• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Darnus judumas plinta – vilnietė pasakoja, kaip paspirtukas pakeitė automobilį

Vilnietė mama Ieva kas rytą kartu su sūnumi griebia šalmus, šoka ant elektrinių paspirtukų ir pradeda savo dienos kelionę – pirmiausia juda iki mokyklos, o atsisveikinusi su sūnumi važiuoja iki darbo. Įprastai vaikus į pamokas automobiliais vežantys tėvai vis dar smalsiai nulydi juos žvilgsniais. Darnaus judėjimo mieste idėją pasigavusi, per dieną mažiausiai 12 kilometrų nuriedanti Ieva Karčiauskienė sako, kad jau spėjo pamiršti miesto spūstis.

„Iki vaiko mokyklos netoli – apie kilometras, bet vežant jį automobiliu, procesas būdavo gana keblus: susidarydavo spūstis, joje prastovėdavome geras 15 minučių. Paspirtuku užtenka 5 minučių, saugiai privažiuojame prie pat laiptų, atsisveikiname, o aš toliau skuodžiu į darbą“, – pasakoja I. Karčiauskienė.

Įprastinis jos maršrutas nuo namų iki darbo, stabtelint prie mokyklos, anksčiau užtrukdavo apie pusvalandį. Dabar jis sutrumpėjo dvigubai ir prie darbo stalo jauna moteris prisėda jau po 10 minučių. Automobilį į paspirtuką iškeitusi Ieva per visą dieną sako sutaupanti maždaug pusantros valandos laiko. Vilnietė dalinasi, kas paspirtuku jai lengva aplenkti spūstyse laiką deginančius automobilius, taip pat ji džiaugiasi, kad dabartinė transporto priemonė neteršia aplinkos ir yra žvalus dienos startas.

Praverčia ir kasdienybėje, ir kelionėse

Šiltuoju metu visa šeima paspirtukais ne tik kasdien keliauja Vilniuje, bet ir vežasi juos į kitus miestus.

„Esame visapusiški gamtos mylėtojai, stengiamės propaguoti tas judėjimo priemones, kurios draugiškos aplinkai. Mėgstame buriuoti, prieš keletą metų nutarėme, kad išlipus į krantą, reikia transporto priemonės. Automobilio su savimi nepasiimsi, o paspirtuką gali atsinešti į jachtą, išlipus apvažiuoti juo ne vieną miestą“, – šeimos atradimais pasidalijo I. Karčiauskienė.

Pirmasis jos paspirtukas, kuriuo važinėti pradėjo jau prieš septynerius metus, buvo ne elektrinis. Tuo metu daugeliui atrodė, kad ši riedėjimo priemonė skirta vaikams. Į moterį ant paspirtuko krypdavo praeivių žvilgsniai, bet netrukus taip važiuojančių žmonių pradėjo daugėti.

Ieva pasakoja, jog kuo daugiau jos šeimos nariai pradėjo judėti pėstute, riedėti paspirtukais, tuo labiau įsitikino, kad automobilį galima ilgam išleisti atostogų.

Darnaus judėjimo idėjos atėjo natūraliai: bene labiausiai paskatino noras daugiau laiko praleisti sau ir aplinkai draugiškiau nei laukti automobilių spūstyse. Moteris nusprendė, jog automobilyje gaištamą laiką ji pasiryžusi išnaudoti prasmingiau, o atradusi judėjimą paspirtuku pakeisti savo kasdienius keliavimo įpročius ji drąsiai rekomenduoja ir kitiems. Moteris prisimena, kad važiuojant automobiliu tekdavo ne tik laiką „deginti“ spūstyse, tačiau nemažai kainuodavo parkavimas, be to, norėjosi daugiau fizinio aktyvumo.

„Paspirtuku tris kartus greičiau įveikiu tą patį atstumą, net jei pasitaiko kliūtis ar pila liūtis“, – pasakoja vilnietė, prireikus nesunkią, apie 12 kilogramų sveriančią, transporto priemonę saugiai vežanti viešuoju transportu.

Po keliolika kilometrų kasdien nuvažiuojanti darnaus judėjimo entuziastė prisipažįsta, kad tenka ir rimčiau pasispirti koja pasiekus kalvotesnes Antakalnio atkarpas. Kartais ji specialiai išjungia riedėjimo elektra funkciją, kad kūnas padirbėtų. „Manęs yra klausę, ar elektrinis paspirtukas užvežtų į kalną apie 100 kilogramų sveriantį žmogų. Vis dėlto tai transporto priemonė, kuri tave priverčia ne tik maloniai važiuoti lygiu keliu, bet ir truputį pajudėti“, – sako I. Karčiauskienė, pamačiusi, kad žmonės iš naujo atranda paprastus paspirtukus, kurie jau buvo pradėję prarasti populiarumą.

Riedėti paspirtuku jai svarbu saugiai ir laikantis taisyklių – pavyzdžiui, persivaryti dviratę judėjimo priemonę per perėją. Paprastai Ieva važiuoja maždaug 10–15 km/val. greičiu ir labai skatina kitus paspirtukų mėgėjus nelenktyniauti. Veždama aštuonerių metų sūnų į mokyklą, ji paaiškina kelių eismo taisykles. Tokio amžiaus vaikams, pasak vilnietės, labai praverstų saugaus važiavimo paspirtukais pamokėlės.

Sostinė siūlo darnaus judėjimo alternatyvas

Vilniuje, pasak aplinkai draugišku transportu besinaudojančios moters, vis gerėja jam pritaikyta infrastruktūra. Ateityje galėtų atsirasti ir elektrinių triračių judėjimo priemonių, veikiančių kaip taksi – jomis būtų patogu gabenti siuntas.

„Mieste daugėja judančių ne automobiliais, apskritai matau vis daugiau pėsčiųjų. Manau, kuo toliau, tuo sąmoningiau žmonės žiūrės į alternatyvius automobiliui keliavimo būdus mieste, pasirinks sau optimaliausią variantą. Visi suprantame – gyvename viename mieste, kur tik daugėja spūsčių, užterštumo, todėl man atrodo, kad jaunoji karta, įpratusi prie mobilių prietaisų, tikrai judės darniau“, – įsitikinusi paspirtukų entuziastė.

Kasdienį važinėjimą paspirtuku Ieva papildo žingsniavimu – ji stengiasi nueiti apie 12 tūkst. žingsnių. Draugiškas aplinkai ir sveikatai judėjimo būdas, pasak jos, sutaupo laiko, pinigų ir dirba kaip geros šeimos nuotaikos variklis.

Darnaus judėjimo mieste idėją skatinančios savivaldybės įmonė „Susisiekimo paslaugos“ direktorė Modesta Gusarovienė priduria, kad kasdienėms kelionėms mieste asmeninio automobilio dažnai nebereikia. Vilniuje rekordiškai atnaujintas viešasis transportas, aktyviai tiesiami nauji ir tvarkomi senesni dviračių bei pėsčiųjų takai. Plinta dalijimosi paslaugos – ne tik automobilių, tačiau ir elektrinių paspirtukų, žmonės noriai išbando riedžius, riedučius – ypač savaitgaliais.

„Judėjimo alternatyvų sostinėje tikrai daug, svarbiausia pačiam žmogui pasiryžti pakeisti savo keliavimo įprotį ir atrasti tokį būdą, kuris būtų patogiausias ir efektyviausias“, – sako M. Gusarovienė.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Via Lietuva
Skaityti

„Via Lietuva“ skelbia, kurie kritinės būklės tiltai bus sutvarkyti šiemet ir artimiausiais metais

Paspirtuko šalmas
Skaityti

Galva – jautri paspirtukininko vieta: kodėl šalmą dėvėti būtina

Dviračių takai
Skaityti

Tai, ko Lietuvoje dar nebuvo: „Via Lietuva“ pėsčiųjų ir dviračių taką paženklino naktį švytinčiais dažais

Mokami keliai
Skaityti

Plečiamas mokamų kelių tinklas krovininiam ir komerciniam transportui 

Milikonių įkalnė
Skaityti

Dėl rekonstrukcijos uždaroma Milikonių įkalnė: keisis eismo tvarka ir viešojo transporto maršrutai

Internetiniai žaidimai
Skaityti

Geriausi internetiniai žaidimai „Geeks“: strategija, mokslinė fantastika ir linksmos pramogos

Formulė 1
Skaityti

Kova dėl pergalės: kas dominuos „Formulės 1” lenktynių pasaulyje šiemet?

Taršūs automobiliai
Skaityti

Seimas spręs, ar atšaukti pareigą aplinkosaugininkams tikrinti lengvųjų automobilių taršą

Elektrinis mikroautobusas
Skaityti

Šiaulių ir Panevėžio rajonuose dyzelinius mikroautobusus keis elektriniai

Automobilio pirkimas kaip neapsigauti
Skaityti

Po gražiu kiautu – sudužusi gelda: kaip išvengti prastos būklės automobilio?

Adampolis group
Skaityti

Ambicinga „Adampolis Group“ plėtra: į naują kompleksą investuoja 33 mln. eurų

Vilkikų vairavimas virtuali realybė
Skaityti

Virtuali realybė vilkikų vairuotojams: KTU mokslininkų ir partnerių kuriamas VR įrankis padės įvaldyti stresines situacijas kely

Metų automobilis 2025
Skaityti

„Metų automobilis 2025“: pretendentų šokiai Bukiškių autodrome

Novaturas
Skaityti

„Novaturas“ trečiąjį ketvirtį gavo 61,1 mln. eurų pajamų, rugsėjis – pelningas

Juodosios dėmės Via Lietuva
Skaityti

Šalies keliuose tapo saugiau: „Via Lietuva“ skelbia apie įgyvendintą šių metų „juodųjų dėmių“ sprendimų planą

vandeniliu varomi autobusai
Skaityti

Naujiems elektra ir vandeniliu varomiems keleiviniams autobusams įsigyti – dar 36 mln. Eur investicijų

Zbigniew Paszkowic
Skaityti

Paskirtas naujasis „ORLEN Lietuva“ generalinis direktorius Zbigniew Paszkowicz

Klaipėda gatvės
Skaityti

Prasidėjus žiemos sezonui – gatvių priežiūros žemėlapis miestiečiams

NAUJIENOS

Vilniaus judumo žemėlapis

„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link

Rimvydas Pocius

Kad pirmasis plikledis neužkluptų netikėtai: trys patarimai iš draudimo ekspertų

„Mercedes-Benz“ kompetencijų centras „eCampus“

Naujas „Mercedes-Benz“ kompetencijų centras „eCampus“ susitelks į ateities akumuliatorių technologijas

Automobilių vairavimo taisyklės

10 keisčiausių kelių eismo taisyklių, kurias reikėtų žinoti keliaujant į užsienį

Dviratininkai ir eismo įvykiai

Vasarai artėjant į pabaigą, dviratininkų gatvėse nemažėja: eismo įvykiuose sužalojami kasdien

Elektromobiliai

Elektromobilių vairuotojų privilegijos: nuo viešojo transporto juostų Vilniuje iki didesnio greičio limito Austrijos greitkeliuose

PATARIMAI

Top 10: dažniausios automobilio pirkimo klaidos

Ką reikėtų žinoti apie automobilių stiklų šviesos laidumą?

Katalizatorius

Ką daryti norint atsikratyti savo automobilio katalizatoriaus?

Automobilių spalvos: kaip sukuriamas futuristinis, o kaip – prabangus įvaizdis?

Pirksite automobilį lizingu: atsižvelkite ne tik į palūkanas, bet ir savo emocijas

Stabdymas žiemą: kaip nepadaryti avarijos

PARTNERIO TURINYS

Stogo skersiniai

Į ką atsižvelgti renkantis žiemines padangas?

Automobilių nuoma Vilniuje ir kitur

Navigacijos (1 dalis)

„CityBee“ pradeda veiklą Alytuje

Ar verta į automobilį montuoti ksenonines lemputes?

STRAIPSNIAI

Apsaugos sistemos

Vokiečiai paskelbė dažniausiai gendančių automobilių sąrašą

Priekabos elektros lizdo 13 kontaktų jungimo schema

Kontūrai automobilio spalvoje

Kėbulo gruntinio dažymo medžiagos

Krateriai dažant automobilį

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.