• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Kelionės po Baltijos šalis ir elektromobilis: planuojantiems viskas suderinama

Naujausi elektra varomi automobiliai viena įkrova gali įveikti daugiau nei kelių šimtų kilometrų atstumą: tai leidžia be rūpesčių jais važinėti ne tik mieste, bet ir leistis į tolimesnes išvykas. Tik jei kelionės tikslas, pavyzdžiui, apkeliauti Baltijos šalis, norint mėgautis išvyka, patartina jai pasiruošti dar prieš išvažiuojant.

Jeigu elektromobiliu norima aplankyti Latvijos ir Estijos sostines, o kelionės pradžia – Vilniuje, tai į vieną pusę tektų įveikti kiek daugiau nei 600 kilometrų. Sutapimas, bet nuo Vilniaus iki Rygos ir nuo Rygos iki Talino labai panašus atstumas – maždaug 300 kilometrų.

Teoriškai daugelis naujų elektromobilių be didesnių problemų leistų tokią kelionę įveikti baterijas papildomai įkrovus vos vieną kartą. Pavyzdžiui, „Volkswagen ID.3“, „Kia e-Niro“ ar „Peugeot e-2008“ viena įkrova leidžia sukarti nuo 300 iki 450 kilometrų. Bet daug kas priklauso nuo kelionės maršruto – ar bus važiuojama tiesiausiu keliu, ar pakeliui bus lankomi įvairūs objektai, keliaujama rajoniniais ir regioniniais keliais.

Tinkamas planuojančiam žmogui

Įvairius elektromobiliais įveikiamų atstumų rekordus užfiksavęs ir Baltijos šalis apkeliavęs žurnalistas Vitoldas Milius atkreipia dėmesį, kad ilgos kelionės prasideda nuo tinkamo elektromobilio pasirinkimo.

„Keliauti elektromobiliais, kurie įveikia iki 200 kilometrų, kalbant ne apie Lietuvą, o tolimesnius atstumus, yra vargas. Nors įkrovimo stotelių tinklas gana platus, stovinėjimas ir laiko gaišimas ilgesnėje kelionėje vargina. Aišku, galima rinktis mažesnį greitį nei įprastą važiuojant su benzininiu ar dyzeliniu varikliu. Todėl kuo didesnis įveikiamas atstumas, tuo didesnė turėtų būti ir akumuliatoriaus talpa – bent 50 kWh. Tai – faktas“, – pastebi V. Milius.

Tačiau keliautojas atkreipia dėmesį, kad vien tik didelis įveikiamas atstumas ramybės negarantuoja. Bet kokiu atveju, prieš leidžiantis į ilgesnes keliones, viską reikia planuoti, maršrutą susidaryti dar prieš išvažiuojant, o kelyje naudotis specialiomis programėlėmis.

„Elektromobilis tinkamas planuojančiam žmogui. Tokia jo specifika. Šiuo metu yra programėlių, kurios ganėtinai tiksliai parodo, kur įrengta įkrovimo stotelė. Taip pat jos veikia ir kaip kelionės planavimo įrankis. Visa informacija pateikiama realiuoju laiku, nes juk gali būti, kad pakeliui yra įkrovimo stotelė, bet jei ji neveikia, tuomet tai gali būti kelionės pabaiga. Kartais būna, važiuoji, vakar viskas veikė, o šiandien jau ne, bet kito taško nėra“, – naudotis išmaniais sprendimais pataria V. Milius.

Kitų šalių specifika

Dalindamasis savo patirtimi, ne vieną rekordą elektromobiliais pasiekęs automobilių žinovas priduria, kad reikia atlikti ir kitus namų darbus, ypač vykstant į užsienio šalis. Jose galima susidurti su įkrovimo problemomis, susijusiomis su apmokėjimu ar įkrovimo stotelės aktyvavimu.

„Pavyzdžiui, nepatogumų gali sukelti pats įkrovimo stotelės veikimo principas, nes vienos jų nemokamos, kitos – mokamos, vienur reikia atsisiųsti programėlę, kad sumokėtum, kitur reikia nusipirkti priedėlį, kad aktyvuotum krovimą. Yra įvairių niuansų ir svarbu susižiūrėti, kokios būsimame maršrute įkrovimo stotelės.

Būdavo, kur nors atvažiuoji, įkrovimo stotelė yra, lemputės dega, bet stovi lietuje ar sningant, spaudai kažką, ieškai ir tam visam reikalui prireikia 15 minučių, kad pradėtum krautis. Todėl linkiu pasidaryti namų darbus kuo komfortiškesnėje aplinkoje, o ne stirksant vėjyje ar lietuje“, – pasakoja V. Milius.

Patyręs keliautojas prisipažįsta, kad įveikdamas ilgus atstumus visada stengiasi turėti rezervą, nes savęs spraudimas į kampą sukelia stresą, o tai kelionės metu nesuteikia jokio malonumo.

„Aš planuoju, kad reikės stoti, pavyzdžiui, už maždaug 200 kilometrų, tada žiūriu į priekį, kas yra už dar 200 kilometrų. Jei pakeliui išvystu veikiančią stotelę, dėl ramybės aš joje sustoju, nors elektromobilis galbūt dar rodo, kad galiu įveikti 60 kilometrų. Įkraunu ir esu ramus.

Nemėgstu stresuoti ir bijoti, kad kažkur pasibaigs elektra, o rizika didesnė, nei važiuoti su degančia degalų lempute benzininiame ar dyzeliniame automobilyje. Kai įkrauni ir vėl matai, kad gali nusigauti 300 ar 400 kilometrų, esi ramus ir patenkintas, jauti laisvę“, – tikina V. Milius.

Kelionė kaip pramoga

Vadovaujantis tokiu keliavimo principu, didelių problemų nekils su kone kiekvienu nauju elektromobiliu. Pavyzdžiui, „Kia e-Niro“ su 64 kWh talpos baterija viena įkrova gali nuvažiuoti iki 455 kilometrų, o pasilikus 80–90 kilometrų rezervą baterijos įkrovos lygis dar bus apie 20 proc. Tokia strategija greito įkrovimo stotelėje energijos atsargas iki 80 proc. leis papildyti tik per kiek daugiau nei pusvalandį ir nuvažiuoti dar daugiau nei 300 kilometrų.

Netrukus Lietuvoje pasirodysiantis naujasis „Kia EV6“ keliauti leis dar patogiau, nes su 77,4 kWh talpos baterija viena įkrova galės įveikti daugiau nei 500 kilometrų, todėl su šiuo elektromobiliu bus galima ne tik toliau nuvažiuoti, bet ir pasilikti didesnį rezervą.

Galiausiai žinovas sako, kad į tolimesnę kelionę elektromobiliu reikia žiūrėti tarsi į pramogą.

„Jei kalbame apie laisvalaikio praleidimą ir pasidairymą į gamtovaizdį, ypatingus objektus, elektromobilis turi panašumų su nameliu ant ratų, nes esi suplanavęs, kad važiuosi ne ypač greitai, kažką norėsi pamatyti, kažkur sustosi ir tokiu atveju pats važiavimas tampa pramoga. Tikriausiai su tokia nuostata reikėtų traukti į ilgą kelionę elektromobiliu“, – mano V. Milius.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Naudoto automobilio pirkimas
Skaityti

Kokį pasirinkti – naudotą ar naują elektromobilį? Aptarė privalumus ir minusus

Greičio viršijimas
Skaityti

Viršijote greitį su nuomotu automobiliu? Štai kas jūsų laukia Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje

Automobilio gedimas kelyje
Skaityti

Netikėtai sugedus automobiliui kas dešimtas lietuvis ieško finansinės pagalbos

Draudimas
Skaityti

Važiuoti smagu, netekti skaudu: kaip apsaugoti dvirates transporto priemones nuo ilgapirščių

Krasta auto
Skaityti

„Krasta Auto“ keičia pavadinimą į UAB „Inchcape Auto“

Mokami keliai
Skaityti

Plečiamas mokamų kelių tinklas: ką reikia žinoti transporto priemonių valdytojams?

komercinis transportas
Skaityti

Naujos kartos „Volkswagen“ komercinės transporto priemonės – modernesnės, efektyvesnės ir universalesnės

Tiltai
Skaityti

10 įspūdingų Lietuvos tiltų, kuriuos „Via Lietuva“ keliautojams rekomenduoja pamatyti šią vasarą

Formulė 1
Skaityti

Ar Lietuva galėtų surengti „Formulės 1“ Didįjį Prizą?

Automobilis šeimai
Skaityti

Kokį automobilį rinktis šeimai?

Vairavimo žinių atnaujinimas
Skaityti

Privalomą vairavimo žinių atnaujinimą lietuviai laiko nereikalinga našta, ekspertai ragina verčiau daugiau dėmesio skirti vairuotojų informavimui

Naudoti automobiliai
Skaityti

Naudotų automobilių pardavėjai: didesnė atsiskaitymų grynaisiais kartelė augins šešėlį

Įkrovimo stotelės magistralė
Skaityti

Automagistralėje Kaunas-Vilnius – 2 naujos itin greito elektromobilių įkrovimo stotelės

Kelio ženklai
Skaityti

„Via Lietuva“ vairuotojus ragina keliuose stebėti šiuos ženklus: kokią informaciją jie pateikia

Via Lietuva
Skaityti

„Via Lietuva“ skelbia, kurie kritinės būklės tiltai bus sutvarkyti šiemet ir artimiausiais metais

Paspirtuko šalmas
Skaityti

Galva – jautri paspirtukininko vieta: kodėl šalmą dėvėti būtina

Dviračių takai
Skaityti

Tai, ko Lietuvoje dar nebuvo: „Via Lietuva“ pėsčiųjų ir dviračių taką paženklino naktį švytinčiais dažais

Mokami keliai
Skaityti

Plečiamas mokamų kelių tinklas krovininiam ir komerciniam transportui 

NAUJIENOS

Milikonių įkalnė

Dėl rekonstrukcijos uždaroma Milikonių įkalnė: keisis eismo tvarka ir viešojo transporto maršrutai

Internetiniai žaidimai

Geriausi internetiniai žaidimai „Geeks“: strategija, mokslinė fantastika ir linksmos pramogos

Formulė 1

Kova dėl pergalės: kas dominuos „Formulės 1” lenktynių pasaulyje šiemet?

Taršūs automobiliai

Seimas spręs, ar atšaukti pareigą aplinkosaugininkams tikrinti lengvųjų automobilių taršą

Elektrinis mikroautobusas

Šiaulių ir Panevėžio rajonuose dyzelinius mikroautobusus keis elektriniai

Automobilio pirkimas kaip neapsigauti

Po gražiu kiautu – sudužusi gelda: kaip išvengti prastos būklės automobilio?

PATARIMAI

Pirmoji pagalba kelyje – ar mokame ją suteikti?

Pustuštis kuro bakas kenkia

Automobilių spalvos: kaip sukuriamas futuristinis, o kaip – prabangus įvaizdis?

Automobilių pasaulio mitai: kaip tarp jų nepasiklysti

gyvūnai kelyje

Nemažėjant autoįvykių su laukiniais gyvūnais, aplinkosaugininkai primena važiuoti lėčiau

Sėkmės istorijos tęsinys: pristatyta naujoji „Mercedes-Benz“ E klasė

PARTNERIO TURINYS

SUNKVEŽIMIŲ NAVIGATORIUS Galaxy TAB Primo TRUCK 2013

Ar verta į automobilį montuoti ksenonines lemputes?

Automobilių supirkimas šiauliuose

Priežastys, kodėl verta rinktis automobilių supirkimą Šiauliuose

Nebeveikia automobilio žibintai? Išvenkite šių pasirinkimo klaidų

Taxi Vilniuje: mobiliųjų programėlių privalumai

Sunkvežimių padangų rinka: seni stereotipai „žudomi“ mažomis kainomis ir šiuolaikinėmis technologijomis

STRAIPSNIAI

Padangų keitimo laikas

Vėl atėjo padangų keitimo metas: ar žinote, kaip jas tinkamai sutvarkyti?

Ratlankiai – duoklė ne tik grožiui

10 būdų kaip išvengti problemų

Užvirimas dažant automobilį. Kas tai? Kaip to išvengti

Per senas vairuoti

Bendri aptarnavimo reikalavimai

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.