus ir minusus

Greičio viršijimas

Viršijote greitį su nuomotu automobiliu? Štai kas jūsų laukia Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje

Automobilio gedimas kelyje

Netikėtai sugedus automobiliui kas dešimtas lietuvis ieško finansinės pagalbos

Draudimas

Važiuoti smagu, netekti skaudu: kaip apsaugoti dvirates transporto priemones nuo ilgapirščių

Krasta auto

„Krasta Auto“ keičia pavadinimą į UAB „Inchcape Auto“

Mokami keliai

Plečiamas mokamų kelių tinklas: ką reikia žinoti transporto priemonių valdytojams?

PATARIMAI

Kasko draudimas

Dėl augančios naujų automobilių kainos galima „kaltinti“ technologijas ir ekologiją

Kaip išsirinkti automobilio lemputes kelionėms rudenį?

Automobilio paruošimas vasaros kelionėms

5 patarimai, kaip paruošti automobilį vasaros kelionėms

5 mitai apie automobilių saugumą, kuriais žmonės dar patiki

Automobilio priežiūra

PARTNERIO TURINYS

Sunkvežimių padangų rinka: seni stereotipai „žudomi“ mažomis kainomis ir šiuolaikinėmis technologijomis

Automobilių supirkimas šiauliuose

Priežastys, kodėl verta rinktis automobilių supirkimą Šiauliuose

Automobilių kabliai

Automobilių stiklų keitimas, įdaužų remontas, poliravimas

Transporto paslaugos: ką renkasi klientai?

Nanotechnologijos danga automobilių stiklams – ne mitas, o realybė

STRAIPSNIAI

Ar saugu pirkti nenaudotas, tačiau prieš kelerius metus pagamintas padangas?

Sunkiai pastebimi motociklininkai

Oficialus transporto priemonės tinkamumo patvirtinimas

Kuo „pagirdyti” aušinimo sistemą?

Ratlankiai – duoklė ne tik grožiui

Mopedo vairuotojo pažymėjimas – nuo 15 metų

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.