• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Dakaro maratono dienos parodė, kas ko vertas

Vargu ar kas prieš Dakarą būtų patikėjęs, kad raliui įpusėjus Septintas ir aštuntas Dakaro ralio etapai, vykę praėjusį savaitgalį, vien savo pavadinimu įvarė baimės ne vienam sportininkui. Maratonas maratone – taip galima apibūdinti dvi praėjusias dienas, nes po šeštadienio etapo lenktynininkai savo techniką turėjo tvarkyti patys su tais įrankiais, kuriuos vežasi kartu – be mechanikų ar kitų komandos narių pagalbos. Be to, dviejų dienų maratone labai svarbi strategija – pirmą dieną važiuoti atsargiai, nes sulaužius techniką, bus daug problemų.

„Top 20“ – stabilu

Geriausias lietuvių pasiektas rezultatas Dakaro ralyje iki šių metų buvo 21-a vieta. Šioje pozicijoje pernai finišavo Antanas Juknevičius su Dariumi Vaičiuliu, o kiekvienas jų patekimas į dvidešimtuką Lietuvoje buvo kone švenčiamas. Šiemet „truputį“ kitaip – tarsi iš natų važiuojantys lietuviai pripratino prie gero, tad nepatekimas į „Top 20“ jau atrodo kaip nelabai geras rezultatas. Net ir Bolivijos aukštikalnių deguonies trūkumas netrukdo – nei žmonėms, nei automobiliams.

Prasidėję klasikinio ralio tipo greičio ruožai lietuviams patinka. Ne tik patyrusiems ralistams Vaidotui Žalai ir Benediktui Vanagui, bet ir A. Juknevičiui – jie kiekvieną dieną stebina savo rezultatais.

Visi trys automobilių ekipažai stabiliai važiuoja greičiausiųjų dvidešimtuke, o ir bendroje įskaitoje atrodo puikiai. V. Žala su Sauliumi Jurgelėnu po 8 etapų užima 13-ą vietą, A. Juknevičius su D. Vaičiuliu – 16-ą, tik B. Vanagas su Sebastianu Rozwadowskiu, nors ir pastaruosiuose etapuose finišavo „Top 20“ ribose, bendroje įskaitoje patenka tik į „Top 40“. Pirmuose etapuose nutikusios problemos apie patekimą į greičiausiųjų dvidešimtuką bendroje įskaitoje šiam ekipažui pagalvoti jau neleidžia, tačiau gerbėjus padžiuginti gerais rezultatais progų dar daug. 

du lietuvių ekipažai bendroje įskaitoje lenks tokius žmones kaip Mikko Hirvonen, Orlando Terranova ar Cyril Despres. Tačiau dabar jie užima 18-ą, 24-ą ir 40-ą vietą bendroje įskaitoje, o prieš juos – lietuviškos vėliavos. Vis tik Dakaras yra maratonas ir įveikti tik aštuoni etapai iš keturiolikos. Dar daug ko gali nutikti, juolab kad laukia patys įvairiausi greičio ruožai: nuo klasikinio ralio ant grunto bei akmenų iki kopų ir visiškos bekelės. O oro sąlygos ketina įnešti dar vieną kintamąjį – dėl stiprios liūties buvo atšauktas pirmadienio etapas.

Puikiai finišo link žygiuoja ir motociklininkas Balys Bardauskas. Jis stumiasi į priekį kiekviename etape užimdamas 90-100 vietas, tačiau maratone būtent stabilumas ir gali atnešti gerą rezultatą.

Mr. Dakar – trečias

Stephane Peterhansel maratono dienos prasidėjo nekaip. Septintame greičio ruože jis, kaip ir visuose etapuose iki šiol, važiavo lyderio pozicijoje, kol bekelėje patyrė avariją ir visiškai suniokojo savo „Peugeot“ galinę važiuoklę bei toliau judėti nebegalėjo. Praėjus pusvalandžiui prie jo privažiavo komandos draugas Cyril Despres, jau nebekovojantis dėl aukštų pozicijų bendroje įskaitoje, ir po daugiau nei valandą trukusių remonto darbų Mr. Dakar pajudėjo toliau, o C. Despres liko laukti atsargines dalis vežančio komandos sunkvežimio.

Viso S. Peterhansel prarado apie 2 valandas ir bendroje įskaitoje situacija kiek pakito – prancūzas nukrito į trečią vietą. Pirmoje dabar – Carlos Sainz, saugia daugiau nei valandos persvara pirmaujantis prieš Nasser Al-Attiyah. Patyręs ispanas Dakare arba užima labai gerą vietą, arba nefinišuoja dėl kokios didelės avarijos. Pastaruosius 5 metus nutiko avarijos, tad galbūt jau laikas kitokio tipo pasirodymui?

„Neturiu problemų su aukštikalnėmis, tačiau ši diena buvo labai ilga. Mes laimingi būdami finiše ir stengsimės artimiausias šešias dienas padaryti geriausia, ką galime. Jeigu Carlos padarys klaidą, mes galime jį pavyti, tačiau viena valanda… Bus sunku“, – optimizmu aštunto greičio ruožo finiše netryško „Red Bull“ atletas N. Al-Attiyah.

  1. Peterhansel toli gražu nepasiduoda, nors ir pripažįsta, kad be lyderio klaidos jis apie pergalę gali tik svajoti. Prancūzas užtikrintai laimėjo aštuntame etape ir nuo N. Al-Attiyah bendroje įskaitoje jį skiria tik 7 minutės. Ir 5 likę etapai. S. Peterhansel tikrai nesidžiaugia tuo, jog dėl oro sąlygų atšauktas pirmadienio etapas – Bolivijos ir Argentinos pasienis po stiprių liūčių paskendo, tad dalis tą dieną numatyto greičio ruožo yra įveikiamas tik valtimis.

„Toyota Gazoo Racing“ lenktynininkai tuo tarpu demonstruoja neįtikėtiną stabilumą: nuo pat pirmo etapo komandos atstovai (N. Al-Attiyah, Bernhard ten Brinke ir Giniel de Villiers) laikosi „Top 5“ ribose arba šalia jo. Tai stabilesnis rezultatas nei „Team Peugeot Total“, kurių 1 ekipažas iš 4 jau pasitraukė, o dar vienas važiuoja tik kaip pagalbinis. Ir kur kas stabilesnis nei „X-Raid Team“, kurių MINI šiemet praktiškai nepastebimi: vienintelis Jakub Przygonski užima 6-ą vietą, o visi kiti šeši komandos nariai arba jau pasitraukė iš Dakaro, arba nepatenka į „Top 15“.

Ištvermingieji motociklininkai

Dalyvavimas motociklu Dakaro ralyje gal ir yra lengviausiai pakeliamas finansine prasme, tačiau sunkiausias – fizine. Pavyzdžiui, vienas lyderių Joan Barreda Bort po stipraus kritimo septintame etape netgi galvojo, kad susilaužė kelį, tačiau nusikapanojo iki finišo ir, kasdien gaudamas dozę nuskausminamųjų, važiuoja toliau.

Motociklų įskaitoje lyderiai ir toliau keičiasi kone po kiekvieno etapo. Pirmą ir šeštą vietas, trasoje praleidus beveik 30 valandų, skiria vos 9 minutės. Daugiausia pirmame šešetuke – „Red Bull KTM Factory Team“ atletų (Matthias Walkner, Toby Price ir Antoine Meo), tačiau jie užima atitinkamai 3, 4 ir 6 vietas. Pirmoje įsitaisęs Adrien van Beveren su „Yamaha“, antroje, atsilikdamas vos 22 sekundes (!) – Kevin Benavides su „Honda“.

Sunkvežimių įskaitoje į priekį toliau stumiasi „Kamaz – Master“ komanda. Jos atstovas Eduard Nikolaev niekam neužleidžia pirmos vietos bendroje įskaitoje – antroje esantis Federico Villagra atsilieka 46 minutėmis. Dar du „Kamaz – Master“ komandos atstovai, Airat Mardeev ir Dmitry Sotnikov, užima 3 ir 5 vietas.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Keanu Jensen
Skaityti

Nepaprasta „Formulės-1“ „Brawn GP“ ekipos kelionė

driftas
Skaityti

Gera žinia auto sporto mėgėjams – prasideda ir drifto sezonas!

„Aurum 1006 km lenktynėse“ pergalę šventė „Circle K – Lesta Racing Team“
Skaityti

„Aurum 1006 km lenktynėse“ pergalę šventė „Circle K – Lesta Racing Team“

„Aurum 1006 km lenktynėse“ daugėja favoritų. Kas laimės šiemet?
Skaityti

„Aurum 1006 km lenktynėse“ daugėja favoritų. Kas laimės šiemet?

Aurum 1006 km lenktynės
Skaityti

„Aurum 1006 km lenktynėse“ – jauniausia per visą jų istoriją komanda

Porsche 911 GT3
Skaityti

Giedrius Notkus su komanda į „Gintarinį pragarą“ sugrįš prie „Porsche“ vairo

Aurum lenktynės
Skaityti

„Aurum 1006 km lenktynių“ pristatymas sostinės Gedimino prospekte

ralis
Skaityti

Priešpaskutinę ralio dieną dalyviams teko plaukti per balas

ralis
Skaityti

Ketvirtoji Albanijos ralio diena: teko važiuoti taupant degalus

ralis
Skaityti

Penktoji ralio diena: pasirodo, lengvų dienų Albanijoje būna

žurnalistu ralis
Skaityti

Žurnalistų ralio rezultatus analizuojant: greiti ir greičiausi SUV

press raly
Skaityti

Pajūryje finišavo 27-asis „Press ralis“: po dviejų azarto kupinų dienų paaiškėjo greičiausi ekipažai

press ralis
Skaityti

Duotas startas „Press raliui“: į dvi dienas truksiančias lenktynes po Lietuvą leidosi 90 ekipažų

Press ralis
Skaityti

Po dviejų metų į Press ralį grįžta elektromobiliai

Lietuvos ralis
Skaityti

D. Butvilo ir R. Vaitkevičiaus ekipažo ralio sezonas: 3 startai – 3 pergalės

Ralis
Skaityti

Į Rokiškio apylinkes ralis šiemet sugrįš nauju vardu

rally cup Visaginas
Skaityti

„Rally Cup Visaginas“ sugrąžins tai, ko Lietuvos ralio gerbėjai laukė beveik dešimtmetį

Skaityti

„CFMOTO RACING TEAM“ tapo čempionais „Fenix“ ralyje

NAUJIENOS

Naudoto automobilio pirkimas

Kokį pasirinkti – naudotą ar naują elektromobilį? Aptarė privalumus ir minusus

Greičio viršijimas

Viršijote greitį su nuomotu automobiliu? Štai kas jūsų laukia Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje

Automobilio gedimas kelyje

Netikėtai sugedus automobiliui kas dešimtas lietuvis ieško finansinės pagalbos

Draudimas

Važiuoti smagu, netekti skaudu: kaip apsaugoti dvirates transporto priemones nuo ilgapirščių

Krasta auto

„Krasta Auto“ keičia pavadinimą į UAB „Inchcape Auto“

Mokami keliai

Plečiamas mokamų kelių tinklas: ką reikia žinoti transporto priemonių valdytojams?

PATARIMAI

Ekspertai pasidalino praktiniais patarimais, ką svarbu žinoti patekus į eismo įvykį: neskubėkite dėti parašo deklaracijoje

važinėjimas miškais

Aplinkosaugininkai primena: miško paklotė nėra ekstremalių pojūčių trasa

Specialisto patarimai parduodantiems automobilį: kaip jį sutvarkyti, kad atrodytų lyg ką tik iš salono?

Ką reikėtų patikrinti naudoto automobilio variklyje?

Kokios padangos tinkamiausios lietuviškai žiemai?

Nepaslysti kelyje yra meistriškumas

PARTNERIO TURINYS

Starterio gedimo požymiai

Automobilio gedimo priežastys ir kaip jų išvengti

Lengvųjų automobilių padangų rinka

Automobilių supirkimas šiauliuose

Priežastys, kodėl verta rinktis automobilių supirkimą Šiauliuose

Auto keltuvų tipai: vertiname ir renkamės

Profesionalūs vairavimo mokymai. Nuo motociklo iki traktoriaus

STRAIPSNIAI

Rūdimis „pasidabinęs” automobilio korpusas – rimtų problemų ledkalnio viršūnė

Tunelinė automobilių plovykla

Tunelinė automobilių plovykla – skubantiems

Dėl važiavimo į kairę ne visada kaltas tik vairuotojas!

Kokiais visureigiais važinėsime 2025-aisiais?

Pagalbos kelyje vairuotojai dažniau prašo dėl gedimų nei dėl autoįvykių

Telefonas automobilyje

Kokią įrangą reikia turėti norint naudotis telefonu automobilyje?

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.