• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

„Regitros“ atstovas: vairuotojų sveikatos tikrinimas – tikrų tikriausia nesąmonė

Lietuvoje galioja viena griežčiausių vairuotojų sveikatos patikrų ES, tačiau ar tai garantuoja, kad prie vairo nesėda dėl ligos vairuoti negalintys asmenys?

ATSAKO Į 20 KLAUSIMŲ

Po eismo įvykio Kaune, Veiverių gatvėje, kurio metu susidūrė motociklas ir lengvasis automobilis, kauniečiai pradėjo aptarinėti ne tik motociklininkų elgesį gatvėse, tačiau ir tai, iki kiek metų galima vairuoti transporto priemonę. Su motociklu susidūrusio „Ford Mondeo” vairuotojui – 84 metai. Sveikatos apsaugos ministro patvirtintame Vairuotojų sveikatos tikrinimo reikalavimų ir tvarkos apraše apibrėžiama, kad asmenims iki 55 metų sveikata tikrinama kas dešimt metų, nuo 56 iki 69-erių – kartą per penkerius metus, 70–79 metų asmenims sveikatą pasitikrinti reikia kas dvejus metus, o sulaukusiems 80 ir vis dar vairuojantiems – kasmet.

Prieš patikrinimą kiekvieno vairuotojo ar kandidato gauti vairuotojo pažymėjimą prašoma užpildyti Vairuotojo garbės deklaraciją. Joje vairuotojo klausiama apie tai, ar jis pats nepastebėjo regėjimo pokyčių, ar nesiskundžia širdies veikla ir pan. Iš viso 20 klausimų. Patys medikai pripažįsta, kad, nepaisant to, jog prašoma viską užpildyti sąžiningai, daug vairuotojų linkę kai kuriuos duomenis nuslėpti. Be to, neretas vairuotojas žino, kurios medicinos įstaigos sveikatos sutrikimus vertina ne itin griežtai, o dėl daugumos ligų ir galimybės vairuoti gydytojai gali nuspręsti patys.

ES šiuo metu galioja direktyva, kuri šaliai narei leidžia rinktis, kokį vairuotojų sveikatos patikrinimą rinktis, – pateikti sveikatos pažymą ar pildyti Vairuotojo garbės deklaraciją. Lietuvoje reikia pateikti abu šiuos dokumentus. Daugumoje Europos Bendrijos šalių galioja praktika, kai vairuotojas užpildo deklaraciją, o sveikatos specialistai pateikia tik išvadas dėl asmens regėjimo. Prieš keletą metų Vidaus reikalų ministerija siūlė atsisakyti kas dešimtmetį vykdomos vairuotojų sveikatos patikros, tačiau tam itin pasipriešino Sveikatos apsaugos ministerijos (SAM) valdininkai. Neigiamą savo nuomonę jie grindė tuo, kad gatvės prispildys ligotų asmenų, keliančių pavojų sau ir aplinkiniams.

SU TIKRINIMAIS PERSISTENGTA

„Regitros” generalinio direktoriaus pavaduotojo Sauliaus Šumino teigimu, tokia vairuotojų sveikatos patikros forma laikoma atgyvena visuose civilizuotose šalyse.

„Vakarų Europos šalys, JAV jau seniai suprato, kad žmogaus socialumas itin priklauso nuo jo mobilumo. Kuo daugiau žmogus turi galimybių judėti, tuo jis socialesnis”, – tvirtina pašnekovas. Jo nuomone, Lietuvoje laikomasi visai priešingos tvarkos – stengiamasi sudaryti kuo daugiau kliūčių žmogui ilgesnį laiką išlikti mobiliam.

Ginčytini jam atrodo ir SAM specialistų teiginiai, esą atsisakius sveikatos patikros gatvėse atsiras žmonių, kurie dėl sveikatos būklės neturėtų vairuoti transporto priemonės.

„Dabar galioja tvarka, kai šeimos gydytojai ar kitos srities specialistai, pastebėję asmens sveikatos pakitimų, trukdančių jam saugiai vairuoti, duomenis apie tai siunčia policijai arba „Regitrai”. Kyla natūralus klausimas, tai kam dar reikia papildomų sveikatos patirkinimų, jeigu asmens šeimos gydytojas mato jo sveikatos istoriją ir žino, kad jokių trukdžių vairuoti nėra?” – klausė specialistas.

„Regitros” atstovas tvirtino, kad pasitaiko ne vienas atvejis, kai vairuotojų sveikatos pažymėjimai galimai galėjo būti išduoti nepaisant teisės aktų reikalavimų. Nereti atvejai, kai „Regitros” atstovai gauna pranešimų apie asmenis, kuriems dėl sveikatos būklės nebuvo išduotos pažymos, o pastarieji jas stebėtinai greitai pateikia, tačiau dokumentai atkeliauja jau iš kitos medicinos įstaigos.

Yra atvejų, kai žmonės, negavę medicininių pažymų teisėtu keliu, randa ir neskaidirių būdų pažymas gauti. „Kai žmogus pristato mums reikiamą sveikatos pažymą, mes negalime atsisakyti jam suteikti naują ar atnaujinti seną vairuotojo pažymėjimą”, – situaciją komentavo S.Šuminas.

STEBINA POŽIŪRIS

Vairuotojų egzaminavimu besirūpinančios įstaigos atstovai teigia neretai besistebintys ne tik pačių vairuotojų požiūriu, kurių norą vairuoti galima suprasti, tačiau ir medikais, nes sveikatos pažymos išrašymas nėra vien tik formalus dalykas – sunkūs ligoniai gali sukelti pavojų ne tik savo, bet ir kitų žmonių gyvybei.

Pasak SAM specialistų, įstaigų priežiūra, kurios teikia tokius sveikatos patikrinimus, rūpinasi Valstybinė akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnyba (VASPVT), o įstaigos turi turėti reikiamus dokumentus. Specialistai, paklausti apie įstaigas, kurios sveikatos patikrinimus atlieka ne pagal Sveikatos tikrinimo aprašą, teigė, kad tokių įstaigų patikrinimai organizuojami pačios tarnybos nuožiūra ir apie netinkamą jų veiklą pranešus patiems pacientams.

Tarnybos atstovai teigė, kad neplaninių sveikatos priežiūros paslaugų kontrolių metu nustatyti pažeidimai parodė, kad pasitaiko atvejų, kai įstaigos ar asmenys išduoda sveikatos pažymėjimus vairuotojams ne tik neturėdami tam įgaliojimų, bet ir tuomet, kai asmens sveikatos būklė neatitinka reikalavimų. Medikai nevisiškai ištiria paciento būklę, neatlieka visų būtinų tyrimų ir nepaskiria reikiamų konsultacijų.

„Net ir turima sveikatos pažyma negarantuoja, kad asmens, vairuojančio transporto priemonę, būklė per visus dešimt metų nepasikeis. Taigi, siekiant apsaugoti Lietuvos kelius nuo asmenų, kurie negali vairuoti, nes to neleidžia sveikata, reikia keisti pačią sveikatos patikros sistemą”, – tvirtina S.Šuminas.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Enefit krovimo stotelės
Skaityti

„Enefit“: elektromobilių įkrovimo stotelių skaičius Lietuvoje perkopė 300

Naujų automobilių pardavimai Lietuvoje
Skaityti

Lietuva – lyderė Europoje: sparčiausiai augo naujų automobilių registracijos, fiksuotas elektromobilių šuolis

Dulkės automobilyje
Skaityti

Dulkės ir pirštų antspaudai automobilyje: ar jų valymas tik kova su vėjo malūnais?

Kelių darbai
Skaityti

Kelininkai skelbia savaitgalio darbų statistiką: dėmesys skirtas prevenciniams darbams

Avarijos keliuose sniegas
Skaityti

Pirmos snaigės – pirmosios avarijos keliuose: kodėl kasmet kartojame tas pačias klaidas?

Kelių barstytuvai
Skaityti

AB „Kelių priežiūra“ skelbia barstytuvų vardų konkurso nugalėtojus

Via Lietuva kelio remonto darbai
Skaityti

„Via Lietuva“: kelio tvarkymo darbai Zujūnų seniūnijoje – keisis eismo organizavimo tvarka

Atspindintys dažai
Skaityti

„Via Lietuva“ pristato naują kelių eismo saugumo sprendimą – atspindinčia danga pažymėti kelio atitvarai gali pagerinti matomumą sudėtingomis sąlygomis

Premijos
Skaityti

Premijos kaip rinkodaros priemonė: regionuose tai veikia puikiai

Automobilių entuziastai
Skaityti

Kazino žaidimai automobilių entuziastams

Probro
Skaityti

„PRO BRO Group“ vieša obligacijų emisija pritraukė 5,5 mln. eurų

Plikledis
Skaityti

Plikledis keliuose gali pasirodyti jau spalį: ką turi žinoti vairuotojai

Automobilio pirkimas
Skaityti

Ką privalo užtikrinti naudoto automobilio pardavėjas ir ką iš tiesų reiškia trumpalaikė „komercinė garantija“?

Kauno vakarinis aplinkelis
Skaityti

„Via Lietuva“ pristatė galimybių studiją, kaip keisis Kauno vakarinis aplinkkelis

Unipark
Skaityti

Sukčiai vėl atakuoja vairuotojus: UNIPARK įspėja apie įtartinas SMS žinutes

Kelio dangų bandymai
Skaityti

Lietuvoje pradedami klimatui neutralių kelio dangų bandymai

Druskininkų autobusų stoties statybos
Skaityti

Statomoje Druskininkų autobusų stotyje palikta žinia ateities kartoms

Naujo automobilio pirkimas
Skaityti

Įvardijo Lietuvos gyventojams svarbiausius kriterijus renkantis naują automobilį

NAUJIENOS

Psichologija

Siekis atsilošti: pralaimėjimų vaikymasis po blogos dienos psichologijos požiūriu

Ilgos kelionės

Ilgos kelionės už vairo: kaip jas suderinti su pramogomis?

Motociklo paruošimas žiemai

Ekspertas pataria, kaip tinkamai paruošti motociklą žiemai ir išsaugoti jo vertę

Kelionės į Švediją

Rudens nuobodulį lietuviai vaiko mini kelionėmis į Švediją: kodėl tai ypač populiaru tarp šeimų su vaikais

Aurelija Kazlauskienė

Tyrimas: kas penktas šalies vairuotojas pripažįsta – vaikams trūksta saugaus eismo žinių

Moller Auto

„Moller Auto“ klientų lojalumo programa pelnė prestižinį Europos apdovanojimą

PATARIMAI

Pirksite automobilį lizingu: atsižvelkite ne tik į palūkanas, bet ir savo emocijas

Top 10: dažniausios automobilio pirkimo klaidos

Naudoti Volvo

Naudoti Volvo ar geriau investuoti į naują?

Miesto visureigių praktiškumą lemia ne tik varančių ratų skaičius

Dar šis tas apie valytuvus

Automobilio priežiūra pavasarį

Patarė, kaip paruošti automobilį pavasariui – nepakanka vien tik pakeisti padangų

PARTNERIO TURINYS

GREGAUTO – NAUJAS AUTOELEKTRIKONIKOS SERVISAS VILNIUJE!

Skubus važiuoklės remontas Vilniuje

Automobilių stiklų keitimas, įdaužų remontas, poliravimas

Kėbulo virinimo darbai Vilniuje

Citroen remontas: patikėkite tik profesionalams

Kodėl naudotas dviratis – tarsi katė maiše?

STRAIPSNIAI

Vairuoti pagiringam – keturis kartus pavojingiau

BMW dizainas įvertintas prestižiniuose „red dot“ adovanojimuose

Dauguma lietuvių važinėja netinkamomis naudoti padangomis

Tiek miestui, tiek ir kaimui

Sniego grandinių pasirinkimas

Vandens pagrindu pagaminti dažai

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.