• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

V.Milius išmėgino atsivėrusias ES sienas – aplankė Europos geografinius centrus

Europos žemyno plotas iš esmės nekinta, tačiau valstybių sienos, geografiniai centrai ir kiti panašūs objektai neretai priklauso nuo politinės situacijos. Pavyzdžiui, žemyno geografinis centras egzistuoja jau daugybę metų ir yra netoli Vilniaus, o Europos Sąjungos (ES) centrai vien šiemet buvo du – vienas iki „Brexit“, kitas jau po. Koronaviruso pandemijai slūgstant ir vis daugiau valstybių pamažu atveriant savo sienas, V. Milius važiuodamas „Škoda Scala“ nusprendė aplankyti kelis Europos centrus.

Šiemet – du centrai

Pradėjęs nuo pagrindinio centro – geografinio – esančio netoli Vilniaus, žurnalo „Auto Bild Lietuva“ vyriausiasis redaktorius pajudėjo Vokietijos link. Šioje šalyje ES centras yra nuo 2004 m. – prie sąjungos prisijungus Lenkijai, Lietuvai, Latvijai ir kitoms valstybėms, centras iš Belgijos pasislinko į Kleinmanscheido miestelį Vokietijoje. Praėjus trims metams prie ES prisijungė Rumunija su Bulgarija, tad centras pasislinko piečiau – į Gelnhauseną. 2013 m. į ES įstojo Kroatija ir tai centrą pastūmė dar 9 kilometrais į Vesterngrundo miestą Bavarijos šiaurės vakaruose. 

Tačiau šiemet ES centras pakito ne dėl naujų įstojusių valstybių, bet dėl iš Sąjungos išstojusios Jungtinės Karalystės. Jis liko Bavarijoje, tik apie 60 km nutolęs nuo ankstesniojo.

„Abi vietos Vokietijoje pažymėtos ir įrengtos, tik naujausią centrą surasti dar nėra paprasta, privažiuoti prie jo reikia prastos būklės keliuku. Įdomu, kad visiškai netoli buvo likučiai sienos, skyrusios Rytų ir Vakarų Vokietiją – praėjo vos daugiau nei 30 metų ir apie daugybę metų Europą dalijusią geležinę uždangą žinome tik iš istorijos“, – kalbėjo V. Milius.

Pats pirmasis ES geografinis centras buvo Prancūzijoje, o į Belgiją pasislinko 1995 m. įstojus Austrijai, Suomijai ir Švedijai. Nuo 2004 m. jis – Vokietijoje.

Kelionės automobiliu populiarės

V.Miliaus manymu, kelionės automobiliais šiemet turėtų būti populiaresnės nei anksčiau. Aplankęs senąjį ir naująjį ES centrus, V. Milius apsistojo netoliese esančiame Fuldos mieste ir kitą dieną 10 ryto pajudėjo į Vilnių. Navigacinė sistema rodė 1444 km ir apie 15 valandų kelio, tačiau jau 23 val. raudona „Škoda Scala“ buvo prie Vilniaus ženklo.

„Jeigu stojama tik pavalgyti ir įpilti degalų, automobiliu Europoje galima judėti labai greitai. Daugelyje Vokietijos autobanų greitį riboja tik intensyvus eismas, o beveik visą Lenkiją galima pervažiuoti automagistralėmis, kuriose eismo srautas taip pat juda labai greitai“, – sakė V. Milius.

Dėl intensyvaus eismo Vokietijos greitkeliuose neribojamu greičiu galima pasidžiaugti ne tiek ir daug – V. Milius per visą kelionę vos kelis kartus turėjo progą spausti akceleratorių „iki dugno“ ir išbandyti didžiausią „Škoda Scala“ su 150 AG pasiekiančiu 1.5 TSI varikliu greitį. Greičiausioje vietoje automobilio spidometras rodė 240 km/val.

„Pandemijos pasaulyje dar niekas neatšaukė, tačiau Europa greitai atsistojo ant kojų ir šiandieninis eismas greitkeliuose yra toks pat, kaip prieš metus. Tačiau miestuose, ypatingai turistinėse vietose, skirtumas akivaizdus – pavyzdžiui, Dresdene, kur anksčiau būdavo daugybė užsieniečių, dabar mačiau tik vietinius. Mano manymu, tai yra laikina – dar šią vasarą žmonės išdrąsės ir turizmas Europoje turėtų atsigauti“, – svarstė vairuotojas.

Jo manymu, žmonės iš naujo atras keliones asmeniniu automobiliu – pandemijos metu tai kur kas saugesnis kelionės būdas nei skrydis lėktuvu ir automobilio nuoma ar važiavimas viešuoju transportu. Be to, tokia kelionė suteikia daugiau laisvės – sustoti pietauti ar nakvynei galima nesiderinant nei prie lėktuvų, traukinių ar kitų tvarkaraščių, o planus dėlioti tik pagal savo nuotaiką.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Skaitmeninis sportas
Skaityti

Skaitmeninis sportas: kaip virtualios varžybos keičia mūsų supratimą apie atletiką

Rungtynių sekimas keliaujant
Skaityti

Kaip sekti rungtynes keliaujant

Elektromobilio krovimas
Skaityti

Beveik kas antras lietuvis norėtų persėsti į elektromobilį, tačiau sprendimą atitolina kelios priežastys

Linkuvos gatvės įkalnė
Skaityti

Permainingi orai iššūkių nepagailėjo: padarinius likvidavę rangovai atidaryti eismą Milikonių įkalnėje tikisi iki spalio pabaigos

Triukšmas oro uostas
Skaityti

Atnaujinti triukšmo žemėlapiai – galimybė mažinti poveikį gyvenantiems šalia oro uostų

Kelių remontas
Skaityti

Kelininkai primena grįžtantiems iš pajūrio keliones planuoti atsakingai

Saugus eismas
Skaityti

Svarstomi siūlymai tobulinti Saugaus eismo automobilių keliais įstatymą, laukiama gyventojų nuomonės

Tiltas per Dubysos upę remontas
Skaityti

„Via Lietuva“: Raseinių rajone prasideda tilto per Dubysą remonto darbai

Greičio matuokliai
Skaityti

Keliuose – papildomi ženklai prie greičio matuoklių: „Via Lietuva“ paaiškina, ką svarbu žinoti vairuotojams

Apgadintas kombainas draudimas
Skaityti

Ūkininko košmaras: akmuo sugadino kombainą, draudikai skaičiuoja milžiniškus nuostolius

Ekovairavimas
Skaityti

Susisiekimo ministerija atveria ekonomiško vairavimo e.mokymosi platformą: sužinosite, kaip sumažinti degalų sąnaudas ir sutaupyti

Automobiliu per baltijos šalis
Skaityti

Su automobiliu po Baltijos šalis: ką verta žinoti prieš sėdant prie vairo?

Greičio matuokliai
Skaityti

Ministras E. Sabutis įveda aiškesnę tvarką – greičio matuokliai keliaus į pavojingiausius ruožus

Elektromobilio greitas įkrovimas
Skaityti

Elektromobilio įkrovimas per 5 minutes: fantazija ar netolima ateitis?

Kelionės automobiliu
Skaityti

Ilgos kelionės automobiliu: pasiruoškite tinkamai ir pasirūpinkite veiklomis

Bekontaktis atsiskaitymas viešasis transportas Kaune
Skaityti

Bekontaktis atsiskaitymas Kauno viešajame transporte – patogumas vienu prisilietimu

Populiariausios elektromobilių krovimo stotelės
Skaityti

Įvardijo populiariausias elektromobilių įkrovos stoteles: renkasi tas, kurios laiką leidžia išnaudoti prasmingai

TOKS viešasis transportas
Skaityti

„Citadele“ suteikia 7,7 mln. eurų finansavimą TOKS: atnaujins viešąjį transportą Klaipėdos regione

NAUJIENOS

Via Lietuva kelių remontas

„Via Lietuva“: iki rugsėjo vidurio bus atnaujinta beveik 30 km blogiausios būklės krašto kelių

telematikos konferencija

Vilniuje vyksianti tarptautinė telematikos konferencija atskleis, kaip DI keičia transporto sektorių

Keliai liūčių padariniai

Kelininkai fiksuoja liūčių padarinius

Neste degalinė

Prie Panevėžio, „Via Baltica“ kelyje, atidaroma nauja „Neste“ automatinė degalinė

Susisiekimo ministerija viešasis transportas

Susisiekimo ministerija atveria duomenis apie viešąjį transportą: kas perveža daugiausiai keleivių, kiek stotelių ir kur seniausi autobusai?

Formula 1

Kaip analizuoti Formulės 1 Lažybų koeficientus

PATARIMAI

Netikėkite reklama arba ką nutyli automobilių pardavėjai

Automobilio poliravimas – kaip tai teisingai atlikti pačiam

Kaip panaikinti blogą automobilio kvapą?

Kaip išsirinkti akumuliatoriaus kroviklį

Praktiniai patarimai perkant automobilį

Elektromobilių vairuotojams netenkant privilegijų svarbus tampa ne tik nuvažiuojamas atstumas

PARTNERIO TURINYS

Lengvųjų automobilių padangų rinka

Į Lietuvą atkeliauja Gladiator®!

Kėbulo remonto darbai. Ką reikia žinoti

Automobilių stiklų keitimas, įdaužų remontas, poliravimas

Ekonomikos nuosmukis tapo „Cordiant Prefessional“ tramplinu

„CityBee“: 2017-aisiais Lietuvoje įvyko automobilių dalijimosi paslaugos lūžis

STRAIPSNIAI

Naudotos dalys patvaresnės už naujas kiniškas

Dujinės įrangos modernizavimas

Turbina. Kas tai? Kaip tinkamai ją prižiūrėti?

Lietuviai – patiklūs automobilių pirkėjai

Septintos kartos „Porsche 911“: lengvesnis, taupesnis, greitesnis

Automobiliai tyliai saugo vienas kitą

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.