• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Ar Lietuvoje jau patogu naudoti įkraunamus hibridinius modelius?

Automobilių ekspertas, „Auto Bild Lietuva“ žurnalo redaktorius Vitoldas Milius, įsitikinęs – tas laikas jau atėjo. Įkraunamas hibridinis („plug-in“) automobilis yra daugelio poreikius patenkinti galintis tarpinis variantas tarp benzininio ir visiškai elektrinio automobilio. Ir Lietuvoje tokio tipo automobilių praktiškumas atskleidžiamas maksimaliai.

Nuvažiavo daugiau nei deklaruoja gamintojas

Norėdamas išbandyti, ko vertas įkraunamas hibridinis automobilis, V. Milius padarė eksperimentą su vienu naujausių Lietuvą pasiekusių tokio tipo modelių – „Škoda Superb iV“. Visiškai įkrovęs elektros bateriją jis važinėjo Vilniuje iki ji buvo iškrauta ir automobilis toliau judėti galėjo tik naudodamas vidaus degimo variklį. Vien elektra jam pavyko įveikti 74 km.

„Tai yra visiškai pakankamas atstumas didžiajai daliai Lietuvos gyventojų, net ir gyvenančių užmiestyje – tiek kilometrų daugeliui užtenka ir vaikus po mokyklas bei darželius išvežioti, ir į darbą nuvažiuoti, ir į parduotuvę, ir visą šeimą susirinkus namo grįžti. Darbo dienomis tai yra komfortiškas ir erdvus elektromobilis, o ilgesnėse kelionėse savaitgaliais – ekonomiškas hibridinis modelis“, – kalbėjo patyręs vairuotojas.

Praėjusį ketvirtadienį Vilniuje įveikęs 74 „elektrinius“ kilometrus ir neįkrovęs baterijos, savaitgalį jis keliavo po Lietuvą rinkdamas hibridinius kilometrus – iškrovus bateriją, „Superb“ veikia kaip hibridinis automobilis. Bendra rida išnaudojant abu galios šaltinius viršijo tūkstantį – 1045 km.

V.Miliui sekėsi kiek geriau nei deklaruoja gamintojas. „Škoda“ nurodo, jog „Superb iV“ vien elektra gali įveikti 62 km (WLTP režimu), o išnaudojant abu galios šaltinius – 930 km.

Praktiška jau dabar

„Plug-in“ tipo automobilius savo gamoje turi ne vienas gamintojas, jų populiarumas auga visame pasaulyje. Pasak „Auto Bild Lietuva“ redaktoriaus, tai yra puikus tarpinis automobilis žmonėms, kurie nori būti ekologiški, tačiau dėl savo poreikių negali naudoti elektromobilio.

„Visą darbo savaitę tokiu automobiliu gali važinėti po miestą naktimis įkraudamas namie ar dienomis – darbo vietoje. Tai leidžia sutaupyti, nes elektriniai kilometrai keliskart pigesni nei benzininiai. Bet elektromobiliai šiuo metu atitinka ne visų poreikius – tolimesnėse kelionėse net ir važiuojant su „Tesla“ turi būti matematikas: skaičiuoti kur gali nuvažiuoti, kur stoti įkrauti bateriją, kiek laiko tai užtruks ir panašiai. Įkraunamas hibridinis modelis leidžia naudotis pagrindiniu elektromobilio privalumu ir išvengti didžiausio jo trūkumo“, – pasakojo V. Milius.

Ne mažiau svarbus ir ekologinis aspektas: svarbiausia yra sumažinti taršą miestuose, kur didžiausia žmonių ir transporto koncentracija, o užmiestyje tai nėra taip aktualu. Dėl šios priežasties „plug-in“ automobiliai turės paklausą net ir išpopuliarėjus už juos brangesniems elektromobiliams.

Elektros privalumai

V.Miliaus išbandytas „Superb iV“ turi 1.4 TSI (115 kW) ir 85 kW elektros variklius. Bendra hibridinės sistemos galia – 160 kW, ji pasiekia 400 Nm sukimo momentą. Automobilis turi automatinę 6 laipsnių pavarų dėžę bei neblogas dinamines savybes – 100 km/val. greitį pasiekia per 8 sek.

„Man patinka, kad elektros variklį turinčiuose automobiliuose galima daug ką valdyti išmaniuoju telefonu – pavyzdžiui, nustatyti, kad prijungus prie elektros lizdo baterija būtų įkraunama naktį, naudojant pigesnę elektrą. Jau pačiame automobilyje gali nustatyti norimą elektros energijos baterijoje likutį – „rezervuoti“ elektrinius kilometrus senamiesčiui ar kitai vietai, kur norisi važiuoti tyliai ir be emisijų“, – kalbėjo vairuotojas.

Jo manymu, tokį automobilį įsigijęs žmogus greičiausiai turės galimybę bateriją įkrauti namie ir tą darys kiekvieną naktį, o mieste važinės naudodamas tik elektros energiją. Važiavimas elektra suteikia daug malonių pojūčių ir daugeliui norisi tą daryti kiek įmanoma dažniau. Todėl atrodo keista, jog Lietuvoje, priešingai nei kai kuriose ES šalyse, nėra skatinamas įkraunamų hibridinių automobilių pardavimas. Elektromobiliams suteikiamos iki 4 tūkst. Eur dotacijos, leidimai važiuoti viešajam transportui skirtomis eismo juostomis, praktiškai nemokamas parkavimas miestų centrinėse dalyse.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Elektromobiliai
Skaityti

Elektromobilių vairuotojų privilegijos: nuo viešojo transporto juostų Vilniuje iki didesnio greičio limito Austrijos greitkeliuose

Elektromobiliai taupymas
Skaityti

Vasara – ilgesnių kelionių automobilių metas: kaip maksimaliai sumažinti elektromobilio energijos sąnaudas?

Elektromobilių krovimo stotelės
Skaityti

„Elektrum Lietuva“ į elektromobilių įkrovimo stoteles „Viada“ ir „Baltic Petroleum“ degalinėse investuos 7 mln. eurų

kelionė elektromobiliu
Skaityti

Elektromobiliu į užsienį: į ką reikėtų atsižvelgti, planuojant ilgesnę kelionę? 

Elektromobilių įkrovimo stotelė
Skaityti

„Neste Lietuva” degalinių tinkle – pirmoji 300 kW galios elektromobilių įkrovimo stotelė: naudos tik žaliąją energiją

Elektromobilių įkrovimo stotelės
Skaityti

Elektromobilių įkrovimas mieste ir namuose – kuris būdas efektyvesnis?

Elektromobiliai Lietuvoje
Skaityti

Naujausia statistika: Lietuvos keliais rieda daugiau nei 16 tūkst. elektromobilių

Elektromobiliai parama
Skaityti

Viešąjį sektorių rinktis elektromobilius skatins 38 mln. eurų ES investicijos

Ignitis elektromobiliai
Skaityti

„Ignitis“ investuos iki 115 mln. eurų į elektromobilių tinklo plėtrą Baltijos šalyse 

Elektromobiliai
Skaityti

Autoverslininkų asociacija: įstrigusi parama elektromobiliams kelia grėsmę Lietuvos tikslams

Elektromobilio remontas
Skaityti

Ekspertas apie elektromobilius: tik nesiimkite remonto patys

Erikas Nemeikšis, Elektrum Lietuva
Skaityti

Lietuvos elektromobilių įkrovimo tinklas pildosi naujais taškais: „Elektrum Lietuva“ pradeda viešo įkrovimo stotelių įrengimo darbus

Elektromobiliai krovimas Enefit
Skaityti

Elektromobilis rado įkroviklį: „Nissan“ susitarė su „Enefit“

elektromobilių įkrovimo stotelių plėtra
Skaityti

„Ignitis“ ruošiasi elektromobilių įkrovimo stotelių plėtrai Baltijos šalyse – prie komandos prisijungė Eimantas Balta

Elektromobilio įkroviklis
Skaityti

(Ne)žinomi elektromobilių įkrovimo pajėgumai: nuo efektyvesnio energijos naudojimo iki papildomų pajamų

Elektromobiliai suklastota rida
Skaityti

Kas septintas naudotas elektromobilis gali turėti suklastotą ridą

Prie valstybės institucijų atsiras mažiausiai 380 elektromobilių įkrovimo stotelių
Skaityti

Prie valstybės institucijų atsiras mažiausiai 380 elektromobilių įkrovimo stotelių

elektromobiliai
Skaityti

Brangstanti energija verčia skaičiuoti iš naujo – rinktis benzininį, dyzelinį ar elektrinį automobilį?

NAUJIENOS

Naudoto automobilio pirkimas

Kokį pasirinkti – naudotą ar naują elektromobilį? Aptarė privalumus ir minusus

Greičio viršijimas

Viršijote greitį su nuomotu automobiliu? Štai kas jūsų laukia Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje

Automobilio gedimas kelyje

Netikėtai sugedus automobiliui kas dešimtas lietuvis ieško finansinės pagalbos

Draudimas

Važiuoti smagu, netekti skaudu: kaip apsaugoti dvirates transporto priemones nuo ilgapirščių

Krasta auto

„Krasta Auto“ keičia pavadinimą į UAB „Inchcape Auto“

Mokami keliai

Plečiamas mokamų kelių tinklas: ką reikia žinoti transporto priemonių valdytojams?

PATARIMAI

gyvūnai kelyje

Nemažėjant autoįvykių su laukiniais gyvūnais, aplinkosaugininkai primena važiuoti lėčiau

Profesionalus vairavimo instruktorius Vilniuje

10 būdų išvengti streso už vairo

Kaip išsirinkti automobilio lemputes kelionėms rudenį?

Blogas kvapas

Kaip taupyti degalus?

PARTNERIO TURINYS

Patarimai planuojantiems išsinuomoti automobilį

Nebeveikia automobilio žibintai? Išvenkite šių pasirinkimo klaidų

Naujo automobilio nuoma Vilniuje

GPS meistras pataria

Skubus važiuoklės remontas Vilniuje

Auto keltuvų tipai: vertiname ir renkamės

STRAIPSNIAI

Gelbstinti ir žudanti pagalvė

Naujas tyrimas parodė, kurioje pasaulio šalyje vienam gyventojui tenka daugiausia automobilių

Padangų keitimo sezonas: ką reikia žinoti apie „premium“ gamintojus?

Matiškumas

Drąsus „Taip!“ logistikos firmoms!

Pirežastys kodėl dažant atsiranda poros

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.