• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

(Ne)žinomi elektromobilių įkrovimo pajėgumai: nuo efektyvesnio energijos naudojimo iki papildomų pajamų

Elektromobilio įkroviklis

Vasario mėnesį Europos Parlamentas paskelbė, kad iki 2035 m. bus uždrausta naujų automobilių, turinčių vidaus degimo variklį, prekyba. Kiek daugiau nei po dešimtmečio salone tokio automobilio jau nebenusipirksite, tad akys labiau kryps į elektromobilius. Prognozuojama, kad 2030-aisiais Lietuvos keliais jau turėtų važiuoti apie ketvirtis milijono automobilių su elektriniu varikliu. Panašios tendencijos prognozuojamos ir Estijoje – ten siekiama, kad po mažiau nei 20 metų pusė automobilių Estijoje būtų varomi elektra. Natūralu, kad pasigirsta diskusijų, ar užteks infrastruktūros didėjantiems poreikiams patenkinti?

Šiandien Baltijos šalyse per mažai kalbama apie tai, kad mūsų elektros tinkle yra neišnaudojamų pajėgumų. Be to, žmones pasiekia mažai informacijos ir apie kitas galimybes, pavyzdžiui, savo elektromobilių įkroviklio prieigą suteikti variklį norintiems pasikrauti žmonėms ir iš to papildomai užsidirbti. Taip motyvacija įsirengti įkroviklį namuose gerokai padidėtų, atsirastų daugiau įkrovimo galimybių, turėtume platesnę bei lankstesnę infrastruktūrą.

Iki trijų kartų mažesnės investicijos į tinklo plėtrą

Šiuo metu Europoje įprastai naudojamas trifazis tinklas, kuris elektrą mums tiekia trimis kabeliais. Deja, tačiau realybėje labiausiai apkraunama tik viena fazė. Senesnės statybos būstuose saugikliai neatlaiko tokio nesubalansuoto elektros tekėjimo, o į bendrą elektros tinklą įsijungiant dar ir elektromobiliams, jis tampa apsunkinamas dar labiau.  

Visgi, šiai situacijai spręsti egzistuoja gan paprastas sprendimas. Pasitelkę šiuolaikinę, tačiau nebrangią elektromobilių krovimo įrangą, kiekvienas savo namuose ar biure gali subalansuoti ir suefektyvinti elektros energijos tiekimą, kad visos trys fazės visą laiką būtų tolygiai apkrautos, o namus pasiekianti elektra būtų naudojama didesniu pajėgumu nei dabar.

Mūsų startuolio VOOL skaičiavimais, jei esamas tinklas būtų naudojamas efektyviau, elektros energijos tinklo plėtros išlaidos nekilnojamojo turto savininkams atsieitų nuo dviejų iki trijų kartų mažiau. Kai kuriais atvejais net nebūtina pirkti ar įrengti papildomos jungties – pakanka pasinaudoti išmaniuoju apkrovos paskirstymu tarp fazių. Akivaizdu, kad su šiandienine situacija tinklo pajėgumų ateityje nebeužteks, tačiau, jei tinklą naudosime išmaniau, didelė tikimybė, jog padengsime būsimą didesnį energijos vartojimą.

Elektromobilių įkroviklis ir elektrai parduoti  

Ekspertai sako, kad viešosios infrastruktūros trūkumas riboja aktyvesnį elektromobilių pirkimą. Visgi, kaip rodo tyrimai, net 80 proc. gyventojų norėtų savo automobilius įkrauti namuose arba biure. 

Kiekvienas savo individualų įkroviklį gali padaryti viešai prieinamu ir parduoti elektros energiją kitiems elektromobilių savininkams. Mūsų skaičiavimais, tokiu principu naudojamas įkroviklis padengs įsigijimo išlaidas ir įrengimo išlaidas vos per dvejus metus. Kuo daugiau tokių tvarių sprendimų rasime, tuo lengviau ir greičiau galėsime išspręsti netolimos ateities elektros energijos pasiekiamumo problemas.

Elektromobilis – ne tik energijos naudotojas, bet ir tiekėjas

Diskusijose apie elektromobilius Estijoje nuolat pažymima, kad 100 tūkst. papildomų elektromobilių per metus Estijos elektros energijos suvartojimą padidins 3,3 proc. Tačiau yra ir kita medalio pusė –elektromobiliai ir patys kaupia energiją, padeda išlaikyti tinklo balansą ir gali veikti lyg baterija. Tai yra vertingas saugiklis ir pigesnės energijos tiekėjas, prireikus padedantis perkelti ir sumažinti vartojimo perviršius. 

Pavyzdžiui, automobilį galima įkrauti, kai energija pigesnė, o kai energijos trūksta ir ji yra brangi, elektromobiliui sumaniai galima panaudoti prieš tai akumuliatoriuje sukauptą elektros energiją. Tai įrodo Estijos pavyzdys. Praėjusiais metais dėl itin aukštos 4000 eurų/MWh elektros energijos kainos trūko 2,14 MWh elektros energijos. Tai reiškia, kad būtų pakakę 195 vidutinės įkrovimo galios elektromobilių trūkstamai elektros energijai grąžinti į tinklą

Nors kai kurie žmonės mano, kad perėjimas prie elektromobilių yra bauginantis įsipareigojimas, svarbu pabrėžti, kokias naujas galimybes tai suteikia. Prieš pradėdami modernizuoti elektros tinklą ir visą infrastruktūrą, žymiai prasmingiau yra efektyviau panaudoti jau turimus pajėgumus.  

Juhanas Härmas, Estijos elektromobilių įkroviklių startuolio VOOL vadovas. 2018 m. startuolį VOOL įkūrė energetikos ekspertai Juhanas Härmas, Sanderis Vahtras ir Hindrikas Kilteris. Startuolis pats valdo visą savo techninės ir programinės įrangos kūrimą, o siūlomi sprendimai apima įkroviklį, koncentratorių, programėlę, interneto platformą ir administratoriaus portalą. Sistema suderinama su visais elektromobiliais, kitais įkrovikliais ir programinės įrangos sprendimais. Šiuo metu VOOL vykdo veiklą Baltijos šalyse ir Suomijoje, įmonėje dirba 30 darbuotojų.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Elektromobilio krovimas
Skaityti

Beveik kas antras lietuvis norėtų persėsti į elektromobilį, tačiau sprendimą atitolina kelios priežastys

Elektromobilio greitas įkrovimas
Skaityti

Elektromobilio įkrovimas per 5 minutes: fantazija ar netolima ateitis?

Populiariausios elektromobilių krovimo stotelės
Skaityti

Įvardijo populiariausias elektromobilių įkrovos stoteles: renkasi tas, kurios laiką leidžia išnaudoti prasmingai

Elektromobiliai
Skaityti

Elektromobilių vairuotojų privilegijos: nuo viešojo transporto juostų Vilniuje iki didesnio greičio limito Austrijos greitkeliuose

Elektromobiliai taupymas
Skaityti

Vasara – ilgesnių kelionių automobilių metas: kaip maksimaliai sumažinti elektromobilio energijos sąnaudas?

Elektromobilių krovimo stotelės
Skaityti

„Elektrum Lietuva“ į elektromobilių įkrovimo stoteles „Viada“ ir „Baltic Petroleum“ degalinėse investuos 7 mln. eurų

kelionė elektromobiliu
Skaityti

Elektromobiliu į užsienį: į ką reikėtų atsižvelgti, planuojant ilgesnę kelionę? 

Elektromobilių įkrovimo stotelė
Skaityti

„Neste Lietuva” degalinių tinkle – pirmoji 300 kW galios elektromobilių įkrovimo stotelė: naudos tik žaliąją energiją

Elektromobilių įkrovimo stotelės
Skaityti

Elektromobilių įkrovimas mieste ir namuose – kuris būdas efektyvesnis?

Elektromobiliai Lietuvoje
Skaityti

Naujausia statistika: Lietuvos keliais rieda daugiau nei 16 tūkst. elektromobilių

Elektromobiliai parama
Skaityti

Viešąjį sektorių rinktis elektromobilius skatins 38 mln. eurų ES investicijos

Ignitis elektromobiliai
Skaityti

„Ignitis“ investuos iki 115 mln. eurų į elektromobilių tinklo plėtrą Baltijos šalyse 

Elektromobiliai
Skaityti

Autoverslininkų asociacija: įstrigusi parama elektromobiliams kelia grėsmę Lietuvos tikslams

Elektromobilio remontas
Skaityti

Ekspertas apie elektromobilius: tik nesiimkite remonto patys

Erikas Nemeikšis, Elektrum Lietuva
Skaityti

Lietuvos elektromobilių įkrovimo tinklas pildosi naujais taškais: „Elektrum Lietuva“ pradeda viešo įkrovimo stotelių įrengimo darbus

Elektromobiliai krovimas Enefit
Skaityti

Elektromobilis rado įkroviklį: „Nissan“ susitarė su „Enefit“

elektromobilių įkrovimo stotelių plėtra
Skaityti

„Ignitis“ ruošiasi elektromobilių įkrovimo stotelių plėtrai Baltijos šalyse – prie komandos prisijungė Eimantas Balta

Elektromobiliai suklastota rida
Skaityti

Kas septintas naudotas elektromobilis gali turėti suklastotą ridą

NAUJIENOS

Enefit krovimo stotelės

„Enefit“: elektromobilių įkrovimo stotelių skaičius Lietuvoje perkopė 300

Naujų automobilių pardavimai Lietuvoje

Lietuva – lyderė Europoje: sparčiausiai augo naujų automobilių registracijos, fiksuotas elektromobilių šuolis

Dulkės automobilyje

Dulkės ir pirštų antspaudai automobilyje: ar jų valymas tik kova su vėjo malūnais?

Kelių darbai

Kelininkai skelbia savaitgalio darbų statistiką: dėmesys skirtas prevenciniams darbams

Avarijos keliuose sniegas

Pirmos snaigės – pirmosios avarijos keliuose: kodėl kasmet kartojame tas pačias klaidas?

Kelių barstytuvai

AB „Kelių priežiūra“ skelbia barstytuvų vardų konkurso nugalėtojus

PATARIMAI

Važiavimas esant rūkui

Ekspertai pasidalino praktiniais patarimais, ką svarbu žinoti patekus į eismo įvykį: neskubėkite dėti parašo deklaracijoje

Patarimai vairuotojui. Kaip teisingai stabdyti?

Pirmoji pagalba kelyje – ar mokame ją suteikti?

Nepaslysti kelyje yra meistriškumas

negabaritinio krovinio pervežimas

Kuo skiriasi negabaritinio krovinio pervežimas nuo įprasto transportavimo?

PARTNERIO TURINYS

Geras autoservisas Vilniuje

Motokroso aprangos pasirinkimas: skirtumai tarp paprastos ir specializuotos aprangos

Profesionalus automobilių stiklų remontas

Šviežia kava automobilyje? Dabar tai įmanoma

Auto keltuvų tipai: vertiname ir renkamės

Sunkvežimių padangų rinka: seni stereotipai „žudomi“ mažomis kainomis ir šiuolaikinėmis technologijomis

STRAIPSNIAI

Blogą vairavimą lemia genetika?

Patarimai, kaip keisti ir prižiūrėti akumuliatorių patiems

Viskas ką reikia žinoti apie alyvas

Range Rover Evoque gaus 9 pavarų automatinę dėžę

TESLA Roadster

Automobilių nuoma užsienyje

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.