• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Elektromobilių vairuotojų privilegijos: nuo viešojo transporto juostų Vilniuje iki didesnio greičio limito Austrijos greitkeliuose

Elektromobiliai
Elektromobiliai

Įvairios finansinės paskatos ir mažesni išlaikymo kaštai – tik viena medalio pusė, kurią omenyje turėtų turėti kiekvienas elektromobilį įsigyti svarstantis gyventojas ar verslas. Ne mažiau svarbu ir tai, kad prioritetas elektromobiliams taikomas gatvėse bei keliuose, o vairuotojai gali sutaupyti ne tik pinigų, bet ir laiko. 

Nuo pat elektromobilių atsiradimo pradžios visos Vakarų šalys ėmė skatinti jų įsigijimą įvairiomis priemonėmis – tiek teikdamos finansines dotacijas netaršių transporto priemonių pirkėjams, tiek koreguodamos kelių eismo taisykles. Dažniausiai elektromobilių vairuotojams suteikiamos tokios privilegijos kaip atleidimas nuo rinkliavos už stovėjimą ar galimybė važinėti viešajam transportui skirtomis eismo juostomis. Tačiau galima sutikti ir įdomesnių elektromobiliams skirtų taisyklių. 

„Pavyzdžiui, dalyje Austrijos greitkelių, siekiant apsaugoti Alpių ekosistemą nuo taršos, maksimalus automobilių greitis yra ribojamas iki 100 km/val., tačiau elektromobiliais leidžiama važiuoti gerokai greičiau – 130 km/val. Logika paprasta – elektrinės transporto priemonės neišskiria teršalų, todėl ir greičio ribojimas joms neturi būti taikomas“, – sako žaliųjų energijos sprendimų bendrovės „Enefit“ viešojo įkrovimo tinklo vystymo vadovas Tomas Žilionis. 

Lietuvoje greičio apribojimai visiems eismo dalyviams yra vienodi, tačiau T. Žilionis pažymi, kad ir mūsų šalyje kelionės elektromobiliais miestuose yra nepalyginti greitesnės, patogesnės ir pigesnės nei vairuojant automobilius su vidaus degimo varikliais. 

„Praktiškai visos Lietuvos didžiųjų miestų ir kurortų savivaldybės elektromobiliams taiko privilegijas ir atleidžia nuo mokesčių už transporto priemonės stovėjimą bei leidžia važiuoti ten, kur kitiems eismo dalyviams draudžiama, pavyzdžiui, viešajam transportui skirtomis transporto juostomis“, – sako „Enefit“ viešojo įkrovimo tinklo vystymo vadovas. 

Pasak jo, analogiška tvarka galioja ir Baltijos šalyse bei Lenkijoje – valstybėse, kuriose veikia „Enefit Volt“ viešojo įkrovimo stotelių tinklas. Štai Latvijoje elektromobiliais leidžiama važiuoti viešojo transporto juostomis, Rygoje bei Liepojoje nereikia jų vairuotojams nereikia mokėti už stovėjimą, o Jūrmala netaiko įvažiavimo rinkliavos. Estijoje elektrinės transporto priemonės yra atleidžiamos nuo kelių mokesčio, o Lenkijoje dauguma savivaldybių netaiko stovėjimo rinkliavos bei leidžia naudotis viešajam transportui skirtomis eismo juostomis. 

Nuo nemokamų leidimų iki netaikomos rinkliavos

Vilniuje elektromobilius nemokamai norintiems statyti vairuotojams tereikia savivaldybės įmonėje „Susisiekimo paslaugos“ gauti nemokamą elektroninį leidimą ir savo transporto priemones, nemokėdami rinkliavos, jie gali statyti visose stovėjimo vietose, esančiose geltonojoje, žaliojoje, raudonojoje ir mėlynojoje zonose. Ši išimtis netaikoma tik privačių operatorių ir „Susisiekimo paslaugų“ valdomose aikštelėse. 

Elektromobiliais sostinėje, aplenkiant spūstis, galima važiuoti ir specialiomis A+ ženklu pažymėtomis viešojo transporto juostomis. 

Nemokami leidimai elektromobilius statyti mokamose vietose išduodami ir Kaune, Klaipėdoje, Panevėžyje bei Šiauliuose. Beje, Kaune elektrinių transporto priemonių vairuotojai neseniai įgijo dar vieną privilegiją. Antrojo Lietuvos miesto senamiestyje nuo rugpjūčio įsigaliojo sumažintos taršos zonos. Tai reiškia, kad kiekvienas senamiesčio kirtimas tranzitu kainuos 2 eurus. Tačiau elektromobiliams numatyta išimtis. 

„Vakaruose miestų, kurie, siekdami savo senamiesčius apsaugoti nuo taršos, apmokestina įvažiavimą transporto priemonėmis su vidaus degimo varikliais ar net visai uždraudžia jų eismą, sparčiai daugėja. Kaunas Lietuvoje tapo pirmąja kregžde, tačiau neabejoju, kad ši praktika virs tendencija, kurią perims ir kiti didieji šalies miestai bei kurortai. Savivaldybės skaičiavimu, Kaune per pirmąsias tris savaites, kai galioja ši naujovė, tranzitinio eismo srautai senamiestyje susitraukė 30 proc., kartu mažėjo tarša ir triukšmo lygis. Tad tai yra sektinas kitiems miestams, kurie nori saugoti gražiausias savo vietas“, – akcentuoja T. Žilionis.

„Enefit“ ekspertas pažymi, kad įvairiems verslams – kurjeriams, maisto ir gėrimų tiekėjams restoranams, kitiems paslaugų sektoriaus atstovams – investicijos į elektromobilius tokiomis aplinkybėmis gali tapti nemažu pranašumu. Jie laisvai važiuos ten, kur konkurentai su tradiciniais automobiliais negalės arba turės už tai susimokėti. 

Pasak jo, dar vienas verslui svarbus aspektas – komerciniai elektromobiliai mūsų šalyje Seimo sprendimu yra atleisti nuo kelių mokesčio, o tai taip pat leidžia mažinti transporto parko išlaikymo kaštus. 

Priemonių imasi ir kurortai

Žaliųjų energijos sprendimų bendrovės „Enefit“ viešojo įkrovimo tinklo vystymo vadovas pastebi, kad svečius atvykti elektromobiliais skatina ir Lietuvos kurortai.

Pavyzdžiui, Palangos savivaldybė už 15 eurų išduoda leidimus, kurie visus metus leidžia elektromobilius statyti nemokamai. Toks leidimas apsimoka, net jei į Palangą pailsėti vykstate tik kelioms dienoms, kadangi mokant pagal standartinius šio kurorto įkainius didesnė suma susidarytų vos per vieną dieną. 

Neringoje mokėti už stovėjimą reikia ir elektromobilių vairuotojams, tačiau jiems sutaupyti leidžia atleidimas nuo ekologinio įvažiavimo mokesčio, kuris taikomas visoms į Kuršių Neriją įvažiuojančioms transporto priemonėms, ir, priklausomai nuo metų laiko siekia 5, 10 arba 30 eurų.

„Dar laisviau elektromobilių vairuotojai gali jaustis Trakuose. Jiems ne tik nereikia mokėti 1-2,5 euro už valandą siekiančios rinkliavos, bet ir rūpintis tokią privilegiją suteikiančiais leidimais. Pakanka, kad automobilis yra pažymėtas specialiais elektrinėms transporto priemonėms skirtais ženklais, ir jį galima nemokamai statyti savivaldybės prižiūrimose parkavimo vietose“, – sako T. Žilionis. 

Anot jo, netrukus besilankantys šiame mieste galės ne tik džiaugtis nemokamu stovėjimu, bet ir itin greito įkrovimo stotelėmis. Planuojama, jog „Enefit Volt“ tinklą dar artimiausiais metais papildys ir du 320 KW galios įkrovikliai Trakuose.

Viso iki metų pabaigos „Enefit Volt“ viešojo įkrovimo tinklą Lietuvoje turėtų sudaryti apie 350 įkrovimo stotelių, kurių galia svyruos nuo 22 iki 320 KW.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Elektromobiliai taupymas
Skaityti

Vasara – ilgesnių kelionių automobilių metas: kaip maksimaliai sumažinti elektromobilio energijos sąnaudas?

Elektromobilių krovimo stotelės
Skaityti

„Elektrum Lietuva“ į elektromobilių įkrovimo stoteles „Viada“ ir „Baltic Petroleum“ degalinėse investuos 7 mln. eurų

kelionė elektromobiliu
Skaityti

Elektromobiliu į užsienį: į ką reikėtų atsižvelgti, planuojant ilgesnę kelionę? 

Elektromobilių įkrovimo stotelė
Skaityti

„Neste Lietuva” degalinių tinkle – pirmoji 300 kW galios elektromobilių įkrovimo stotelė: naudos tik žaliąją energiją

Elektromobilių įkrovimo stotelės
Skaityti

Elektromobilių įkrovimas mieste ir namuose – kuris būdas efektyvesnis?

Elektromobiliai Lietuvoje
Skaityti

Naujausia statistika: Lietuvos keliais rieda daugiau nei 16 tūkst. elektromobilių

Elektromobiliai parama
Skaityti

Viešąjį sektorių rinktis elektromobilius skatins 38 mln. eurų ES investicijos

Ignitis elektromobiliai
Skaityti

„Ignitis“ investuos iki 115 mln. eurų į elektromobilių tinklo plėtrą Baltijos šalyse 

Elektromobiliai
Skaityti

Autoverslininkų asociacija: įstrigusi parama elektromobiliams kelia grėsmę Lietuvos tikslams

Elektromobilio remontas
Skaityti

Ekspertas apie elektromobilius: tik nesiimkite remonto patys

Erikas Nemeikšis, Elektrum Lietuva
Skaityti

Lietuvos elektromobilių įkrovimo tinklas pildosi naujais taškais: „Elektrum Lietuva“ pradeda viešo įkrovimo stotelių įrengimo darbus

Elektromobiliai krovimas Enefit
Skaityti

Elektromobilis rado įkroviklį: „Nissan“ susitarė su „Enefit“

elektromobilių įkrovimo stotelių plėtra
Skaityti

„Ignitis“ ruošiasi elektromobilių įkrovimo stotelių plėtrai Baltijos šalyse – prie komandos prisijungė Eimantas Balta

Elektromobilio įkroviklis
Skaityti

(Ne)žinomi elektromobilių įkrovimo pajėgumai: nuo efektyvesnio energijos naudojimo iki papildomų pajamų

Elektromobiliai suklastota rida
Skaityti

Kas septintas naudotas elektromobilis gali turėti suklastotą ridą

Prie valstybės institucijų atsiras mažiausiai 380 elektromobilių įkrovimo stotelių
Skaityti

Prie valstybės institucijų atsiras mažiausiai 380 elektromobilių įkrovimo stotelių

elektromobiliai
Skaityti

Brangstanti energija verčia skaičiuoti iš naujo – rinktis benzininį, dyzelinį ar elektrinį automobilį?

elektromobilių įkrovimo prieigų priežiūros paslaugos
Skaityti

Siekiama gerinti elektromobilių įkrovimo prieigų priežiūros paslaugas

NAUJIENOS

Via Lietuva

„Via Lietuva“ skelbia, kurie kritinės būklės tiltai bus sutvarkyti šiemet ir artimiausiais metais

Paspirtuko šalmas

Galva – jautri paspirtukininko vieta: kodėl šalmą dėvėti būtina

Dviračių takai

Tai, ko Lietuvoje dar nebuvo: „Via Lietuva“ pėsčiųjų ir dviračių taką paženklino naktį švytinčiais dažais

Mokami keliai

Plečiamas mokamų kelių tinklas krovininiam ir komerciniam transportui 

Milikonių įkalnė

Dėl rekonstrukcijos uždaroma Milikonių įkalnė: keisis eismo tvarka ir viešojo transporto maršrutai

Internetiniai žaidimai

Geriausi internetiniai žaidimai „Geeks“: strategija, mokslinė fantastika ir linksmos pramogos

PATARIMAI

Artimųjų ir tolimųjų žibintų naudojimas

Starterio tipas

Koks starterio tipas geriausias mano automobiliui?

Ką daryti, kad rankinis stabdis neprišaltų?

Stereotipų galia: ar vokiški automobiliai tikrai patikimesni už prancūziškus?

Kai nuo sekundžių ir jūsų elgesio priklauso kito gyvybė: ką daryti pastebėjus nuo kelio nuvažiavusį automobilį?

Kada apsimoka pirkti automobilį iš JAV?

PARTNERIO TURINYS

Skubus važiuoklės remontas Vilniuje

Automobilių nuoma Vilniuje ir kitur

Vaizdo registratorius

Profesionalūs vairavimo mokymai. Nuo motociklo iki traktoriaus

Žiema dar nesibaigė: kokių klaidų išvengti vairuojant?

Tinkamiausių ratų montavimo staklių pasirinkimas: aspektai, kuriuos reikia įvertinti

STRAIPSNIAI

Ar yra geriausias pasaulyje automobilis?

Automobilio nuoma Ryga

Ar norite sutaupyti laiko ir pinigų? Užsisakykite automobilį Rygos oro uoste iš anksto!

Paskirstymo diržo keitimas

Kelių eismo taisyklės, kurias turi žinoti motociklų ir mopedų mėgėjai

Automobilių remontas: oficialios automobilių atstovybės prieš privačias dirbtuves

„Audi TT RS plus“ – naujas adrenalino užtaisas

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.