• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Atnaujintos taksi ir „pavėžėjų“ veiklos taisyklės: ką būtina žinoti?

Susisiekimo ministerija primena, kad nuo šių metų sausio 1 d. įsigaliojo Kelių transporto kodekso pakeitimai, susiję su keleivių vežimu už atlygį lengvaisiais automobiliais pagal užsakymą („pavėžėjimo“ veikla) ir lengvaisiais automobiliais taksi. Taisyklės numato, kad „pavėžėjimo“ veiklą gali vykdyti tik fiziniai asmenys, automobilis privalo būti pažymėtas specialiu ženklu, o vairuotojams būtinas 2 metų vairavimo stažas. Atnaujinus taisykles juridiniai asmenys verstis „pavėžėjimo“ veikla nebegali.

Leidimai teikti paslaugas

Vienas svarbiausių pakeitimų keleivių vežimo lengvaisiais automobiliais pagal užsakymą veikloje –ją vykdyti gali tik fiziniai asmenys ir, tik naudodamiesi keleivių vežimo organizatoriaus paslaugomis.

Keleivių vežimo organizatoriams būtina atkreipti dėmesį į tai, kad iki 2019 m. gruodžio 31 dienos išduoti leidimai vykdyti keleivių vežimo lengvaisiais automobiliais pagal užsakymą („pavėžėjimo“) veiklą lieka galioti neterminuotai, tačiau vykdyti veiklą būtina pagal naujai įsigaliojusius reikalavimus.

Svarbu pažymėti, kad juridiniai asmenys, turintys leidimą vykdyti „pavėžėjimo“ veiklą, nuo šių metų pradžios nebegali vykdyti nurodytos veiklos, nors leidimas ir nėra sustabdytas ar panaikintas.

Privalomas vairavimo stažas ir reikalavimai automobiliui

Nuo šių metų pradžios 2 metų vairavimo stažo neturintys vairuotojai nebegalės vykdyti „pavėžėjimo“ ar taksi veiklos, nors ir turi tam leidimą. Šis ribojimas galios iki kol bus pasiektas 2 m. vairavimo stažas. Tokiu atveju atskiro pranešimo dėl veiklos vykdymo pateikti nereikės, pasiekus 2 m. stažą vairuotojas galės toliau vykdyti veiklą.

Keleivių vežimo už atlygį veiklas galima vykdyti turint teisėtai valdomą transporto priemonę, t. y. reikia būti jos savininku, nuomininku ar pan. Viena transporto priemone gali būti vykdoma tik viena veikla, t. y., arba keleivių vežimo už atlygį lengvaisiais automobiliais pagal užsakymą veikla, arba lengvaisiais automobiliais taksi veikla, dėl transporto priemonėms taikomų skirtingų reikalavimų.

Nuo šiol visi lengvieji automobiliai, kuriais teikiama „pavėžėjimo“ paslauga, ant automobilio priekinio bei galinio stiklų privalo turėti skiriamąjį ženklą. Viduje arba išorėje dešiniajame apatiniame priekinio lango kampe ir dešiniajame viršutiniame galinio lango kampe priklijuoti ženklai turi būti gerai matomi iš išorės, o paties ženklo ilgis ir plotis negali būti mažesni nei 100 mm. Ženklo apačioje esančiame baltame stačiakampyje reikia įrašyti išduotos individualios veiklos pažymos numerį.

Lengvasis automobilis, kuriuo teikiamos „pavėžėjimo“ paslaugos, negali turėti plafono, taksometro, T raide prasidedančio valstybinio registracijos numerio bei kitų apipavidalinimo elementų, pagal kuriuos lengvasis automobilis būtų atpažįstamas kaip taksi, nes tokiu atveju būtina turėti leidimą vykdyti keleivių vežimo už atlygį lengvaisiais automobiliais taksi.

Nuo 2020 m. sausio 1 d. taksi veiklą galima vykdyti visoje šalies teritorijoje – prieš pradedant teikti paslaugas apie tarifus pranešus savivaldybei.

Pareigos keleivių vežimo organizatoriams

Atnaujintose taisyklėse taip pat plačiau aprašomos keleivių vežimo organizatoriaus pareigos. Keleivių vežimo organizatoriai nuo šiol įpareigojami teikti, saugoti informaciją. Atnaujintose taisyklėse numatoma galimybė – teismo sprendimu – apriboti informacijos neteikiančių keleivių vežimo organizatorių veiklą – panaikinti galimybę pasiekti keleivių vežimo organizatoriaus paslaugų interneto svetainę.

Kartu su Kelių transporto kodekso pokyčiais keičiasi ir Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso pakeitimai numatant piniginę baudą kaip atsakomybę už keleivių vežimo organizatoriaus pareigų nevykdymą.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Via Lietuva
Skaityti

„Via Lietuva“ skelbia, kurie kritinės būklės tiltai bus sutvarkyti šiemet ir artimiausiais metais

Paspirtuko šalmas
Skaityti

Galva – jautri paspirtukininko vieta: kodėl šalmą dėvėti būtina

Dviračių takai
Skaityti

Tai, ko Lietuvoje dar nebuvo: „Via Lietuva“ pėsčiųjų ir dviračių taką paženklino naktį švytinčiais dažais

Mokami keliai
Skaityti

Plečiamas mokamų kelių tinklas krovininiam ir komerciniam transportui 

Milikonių įkalnė
Skaityti

Dėl rekonstrukcijos uždaroma Milikonių įkalnė: keisis eismo tvarka ir viešojo transporto maršrutai

Internetiniai žaidimai
Skaityti

Geriausi internetiniai žaidimai „Geeks“: strategija, mokslinė fantastika ir linksmos pramogos

Formulė 1
Skaityti

Kova dėl pergalės: kas dominuos „Formulės 1” lenktynių pasaulyje šiemet?

Taršūs automobiliai
Skaityti

Seimas spręs, ar atšaukti pareigą aplinkosaugininkams tikrinti lengvųjų automobilių taršą

Elektrinis mikroautobusas
Skaityti

Šiaulių ir Panevėžio rajonuose dyzelinius mikroautobusus keis elektriniai

Automobilio pirkimas kaip neapsigauti
Skaityti

Po gražiu kiautu – sudužusi gelda: kaip išvengti prastos būklės automobilio?

Adampolis group
Skaityti

Ambicinga „Adampolis Group“ plėtra: į naują kompleksą investuoja 33 mln. eurų

Vilkikų vairavimas virtuali realybė
Skaityti

Virtuali realybė vilkikų vairuotojams: KTU mokslininkų ir partnerių kuriamas VR įrankis padės įvaldyti stresines situacijas kely

Metų automobilis 2025
Skaityti

„Metų automobilis 2025“: pretendentų šokiai Bukiškių autodrome

Novaturas
Skaityti

„Novaturas“ trečiąjį ketvirtį gavo 61,1 mln. eurų pajamų, rugsėjis – pelningas

Juodosios dėmės Via Lietuva
Skaityti

Šalies keliuose tapo saugiau: „Via Lietuva“ skelbia apie įgyvendintą šių metų „juodųjų dėmių“ sprendimų planą

vandeniliu varomi autobusai
Skaityti

Naujiems elektra ir vandeniliu varomiems keleiviniams autobusams įsigyti – dar 36 mln. Eur investicijų

Zbigniew Paszkowic
Skaityti

Paskirtas naujasis „ORLEN Lietuva“ generalinis direktorius Zbigniew Paszkowicz

Klaipėda gatvės
Skaityti

Prasidėjus žiemos sezonui – gatvių priežiūros žemėlapis miestiečiams

NAUJIENOS

Vilniaus judumo žemėlapis

„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link

Rimvydas Pocius

Kad pirmasis plikledis neužkluptų netikėtai: trys patarimai iš draudimo ekspertų

„Mercedes-Benz“ kompetencijų centras „eCampus“

Naujas „Mercedes-Benz“ kompetencijų centras „eCampus“ susitelks į ateities akumuliatorių technologijas

Automobilių vairavimo taisyklės

10 keisčiausių kelių eismo taisyklių, kurias reikėtų žinoti keliaujant į užsienį

Dviratininkai ir eismo įvykiai

Vasarai artėjant į pabaigą, dviratininkų gatvėse nemažėja: eismo įvykiuose sužalojami kasdien

Elektromobiliai

Elektromobilių vairuotojų privilegijos: nuo viešojo transporto juostų Vilniuje iki didesnio greičio limito Austrijos greitkeliuose

PATARIMAI

Kaip prižiūrėti valytuvus

Hibridiniai automobiliai

Ką reikia žinoti apie hibridinius automobilius?

Automobilių spalvos: kaip sukuriamas futuristinis, o kaip – prabangus įvaizdis?

Kaip išsirinkti automobilio lemputes kelionėms rudenį?

Automobilis ruošiamas pavasariui

Ką daryti, kad variklis žiemą neužšaltų

PARTNERIO TURINYS

Kėbulo remonto darbai. Ką reikia žinoti

Citroen remontas: patikėkite tik profesionalams

Į Lietuvą atkeliauja Gladiator®!

Vaizdo registratorius

Tekinimo staklės: gamintojai ir savybės

Sunkvežimių padangų rinka: seni stereotipai „žudomi“ mažomis kainomis ir šiuolaikinėmis technologijomis

STRAIPSNIAI

Ar saugu pirkti nenaudotas, tačiau prieš kelerius metus pagamintas padangas?

Lietuviškas vairuotojo pažymėjimas užsienyje: klausimai ir atsakymai

Ar yra geriausias pasaulyje automobilis?

Savadarbis transportas: bet ko įregistruoti nepavyks

„Camaro“: agresyvus sportininkas iš Amerikos

Stabdžių diskų tekinimas

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.