• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Vasarai artėjant į pabaigą, dviratininkų gatvėse nemažėja: eismo įvykiuose sužalojami kasdien

Dviratininkai ir eismo įvykiai
Dviratininkai ir eismo įvykiai

Nors pagal dviračių populiarumą Lietuvos miestai dar tikrai nusileidžia Kopenhagai ar Amsterdamui, tačiau vis daugiau lietuvių laisvalaikiui ar kasdienėms kelionėms renkasi būtent šią transporto priemonę. Visgi vasarai einant į pabaigą ir anksčiau temstant, dviratininkams kelyje kyla daugiau pavojų. Draudimo bendrovės ERGO Lietuvoje Verslo klientų transporto draudimo portfelio valdytojas Rimvydas Pocius primena, kad dviratininkai yra vieni labiausiai pažeidžiamų eismo dalyvių, kurie savo saugumui privalo skirti ypatingą dėmesį. 

Vidutiniškai nukenčia po vieną dviratininką per parą

Lietuvos policijos duomenimis, vien per pirmuosius 6 šių metų mėnesius eismo įvykiuose nukentėjo 155 dviratininkai, o žuvo 3. Per visus praėjusius metus iš viso buvo sužaloti 373, o gyvybę prarado 11 dviratininkų. Daugiausiai susidūrimų su dviračiais pernai fiksuota birželį, tačiau nedaug atsiliko ir kiti šiltojo sezono mėnesiai. Transporto kompetencijų agentūros skaičiavimais, pernai vidutiniškai eismo įvykiuose dviratininkai nukentėjo kas 25 valandas. 

„Lietuvoje turime vis daugiau dviračių entuziastų – tiek tų, kurie šią transporto priemonę renkasi poilsiui, aktyviam laisvalaikio leidimui ar sportui, tiek ją naudojančių kaip susisiekimo priemonę. Dviratis išties yra patogi ir aplinkai draugiška transporto priemonė, padedanti gyventi tvariau, aktyviau ir sveikiau. Tačiau taip pat nereikėtų pamiršti dviratininkams kylančių pavojų. Net ir nedidelė kliūtis kelyje, nestiprus susidūrimas, neapdairus manevras gali baigtis skaudžiu kritimu, rimtomis traumomis ar dar liūdnesnėmis pasekmėmis. Todėl važiuojant dviračiu prioritetas turėtų būti skiriamas saugumui“, – sako ERGO atstovas. 

Šalmas gali išgelbėti gyvybę

R. Pocius pastebi, kad saugumas važinėjant dviračiais neretai lieka antrame plane. „Nors šalmo važiuojant dviračiu dėvėti neprivaloma, tačiau labai rekomenduojama. Tai yra viena svarbiausių apsaugos priemonių, leidžiančių reikšmingai sumažinti pačių skaudžiausių pasekmių susidūrus ar kritus riziką. Šalmas neabejotinai gali išgelbėti net gyvybę. Kad ir kaip pasitikėtum savo įgūdžiais ir jėgomis, niekuomet negali kontroliuoti visų aplinkybių ir aplinkinių veiksmų – dviratininko ar kitų eismo dalyvių klaida pasivažinėjimą gali užbaigti traumatologijos skyriuje“, – pažymi R. Pocius. 

ERGO atstovas primena, kad pagal galiojančias Kelių eismo taisykles (KET) visi dviračiai turi turėti gale pritvirtintą raudonos spalvos atšvaitą arba žibintą. Dviratis taip pat turi turėti baltos spalvos žibintą priekyje, kuris kartu su raudonos spalvos žibintu turi būti įjungtas važiuojant tamsoje ar prastomis oro sąlygomis. Važiuojant keliu šie žibintai turi būti įjungti ir dieną arba dėvima ryškiaspalvė šviesą atspindinti liemenė. Tamsiu paros metu kelyje privalu tiek dėvėti šviesą atspindinčią liemenę, tiek važiuoti su įjungtais baltos ir raudonos spalvos žibintais dviračio priekyje ir gale. Be to, iš abiejų dviračio pusių turi būti pritvirtinti oranžinės spalvos atšvaitai.

„Dviratininkų matomumas kelyje yra viena didžiausių iššūkių – ypač tamsoje ir esant prastoms oro sąlygoms. Kaip rodo policijos statistika, daugiau nei trečdalis eismo įvykių, kuriuose žuvo dviratininkai, pernai įvyko tamsiuoju paros metu. Dviračių sezonui tęsiantis, tačiau dienoms sparčiai trumpėjant, dviratininkams pasirūpinti savo matomumu tampa dar svarbiau. Pavyzdžiui, išvažiavus pasivažinėti dviračiu vakare po darbo ir pasirinkus ilgesnį maršrutą su šviesa grįžti namo galima ir nebespėti. Tad būtina turėti tinkamai paruoštą ir visomis matomumą kelyje užtikrinti padedančiomis priemonėmis aprūpintą dviratį“, – sako R. Pocius. 

Reikia ir daugiau dėmesingumo

Pasak eksperto, dviratininkams tenka mokytis sugyventi ir su įvairiomis kitomis transporto priemonėmis, kurių šiltuoju sezonu netrūksta nei dviračių takuose, nei miestų gatvėse. Jose apstu elektrinių paspirtukų, įvairaus galingumo elektrinių ir hibridinių mobilaus judumo priemonių, riedžių ir kt. Prie to pridėjus į telefonus susikoncentravusius ar užsisvajojusius pėsčiuosius eismas gali tapti pakankamai intensyvus ir problematiškas. 

„Tai yra šių dienų susisiekimo mieste realybė, kuri iš kiekvieno eismo dalyvio reikalauja dar didesnio dėmesingumo ir atsakingumo. Visiems eismo dalyviams pirmiausia reikėtų atsigręžti į save, būti supratingiems ir gerbti kitus eismo dalyvius demonstruojant aukštą sąmoningumą. Kaip rodo Transporto kompetencijų agentūros duomenys, pernai fiksuota 30 dviratininkų susidūrimų su kitais dviratininkais ir 21 susidūrimas tarp dviračių ir paspirtukų. Ir tai tik į oficialią statistiką patekę atvejai. Neabejotinai apie dar daugybę smulkesnių įvykių policijai pranešta nebuvo“, – įsitikinęs R. Pocius.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Naudoto automobilio pirkimas
Skaityti

Kokį pasirinkti – naudotą ar naują elektromobilį? Aptarė privalumus ir minusus

Greičio viršijimas
Skaityti

Viršijote greitį su nuomotu automobiliu? Štai kas jūsų laukia Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje

Automobilio gedimas kelyje
Skaityti

Netikėtai sugedus automobiliui kas dešimtas lietuvis ieško finansinės pagalbos

Draudimas
Skaityti

Važiuoti smagu, netekti skaudu: kaip apsaugoti dvirates transporto priemones nuo ilgapirščių

Krasta auto
Skaityti

„Krasta Auto“ keičia pavadinimą į UAB „Inchcape Auto“

Mokami keliai
Skaityti

Plečiamas mokamų kelių tinklas: ką reikia žinoti transporto priemonių valdytojams?

komercinis transportas
Skaityti

Naujos kartos „Volkswagen“ komercinės transporto priemonės – modernesnės, efektyvesnės ir universalesnės

Tiltai
Skaityti

10 įspūdingų Lietuvos tiltų, kuriuos „Via Lietuva“ keliautojams rekomenduoja pamatyti šią vasarą

Formulė 1
Skaityti

Ar Lietuva galėtų surengti „Formulės 1“ Didįjį Prizą?

Automobilis šeimai
Skaityti

Kokį automobilį rinktis šeimai?

Vairavimo žinių atnaujinimas
Skaityti

Privalomą vairavimo žinių atnaujinimą lietuviai laiko nereikalinga našta, ekspertai ragina verčiau daugiau dėmesio skirti vairuotojų informavimui

Naudoti automobiliai
Skaityti

Naudotų automobilių pardavėjai: didesnė atsiskaitymų grynaisiais kartelė augins šešėlį

Įkrovimo stotelės magistralė
Skaityti

Automagistralėje Kaunas-Vilnius – 2 naujos itin greito elektromobilių įkrovimo stotelės

Kelio ženklai
Skaityti

„Via Lietuva“ vairuotojus ragina keliuose stebėti šiuos ženklus: kokią informaciją jie pateikia

Via Lietuva
Skaityti

„Via Lietuva“ skelbia, kurie kritinės būklės tiltai bus sutvarkyti šiemet ir artimiausiais metais

Paspirtuko šalmas
Skaityti

Galva – jautri paspirtukininko vieta: kodėl šalmą dėvėti būtina

Dviračių takai
Skaityti

Tai, ko Lietuvoje dar nebuvo: „Via Lietuva“ pėsčiųjų ir dviračių taką paženklino naktį švytinčiais dažais

Mokami keliai
Skaityti

Plečiamas mokamų kelių tinklas krovininiam ir komerciniam transportui 

NAUJIENOS

Milikonių įkalnė

Dėl rekonstrukcijos uždaroma Milikonių įkalnė: keisis eismo tvarka ir viešojo transporto maršrutai

Internetiniai žaidimai

Geriausi internetiniai žaidimai „Geeks“: strategija, mokslinė fantastika ir linksmos pramogos

Formulė 1

Kova dėl pergalės: kas dominuos „Formulės 1” lenktynių pasaulyje šiemet?

Taršūs automobiliai

Seimas spręs, ar atšaukti pareigą aplinkosaugininkams tikrinti lengvųjų automobilių taršą

Elektrinis mikroautobusas

Šiaulių ir Panevėžio rajonuose dyzelinius mikroautobusus keis elektriniai

Automobilio pirkimas kaip neapsigauti

Po gražiu kiautu – sudužusi gelda: kaip išvengti prastos būklės automobilio?

PATARIMAI

Patarimai vairuotojams – kaip patiems nustatyti automobilio gedimus

Kaip atpažinti „skendusią“ mašiną?

Patarimai, kada reikia įjungti posūkio signalą

Bendri patarimai žiemos metu

automobilių dalys akcijos

Automobilių prekes verta pirkti tada, kai taikomos akcijos

Pirksite automobilį lizingu: atsižvelkite ne tik į palūkanas, bet ir savo emocijas

PARTNERIO TURINYS

„CityBee“: 2017-aisiais Lietuvoje įvyko automobilių dalijimosi paslaugos lūžis

Automobilio nuoma už mažą kainą!

Naujo automobilio nuoma Vilniuje

Patarimai planuojantiems išsinuomoti automobilį

Nebrangi automobilių nuoma Vilniuje

Auto keltuvų tipai: vertiname ir renkamės

STRAIPSNIAI

Pavojingi inercijos padariniai

Kas išrado benziną?

Žieminės padangos vasarą: važinėti pavojinga, o finansiškai – nenaudinga

Energijos nuostoliai mechaninėje transmisijoje

Pagalbinės technologijos prie vairo: kokios 5 sistemos ypač pravers ilgesnėje kelionėje?

Kaip užmontuoti padangą ant ratlankio?

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.