• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

„Samsonas Rally Rokiškis 21“ – eksperimentas su ralio „nuliais“

Pastaraisiais metais ši tema bent keletą kartų buvo nagrinėta, tiksliai įvardijant vadinamųjų ralio „nulinių“ ekipažų funkcijas bei pareigas: lekiant trasa prieš pat profesionalų ekipažų startą atidžiai įvertinti situaciją ir pateikti tikslią informaciją apie visus svarbiausius dalykus, pradedant kelio dangos būkle ir baigiant žiūrovų elgsena. Tačiau šiųmetiniame „Samsonas Rally Rokiškis“ organizatoriai drauge su LASF ryžosi šiokioms tokioms korekcijoms. Numeriu 05 pažymėtu, ryškiai raudoniu „Toyota Yaris GR“ pirmieji greičio ruožuose pasirodys ne kokie nors garbės svečiai ar tituluotos ralio legendos, o paprastai reportažus apie lenktynes rengiantis žurnalistas Žilvinas Pekarskas ir patyręs šturmanas Marius Samuolis.

Lenktynių vadovas Donatas Liesis, komentuodamas šį sprendimą patikino, kad jokių didelių revoliucijų nenutiko: FIA numato galimybę prieš pat atidarant vadinamąjį sportinį kanalą (t. y. greičio ruože kovas pradedant ralio meistrams) apie tai tiek trasoje dirbančius apsaugos darbuotojus ir teisėjus, tiek žiūrovus perspėti deleguojant viso labo du automobilius. Pirmasis jų gali būti visiškai standartinis – be saugos lankų, o „nulinis“ ekipažas netgi nedėvėti ugniai atsparių kombinezonų ir nemūvėti šalmų. Svarbu, kad ant automobilio būtų sumontuoti švyturėliai bei garsinis signalas. Jo judėjimo greitis taip pat nėra tiksliai apibrėžtas. Tiesiog rekomenduojama važiuoti maksimaliai saugiai ir netapti kliūtimi kitiems „nuliniams“ ekipažams, turintiems šiek tiek kitokią misiją.

„Kiekvienose ralio varžybose tenka spręsti šiek tiek kitokius uždavinius, priklausančius nuo dalyvių skaičiaus, greičio ruožų ilgio, kelio dangos ypatumų ir panašių dalykų. Tačiau visais atvejais svarbu užtikrinti, kad žiūrovai būtų perspėti apie už keleto minučių pasirodysiančius kovinius automobilius ir galėtų pasitikrinti, ar lenktynių stebėjimui pasirinkta vieta iš tiesų saugi – ar dideliu greičiu judanti mašina neišslys iš trajektorijos, ar neatlėks iš po ratų metami akmenys, kurlink pajudės sukeltų dulkių debesis ir t. t. Dėl šių priežasčių paskutinysis „nulinis“ ekipažas turi judėti tempu artimu tam, kokiu lėks sportininkai“, – dėsto D. Liesis.

Beje, sumanymas į „Samsonas Rally Rokiškis 2021“ įvelti netradicinį „nulinį“ ekipažą, suformuotą iš benzingalvišką geną turinčio žurnalisto Ž. Pekarsko ir WRC ragavusio šturmano M. Samuolio, gimė „Toyota Yaris GR“ jiems paskolinusio Benedikto Vanago galvoje. Pastaraisiais metais visą dėmesį sutelkęs į „Cross-country“ bei Dakaro projektus, Benediktas klasikinio ralio trasose pats pasirodydavo tik vairuodamas „nuliais“ pažymėtą automobilį. Tai planavo padaryti ir šiame Lietuvos ralio čempionato etape, tačiau dėl aštriai vairuojant vis dar juntamų riešo operacijos padarinių, sumanymo atsisakė.

„Kalbant apie šį netradicinį sprendimą svarbūs du dalykai. Pirmiausia pati FIA šiek tiek liberalizavo taisykles, susijusias su „nulinių“ ekipažų darbu lenktynių metu. Varžybų organizatoriai patys turi teisę spręsti kiek ir kokių jų reikia. Tarkim jei drauge su LARČ vyksta ir ralio sprinto čempionato kovos, o dalyvių skaičius sunkiai telpa į sportinį kanalą, galima apsiriboti dviem ar trimis „nuliniais“ ekipažais. Jei šios problemos nėra žiūrovus „apšildyti“ gali penki ar netgi septyni automobiliai. Adekvačiai vertinant situaciją renginiui galima suteikti naujų spalvų ir sukurti papildomos pridėtinės vertės“, – samprotauja B. Vanagas.

Šiuo konkrečiu atveju būtent taip ir nutiko, nes Ž. Pekarskas yra brandi asmenybė, galinti ne tik puikiai atlikti „nulinio: ekipažo misiją, bet ir pamatyti automobilių sporto virtuvę iš visiškai kito rakurso, todėl ateityje skaitytojams bei žiūrovams pasiūlyti dar kokybiškesnio turinio reportažų.

„Klasikinis ralis man kelia labai daug sentimentų ir gali būti, kad aplinkybėms palankiai susiklosčius mes ten dar grįšime. O bendradarbiavimas su „Samsonas Rally Rokiškis 2021“ organizatoriais yra savotiška duoklė šiam sportui“, – atvirauja B. Vanagas.

Pats Ž. Pekarskas po susipažinimo su šių lenktynių trasomis džiūgavo ne tik dėl gauto pasitikėjimo kredito, bet ir galimybės išbandyti „Toyota Yaris GR“ tokioje terpėje, kokiai buvo sukurtas. Dar daugiau – prieš varžybas šiam, itin daug komplimentų iš vairavimo entuziastų sulaukusiam ratuočiui, buvo sumontuoti „Samsonas Suspension“ amortizatoriai ir sumontuotos sportinės žvyrinei dangai skirtos padangos. T. y. charizmatiškas automobiliukas neišvengiamai atskleis dar daugiau benzingalvius hipnotizuojančių savo spalvų.

„Tikiuosi pavyks suderinti ir „nulinio“ ekipažo vairuotojo, ir žurnalisto pareigas. Jei viskas pavyks, tikiuosi sukursim precedentą, leisiantį ir kitiems kolegoms įgyti panašios patirties. Net ir pirmosios pasirengimo raliui dienos pakako, kad suvokimas apie lenktynėse vykstančius procesus šiek tiek pasikeistų. Jau dabar žinau, kad įgyta patirtis šiek tiek pakoreguos tradiciškai sportininkams užduodamų klausimų turinį“, – samprotavo Ž. Pekarskas.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Keanu Jensen
Skaityti

Nepaprasta „Formulės-1“ „Brawn GP“ ekipos kelionė

driftas
Skaityti

Gera žinia auto sporto mėgėjams – prasideda ir drifto sezonas!

„Aurum 1006 km lenktynėse“ pergalę šventė „Circle K – Lesta Racing Team“
Skaityti

„Aurum 1006 km lenktynėse“ pergalę šventė „Circle K – Lesta Racing Team“

„Aurum 1006 km lenktynėse“ daugėja favoritų. Kas laimės šiemet?
Skaityti

„Aurum 1006 km lenktynėse“ daugėja favoritų. Kas laimės šiemet?

Aurum 1006 km lenktynės
Skaityti

„Aurum 1006 km lenktynėse“ – jauniausia per visą jų istoriją komanda

Porsche 911 GT3
Skaityti

Giedrius Notkus su komanda į „Gintarinį pragarą“ sugrįš prie „Porsche“ vairo

Aurum lenktynės
Skaityti

„Aurum 1006 km lenktynių“ pristatymas sostinės Gedimino prospekte

ralis
Skaityti

Priešpaskutinę ralio dieną dalyviams teko plaukti per balas

ralis
Skaityti

Ketvirtoji Albanijos ralio diena: teko važiuoti taupant degalus

ralis
Skaityti

Penktoji ralio diena: pasirodo, lengvų dienų Albanijoje būna

žurnalistu ralis
Skaityti

Žurnalistų ralio rezultatus analizuojant: greiti ir greičiausi SUV

press raly
Skaityti

Pajūryje finišavo 27-asis „Press ralis“: po dviejų azarto kupinų dienų paaiškėjo greičiausi ekipažai

press ralis
Skaityti

Duotas startas „Press raliui“: į dvi dienas truksiančias lenktynes po Lietuvą leidosi 90 ekipažų

Press ralis
Skaityti

Po dviejų metų į Press ralį grįžta elektromobiliai

Lietuvos ralis
Skaityti

D. Butvilo ir R. Vaitkevičiaus ekipažo ralio sezonas: 3 startai – 3 pergalės

Ralis
Skaityti

Į Rokiškio apylinkes ralis šiemet sugrįš nauju vardu

rally cup Visaginas
Skaityti

„Rally Cup Visaginas“ sugrąžins tai, ko Lietuvos ralio gerbėjai laukė beveik dešimtmetį

Skaityti

„CFMOTO RACING TEAM“ tapo čempionais „Fenix“ ralyje

NAUJIENOS

Naudoto automobilio pirkimas

Kokį pasirinkti – naudotą ar naują elektromobilį? Aptarė privalumus ir minusus

Greičio viršijimas

Viršijote greitį su nuomotu automobiliu? Štai kas jūsų laukia Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje

Automobilio gedimas kelyje

Netikėtai sugedus automobiliui kas dešimtas lietuvis ieško finansinės pagalbos

Draudimas

Važiuoti smagu, netekti skaudu: kaip apsaugoti dvirates transporto priemones nuo ilgapirščių

Krasta auto

„Krasta Auto“ keičia pavadinimą į UAB „Inchcape Auto“

Mokami keliai

Plečiamas mokamų kelių tinklas: ką reikia žinoti transporto priemonių valdytojams?

PATARIMAI

Krovinių gabenimas – ką verta žinoti?

Kodėl „Alfa Romeo“ automobiliai vėl varomi galiniais ratais?

automobilių dalys akcijos

Automobilių prekes verta pirkti tada, kai taikomos akcijos

Komforto sąvokos evoliucija: kas jį užtikrina dabarties automobiliuose?

Paskolos

Iššūkiai ir galimybės gaudant verslo paskolą Lietuvoje po COVID-19

Stabdymas žiemą: kaip nepadaryti avarijos

PARTNERIO TURINYS

Pažintinė kelionė autobusu – dar daugiau įspūdžių

Automobilio gedimo priežastys ir kaip jų išvengti

Kodėl naudotas dviratis – tarsi katė maiše?

Automobilio nuoma už mažą kainą!

GREGAUTO – NAUJAS AUTOELEKTRIKONIKOS SERVISAS VILNIUJE!

GPS meistras pataria

STRAIPSNIAI

„Tesla Model X“ – elektrinis visureigis, greitesnis už „Porsche 911“

Akumuliatoriaus darbo kokybę lemia ir vairuotojo maršrutai

Automobilių saugos sistemos

Alfa Romeo rengia išskirtinį dvivietį automobilį už santykinai prieinamą kainą

Automobilių dalys

Automobilių dalys: kaip nelikti apgautam perkant?

Degalų taupymo patarimai

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.