• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Skystesnė ar tirštesnė variklio alyva: kaip pasirinkti?

Orui šylant ir žiemai traukiantis dauguma vairuotojų lengviau atsipūs – nebereikės
laukti žiemiškų orų sukeltų nemalonių netikėtumų, kurie patikrina automobilių
akumuliatoriaus ir variklio užvedimo galimybes. Visgi norint tinkamai pasirūpinti
automobiliu, dėmesį jam turime skirti ne tik žiemos sezonu, bet ir ištisus metus.
Ekspertai akcentuoja, jog viena iš užduočių – tinkama variklio alyvos priežiūra, kurios
savybės šaltuoju ir šiltuoju metų laiku skiriasi. Vienas svarbiausių parametrų, į kurį
būtina atkreipti dėmesį – alyvos klampumas.

Alyvos klampumas

Visos variklių alyvos pagal klampumą skirstomos į tris grupes: vasarines, žiemines ir
demisezonines.

„Variklio alyva savo savybes turi išlaikyti esant įvairiai temperatūrai ir slėgiui, tiek šaltu
žiemos oru, tiek ir karštą vasarą. Svarbu žinoti, jog šaltuoju metų laiku krentant temperatūrai
alyva tirštėja ir teka sunkiau, o šiltuoju, temperatūrai kylant – skystėja ir teka lengviau.
Skystos, mažo klampumo alyvos lengviau pasiekia įvairias variklio dalis žemos temperatūros
aplinkoje. Tirštos, didelio klampumo alyvos įprastai suformuoja geresnį apsauginį sluoksnį
aukštesnės temperatūros aplinkoje“, – pasakoja Vilniuje įsikūrusio autoserviso vadovas
Tomas Mareckas.

Alyvos klampą, t.y., tekėjimo lengvumą, esant tam tikrai temperatūrai, nusako skaitiniai
kodai – klampos indeksas pagal SAE (Society of Automotive Engineers) klasifikaciją.
Variklių alyvos klampa gali būti žymima, pavyzdžiui, 5W-20, 10W-30 ir 20W-50. Produkto
tinkamumą žiemos sąlygoms aprašo pirma klasifikacijos dalis – pirmasis skaičius, einantis
prieš raidę W, rodo alyvos tirštumą žemoje temperatūroje, o W raidė reiškia žiemą. Antrasis
skaičius nurodo vasarines savybes prie 100 laipsnių temperatūros – kuo šis skaičius didesnis,
tuo alyva tirštesnė.

Taigi, 5W-30 alyvos takumas bus geresnis nei 10W-30, kol variklis neįkaitęs, 10W-30
takumas bus geresnis nei 10W-40, varikliui pasiekus darbinę temperatūrą. Sunkiomis
eksploatacijos sąlygomis, važinėjant karštu oru tirštesnė alyva geriau apsaugo variklio dalis
negu skystesnė ir atvirkščiai.

Pasak T. Marecko, renkantis alyvą svarbu įvertinti ne tik šį parametrą, bet ir atkreipti dėmesį į
raides „C“ ir „S“ – jos parodo, kokio tipo varikliui skirta alyva: „S“ žymima alyva skirta
benzininiams varikliams, raide „C“ – skirta dyzeliams, o jei alyva universali, ji žymima
dviem raidėmis. Alyva, skirta dyzeliniams ir benzininiams varikliams, skiriasi ne tik
klampumu, bet ir sudėtimi, todėl visais atvejais renkantis alyvą geriau pasikonsultuoti su
specialistais“, – akcentuoja ekspertas.

Skystesnė ar tirštesnė?
Pasak alyvos ir tepalų gamintojo „Total“ atstovybės Lenkijoje techninio skyriaus vadovo
Andrzejaus Husiatynskio, variklio alyvos klampa yra labai santykinis parametras:
„Temperatūra nuolat keičiasi, kai variklis dirba, o alyvos klampa didėja ir mažėja. Kai
automobilio gamintojas projektuoja variklį, jis pasirenka produktą, kuris tenkins visus šio
konkretaus tipo variklio poreikius. Todėl nėra paprasta atsakyti į klausimą, kuri alyva –
skystesnė ar tirštesnė – yra geresnė“.

Pasak „Total“ atstovo, skystesnės alyvos privalumas – tokia alyva šiek tiek sumažina trintį
tarp variklio mazgų, todėl variklis tampa ekonomiškesnis, tačiau skysta alyva skvarbesnė ir
lengviau teka pro tarpelius tarp tepamų dalių, todėl senuose ar labai sudėvėtuose varikliuose
dėl skysto tepalo gali būti nepakankamas tepalo spaudimas. Klampesnės alyvos privalumas –
ji sudaro storesnę ir atsparesnę tepalo plėvelę, tačiau naujuose varikliuose, kuriuose tarpai
tarp tepamų paviršių maži, didelio klampumo tepalas sunkiau skverbiasi į tarpus tarp
paviršių. Tuo tarpu demisezoninės alyvos pasižymi platesniu temperatūrų diapazonu, lyginant
su vasarinėmis arba tik žieminėmis, jos mažiau priklauso nuo klampumo charakteristikų
kaitos.

Pasak A. Husiatynskio, jeigu abejojama, kokio klampumo alyvą naudoti, informacijos reikia
ieškoti automobilio gamintojo vadove: „Jei gyvenate ypač karštame ar šaltame klimate, jums
gali tekti rinktis kiek tirštesnę ar skystesnę alyvą nei nurodyta, tačiau daugumai automobilių
savininkų pakanka laikytis rekomendacijų“.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Lenktynių meistrai
Skaityti

Sėkmės formulė: ką gali išmokti iš lenktynių meistrų

Automobilio pardavimas
Skaityti

Kaip greitai atsikratyti nereikalingo automobilio ir dar uždirbti

Naudoto automobilio finansavimas
Skaityti

Naudoto automobilio finansavimo galimybės

Mini ekskavatorius
Skaityti

Kokius darbus gali atlikti mini ekskavatorius?

Sandėliavimas
Skaityti

Kodėl verta rinktis ekologiškus logistikos sprendimus?

Eismo įvykio deklaracijos pildymas
Skaityti

Ekspertai pasakė, kur klysta vairuotojai, pildydami eismo įvykio deklaracijas

Automobilių remonto atliekos
Skaityti

Kur dingsta remonto atliekos iš neautorizuotų automobilių servisų?

Audi a8
Skaityti

Atskleisti automobiliai, kurių rida 2022 m. klastota dažniausiai: sąrašo viršuje – Audi A8

Kia naudoti automobiliai
Skaityti

KIA naudoti automobiliai: ar tikrai juos geriausia pirkti iš įmonių?

gyvūnai kelyje
Skaityti

Nemažėjant autoįvykių su laukiniais gyvūnais, aplinkosaugininkai primena važiuoti lėčiau

važinėjimas miškais
Skaityti

Aplinkosaugininkai primena: miško paklotė nėra ekstremalių pojūčių trasa

Skaityti

Kaip rasti geriausią vairavimo instruktorių Vilniuje? 

Skaityti

7 patarimai, kaip sumažinti išlaidas degalams

Skaityti

Profesionalus vairavimo instruktorius Vilniuje

Skaityti

Sėkmės istorijos tęsinys: pristatyta naujoji „Mercedes-Benz“ E klasė

Skaityti

Automobilių spalvos: kaip sukuriamas futuristinis, o kaip – prabangus įvaizdis?

Skaityti

Elektromobilių vairuotojams netenkant privilegijų svarbus tampa ne tik nuvažiuojamas atstumas

Skaityti

Paaiškino, ką reiškia „fyškė“, „stoikė“ ir kiti vairuotojų „burtažodžiai“

NAUJIENOS

Via Lietuva

„Via Lietuva“ skelbia, kurie kritinės būklės tiltai bus sutvarkyti šiemet ir artimiausiais metais

Paspirtuko šalmas

Galva – jautri paspirtukininko vieta: kodėl šalmą dėvėti būtina

Dviračių takai

Tai, ko Lietuvoje dar nebuvo: „Via Lietuva“ pėsčiųjų ir dviračių taką paženklino naktį švytinčiais dažais

Mokami keliai

Plečiamas mokamų kelių tinklas krovininiam ir komerciniam transportui 

Milikonių įkalnė

Dėl rekonstrukcijos uždaroma Milikonių įkalnė: keisis eismo tvarka ir viešojo transporto maršrutai

Internetiniai žaidimai

Geriausi internetiniai žaidimai „Geeks“: strategija, mokslinė fantastika ir linksmos pramogos

PATARIMAI

Kia naudoti automobiliai

KIA naudoti automobiliai: ar tikrai juos geriausia pirkti iš įmonių?

Kada apsimoka pirkti automobilį iš JAV?

Stereotipų galia: ar vokiški automobiliai tikrai patikimesni už prancūziškus?

Naudoti automobiliai: iš kurios šalies geriausia įsigyti

Starterio tipas

Koks starterio tipas geriausias mano automobiliui?

Lenktynių meistrai

Sėkmės formulė: ką gali išmokti iš lenktynių meistrų

PARTNERIO TURINYS

ĮVARDIJO GUDRYBES, KAIP IŠLAIKYTI VAIRAVIMO EGZAMINĄ

Tinkamiausių ratų montavimo staklių pasirinkimas: aspektai, kuriuos reikia įvertinti

Automobilių stiklų keitimas, įdaužų remontas, poliravimas

Žiema dar nesibaigė: kokių klaidų išvengti vairuojant?

Nanotechnologijos danga automobilių stiklams – ne mitas, o realybė

Šviežia kava automobilyje? Dabar tai įmanoma

STRAIPSNIAI

Ir į darbą, ir į trasą

Dėmių sudarymas

Degalus taupančios padangos

Vairavimo egzaminas – vertinimo kriterijai

Vairuotojams pavojinga ryški šviesa

Apsauginei mašinos priežiūrai – vos penkios minutės!

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.