• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Dakaras po 3 etapų: rokiruotės visur, kur tik įmanoma

Pirmieji trys Dakaro ralio etapai vyko bekelėje ir jie puikiai parodė, kurie lenktynininkai gali būti ne tik greiti, bet ir stabilūs, o kurie turi tik vieną iš šių savybių. Daugiausia pokyčių vyko motociklų įskaitoje, tačiau netrūko jų ir kitose.

Stabilūs lietuviai

Pastoviausią tempą išlaikančiu lietuviu reikėtų vadinti motociklininką Balį Bardauską. Jis kiekvieną dieną pernelyg nenutolsta nuo pozicijos pavadinimu 100, o po trijų etapų bendroje įskaitoje užima 112-ą vietą. Niekur neskubėti, nelenktyniauti ir atvažiuoti iki finišo – šito moto Balys laikosi kiek įmanydamas.

Trečias Dakaro ralio etapas, anot kai kurių lenktynininkų, buvo dar sudėtingesnis nei antras, o jau antrą daugelis vadino košmarišku. Dar daugiau bekelės, dar daugiau klastingų kopų, dar didesnės baudos už kiekvieną neatsargumo akimirką.

Vaidotas Žala su Sauliumi Jurgelėnu į tarpinį finišą atvyko nusimontavusiu ratu – kopose važiuojama padangas pripučiant gerokai mažesniu slėgiu nei paprastai (apie 0,5 bar), tad kiekvienas staigesnis judesys vairu gali baigtis važiavimu ant ratlankio. Taip nutiko ne jiems vieniems, tik ne visiems pasitaikė ratus keisti matant šimtams žiūrovų. Tai – menka bėda palyginus su „Toyota Hilux“ varikliu, kuris pastoviai kaito. Pavažiuoji, aplenki kelis varžovus, turi sustoti ir atsivėsinti. Ir tada istorija kartojasi – S. Jurgelėno teigimu, kai kuriuos varžovus tame pačiame etape teko aplenkti 6-7 kartus. 34-a užimta vieta nepagerino jų pozicijos, bet ir nenustūmė labai žemyn – jie po trijų etapų 27-i.

Antanas Juknevičius tuo tarpu demonstruoja, kad ne be reikalo yra važiavimo dykumose treneris. Kartu su Dariumi Vaičiuliu jie per etapus keliauja stabiliai ir užtikrintai, o pirmadienį užimta 25-a vieta leidžia bendroje įskaitoje užimti 18-ą poziciją.

Benediktas Vanagas su Sebastianu Rozwadowskiu pirmoje greičio ruožo pusėje demonstravo pavydėtiną tempą ir jau taikė į dvidešimtuką, tačiau antroje dalyje keliskart įstrigo kopose ir finišą pasiekė vos vėliau nei kitas lietuvių ekipažas – 27-oje vietoje. Tačiau bendroje įskaitoje dėl pirmas dvi dienas nutikusių problemų pavadinimais „sugedę degalų siurbliai“ ir „sugedęs stogas“ ekipažas užima tik 37-ą vietą.

Labai stabilūs prancūzai

Automobilių įskaitos lyderių penketukas iš principo nepasikeitė. Jame vis dar dominuoja prancūzai (4 iš 5 lyderių ekipaže turi bent vieną prancūzą), tris vietas užima „Peugeot“, dvi – „Toyota“. Tačiau Nasser Al-Attiyah, laimėjęs trečiame greičio ruože, pakilo į trečią poziciją ir bendroje įskaitoje, nustumdamas savo komandos draugą Giniel de Villiers į penktą. Pirmoje-antroje vietose irgi įvyko rokiruotė – į antrąją nukrito Cyril Despres, o Mr. Dakar Stephane Peterhansel, jeigu maratonas baigtųsi dabar, turėtų pirkti naują lentyną beduino statulėlėms, nes gautų jau keturioliktąją per savo karjerą. 

„Tai buvo dar vienas labai gražus greičio ruožas. Jame buvo daug dulkių – tai kėlė nemažai problemų. Navigacija buvo kiek lengvesnė, kadangi motociklininkai startavo pirmieji – jie puikiai orientuojasi, tad automobiliams pakanka sekti paskui jų vėžias. Mes šiame greičio ruože nevažiavome maksimaliai greitai – buvome greiti, bet ne tokie, kokie galime būti“, – įspūdžius pasakojo S. Peterhansel.

Vienintelis sugebėjęs deramai pasipriešinti „Peugeot“ klanui N. Al-Attiyah teigė, kad greičio ruožo metu susidūrė su keliomis problemomis, dėl kurių nedemonstravo tokio rezultato, kokį būtų galėjęs parodyti.

„Šiandien mums dukart nuleido padangą – praradome apie tris minutes. Tačiau mes laimėjome šį etapą, o tai yra gerai. Mums reikėjo spausti, tačiau nepersistengti. Trasa buvo sudėtinga ir vietomis labai pavojinga, tad negalėjome perspausti. Aš tikiu, kad mūsų „Toyota Hilux“ yra geras automobilis ir mes toliau darysime geriausia, ką galime – kaip ir šiandien“, – sakė katarietis.

Bloga diena buvo MINI komandai. Iš kovos dėl pirmųjų pozicijų pasitraukė Mikko Hirvonen: suomis bene valandą praleido trasoje remontuodamas savo automobilį ir atsisveikino su viltimis šiame Dakare pakilti bent į „Top 5“. Kitas MINI vairuotojas Nani Roma prieš pat finišą apvirto ir, nors prarado tik keliolika minučių, bendroje įskaitoje nukrito į dešimtą vietą. 

KTM vėl lyderis

Pirmasis Dakaro ralyje triumfavęs britas Sam Sunderland labai nori pakartoti savo pasiekimą. „Red Bull KTM Factory Team“ komandai atstovaujantis motociklininkas po sunkios trečios dienos išsiveržė į priekį ir susikrovė daugiau nei 4 minučių persvarą prieš antroje vietoje esantį Kevin Benavides.

„Buvo gera diena. Pirmoje dalyje jaučiausi labai stiprus, tačiau antroje buvo klastingų vietų. Praleidau vieną nusileidimą kopose ir patyriau avariją, kuri atrodė gana baisiai. Stengiausi važiuoti greitai – toks buvo mano planas. Padariau kelias klaidas, tačiau bendrai vertinant, diena buvo gera“, – įspūdžius po etapo pasakojo S. Sunderland.

Po antro etapo pirmavęs Joan Barreda Bort trečiajame paklydo, prarado nemažai laiko ir bendroje įskaitoje krito į 15-ą vietą. Kopose taip pat paklydęs Xavier de Soultrait, po antro etapo buvęs šeštoje vietoje, po trečiojo nukrito į 11-ą. Navigacija bekelės ruožuose – ne mažiau svarbi už vairavimo sugebėjimus. Ypatingai ji svarbi motociklininkams, kurie startuoja pirmieji.

Sunkvežimių klasėje tuo tarpu nieko naujo, bet tik tarp lyderių. „Kamaz – Master“ komandos atstovas Eduard Nikolaev finišą pasiekė antroje vietoje (atsiliko tik nuo Federico Villagra), tačiau to užteko pirmos vietos bendroje įskaitoje išsaugojimui.

Šio Dakaro finišą (arba bent jau tarpinį finišą po trijų greičio ruožų) gali švęsti baltarusiai: du jų sunkvežimių ekipažai užima trečią ir ketvirtą vietas. 

Kiek atvirkštinė nuotaika gausiausioje Dakaro sunkvežimių komandoje „Kamaz – Master“: iš keturių į nugalėtojo titulą pretenduojančių ekipažų greičiausiųjų dešimtuke beliko vienas. Bekelės ruožai sunkvežimiams yra neatlaidūs: jeigu apvirtusį automobilį vėl pastatyti ant ratų nėra sunku, tai sunkiasvorės transporto priemonės pavirtimas ant šono kopose neretai reiškia Dakaro pabaigą.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Keanu Jensen
Skaityti

Nepaprasta „Formulės-1“ „Brawn GP“ ekipos kelionė

driftas
Skaityti

Gera žinia auto sporto mėgėjams – prasideda ir drifto sezonas!

„Aurum 1006 km lenktynėse“ pergalę šventė „Circle K – Lesta Racing Team“
Skaityti

„Aurum 1006 km lenktynėse“ pergalę šventė „Circle K – Lesta Racing Team“

„Aurum 1006 km lenktynėse“ daugėja favoritų. Kas laimės šiemet?
Skaityti

„Aurum 1006 km lenktynėse“ daugėja favoritų. Kas laimės šiemet?

Aurum 1006 km lenktynės
Skaityti

„Aurum 1006 km lenktynėse“ – jauniausia per visą jų istoriją komanda

Porsche 911 GT3
Skaityti

Giedrius Notkus su komanda į „Gintarinį pragarą“ sugrįš prie „Porsche“ vairo

Aurum lenktynės
Skaityti

„Aurum 1006 km lenktynių“ pristatymas sostinės Gedimino prospekte

ralis
Skaityti

Priešpaskutinę ralio dieną dalyviams teko plaukti per balas

ralis
Skaityti

Ketvirtoji Albanijos ralio diena: teko važiuoti taupant degalus

ralis
Skaityti

Penktoji ralio diena: pasirodo, lengvų dienų Albanijoje būna

žurnalistu ralis
Skaityti

Žurnalistų ralio rezultatus analizuojant: greiti ir greičiausi SUV

press raly
Skaityti

Pajūryje finišavo 27-asis „Press ralis“: po dviejų azarto kupinų dienų paaiškėjo greičiausi ekipažai

press ralis
Skaityti

Duotas startas „Press raliui“: į dvi dienas truksiančias lenktynes po Lietuvą leidosi 90 ekipažų

Press ralis
Skaityti

Po dviejų metų į Press ralį grįžta elektromobiliai

Lietuvos ralis
Skaityti

D. Butvilo ir R. Vaitkevičiaus ekipažo ralio sezonas: 3 startai – 3 pergalės

Ralis
Skaityti

Į Rokiškio apylinkes ralis šiemet sugrįš nauju vardu

rally cup Visaginas
Skaityti

„Rally Cup Visaginas“ sugrąžins tai, ko Lietuvos ralio gerbėjai laukė beveik dešimtmetį

Skaityti

„CFMOTO RACING TEAM“ tapo čempionais „Fenix“ ralyje

NAUJIENOS

Naudoto automobilio pirkimas

Kokį pasirinkti – naudotą ar naują elektromobilį? Aptarė privalumus ir minusus

Greičio viršijimas

Viršijote greitį su nuomotu automobiliu? Štai kas jūsų laukia Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje

Automobilio gedimas kelyje

Netikėtai sugedus automobiliui kas dešimtas lietuvis ieško finansinės pagalbos

Draudimas

Važiuoti smagu, netekti skaudu: kaip apsaugoti dvirates transporto priemones nuo ilgapirščių

Krasta auto

„Krasta Auto“ keičia pavadinimą į UAB „Inchcape Auto“

Mokami keliai

Plečiamas mokamų kelių tinklas: ką reikia žinoti transporto priemonių valdytojams?

PATARIMAI

Padanga, kurioje trūksta oro, gali tapti nelaimės priežastimi

Ratų suvedimas

Kodėl ratų suvedimas yra toks svarbus?

Praktiniai patarimai perkant automobilį

Vairas sukasi sunkiai? Laikas tikrinti vairo stiprintuvo skystį

Automobilio paruošimas vasaros kelionėms

5 patarimai, kaip paruošti automobilį vasaros kelionėms

5 svarbiausios procedūros, atliekamos automobilio techninės priežiūros metu

PARTNERIO TURINYS

Automobilio nuoma už mažą kainą!

Citroen remontas: patikėkite tik profesionalams

Automobilių nuoma Vilniuje ir kitur

Reklama ant automobilių – puikus būdas reklamuotis

Žiema dar nesibaigė: kokių klaidų išvengti vairuojant?

Taxi Vilniuje: mobiliųjų programėlių privalumai

STRAIPSNIAI

Rašyti teksto žinutes vairuojant blogiau, nei vairuoti išgėrus

Audi pristato galingą universalą RS6, kuris konkuruos su BMW M5 bei Mercedes-Benz E63 AMG

„Opel Ampera” skirtas ECOBEST apdovanojimas

Aukštos kokybės garsas automobilyje

Aukštos kokybės garsas automobilyje

Draudimas negalioja nepakeitus vasarinių padangų

Dažų iškėlimas / „Karakulio” efektas

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.