Kitąmet valstybinės reikšmės magistraliniame kelyje A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai bus įrengiami 25 kintamųjų informacijos ženklų (toliau – KIŽ) postai. KIŽ yra greičio valdymo ir įspėjimo sistema, kurią sudaro orų sąlygų jutikliai, fiksuojantys kelio dangos būklę, temperatūrą, vėjo stiprumą ir kitus parametrus, bei transporto srautų analizavimo įrenginiai, apskaičiuojantys eismo srautus konkrečiose kelio vietose, sudedamoji dalis.
Pagal sutartį KIŽ bus sumontuoti kelio A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai ruože nuo 1 iki 58 km. Įrenginiai informuos vairuotojus apie eismo sąlygas, reguliuos leistiną greitį, praneš apie galimai atsiradusias kliūtis kelyje.
„Šiuolaikinio kelio nebeįmanoma įsivaizduoti be modernių elektroninių informacijos sistemų, padedančių vairuotojams pasirinkti saugų greitį, numatyti galimus eismo trikdžius ir kitus, dinamiškai kintančius dalykus“, – sako Kelių direkcijos vadovas Remigijus Lipkevičius. Anot jo, tokios sistemos padės ne tik užtikrinti saugų susisiekimą intensyvaus eismo keliuose, bet ir taupyti kelionės laiką.
KIŽ veikia kaip vaizdo ekranai. Juose atvaizduoti greičio ribojimo ir įspėjamieji kelio ženklai, eismo dalyviams teikiama realaus laiko informacija apie pasikeitusias važiavimo sąlygas. Sistema surenka duomenis iš skirtingų kelyje įrengtų jutiklių ir „priima sprendimą“, kokį kelio ženklą atvaizduoti KIŽ ekrane. Tokiu būdu eismo dalyviai operatyviai informuojami apie tuo metu aktualias eismo sąlygas.
Kelių direkcijos interneto svetainėje www.eismoinfo.lt KIŽ pagalba taip pat įspės eismo dalyvius apie kelyje vykdomus darbus, eismo įvykius ar kitas kliūtis. Gavęs informaciją, Informacijos skyriaus operatorius galės rankiniu būdu įvesti informaciją į vaizdo ekraną ir informuoti eismo dalyvius apie pokyčius.
Pirmoji tokia greičio valdymo ir įspėjimo sistema Lietuvoje įdiegta 2014 m. prie Jakų žiedinės sankryžos, esančios Klaipėdoje. Iki šiol Lietuvoje įrengtos 34 greičio valdymo ir įspėjimo sistemos.