Karščio smūgis po variklio dangčiu
Per atostogas neretai matomas toks vaizdelis: kelkraštyje stovi automobilis pakeltu variklio dangčiu, iš po jo rūksta balti dūmai, o greta trypčioja pasimetęs vairuotojas. Mes patarsime, kaip galima apsaugoti variklį nuo mirtino perkaitimo.
“O, ne, variklis perkaito!” Rokas K. iš Vilniaus yra tikras miestietis, visus metus važinėjantis trumpais atstumais, o atėjus vasarai, visu greičiu lekiantis kur nors tolėliau atostogauti. Rezultatas: nuvažiavus 150 kilometrų greitkeliu variklis pradeda maištauti, aušinimo skysčio temperatūra pakyla iki raudonosios zonos. Ir tai nenuostabu, juk važinėjant tik mieste apie variklio techninę priežiūrą beveik negalvojama.
Kai tik kelionėje nuolat tenka kaitalioti važiavimą “iki dugno” numynus akceleratorių su stovėjimu spūstyse, blogai prižiūrėtas variklis pasiekia savo galimybių ribą. Būtent dėl šios priežasties toks trumpais atstumais važinėjantis automobilis prieš ilgas atostogų keliones turi būti techniškai apžiūrėtas servise. Mechanikai patikrins aušinimo skysčio lygį, stabdžių trinkeles, stabdžių skysčio virimo temperatūrą, variklio alyvos skaidrumą ir lygį bei padangas.