• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Valstybinės reikšmės kelių remontas: sugriežtinus kontrolę ir atliekant daugiau tyrimų – darbų kokybė gerėja

Kelių remontas kokybė

Lietuvos automobilių kelių direkcija informuoja, kad šiais metais, siekiant užtikrinti  aukščiausius kelių remonto darbų kokybės reikalavimus, jau patikrinti 234 kelių objektai. Objektų būklė tikrinta pasitelkiant ne tik vidinius, bet ir nepriklausomus išorės resursus.

Valstybinės reikšmės kelių patikrą Kelių direkcija vykdo mobilia tyrimų laboratorija, leidžiančia greičiau, tiksliau ir objektyviau įvertinti kelių būklę, atliktų darbų kokybę. Mobiliąja kelių laboratorija atliekami tyrimai iki minimumo sumažina žmogaus įtaką vertinant kelio dangos būklę. Po atliktų Kelių direkcijos mobilios laboratorijos tyrimų, objektai, taikant dvigubą kontrolę, pakartotinai tikrinami akredituotos ir nepriklausomos tyrimų laboratorijos.

Šiais metais jau patikrinti 86 kelių ruožai, kuriuose buvo atliktas remontas, penkiuose iš jų rasta defektų. Iš tikrintų 148 garantinio laikotarpio objektų, neatitikimai buvo nustatyti aštuoniuose. Pagal Kelių direkcijos numatytą tvarką, rangovai defektus pašalino savo lėšomis.

Kaip teigia Lietuvos automobilių kelių direkcijos Infrastruktūros palaikymo ir vystymo grupės vadovas Martynas Gedaminskas, kelio ruožai yra tikrinami jų remonto metu, pabaigus remontą ir tęsiantis garantiniam laikotarpiui. Papildomai šalyje kasmet atliekami valstybinės reikšmės kelių tinklo tyrimai, kurie leidžia nustatyti kelių būklę ir jos kitimo tendencijas, paskirstyti turimas lėšas proporcingai, didesnę dalį jų skiriant kelių su asfalto danga būklei gerinti.

2023 m. mobiliąja kelių laboratorija buvo patikrinta 11 objektų, kuriuose buvo atlikta kelio ruožų rekonstrukcija. Visi tikrinti objektai atitiko reikalavimus. Iš tikrintų 33 kelio ruožų, kuriuose buvo atliktas kapitalinis remontas, penkiuose ruožuose rasta neatitikimų. Iš 33 tikrintų objektų, kuriuose vyko paprastojo remonto darbai, defektų rasta dviejuose. Tikrinami ir objektai, kuriuose buvo atlikti prevencinės priežiūros, išdaužų užtaisymo ir kiti darbai. Šiais metais patikrinta 10 objektų, defektų rasta viename. Visus neatitikimus rangovai, kaip ir numatyta, pašalino.

„Didelį dėmesį skiriame sutvarkytų kelių ruožų darbų kokybei. Keliai dėvisi, jų tarnavimo laikui turi įtakos ir klimatas, ir eismo intensyvumas ir, be abejo, atliktų remonto darbų kokybė. Esame atsakingi už atliktų darbų kokybę, privalome užtikrinti, kad kiekvienas į kelių infrastruktūrą investuotas euras atsipirktų, t. y. kokybiškai sutvarkius kelio ruožą, į jį grįžti reikėtų ne anksčiau kaip po 10 ar 15 metų. Darbų kokybei taikome aukštus standartus. Sugriežtinus reikalavimus ir tikrinimus, jau matome ir teigiamų rezultatų – atliktų darbų kokybė gerėja, pvz., 2021 m. patikrinus sutvarkytuose kelių ruožuose naujai įrengtą dangą, 12 proc. kelio ruožų buvo su defektais, 2022 m. –  10 proc., o 2023 m. – 5,8 proc.,“ – sako Kelių direkcijos atstovas.

Anot M. Gedaminsko, visais atvejais sutvarkytiems kelio ruožams yra taikomas ne trumpesnis nei 5 metų garantinis laikotarpis, t. y. sutvarkyti ruožai garantinio laikotarpio metu yra taip pat tikrinami, o radus defektų, rangovai privalo juos ištaisyti savo lėšomis. Priklausomai nuo defekto šalinimo technologijos ir atsižvelgiant į metų laiką, kada defektai nustatyti, jų šalinimas gali užtrukti nuo vieno mėnesio iki pusės metų.

Kelių direkcija praėjusiais metais sugriežtino keliamus kokybės reikalavimus atliekamiems darbams – pakeitė statinio stebėsenos ir defektų šalinimo per garantinį terminą tvarką, įtraukiant nuostatas dėl išplėstinio kelių ruožų vertinimo, numatant papildomų kelių tyrimų ir (arba) laboratorinių bandymų atlikimą, nurodyti Kelių direkcijos garantinių objektų stebėsenos dalyviai ir jų atsakomybės, veiksmų sekos, objektų stebėsenos terminai, defektų nustatymų ir šalinimo aktų formos, garantinių objektų komisijos veiklos valdymas ir pan.

2023 m. planuojama patikrinti dar 20 sutvarkytų kelio ruožų valstybinės reikšmės keliuose. Kontroliniai tyrimai atliekami ir objektuose, kuriuose vyksta darbai.

Lietuvos automobilių kelių direkcija valdo 21 tūkst. valstybinės reikšmės kelių infrastruktūros tinklą.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Via Lietuva
Skaityti

„Via Lietuva“ skelbia, kurie kritinės būklės tiltai bus sutvarkyti šiemet ir artimiausiais metais

Paspirtuko šalmas
Skaityti

Galva – jautri paspirtukininko vieta: kodėl šalmą dėvėti būtina

Dviračių takai
Skaityti

Tai, ko Lietuvoje dar nebuvo: „Via Lietuva“ pėsčiųjų ir dviračių taką paženklino naktį švytinčiais dažais

Mokami keliai
Skaityti

Plečiamas mokamų kelių tinklas krovininiam ir komerciniam transportui 

Milikonių įkalnė
Skaityti

Dėl rekonstrukcijos uždaroma Milikonių įkalnė: keisis eismo tvarka ir viešojo transporto maršrutai

Internetiniai žaidimai
Skaityti

Geriausi internetiniai žaidimai „Geeks“: strategija, mokslinė fantastika ir linksmos pramogos

Formulė 1
Skaityti

Kova dėl pergalės: kas dominuos „Formulės 1” lenktynių pasaulyje šiemet?

Taršūs automobiliai
Skaityti

Seimas spręs, ar atšaukti pareigą aplinkosaugininkams tikrinti lengvųjų automobilių taršą

Elektrinis mikroautobusas
Skaityti

Šiaulių ir Panevėžio rajonuose dyzelinius mikroautobusus keis elektriniai

Automobilio pirkimas kaip neapsigauti
Skaityti

Po gražiu kiautu – sudužusi gelda: kaip išvengti prastos būklės automobilio?

Adampolis group
Skaityti

Ambicinga „Adampolis Group“ plėtra: į naują kompleksą investuoja 33 mln. eurų

Vilkikų vairavimas virtuali realybė
Skaityti

Virtuali realybė vilkikų vairuotojams: KTU mokslininkų ir partnerių kuriamas VR įrankis padės įvaldyti stresines situacijas kely

Metų automobilis 2025
Skaityti

„Metų automobilis 2025“: pretendentų šokiai Bukiškių autodrome

Novaturas
Skaityti

„Novaturas“ trečiąjį ketvirtį gavo 61,1 mln. eurų pajamų, rugsėjis – pelningas

Juodosios dėmės Via Lietuva
Skaityti

Šalies keliuose tapo saugiau: „Via Lietuva“ skelbia apie įgyvendintą šių metų „juodųjų dėmių“ sprendimų planą

vandeniliu varomi autobusai
Skaityti

Naujiems elektra ir vandeniliu varomiems keleiviniams autobusams įsigyti – dar 36 mln. Eur investicijų

Zbigniew Paszkowic
Skaityti

Paskirtas naujasis „ORLEN Lietuva“ generalinis direktorius Zbigniew Paszkowicz

Klaipėda gatvės
Skaityti

Prasidėjus žiemos sezonui – gatvių priežiūros žemėlapis miestiečiams

NAUJIENOS

Vilniaus judumo žemėlapis

„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link

Rimvydas Pocius

Kad pirmasis plikledis neužkluptų netikėtai: trys patarimai iš draudimo ekspertų

„Mercedes-Benz“ kompetencijų centras „eCampus“

Naujas „Mercedes-Benz“ kompetencijų centras „eCampus“ susitelks į ateities akumuliatorių technologijas

Automobilių vairavimo taisyklės

10 keisčiausių kelių eismo taisyklių, kurias reikėtų žinoti keliaujant į užsienį

Dviratininkai ir eismo įvykiai

Vasarai artėjant į pabaigą, dviratininkų gatvėse nemažėja: eismo įvykiuose sužalojami kasdien

Elektromobiliai

Elektromobilių vairuotojų privilegijos: nuo viešojo transporto juostų Vilniuje iki didesnio greičio limito Austrijos greitkeliuose

PATARIMAI

10 įdomių faktų apie „Peugeot“ – nuo futbolo klubo iki elektromobilių

Mopedo vairuotojas. Kaip juo tapti?

Plauname automobilį

Apibraižytas automobilis stovėjimo aikštelėje – ką daryti?

Pirksite automobilį lizingu: atsižvelkite ne tik į palūkanas, bet ir savo emocijas

Šylant orams-metas keisti variklio alyvą

PARTNERIO TURINYS

Šviežia kava automobilyje? Dabar tai įmanoma

Ekonomikos nuosmukis tapo „Cordiant Prefessional“ tramplinu

Automobilis ir žiema – tai ne tik žieminės padangos

Automobilinis šaldytuvas

Transporto paslaugos: ką renkasi klientai?

Sunkvežimių padangų rinka: seni stereotipai „žudomi“ mažomis kainomis ir šiuolaikinėmis technologijomis

STRAIPSNIAI

Padangų keitimas nelogiškas?

Kas nutylima mobiliojo ryšio žemėlapiuose?

TESLA Roadster

Stiklų tamsinimas: išlikti nematomam neįmanoma

Krateriai dažant automobilį

Kaip prižiūrėti padangas?

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.