• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Variklio diržas – juodą darbą atliekantis gumos gabalas

Pagrindinį, arba variklio, dirželį reikia keisti intervalais, nurodytais gamintojo instrukcijoje, ir visuomet, kai įsigyjamas jau naudotas automobilis, nes šiuo atveju nėra garantijos, kad ankstesnis šeimininkas jį keitė.

Diržinė pavara, išskyrus krumpliuotojo diržo pavarą, – senas mechanizmas. Iš principo gana paprasta ir patvari plokščio diržo pavara turėjo savo istorijos pradžioje keletą trūkumų – buksavo ir diržas buvo gaminamas ne vientisas, o suduriant jo galus.

Be to, ir pati medžiaga nebuvo tinkama. Dažniausiai tam buvo naudojama tikra oda. Diržas išsitampydavo, nuslysdavo nuo plokščių skriemulių, jo tarnavimo laikas būdavo labai trumpas.

Perversmas įvyko 1917 metais, kai buvo išrastas trapecinis diržas. Šis išradimas priskiriamas Džonui Gatesui. Trapecinis diržas patikimai užsideda ant skriemulio, mažiau buksuoja nei plokščias.

Palyginti nedidelio skerspjūvio diržas gali perduoti didelį sukimo momentą. Trapecinis diržas ilgam įsitvirtino automobiliuose. Juo varomi elektros generatoriai, vairo stiprintuvai ir kt.

Apie 1919 metus juos po truputėlį ėmė išstumti daugiarėžiai diržai. Palyginti su trapeciniais, jie lankstesni, ne taip greitai dyla jų darbinis paviršius, pavarai galima išnaudoti abi diržo puses.

Krumpliuotasis diržas turi geriausias diržinės pavaros savybes, be to, neturi joms būdingo trūkumo – nebuksuoja, todėl įmanoma sinchronizuoti varomąjį ir varantįjį velenus.

Svarbiausia – įtempimas

Dažniausiai dirželiai gaminami iš hidrintos akrilonitrilo butadieninės gumos. Akrilonitrilo guma atspari dilimui, karščiui, senėjimui, sendinimui ir grūdinimui karštoje alyvoje ir ozone. Jos aukščiausia darbinės temperatūros riba yra 150 laipsnių.

Tačiau ši guma neatspari alyvos ir oro mišinio aplinkos poveikiui. Kita diržo sudėtinė dalis – kordas, jis gaminamas iš stiklo pluošto. Stiklo pluoštas labai atsparus tempimui, tačiau gana trapus.

Diržo darbo sąlygos nėra tokios paprastos, kaip gali pasirodyti. Diržo dantys, kol susikabina su krumpliuotų skriemulių dantimis, slysta jo paviršiumi. Be to, diržo krumplį veikia jėga, statmena su diržo ir skriemulio dantų kontakto plokštuma.

Bene pagrindinė sąlyga – diržo įtempimas: maža to, kad dėl netinkamo įtempimo greičiau dyla diržas, jis dar gadina kitus agregatus, pavyzdžiui, vandens siurblio ir įtempimo ritinėlio guolius.

Įtempimo ritinėlį rekomenduojama keisti kartu su diržu. Tačiau tai daug kam atrodo pinigų švaistymas. Tuomet reikėtų keisti bent jau kas antrą kartą, nes išdilęs tempiklio guolis duoda papildomą laisvumą ir papildomą pašalinį garsą.

Keisti pagal instrukcijas

Jeigu variklio dujų skirstymo dirželis atrodo „normaliai“, jo keisti neverta, taip mano daugelis vairuotojų ar meistrų. Žinoma, būtų gerai, jei kas apibrėžtų sąvoką „normaliai“, tuomet ne vienas, ilgą laiką manęs, kad jo dirželis „normalus“, nebūtų skaudžiai nukentėjęs.

Kaip jau įprasta, labiausiai nukenčia dyzelinių automobilių savininkai, kai trūkus dirželiui sulankstomi vožtuvai. Benzininius variklius ši bėda ištinka kiek rečiau (susidurs stūmoklis su vožtuvais ar ne, priklauso nuo variklio konstrukcijos), tačiau laukti, kad įsitikintum, ar sulankstys vožtuvus, ar ne, tikrai neverta.

Todėl dirželį reikia keisti intervalais, nurodytais gamintojo instrukcijoje, ir visuomet, kai įsigyjamas jau naudotas automobilis, nes šiuo atveju nėra garantijos, kad ankstesnis šeimininkas jį keitė.

Galimi gedimai

Iš ko galima nustatyti, kad kas nors atsitiko automobilio pagrindiniam diržui. Jei benzininio variklio velenas sukasi, o maitinimo ir uždegimo sistemos sutvarkytos, tačiau jo paleisti nepavyksta arba tai padaryti būna labai sunku, priežastys gali būti kelios.

Pirma – cilindruose žemas spaudimas (kompresija). Norėdami patikrinti numanomą defektą, turėsite išsukti žvakes, prapūsti cilindrą, pamatuoti juose spaudimą. Pastebėjus tarp cilindrų didelį kompresijos skirtumą, rekomenduojama į kiekvieną iš jų įpilti 0,5–1 kub. cm tepalo.

Jei dar kartą pamatavus kompresiją tuose cilindruose, kur ji buvo mažiausia, ši pakils tik šiek tiek ar visai nepakils, tai rodo, kad sudegę galvutės vožtuvų lizdai ar išdegę patys vožtuvai (tepalas su oru eina pro uždarytus vožtuvus). Esant padilusiems kompresiniams žiedams, tepalas užpildo tarpą tarp cilindro ir žiedų, todėl pastebimai pakyla kompresija.

Be to, gali būti nutrūkęs paskirstymo veleno krumpliuotasis diržas. Esant šiam gedimui, starteris labai greitai suka alkūninį veleną. Nustatykite, ar diržas nesuka paskirstymo veleno. Tam teks nuimti diržo gaubtą, variklio vožtuvų dangtelį, uždegimo skirstytuvo dangtelį.

Gedimą pašalinsite, jei pakeisite diržą. Reikia patikrinti kompresiją. Trūkus diržui, dažnai deformuojasi vožtuvai. Jei taip atsitiko, teks nuimti variklio bloko galvutę ir ją pakeisti.

Gali būti, kad atsilaisvinęs dantytasis diržas peršoka per kelis dantelius. Esant šiam gedimui, girdisi pliaukštelėjimai įsiurbimo momentu ir duslintuve. Tokiu atveju reikia patikrinti dujų paskirstymo fazes, kompresiją. Jei deformavosi vožtuvai, taip pat teks nuimti variklio bloko galvutę ir pakeisti.

Pagelbės tik specialistai

Jeigu jums prireikė pasikeisti diržą ar jį įsigyti, tai atlikite patikimoje parduotuvėje. Tokioje pardavėjas pagal katalogą parinks reikiamą. Krumpliuotieji diržai gaminami bent trijų profilių – trapeciniais krumpliais ir dviejų tipų suapvalintais. Visi jie negali pakeisti vienas kito.

Ne profesionalas gali atskirti trapecinį nuo suapvalinto, tačiau suapvalintų profilių skirtumai akiai beveik nepastebimi. O juk jų negalima keisti vieno kitu, net jei diržo ilgis, plotis ir krumplių žingsnis vienodi. Netinkamo profilio diržas greitai sudils ar nutrūks, bus išrauti dantys.

Na, o visais kitais atvejais tinkamai parinkta detalė, tinkamai įrengta ir eksploatuojama, tarnauja jeigu ir ne „amžinai“, tai bent jau tiek, kiek numatyta gamintojo instrukcijoje.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Žymos
  • kada keisti variklio diržą
  • variklio diržas
  • variklio diržo keitimas
Kiti įrašai
Automobilio stebulė
Skaityti

Atostogos automobiliu: ar jūsų stebulė tam pasiruošusi?

Automobilių veiklos nuoma
Skaityti

Kodėl verta rinktis automobilių veiklos nuomą vietoje pirkimo?

Ilgalaikė automobilio nuoma
Skaityti

Ar automobilių nuoma tinka ilgalaikiam naudojimui?

Automobilio nuoma Ryga
Skaityti

Ar norite sutaupyti laiko ir pinigų? Užsisakykite automobilį Rygos oro uoste iš anksto!

Sunkvežimių dalys
Skaityti

Kaip išsirinkti kokybiškas sunkvežimių dalis ilgalaikiam naudojimui

Volvo dalys
Skaityti

Kiek kainuoja kokybiškos Volvo dalys ir kaip sutaupyti?

Automobilio nuoma mieste
Skaityti

Ar gali būti automobilių nuoma pigesnė nei automobilio turėjimas?

Nano danga automobiliui
Skaityti

Kas yra nano danga automobiliui ir kaip ji veikia?

Sunkvežimio skriemuliai
Skaityti

Kada reikėtų keisti sunkvežimio skriemulius? Naudingos įžvalgos

Kuro filtrai
Skaityti

Kuro filtrų ilgaamžiškumas: kiek laiko jie tarnauja?

Darbo pirštinės
Skaityti

Darbo pirštinės – nepakeičiamas pagalbininkas remontuojant automobilius

Automobilių veiklos nuoma
Skaityti

Kas yra automobilio veiklos nuoma?

Padangų svarbiausi parametrai
Skaityti

Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?

Žieminių padangų pasirinkimas
Skaityti

Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti

Valytuvai
Skaityti

Kodėl cypia valytuvai?

Tunelinė automobilių plovykla
Skaityti

Tunelinė automobilių plovykla – skubantiems

Hibridiniai automobiliai
Skaityti

Kodėl įkraunami hibridiniai automobiliai tokie brangūs?

Automobilio kėbulo dažymas
Skaityti

Automobilio kėbulo dažymas: verta tuo užsiimti patiems ar geriau vykti į autoservisą?

NAUJIENOS

Automobilis šeimai

Kokį automobilį rinktis šeimai?

Vairavimo žinių atnaujinimas

Privalomą vairavimo žinių atnaujinimą lietuviai laiko nereikalinga našta, ekspertai ragina verčiau daugiau dėmesio skirti vairuotojų informavimui

Naudoti automobiliai

Naudotų automobilių pardavėjai: didesnė atsiskaitymų grynaisiais kartelė augins šešėlį

Įkrovimo stotelės magistralė

Automagistralėje Kaunas-Vilnius – 2 naujos itin greito elektromobilių įkrovimo stotelės

Kelio ženklai

„Via Lietuva“ vairuotojus ragina keliuose stebėti šiuos ženklus: kokią informaciją jie pateikia

Via Lietuva

„Via Lietuva“ skelbia, kurie kritinės būklės tiltai bus sutvarkyti šiemet ir artimiausiais metais

PATARIMAI

Bio-DME degalais varomas sunkvežimis įveikė 100 tūkst. kilometrų ridą

Automobilių programėlės

Top automobilių programėlės, kurios palengvina gyvenimą kelyje

TA atmintinė

Automobilio likutinė vertė: numatyti sudėtinga, bet naudinga

Naudoto automobilio pirkimas

Kaip šaltą rytą užvesti automobilį

PARTNERIO TURINYS

Kėbulo remonto darbai. Ką reikia žinoti

Nevažiuojanti transporto priemonė kieme. Kokias problemas ji gali sukelti?

Patarimai planuojantiems išsinuomoti automobilį

Profesionalūs vairavimo mokymai. Nuo motociklo iki traktoriaus

Vaizdo registratorius

Ar verta į automobilį montuoti ksenonines lemputes?

STRAIPSNIAI

Rinkodaros triukai: kodėl meluoja automobilio spidometras?

BMW gamins ir „i8 Spyder“ versiją

Stabdžių skystis ir stabdžių skysčio keitimas

Kas gali tamsinti automobilių langus?

Kaip atliekamas automobilio žymėjimas?

Kaip elgtis per pūgą

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.