• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Kaip Žydrūnas Savickas telpa į savo automobilius?

Stipriausiu pasaulio žmogumi tituluojamas Žydrūnas Savickas nėra tipinis automobilių pirkėjas. Iš salono jis neišeis su „Peugeot 208“ ar panašaus nedidelio modelio rakteliais. Į tokius automobilius galiūnas paprasčiausiai netelpa – 191 cm ūgio apie 180 kg sveriantis vyras prioritetą teikia didesniems modeliams, tačiau šiuolaikiniams gaminiams turi pastabų.

Senesni buvo erdvesni

Ž. Savicko akis dažniausiai užkliūva už visureigių, o šiuo metu jis vairuoja „Peugeot 5008“ – didžiausią šio prancūzų gamintojo automobilį. Kodėl galiūnas renkasi būtent didesnio pravažumo automobilius?

„Aš važiuoju daug, kasmet po 40–60 tūkst. kilometrų, tad automobilyje turiu jaustis patogiai. Į visureigį įlipti paprasčiau, jame erdvės daugiau. Kai buvau lengvesnis, ir į žigulius tilpau, bet dabar tokios patirties kartoti nenorėčiau, nostalgijos tai technikai nejaučiu“, – teigia Ž. Savickas.

Lygindamas naujus automobilius su gamintais prieš 10 ar 15 metų, galiūnas pastebi tendenciją – mažėjančią erdvę kojoms. Priekinėje dalyje esanti pertvara tarp vairuotojo ir keleivio vis platėja, tad stambios automobilio valdytojo kojos nuolat į ją remiasi.

„Šią bėdą – sparčiai siaurėjančią vietą sėdėti – turi visi, nepaisant automobilio dydžio. Vienareikšmiškai senesni yra erdvesni“, – įsitikinęs Ž. Savickas.

Atnaujinęs automobilio modelį, gamintojas dažniausiai pabrėžia didesnę erdvę nuo sėdynės iki lubų, didesnį tarpą nuo sėdynės iki pedalų, daugiau vietos pečiams. Erdvė kojoms į plotį minima itin retai, mat daugeliui vidutinio sudėjimo žmonių didėjantis centrinis pultas nekelia problemų.

Kodėl ta erdvė mažėja? Dėl technologinės pažangos: daugėja įvairių sistemų valdymo prietaisų, didėja ekranai, centriniame pulte dažnai būna numatyta vieta netgi išmaniesiems  telefonams. Patį automobilį platinti įmanoma labai minimaliai, tačiau interjere rezervo daugiau, todėl centrinis pultas artimiausiu metu yra užprogramuotas netapti siauresnis.

Antra vertus, daugelis kitų automobilio vietų tampa vis erdvesnės. Darbinis variklių tūris mažėja, tad gamintojams nebereikia daryti ilgo kapoto, daugiau vietos galima palikti salonui. Sėdynės dėl pažangesnių medžiagų plonėja, tad vietos gale daugėja – šiandien net į naują B ar C segmento (pvz., „Audi A1“, „Lexus CT“, „Mercedes-Benz A-Class“) automobilį patogiai gali susėsti 4 suaugę žmonės. Dar prieš keliolika metų tai buvo sunkiai suvokiama – galinės sėdynės tokio dydžio automobiliuose tiko nebent paaugliško sudėjimo asmenims. Dėl tos pačios priežasties auga ir bagažinės – šiandien C segmento universalo (pvz., „Peugeot 308 SW“) bagažo erdvė yra didesnė nei prieš keliolika metų gaminto D segmento universalo.

Svarbus intuityvumas

Ž. Savickas teikia prioritetą ne tik erdvei, bet ir įvairioms detalėms, pavyzdžiui, porankiui. Kai kuriuose automobiliuose jis būna ne tokioje patogioje vietoje ir laikyti vairą padėjus ranką ant jo neįmanoma. Ne mažiau svarbus privalumas – „Bluetooth“ sujungimas su telefonu ir sistemos valdymas ant vairo, nes užmiestyje gyvenantis ir per dieną neretai 200 kilometrų nuvažiuojantis pasaulio rekordininkas daug skambina automobilyje.

Tokiems klientų norams automobilių gamintojai skiria daug dėmesio ir bando valdymą padaryti kuo paprastesnį. Kuo daugiau funkcijų vairuotojai sugeba valdyti intuityviai, neskaitydami instrukcijų, tuo interjero dizainerių darbas vertinamas geriau. „Lietuvos metų automobilio“ rinkimuose įvairių sistemų valdymas lemia dalį galutinio įvertinimo, pavyzdžiui, jeigu automobilio neįmanoma sujungti „Bluetooth“ ryšiu su išmaniuoju telefonu, vargu ar jis gaus aukštą balą.

Tačiau ir intuityvumo srityje yra tam tikrų neatitikimų. Vieni dalykai yra patogūs automobiliui stovint, tačiau važiuojant – jau nebe.

Pavyzdžiui, daugelyje automobilių šiandien yra jutikliniai ekranai. Juose galima valdyti įvairias funkcijas – navigaciją, radiją, prijungti telefoną ir t. t., kai kuriuose net reguliuoti klimato kontrolę, sėdynių šildymą. Kai automobilis stovi, valdyti labai elementaru, pagrindiniai principai suprantami ir darželinukui. Tačiau vairuojant naudotis juo nėra paprasta, žmogus turi nukreipti dėmesį nuo kelio, kad pažiūrėtų į ekraną, o tai eismo saugumo situacijos toli gražu negerina.

Jutikliniai paviršiai pamažu išstumia tradicinius mygtukus ir rankenėles, tad gamintojai siūlo įvairių šios problemos sprendimų: pavyzdžiui, „Peugeot“ montuoja ekranus aukštai, kad vairuotojas, žiūrėdamas į kelią, akies krašteliu matytų, kas juose rodoma, ir galėtų paspausti norimus mygtukus, nenukreipdamas dėmesio nuo vairavimo. „Audi“ ar „Cadillac“ kiekvieną funkcijos pakeitimą jutikliniame paviršiuje pažymi vibracija.

Kai kurie gamintojai į automobilius montuoja atskirus projekcinius ekranus, kurie rodo pagrindinius duomenis ant priekinio stiklo – taip matyti greitį ar navigacijos nurodymus galima visiškai nenukreipiant žvilgsnio nuo kelio. Kita vertus, didelė šiuolaikinio eismo problema – naudojimasis išmaniaisiais telefonais vairuojant. Todėl nereikėtų nustebti, jei po kelerių metų projekciniame ekrane bus galima skaityti žinutes ar naršyti socialiniame tinkle.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Via Lietuva
Skaityti

„Via Lietuva“ skelbia, kurie kritinės būklės tiltai bus sutvarkyti šiemet ir artimiausiais metais

Paspirtuko šalmas
Skaityti

Galva – jautri paspirtukininko vieta: kodėl šalmą dėvėti būtina

Dviračių takai
Skaityti

Tai, ko Lietuvoje dar nebuvo: „Via Lietuva“ pėsčiųjų ir dviračių taką paženklino naktį švytinčiais dažais

Mokami keliai
Skaityti

Plečiamas mokamų kelių tinklas krovininiam ir komerciniam transportui 

Milikonių įkalnė
Skaityti

Dėl rekonstrukcijos uždaroma Milikonių įkalnė: keisis eismo tvarka ir viešojo transporto maršrutai

Internetiniai žaidimai
Skaityti

Geriausi internetiniai žaidimai „Geeks“: strategija, mokslinė fantastika ir linksmos pramogos

Formulė 1
Skaityti

Kova dėl pergalės: kas dominuos „Formulės 1” lenktynių pasaulyje šiemet?

Taršūs automobiliai
Skaityti

Seimas spręs, ar atšaukti pareigą aplinkosaugininkams tikrinti lengvųjų automobilių taršą

Elektrinis mikroautobusas
Skaityti

Šiaulių ir Panevėžio rajonuose dyzelinius mikroautobusus keis elektriniai

Automobilio pirkimas kaip neapsigauti
Skaityti

Po gražiu kiautu – sudužusi gelda: kaip išvengti prastos būklės automobilio?

Adampolis group
Skaityti

Ambicinga „Adampolis Group“ plėtra: į naują kompleksą investuoja 33 mln. eurų

Vilkikų vairavimas virtuali realybė
Skaityti

Virtuali realybė vilkikų vairuotojams: KTU mokslininkų ir partnerių kuriamas VR įrankis padės įvaldyti stresines situacijas kely

Metų automobilis 2025
Skaityti

„Metų automobilis 2025“: pretendentų šokiai Bukiškių autodrome

Novaturas
Skaityti

„Novaturas“ trečiąjį ketvirtį gavo 61,1 mln. eurų pajamų, rugsėjis – pelningas

Juodosios dėmės Via Lietuva
Skaityti

Šalies keliuose tapo saugiau: „Via Lietuva“ skelbia apie įgyvendintą šių metų „juodųjų dėmių“ sprendimų planą

vandeniliu varomi autobusai
Skaityti

Naujiems elektra ir vandeniliu varomiems keleiviniams autobusams įsigyti – dar 36 mln. Eur investicijų

Zbigniew Paszkowic
Skaityti

Paskirtas naujasis „ORLEN Lietuva“ generalinis direktorius Zbigniew Paszkowicz

Klaipėda gatvės
Skaityti

Prasidėjus žiemos sezonui – gatvių priežiūros žemėlapis miestiečiams

NAUJIENOS

Vilniaus judumo žemėlapis

„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link

Rimvydas Pocius

Kad pirmasis plikledis neužkluptų netikėtai: trys patarimai iš draudimo ekspertų

„Mercedes-Benz“ kompetencijų centras „eCampus“

Naujas „Mercedes-Benz“ kompetencijų centras „eCampus“ susitelks į ateities akumuliatorių technologijas

Automobilių vairavimo taisyklės

10 keisčiausių kelių eismo taisyklių, kurias reikėtų žinoti keliaujant į užsienį

Dviratininkai ir eismo įvykiai

Vasarai artėjant į pabaigą, dviratininkų gatvėse nemažėja: eismo įvykiuose sužalojami kasdien

Elektromobiliai

Elektromobilių vairuotojų privilegijos: nuo viešojo transporto juostų Vilniuje iki didesnio greičio limito Austrijos greitkeliuose

PATARIMAI

Europiečiai „Lexus“ įvertino kaip patikimiausią automobilių prekės ženklą

Kaip parduoti savo automobilį

vairuotojo pažymėjimas privalumai

Kodėl vairuotojo pažymėjimas būtinas: penki teisės vairuoti privalumai?

važinėjimas miškais

Aplinkosaugininkai primena: miško paklotė nėra ekstremalių pojūčių trasa

Patarimai vairuotojui. Kaip teisingai stabdyti?

automobilio variklio apsauga

Ką daryti nuplėšus variklio dugno apsaugą?

PARTNERIO TURINYS

Mikroautobusų nuoma Vilniuje: kodėl verta nuomotis?

Kaip žinoti, kad metas naujam akumuliatoriui ir kaip išsirinkti patikimą?

Į Lietuvą atkeliauja Gladiator®!

Amortizatorių keitimas Vilniuje

Žiema dar nesibaigė: kokių klaidų išvengti vairuojant?

Nebeveikia automobilio žibintai? Išvenkite šių pasirinkimo klaidų

STRAIPSNIAI

10 būdų kaip išvengti problemų

Lengvas ir greitas: Renault pristato Clio Renaultsport 200 Turbo

Saulės jėgainių turime, bet saule varomų automobilių dar teks palaukti

Toyota automobiliai

Populiariausios naudotų automobilių markės

Neatsakingai parduotas automobilis – didelių rūpesčių pradžia

Patikima signalizacija – puikus sargas

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.