Patarimai, kaip pasirūpinti automobiliu žiemos sezonui, jau tapo įprasti, tačiau tik retas kuris vairuotojas žino, kad transporto priemone svarbu pasirūpinti ir karštuoju metų sezonu. Taip pat svarbu tinkamai pasirūpinti ir automobilio priežiūros metu susidariusių atliekų šalinimu.
Rūdys. Svarbu po žiemos užsilikusias druskas pašalinti ne tik nuo kėbulo, bet ir nuo visos automobilio apačios. Bet koks dažų ar lako spalvos bei blizgesio pakitimas (įbrėžimai, įrūkimai ar panašūs pažeidimai) yra pirmieji antikorozinės dangos pažeidimo požymiai. Rūdžių pažeistą automobilį ne tik sunkiai prižiūrėti, jis taip pat praranda ir dalį rinkos vertės.
Salono priežiūra. Gana dažnai automobilių savininkai pastebi, kad prasidėjus karščiams ir veikiant ultravioletiniams spinduliams oda ir vinilas išblunka ir sutrūkinėja. Kad to neatsitiktų svarbu, gerai su drėgnu rankšluosčiu nuvalius dulkes, naudoti specialios priežiūros priemones. Salono dulkės taip pat puiki terpė kauptis alergenams, todėl polinkį alergijoms turintys žmonės turėtų itin rūpinti automobilio vidaus švara.
Kondicionierius. Būtina kiekvieną vasarą patikrinti kondicionieriaus būklę ir atlikti jo dezinfekciją. Priešingu atveju, kartu su vėsiu oru gausite ir gerą dozę mikroorganizmų.
Aušinimo sistema. Kad važiuojant į pajūrį ir stovint kamščiuose, „neužvirtų“ jūsų aušinimo sistema, reikia patikrinti aušinimo skysčio lygį ir jei reikia, jį papildyti. Svarbu pasirinkti kokybišką produktą, kad vėliau netektų susidurti ir su variklio problemomis.
Stabdžiai. Vasarą itin svarbu atlikti ne tik stabdžių, bet ir durelių vyrių bei spynų būklės patikrą. Jas užtenka patepti tam skirtomis priemonėmis.
Valytuvai ir langų purkštukai. Temperatūrų pokyčiai, saulė, įvairūs langų skysčiuose esančios cheminės medžiagos ir nešvarumai veikia valytuvų gumas, jos sukietėja ir pradeda netolygiai valyti bei braižyti stiklą. Valytuvus specialistai rekomenduoja keisti kas pusmetį. Nuo nešvarumų bei žiedadulkių vasarą dažnai užsikemša langų purkštukai, todėl svarbu juos reguliariai išvalyti. Jei to nepadarėte, tai dabar pats laikas langų ploviklį pakeisti vasariniu, kuris, esant aukštai temperatūrai veiksmingiau pašalins nuo stiklo vabzdžių liekanas ir kitas apnašas.
Akumuliatorius. Vasaros karštis akumuliatoriaus gyvavimui turi beveik tokią pat įtaką kaip ir žiemos speigai. Dėl aukštos temperatūros gali sustiprėti cheminė reakcija akumuliatoriaus viduje ir dėl to akumuliatorius jums trumpiau tarnaus ir, tikėtina, žiemą turėsite didesnių problemų. Svarbu, kad akumuliatoriaus kontaktai būtų įkrauti ir išvalyti- be oksidacijos pėdsakų ir tinkamai priveržti. Būtina patikrinti elektrolito tankį, kuris parodo, kiek yra įkrautas akumuliatorius. Jei esama pakitimų, reiktų papildytį distiliuotų vandeniu ar elektrolitu arba kreiptis į automobilių remonto įmones.
Senų akumuliatorių negalima mesti kartu su kitomis atliekomis. Netinkamai laikomi ir tvarkomi akumuliatoriai, kurių sudėtyje yra švino, elektrolito ir kitų cheminių medžiagų, gali sukelt pavojų sveikatai ir padaryti žalos gamtai. Be to, atliekų tvarkytojams perdirbimui atiduotas akumuliatorius vėl grįžta į rinką ir jau tarnauja kaip nauji produktai. Nebenaudojamų akumuliatorių surinkimą Lietuvoje vykdo akumuliatorių gamintojai ir importuotojai. Daugiau informacijos www.surenkameakumuliatorius.lt
Padangos. Daug važinėjant vasarą svarbu vienodai sureguliuoti padangų slėgį. Jei padangose slėgis nevienodas, tai ne tik lemia spartesnį susidėvėjimą, bet ir didina kuro sąnaudas. Taip pat, jei padangose trūksta oro, gali kilti pavojus, kad važiuojant dideliu greičiu ir užkaitus, padanga gali atšokti nuo ratlankio bei sprogti. Atkreipkite dėmesį ir į protektoriaus gylį. Nors teisės aktuose numatytas minimalus kriterijus- 1,6mmm, automobilių ekspertai rekomenduoja, kad protektorius būtų ne mažesnis nei 4mm.
Susidėvėjusias padangas, kaip ir kitas stambias atliekas galima priduoti į savivaldybių valdomas stambiagabaričių atliekų aikšteles arba už nedidelį mokestį palikti automobilių remonto įmonėse. Pakelėse ar kartu su buitinėmis šiukšlėmis išmestos padangos teršia gamtą ir kelia didelį pavojų žmonių sveikatai. Lyjant, taip pat esant aukštai temperatūrai iš padangų išsiskiria kancerogeninės medžiagos, kurios patenka į gruntą ir į vandenį. Tinkamai rūšiuojamos ir perdirbtos padangos vėliau naudojamos kelių tiesimui, teniso aikštelių dangos gamyboje.
Tepalai. Prieš ruošiantis į pajūrį svarbu patikrinti ir automobilio tepalų lygį. Keičiant tepalus svarbus pakeisti ir tepalų (alyvos) filtrą. Gana dažnai „pamiršti“ tepalai gresia papildomomis išlaidomis, tokiomis kaip variklio praplovimas. Pakeitus naudotus tepalus geriausiai juos palikti servisuose tolesniam tinkamam sutvarkymui. Naudotus tepalus surenka ir atliekų tvarkymo įmonės.
Filtrai. Tepalo filtrą privalu keisti kaskart keičiant alyvą. Specialistai rekomenduoja oro filtrą, kurio paskirtis išvalyti į variklio uždegimo sistemą patenkantį orą keisti kartu su alyva ir alyvos filtru. Kuro filtrą rekomenduojama keisti kas antrą kartą keičiant automobilio variklinę alyvą. Reguliarus kuro filtro keitimas ypač aktualus vairuojantiems dyzelinu varomus automobilius, o taip pat naudojantiems ne Europos Sąjungoje pagamintą dyzelinį kurą. Lietuvoje veikia naudotų kuro, tepalo ir oro filtrų surinkimo ir tvarkymo sistema. Naftos produktais užterštų filtrų atliekos yra saugiai surenkamos, sutvarkomos ir atiduodamos tolesniam perdirbimui į antrines žaliavas.
Informaciją parengė Janina Sabaitė Melnikovienė