• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Specialistai pataria: šalčiams artėjant pasirūpinkite stabdžių sistema

Kokybiškai veikianti automobilio stabdžių sistema – bene svarbiausias mašinos elementas, kad kelyje būtume saugūs. Efektyvūs stabdžiai reikalingi visais metų laikais, tačiau žiemą jiems turėtų būti skiriamas ypatingas dėmesys. Specialistai dalijasi patarimais, kaip prižiūrėti stabdžių sistemą šaltuoju metų laiku ir kokie požymiai išduoda, jog laikas susirūpinti.

Nepakankamas dėmesys stabdžių skysčiui

Tinkamai prižiūrėti automobilio stabdžių sistemą itin svarbu, norint žiemą kelyje jaustis saugiai. Važiuojant slidžia danga gerokai pailgėja stabdymo kelias, todėl vos pajutus, kad automobilis prasčiau stabdo, būtina patikrinti stabdžių trinkeles, diskus bei skystį – tai užtikrina tolygų visų ratų stabdymą slidžiame kelyje.

„Stabdžių sistemos elementus pasitikrinti rekomenduojama dar prieš prasidedant šlapdribai ir šalčiui. Jei stabdžių sistema veikia netvarkingai, joje atsiranda ypač dideli temperatūros pokyčiai ir papildoma trintis, todėl reikalinga pasitikrinti stabdžių diskus, užtikrinančius tinkamą stabdymo procesą. Stabdžių diskams ar trinkelėms sudilus, juos reikia pakeisti laiku“, – apie pirmuosius aspektus, kuriuos svarbu įvertinti, pasakoja Vilniuje įsikūrusio autoserviso vadovas Tomas Mareckas.

Pasak eksperto, kita neretai pasitaikanti klaida praktikoje – vairuotojai dažnai pamiršta pasirūpinti stabdžių skysčiu, nors tai vienas didžiausių vairuotojo saugumo garantų, užtikrinančių  automobilio stabdžių sistemos darbo sklandumą.

„Stabdžių skysčio keitimas – toks pat planinis automobilio remontas, kaip ir alyvos ar žvakių keitimas. Automobilių gamintojai nurodo laiką, kada reikia keisti stabdžių skystį – tai lemia automobilio markė, modelis, variklis, tam tikri konstrukcijos niuansai. Jei automobilis eksploatuojamas sudėtingomis sąlygomis, važinėjama ne vien trumpais atstumais mieste, skystį gali tekti keisti dažniau. Įprastai skystį rekomenduojama keisti kas 30–50 tūkst. km kas du metus, geriausia tai daryti dar neprasidėjus šaltajam sezonui“, – aiškina T. Mareckas.

Nekeičiamas stabdžių skystis absorbuoja drėgmę, todėl iš vidaus rūdija stabdžių sistemos dalys, gadinamos guminės detalės, apnašos padengia stabdžių stūmokliukus, dėl to jie pradeda sunkiau judėti ir strigti. Stabdžių skystyje yra vandens, tad esant minusinei temperatūrai jis keičia savo savybes. Jeigu skystis nekeičiamas ilgiau kaip du metus, pakinta stabdžių pedalo kietumas, sumažėja stabdymo efektyvumas.

Pagrindinė taisyklė – keisti laiku

Pasak alyvos ir tepalų gamintojo „Total“ atstovybės Lenkijoje techninio skyriaus vadovo Andrzejaus Husiatynskio, praktikoje stabdžių skysčio būklė gali būti įvertinama pagal išvaizdą – jis turėtų būti skaidrus, vienalytis be nuosėdų. Taip pat svarbu atkreipti dėmesį į šiuos požymius: „Stabdžių skystį būtina tikrinti, jei stabdymo efektyvumas mažėja, priklausomai nuo nuvažiuoto atstumo – tą gali lemti drėgnas stabdžių skystis. Taip pat svarbu nepražiopsoti stabdžių skysčio galiojimo termino. Nusipirkus naudotą automobilį, stabdžių skystį būtina iš karto pakeisti, o keičiant naujus stabdžių sistemos elementus stabdžių skystį sistemoje reikalinga atnaujinti“.

Ekspertas atkreipia dėmesį, jog vandens sugėrimą stabdžių skystyje skatina nuolat laikomas atidarytas stabdžių skysčio bakelis, taip pat tinkamai neužsandarinta pakuotė, kai nesilaikoma stabdžių skysčio techninio aptarnavimo periodiškumo, taip pat esant pažeistiems stabdžių sistemos komponentams – tai gali lemti staigų stabdymo efektyvumo sumažėjimą, todėl skystį svarbu keisti laiku.

Tinkamas skystis – pagal gamintojo rekomendacijas

Stabdžių skysčio rūšis turėtų būti pasirenkama priklausomai nuo automobilio markės, variklio ir kitų techninių ypatybių – šias charakteristikas paprastai nurodo gamintojas: „Šiuo metu naudojami kelių tipų skysčiai: DOT 3, 4, 5, 5.1. Pagal sudėtį, stabdžių skysčiai skirstomi į mineralinius, glikolinius ir silikoninius. Mūsų eksploatuojamiems automobiliams dažniausiai naudojami glikoliniai DOT 3 ir DOT 4 stabdžių skysčiai. Pastarasis pasižymi aukštesne virimo temperatūra ir mažesne vandens absorbcija, todėl yra kokybiškesnis ir mažiau tikėtina, jog žiemą jis prišals“, – dėmesį atkreipia „Total“ atstovas A. Husiatynskis.

Pasak eksperto, dėl panašios sudėties glikoliniai DOT 3, DOT 4 ir DOT 5.1 yra visiškai suderinami ir maišomi, vietoj žemesnės klasės skysčių gali būti naudojami aukštesnės klasės produktai. Tuo tarpu DOT 5 tipo silikono pagrindu pagaminti skysčiai nenaudojami standartinėse transporto priemonėse ir jie negali būti maišomi su jokiu kitu stabdžių skysčiu.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Automobilio paruošimas vasaros kelionėms
Skaityti

5 patarimai, kaip paruošti automobilį vasaros kelionėms

Automobilio priežiūra pavasarį
Skaityti

Patarė, kaip paruošti automobilį pavasariui – nepakanka vien tik pakeisti padangų

Ratų suvedimas
Skaityti

Kodėl ratų suvedimas yra toks svarbus?

Skaityti

Pavasaris – tinkamiausias metas pasirūpinti automobilio priežiūra po žiemos: į ką svarbu atkreipti dėmesį?

Skaityti

Užsidegė tepalo lemputė: ką daryti ir kada susirūpinti?

Skaityti

Variklio alyvos klampumas: rizikas privalo žinoti kiekvienas

Skaityti

Kaip paruošti automobilį žiemai

Skaityti

Vairas sukasi sunkiai? Laikas tikrinti vairo stiprintuvo skystį

Skaityti

Kaip išsirinkti automobilio lemputes kelionėms rudenį?

Skaityti

Šylant orams-metas keisti variklio alyvą

Skaityti

Vairavimas žiemą: svarbi automobilio techninė būklė

Skaityti

Kodėl svarbu atlikti antikorozinį padengimą?

Skaityti

Ar verta atidėti automobilių techninę apžiūrą?

Skaityti

Automobilio remontas gali atsieiti pigiau

Skaityti

5 svarbiausios procedūros, atliekamos automobilio techninės priežiūros metu

NAUJIENOS

Naudoto automobilio pirkimas

Kokį pasirinkti – naudotą ar naują elektromobilį? Aptarė privalumus ir minusus

Greičio viršijimas

Viršijote greitį su nuomotu automobiliu? Štai kas jūsų laukia Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje

Automobilio gedimas kelyje

Netikėtai sugedus automobiliui kas dešimtas lietuvis ieško finansinės pagalbos

Draudimas

Važiuoti smagu, netekti skaudu: kaip apsaugoti dvirates transporto priemones nuo ilgapirščių

Krasta auto

„Krasta Auto“ keičia pavadinimą į UAB „Inchcape Auto“

Mokami keliai

Plečiamas mokamų kelių tinklas: ką reikia žinoti transporto priemonių valdytojams?

PATARIMAI

Automobilių valytuvai

Kokiomis savybėmis pasižymi kokybiški automobilio valytuvai?

Patarimai, kada reikia įjungti posūkio signalą

Elektromobilių vairuotojams netenkant privilegijų svarbus tampa ne tik nuvažiuojamas atstumas

HONDA automobiliai

HONDA naudoti automobiliai – vieni patikimiausių

Blogas kvapas

vairuotojo pažymėjimas privalumai

Kodėl vairuotojo pažymėjimas būtinas: penki teisės vairuoti privalumai?

PARTNERIO TURINYS

Žiema dar nesibaigė: kokių klaidų išvengti vairuojant?

Profesionalus automobilių stiklų remontas

Stogo skersiniai

„CityBee“: 2017-aisiais Lietuvoje įvyko automobilių dalijimosi paslaugos lūžis

GPS meistras pataria

Lengvųjų automobilių padangų rinka

STRAIPSNIAI

Krateriai dažant automobilį

Alyvos filtrai

Akumuliatorių darbas

Automobilių prekiautojai, ir ko jiems nereikėtų sakyti

Be važiuoklės – nevažiuosi !

Kodėl reikalingas atšvaitas?

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.