• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Stabdžių diskų tekinimas

Stabdžių diskų nutekinimas

Stabdžių diskų nutekinimas – dažnai daugelis svarsto ar verta nutekinti senus stabdžių diskus ar susidėti naujus stabdžių diskus todėl šiame straipsnyje ir pamėginsime padiskutuoti ir papasakoti savo patirtimi paremtą informaciją apie stabdžio diskų paviršiaus nutekinimą, kada verta tekinti stabdžius diskus, kada geriau jų netekinti ir keisti naujais, kiek stabdžių diskų tekinimas kainuoja ir kaip atrodo nutekinti stabdžių diskai.

Stabdžių diskai – stabdžių sistemos veikimo rodiklis ir indikatorius

Stabdžių diskų būna įvairių, pradedant paprastais neventiliuojamais stabdžių diskais, baigiant ventiliuojamais, raižytais ar sugręžiotais stabdžių diskais. Visų jų funkcija yra labai svarbi stabdymo procese ir dėka jų mūsų vairuojami automobiliai yra stabdomi.

Stabdžių diskai paprastai yra labai geras stabdžių būklės indikatorius ir rodiklis, tiek gerąja to žodžio prasme tiek blogąja. Jei stabdžiai veikia tvarkingai, stabdžių kaladėlės yra geros ir laiku keičiamos stabdžių diskai atrodo gražiai, tolygiai dylantys, paviršius stabdymo blizga ir matosi kad stabdoma yra visu stabdžių disko paviršiumi ir plotu.

Jei vis dėlto stabdžių sistema nėra tvarkinga ir stabdžiai veikia ne maksimaliai efektyviai – paprastai labai greitai tai matosi ant stabdžių diskų paviršiaus. Stabdžių disko paviršius būna neblizgus, matosi kad nėra tolygiai paskirstoma stabdžių jėga, paviršius nelygus ir grublėtas ar net aprūdijęs. Šiek tiek rusvas stabdžių diskas byloja apie disko perkaitimą, o jei dyla viena stabdžių disko pusė o kita ne – galime spręsti apie stabdžių suporto kreipiančiųjų ar stumokliuko problemas. Šiek tiek plačiau apie visas šias problemas žemiau.

Dažniausiai mes pastebime stabdžių disko išorinėje pusėje esančias rūdis ir netolygumą – paprastai tai yra nevaikštančių stabdžių suporto kreipiančiųjų problemos pasekmė, vidinė stabdžių disko dalis yra spaudžiama stumokliuko, o ta stabdymo, spaudimo jėga nėra perduodama į kitą stabdžių disko pusė todėl ta pusė aprūdija, o kartu dėl temperatūrų skirtumo diskas susikraipo ir pradeda vibruoti stabdant arba vairas arba pedalas, ir automobilis stoja tarsi pulsuodamas.

Matant netolygumą stabdžių disko paviršiuje galime suprasti kad stabdžių kaladėlės dyla netolygiai, tai gali būti vėl dėl keleto priežasčių, arba prieš tai jau diskas buvo netolygus ir jo paviršius nebuvo nutekintas, arba stabdžių diskas ir stabdžių kaladėlės savo paviršiumi netolygiai dyla, taip kartais būna kai yra naudojamos labai kietos, nekokybiškos stabdžių kaladėlės, jos tiesiog suvalgo stabdžių diską o pačios visai nedyla ir atrodo kaip naujos.

Stabdžių disko paviršius dyla ne visu paviršiumi, tai gali būti rodiklis kad viena iš kreipiančiųjų yra užstrigusi arba stringa stabdžių suporto stumokliukas ar net stabdžių sistemoje yra oro, tokį stabdžių diską reikia nutekinti arba pakeisti nauju, kartu keičiant ir stabdžių kaladėles.

Kartais taip jau nutinka kad stabdžiai kertasi ir kaista, paprastai tai būna dėl rūdžių ant suporto stumokliuko, kai taip nutinka – stabdžių diskas ne juokais įkaista, o tai padarydamas jis įgauna tokį rusvumo atspalvį.

Tikrai niekam nelinkime pamatyti tokį vaizdą savo automobilyje kai stabdžiai užaista tiek kad pasirodo liepsna – to pasekmė netik stabdžių diskas, kaladėlė ir suportas, bet kartu ir rato guolis bei kitos pakabos dalys kurios yra pažeistos tokios temperatūros, nekalbant jau apie tai kad yra rizika jog sprogs padanga, tad su stabdžiais geriau nejuokauti ir juos tvarkytis laiku.

Reikėtų taip pat paminėti ir tai kad pastebėjus kaistančius stabdžius – jokiu būdu nemėginti jų drastiškai greitai vėsinti – taip tik dar labiau pažeisite stabdžių diskus, jie nuo temperatūrų skirtumo skirtingose vietose ir pusėse galutinai susikraipys, o stipriai sumėtytų stabdžių diskų gali neišlbėti jau ir tekinimas.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Žymos
  • stabdžiai
  • stabdžių diskų nutekinimas
Kiti įrašai
Sunkvežimio skriemuliai
Skaityti

Kada reikėtų keisti sunkvežimio skriemulius? Naudingos įžvalgos

Darbo pirštinės
Skaityti

Darbo pirštinės – nepakeičiamas pagalbininkas remontuojant automobilius

Automobilio kėbulo dažymas
Skaityti

Automobilio kėbulo dažymas: verta tuo užsiimti patiems ar geriau vykti į autoservisą?

Automobilio gedimai
Skaityti

Dažniausi automobilių gedimai: kaip rasti ir sutvarkyti?

automobilio kėbulo rūdžių remontas
Skaityti

Surudijęs kėbulas – ką daryti ir kur kreiptis

automobilio oro filtro keitimas
Skaityti

Kaip žinoti, kad laikas keisti oro filtą?

Autoelektrikas
Skaityti

Kokiems automobilio gedimams reikia autoelektriko paslaugų?

Skaityti

Rūdimis „pasidabinęs” automobilio korpusas – rimtų problemų ledkalnio viršūnė

Skaityti

Kodėl svarbu atlikti antikorozinį padengimą?

Skaityti

Tas saldus žodis „garantija”

Skaityti

Automobiliai, kurių remontas brangiausias

Skaityti

Išoriniai variklio požymiai gali išduoti problemas ir sprendimus

Skaityti

Trumpai apie kompiuterinę autodiagnostiką

Skaityti

Kodėl genda stabdžiai?

Skaityti

Be važiuoklės – nevažiuosi !

Skaityti

Dėl važiavimo į kairę ne visada kaltas tik vairuotojas!

Skaityti

Ratų suvedimas, išvirtimas, geometrijos nustatymas

Skaityti

Geometrija po remonto

NAUJIENOS

Via Lietuva

„Via Lietuva“ skelbia, kurie kritinės būklės tiltai bus sutvarkyti šiemet ir artimiausiais metais

Paspirtuko šalmas

Galva – jautri paspirtukininko vieta: kodėl šalmą dėvėti būtina

Dviračių takai

Tai, ko Lietuvoje dar nebuvo: „Via Lietuva“ pėsčiųjų ir dviračių taką paženklino naktį švytinčiais dažais

Mokami keliai

Plečiamas mokamų kelių tinklas krovininiam ir komerciniam transportui 

Milikonių įkalnė

Dėl rekonstrukcijos uždaroma Milikonių įkalnė: keisis eismo tvarka ir viešojo transporto maršrutai

Internetiniai žaidimai

Geriausi internetiniai žaidimai „Geeks“: strategija, mokslinė fantastika ir linksmos pramogos

PATARIMAI

Specialisto patarimai parduodantiems automobilį: kaip jį sutvarkyti, kad atrodytų lyg ką tik iš salono?

karštis automobilyje

Vairuotojams – išbandymas karščiu: gydytojo patarimai, kaip pagerinti važiavimo sąlygas

Automobilio paruošimas žiemai

7 ekspertų patarimai, kaip paruošti savo automobilį žiemai

Automobilių supirkimas Klaipėdoje

Kaip veikia automobilių supirkimas Klaipėdoje ir kokią naudą tai teikia jums?

unsplash.com nuotrauka

Patogus „BMW“ automobilių vairavimas rudens metu: kaip užtikrinti komfortą esant šalčiui ir drėgmei?

Parduodu auto! Rinktis supirkėjus ar fizinius asmenis?

PARTNERIO TURINYS

Kėbulo virinimo darbai Vilniuje

Nevažiuojanti transporto priemonė kieme. Kokias problemas ji gali sukelti?

„CityBee“ turimų „Mini One“ automobilių skaičių didina beveik dvigubai

Automobilių nuoma Vilniuje ir kitur

Į ką atsižvelgti renkantis žiemines padangas?

Nebrangi automobilių nuoma Vilniuje

STRAIPSNIAI

Alfa Romeo rengia išskirtinį dvivietį automobilį už santykinai prieinamą kainą

automobilio oro nukreipėjas

Automobilio oro nukreipėjo paskirtis

ŠKODA Citigo: inovatyvus mažylis miestui

Kas išrado benziną?

Automobilių nuoma ir amžiaus cenzas

Elektromobiliai iš viso pasaulio

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.