• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Autoverslininkų asociacija: įstrigusi parama elektromobiliams kelia grėsmę Lietuvos tikslams

Elektromobiliai

Nors Lietuva reikšmingai atsilieka nuo išsikeltų elektromobilių plėtros tikslų, verslui pažadėta parama iš ES lėšų stringa ministerijose. Tai reiškia, kad didelius transporto parkus valdančios ir juos pagrindinių pajamų gavimui naudojančios įmonės kol kas šiemet negali pasinaudoti jokia pagalba elektromobiliams įsigyti ir nebespės pateikti užsakymų gamintojams, informuoja Lietuvos autoverslininkų asociacija. Trečiadienį, gegužės 24 d., šios priemonės klausimas buvo svarstytas Seimo Ekonomikos komitete.

Lietuvos Vyriausybės tikslas – iki 2030 m. elektromobiliai turi sudaryti 20 proc. visų Lietuvoje registruotų lengvųjų automobilių. Tačiau šiuo metu ši dalis sudaro vos 0,79 proc.

„Be to, didelė dalis šiuo metu registruotų elektromobilių priklauso didelius automobilių parkus valdančioms transporto įmonėms, siūlančioms automobilių nuomos, dalijimosi, kurjerių tarnybos paslaugas. Tad jų vaidmuo itin svarbus siekiant bendrų Lietuvos tikslų transporto elektrifikacijos srityje. Deja, šiemet šios įmonės – priešingai nei kitose ES šalyse – liko išvis be jokių paskatos priemonių, nors jos ir buvo žadėtos“, – sako Tomas Grabauskas, Lietuvos autoverslininkų asociacijos prezidentas. 

2022 m. pabaigoje Susisiekimo ministerija patikino, kad iš ES Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo fondo (EGADP, arba angl. Recovery and Resilience Facility, RRF) skirs verslui 41 mln. eurų paramos elektromobiliams įsigyti. Tačiau šiemet Susisiekimo ministerijos įsakymuose šios paramos nebeliko – jos derinimas įstrigo ministerijose.

„Susisiekimo ministerija teigia, kad parama yra derinama su Finansų ministerija, tačiau jau praėjo beveik pusė metų ir jokio progreso nematyti. Paklausa elektromobiliams visoje Europoje yra labai didelė, tad įmonės turi teikti jiems užsakymus iš anksto. Kitose šalyse, kuriose yra sutvarkytos skatinimo priemonės, įmonės gali ramiai planuotis ir užsakinėti elektromobilius. Tuo metu Lietuva šiuo atveju pralošia, nes mūsų verslai yra priversti būti nežinioje ir šiemet jau prarado galimybę atnaujinti parkus elektromobiliais bei prisidėti prie tvaresnės Lietuvos aplinkos“, – sako T. Grabauskas.

ES Modernizacijos fonde taip pat yra numatyti 50 mln. eurų, skirtų daliniam elektromobilių įsigijimo kompensavimui, tačiau šia parama didžiosios automobilių nuomos įmonės negali pasinaudoti. Taip yra todėl, kad skirstant šio fondo lėšas įvesta de minimis sąlyga – teikiamų kompensacijų suma vienai įmonei ir su ja susijusioms įmonėms negali viršyti 200.000 eurų per bet kurį 3 finansinių metų laikotarpį.

Į šią sumą patenka ir parama dėl COVID-19 padarinių. Todėl didelė dalis įmonių, tarp jų ir valdančios didžiuosius automobilių parkus Lietuvoje, nebegali pasinaudoti parama elektromobilių įsigijimui, nes yra gavusios paramos dėl COVID-19, t. y. neatitinka de minimis sąlygos.

Taip pat nuo šių metų įsigaliojo galimybė atskaityti PVM įsigyjant naujus elektromobilius, kurių vertė neviršija 50 tūkst. eurų. Tačiau ši priemonė nėra skirta transporto veikla užsiimančioms įmonėms. Transporto įmonės ir iki šiol galėjo atskaityti PVM nuo visų savo automobilių – nesvarbu, ar jie būtų elektriniai, ar paprasti.

„Dėl to gavosi paradoksali situacija – transporto verslai, kurie gali padaryti didžiausią įtaką elektromobilių plėtrai šalyje, nuo šių metų pradžios liko be papildomų paskatų. O šiai situacijai skirta parama iš RRF lėšų – vis dar nepatvirtinta ir neaišku, ar bus patvirtinta. Tai yra rizikinga ne tik todėl, kad Lietuva gali nepasiekti savo išsikeltų transporto elektrifikacijos tikslų, bet ir dėl to, kad RRF lėšos yra skirtos ribotam laikotarpiui. Tad ilgiau delsiant Lietuva gali jomis išvis nebepasinaudoti“, – sako T. Grabauskas.

Trečiadienį, gegužės 24 d, šios įstrigusios skatinimo priemonės klausimas buvo svarstytas Seimo Ekonomikos komitete, kuris nusprendė, kad klausimas yra aktualus ir prie jo bus grįžtama kituose posėdžiuose.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Elektromobiliai
Skaityti

Elektromobilių vairuotojų privilegijos: nuo viešojo transporto juostų Vilniuje iki didesnio greičio limito Austrijos greitkeliuose

Elektromobiliai taupymas
Skaityti

Vasara – ilgesnių kelionių automobilių metas: kaip maksimaliai sumažinti elektromobilio energijos sąnaudas?

Elektromobilių krovimo stotelės
Skaityti

„Elektrum Lietuva“ į elektromobilių įkrovimo stoteles „Viada“ ir „Baltic Petroleum“ degalinėse investuos 7 mln. eurų

kelionė elektromobiliu
Skaityti

Elektromobiliu į užsienį: į ką reikėtų atsižvelgti, planuojant ilgesnę kelionę? 

Elektromobilių įkrovimo stotelė
Skaityti

„Neste Lietuva” degalinių tinkle – pirmoji 300 kW galios elektromobilių įkrovimo stotelė: naudos tik žaliąją energiją

Elektromobilių įkrovimo stotelės
Skaityti

Elektromobilių įkrovimas mieste ir namuose – kuris būdas efektyvesnis?

Elektromobiliai Lietuvoje
Skaityti

Naujausia statistika: Lietuvos keliais rieda daugiau nei 16 tūkst. elektromobilių

Elektromobiliai parama
Skaityti

Viešąjį sektorių rinktis elektromobilius skatins 38 mln. eurų ES investicijos

Ignitis elektromobiliai
Skaityti

„Ignitis“ investuos iki 115 mln. eurų į elektromobilių tinklo plėtrą Baltijos šalyse 

Elektromobilio remontas
Skaityti

Ekspertas apie elektromobilius: tik nesiimkite remonto patys

Erikas Nemeikšis, Elektrum Lietuva
Skaityti

Lietuvos elektromobilių įkrovimo tinklas pildosi naujais taškais: „Elektrum Lietuva“ pradeda viešo įkrovimo stotelių įrengimo darbus

Elektromobiliai krovimas Enefit
Skaityti

Elektromobilis rado įkroviklį: „Nissan“ susitarė su „Enefit“

elektromobilių įkrovimo stotelių plėtra
Skaityti

„Ignitis“ ruošiasi elektromobilių įkrovimo stotelių plėtrai Baltijos šalyse – prie komandos prisijungė Eimantas Balta

Elektromobilio įkroviklis
Skaityti

(Ne)žinomi elektromobilių įkrovimo pajėgumai: nuo efektyvesnio energijos naudojimo iki papildomų pajamų

Elektromobiliai suklastota rida
Skaityti

Kas septintas naudotas elektromobilis gali turėti suklastotą ridą

Prie valstybės institucijų atsiras mažiausiai 380 elektromobilių įkrovimo stotelių
Skaityti

Prie valstybės institucijų atsiras mažiausiai 380 elektromobilių įkrovimo stotelių

elektromobiliai
Skaityti

Brangstanti energija verčia skaičiuoti iš naujo – rinktis benzininį, dyzelinį ar elektrinį automobilį?

elektromobilių įkrovimo prieigų priežiūros paslaugos
Skaityti

Siekiama gerinti elektromobilių įkrovimo prieigų priežiūros paslaugas

NAUJIENOS

Naudoto automobilio pirkimas

Kokį pasirinkti – naudotą ar naują elektromobilį? Aptarė privalumus ir minusus

Greičio viršijimas

Viršijote greitį su nuomotu automobiliu? Štai kas jūsų laukia Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje

Automobilio gedimas kelyje

Netikėtai sugedus automobiliui kas dešimtas lietuvis ieško finansinės pagalbos

Draudimas

Važiuoti smagu, netekti skaudu: kaip apsaugoti dvirates transporto priemones nuo ilgapirščių

Krasta auto

„Krasta Auto“ keičia pavadinimą į UAB „Inchcape Auto“

Mokami keliai

Plečiamas mokamų kelių tinklas: ką reikia žinoti transporto priemonių valdytojams?

PATARIMAI

120 metų besitęsianti pažangių „Renault“ automobilių istorija: vis dar geriausi sprendimai patogesniam gyvenimui

Automobilių gedimai

Autoserviso vadovas: ne visi gedimai gali būti aprašyti remonto instrukcijose

Vairavimas be nugaros skausmo

Audi a8

Atskleisti automobiliai, kurių rida 2022 m. klastota dažniausiai: sąrašo viršuje – Audi A8

Ką daryti, kad variklis žiemą neužšaltų

Automobilio paruošimas vasaros kelionėms

5 patarimai, kaip paruošti automobilį vasaros kelionėms

PARTNERIO TURINYS

Sunkvežimių padangų rinka: seni stereotipai „žudomi“ mažomis kainomis ir šiuolaikinėmis technologijomis

Starterio gedimo požymiai

Reklama ant automobilių – puikus būdas reklamuotis

Ekonomikos nuosmukis tapo „Cordiant Prefessional“ tramplinu

Ar verta į automobilį montuoti ksenonines lemputes?

Kėbulo virinimo darbai Vilniuje

STRAIPSNIAI

Populiariausios modifikacijos: ką lietuviai keičia savo kasdieniniuose visureigiuose?

Ar žinai, ką reiškia vilkikų pavadinimai?

Padangų dydžiai

Padangų keitimo sezonui artėjant: kur dėti senąsias, kad neterštume gamtos ir išvengtume baudos?

Vairavimas žiemą: kaip suvaldyti automobilį?

Volvo dalys

Kiek kainuoja kokybiškos Volvo dalys ir kaip sutaupyti?

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.