• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Nacionalinis prieigos punktas – vartai unifikuotai transporto informacijai

VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos (toliau – Kelių direkcija) sukurtas nacionalinis prieigos punktas suteikia galimybę nemokamai ir vienoje vietoje gauti viešojo transporto duomenis, eismo intensyvumo, kelių oro sąlygų stotelių, eismo ribojimo, elektromobilių įkrovimo stotelių duomenis, taip pat kelio dangų, apmokestinamų kelių ruožų, eismo saugos, greičio kontrolės, darbų keliuose ir kt. 

Anot Kelių direkcijos vadovo Remigijaus Lipkevičiaus, atviri ir skirtingais formatais teikiami duomenys gali pasitarnauti įvairių sričių vystymui, pvz., kuriant mobiliąsias programėles, informacijos analizės įrankius, virtualius žemėlapius ar diegiant kitas paslaugas, todėl tikimės, kad patogiai vienoje vietoje konsoliduoti Kelių direkcijos atviri duomenys prisidės prie socialinių ir ekonominių naudų kūrimo. 

Siekiant sukurti bendrą Europos transporto duomenų erdvę, dauguma ES valstybių narių steigia savo nacionalinius prieigos punktus NAP (National Access Point), kurie suteikia unifikuotų, su kelių infrastruktūra ir transportu susijusių, duomenų prieigą, lengvą keitimąsi jais su kitų šalių vartotojais. 

Dar 2018 metais Kelių direkcija su Europos Komisija pasirašė susitarimą „Paramos programa Lietuvai, kuriant vieningas Europos Sąjungos multimodalinių kelionių informacines paslaugas TEN-T tinkle, projektas“, kuriuo vadovaujantis esami viešojo transporto duomenys būtų prieinami suderintu Europos duomenų formatu per nacionalinį prieigos punktą NAP.

Įgyvendinus minėtą projektą buvo atliktas viešojo transporto duomenų konvertavimas į ES patvirtintą NeTEx standartą, kuris užtikrina unifikuotą viešojo transporto duomenų teikimą per NAP suinteresuotoms šalims bei galimybes šiuo formatu priimti viešojo transporto duomenis iš viešojo transporto paslaugas teikiančių subjektų. Tai ne tik palengvina viešojo transporto kelionių duomenų informacinės sistemos VINTRA duomenų atidavimą trečiosioms šalims, bet ir suteikia galimybę į VINTROS sistemą integruoti vežėjų, turinčių NeTEx standartą, duomenis.

Be to, bendradarbiaudama su Informacinės visuomenės plėtros komitetu, įgyvendinant iš  ES struktūrinių fondų lėšų finansuojamą projektą  „Atvirų  duomenų  platformos,  įgalinančios  efektyvų  viešojo  sektoriaus  informacijos pakartotinį panaudojimą verslui, ir  jos  valdymo įrankių sukūrimas“, Kelių direkcija iki 2023 m. kovo 1 d. įsipareigojo atvirų duomenų portale teikti ir savo valdomus duomenis. 

Minėtu projektu Lietuvos atvirų duomenų portale planuojama atverti jau Kelių direkcijos nacionaliniame prieigos punkte teikiamus bei papildomus duomenų rinkinius, tokius kaip kelių priežiūros sąmatų, kelių turto vertės, nusidėvėjimų finansiniai ir kelių naudotojo mokesčio sumokėjimo duomenys. Atvirais formatais pateikti duomenys be papildomo apdorojimo bus nuskaitomi informacinių technologijų priemonėmis.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Automobilių entuziastai
Skaityti

Kazino žaidimai automobilių entuziastams

Probro
Skaityti

„PRO BRO Group“ vieša obligacijų emisija pritraukė 5,5 mln. eurų

Plikledis
Skaityti

Plikledis keliuose gali pasirodyti jau spalį: ką turi žinoti vairuotojai

Automobilio pirkimas
Skaityti

Ką privalo užtikrinti naudoto automobilio pardavėjas ir ką iš tiesų reiškia trumpalaikė „komercinė garantija“?

Kauno vakarinis aplinkelis
Skaityti

„Via Lietuva“ pristatė galimybių studiją, kaip keisis Kauno vakarinis aplinkkelis

Unipark
Skaityti

Sukčiai vėl atakuoja vairuotojus: UNIPARK įspėja apie įtartinas SMS žinutes

Kelio dangų bandymai
Skaityti

Lietuvoje pradedami klimatui neutralių kelio dangų bandymai

Druskininkų autobusų stoties statybos
Skaityti

Statomoje Druskininkų autobusų stotyje palikta žinia ateities kartoms

Naujo automobilio pirkimas
Skaityti

Įvardijo Lietuvos gyventojams svarbiausius kriterijus renkantis naują automobilį

Psichologija
Skaityti

Siekis atsilošti: pralaimėjimų vaikymasis po blogos dienos psichologijos požiūriu

Ilgos kelionės
Skaityti

Ilgos kelionės už vairo: kaip jas suderinti su pramogomis?

Motociklo paruošimas žiemai
Skaityti

Ekspertas pataria, kaip tinkamai paruošti motociklą žiemai ir išsaugoti jo vertę

Kelionės į Švediją
Skaityti

Rudens nuobodulį lietuviai vaiko mini kelionėmis į Švediją: kodėl tai ypač populiaru tarp šeimų su vaikais

Aurelija Kazlauskienė
Skaityti

Tyrimas: kas penktas šalies vairuotojas pripažįsta – vaikams trūksta saugaus eismo žinių

Moller Auto
Skaityti

„Moller Auto“ klientų lojalumo programa pelnė prestižinį Europos apdovanojimą

Saugaus eismo egzaminas
Skaityti

„Via Lietuva“ kviečia išbandyti jėgas visuotiniame saugaus eismo egzamine

Radzinausko tiltas
Skaityti

Nuo šiandien tęsiami darbai ant Č. Radzinausko tilto

Naujų automobilių kainos
Skaityti

Naujų automobilių kainų šuolis keičia įpročius: vis daugiau vairuotojų renkasi naudotus automobilius

NAUJIENOS

tararoleris

Lietuvoje – retenybė, užsienyje – įprastybė: kokią istoriją gali papasakoti tararoleris?

Kolekciniai automobiliai

Kolekcinių automobilių rinka: didžiausi kainų šuoliai ir nuvertėjimai

Skaitmeniniai sprendimai

Skaitmeniniai sprendimai sportui ir žaidimams – ar jau mūsų realybė?

Diena be automobilio

Diena be automobilio: kokios alternatyvos ir kaip jos keičia mūsų aplinką?

Automobilio vairavimas

Kada pagyvenusiems žmonėms metas persėsti į keleivio vietą?

Dviračių takai

„Via Lietuva“: dar viena darnaus judumo jungtis – pėsčiųjų ir dviračių takas sujungs Kėdainius su Josvainiais

PATARIMAI

Vairavimas per balas: ką daryti, kad automobilis netaptų skenduoliu

negabaritinio krovinio pervežimas

Kuo skiriasi negabaritinio krovinio pervežimas nuo įprasto transportavimo?

Automobilių pasaulio mitai: kaip tarp jų nepasiklysti

Ką daryti, kad automobilis žiemą „nepasigautų gripo“?

Ką turėti automobilyje žiemą

Per šventes – kelyje: ką būtina turėti automobilyje žiemą?

Krovinių gabenimas – ką verta žinoti?

PARTNERIO TURINYS

„CityBee“: 2017-aisiais Lietuvoje įvyko automobilių dalijimosi paslaugos lūžis

Amortizatorių keitimas Vilniuje

Mikroautobusų nuoma Vilniuje: kodėl verta nuomotis?

Navigacijos (1 dalis)

Į ką atsižvelgti renkantis žiemines padangas?

Industrinės padangos

STRAIPSNIAI

Nuo „Hyundai“ konvejerio nuriedės pirmieji vandeniliu varomi automobiliai

Automobiliuose per trejus metus turės atsirasti įranga, automatiškai pranešanti apie avarijas

Patarimai keliaujantiems automobiliu

Kaip sniegas ir ledas kenkia automobiliui

Kelių eismo taisyklės, kurias turi žinoti motociklų ir mopedų mėgėjai

Techninė pagalba kelyje – vairuotojų pagalbininkas žiemą

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.