• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Svarstant apie naują automobilį kartais verta kelis mėnesius palaukti

Daugybė vairuotojų mielai persėstų prie elektromobilių vairo, o specialistai sutinka, kad baterijomis varomas transportas yra neišvengiama ateities mobilumo kryptis. Vis dėlto gatvėse iškastinio kuro nenaudojančių mašinų – dar tik keli eismo srauto procentai ir vienos iš pagrindinių to priežasčių vis dar išlieka kaina ir alternatyvų stoka.

Turtingesnės ar aktyviau ekologinių tikslų siekiančios Europos šalys eina pirkėjų arba pardavėjų subsidijavimo keliu, tačiau daugumai vairuotojų telieka laukti labiau įperkamų, bet, tikėtina, ir technologiškai pažangesnių modelių nei dabar. Šiame permainų laikotarpyje į gatves išriedės ir penktasis „Citroën“ elektromobilis – kompaktinės klasės „ë-C4“ modelis, pardavimo salonuose debiutuosiantis kitų metų pradžioje.

Spartus transporto ir infrastruktūros technologijų vystymasis bei vis daugiau rinkoje pasirodančių naujų modelių guodžia elektromobilių gerbėjus, kad jau netrukus situacija smarkiai pasikeis ir keliuose atsiras gerokai daugiau aplinkos neteršiančių transporto priemonių.

Tendencijos rinkoje kol kas rodo, kad galima išskirti tris pagrindinius elektromobilių aspektus, kurių pokyčiai šiuo metu labiausiai kausto automobilininkų dėmesį: kaina, viena įkrova nuvažiuojamas atstumas ir baterijos įkrovimo sparta.

Nuo Vilniaus iki Kauno – per dešimt minučių

Įkrovimo spartos rodiklis (arba įkrovimo galia) dar neseniai buvo gana retai aptariamas, diskusijose nuolankiai užleisdavo vietą rūpesčiams dėl kainos ir ginčams, kas gali nuvažiuoti toliau. Vis dėlto pamažu augant tiek į elektromobilius montuojamų baterijų energinei talpai, tiek įkrovos stotelių užimtumui, elektrinių jonų „užpylimo“ greitis tampa vis svarbesnis.

Dauguma populiarių naujų elektromobilių kaip „Nissan Leaf“, „Hyundai Ioniq“ ar „Volkswagen e-Up!“ suteikia vartotojams galimybę baterijas krauti 40–50 kW galia. Naujausi modeliai jau siūlo vairuotojo kantrybei gerokai palankesnes sąlygas.

Štai „Citroën ë-C4“ didelio našumo 50 kWh talpos skysčiu aušinamą ličio jonų bateriją galima įkrauti naudojant 100 kW galios nuolatinės srovės kroviklius. Tai – retas šio segmento rodiklis, leidžiantis 80 proc. baterijos įkrauti vos per pusvalandį arba suteikti vairuotojui maždaug 10 nuvažiuojamų kilometrų per minutę. Tad atstumą nuo Vilniaus iki Kauno bus galima įveikti ir bateriją įkrovus dešimt minučių.

Žinoma, tokiu greičiu įsikraunančiam elektromobiliui iškyla atitinkamos infrastruktūros keliuose ir namuose užtikrinimo klausimas. Naudojantis standartiniu buitiniu elektros lizdu visiškai įkrauti bateriją gali užtrukti kiek daugiau nei 24 val., tačiau galima pasitelkti nuomojamą ar įsigyjamą „Wall Box“ kroviklį, leidžiantį įkrauti per 5 val. Didelė įkovimo sparta neaktuali namuose, tačiau labai praverčia kelionėse.

„ë-C4“ montuojamas 136 AG galią bei 260 Nm sukimo momentą pasiekiantis variklis. Su juo elektromobilis nuo iki 100 km/val. įsibėgėja per 9,7 sek., o viena įkrova gali nuvažiuoti 350 km (pagal WLTP metodiką).

Kiek nuvažiuos?

Augant baterijų talpai, palengva ilgėja ir viena įkrova nuvažiuojamas atstumas – dar neseniai gamintojai rungėsi, kuris perlips 200 km ribą. Elektromobiliams minant pirmuosius asfalto kilometrus šis rodiklis ypač priklausė nuo vairuotojo – jo savikontrolės, gebėjimų važiuoti tolygiai ir nuspėti eismo srauto dinamiką, poreikio kelionės metu naudoti elektrinius automobilio prietaisus.

Šiais laikais į pagalbą ateina daugybė išmaniųjų pagalbininkų. Specialus „ë-C4“ režimas „Brake“ stiprina automobilio lėtėjimą atleidus akceleratoriaus paminą ir papildomai įkrauna bateriją bei didina nuvažiuojamą atstumą, rekuperuojant stabdymo energiją.

Šilumos siurbliai, baterijų šildytuvai ir kiti sumanūs mechaniniai sprendimai iš esmės nėra technikos pasaulio naujiena, tačiau skaitmeninis pasaulis padeda kūrėjams visiškai išlaisvinti savo fantaziją. Specialiai elektromobiliams sukurtos, nuotoliniu būdu valdomos programėlės leidžia automobiliu naudotis dar patogiau.

Pavyzdžiui, kasdienį baterijos krovimo laiką galima suprogramuoti, kad jis aktyvuotųsi tuomet, kai namų ūkyje vartojama elektra yra pigesnė. Kitas pavyzdys – į „ë-C4“ modelį įdiegta naujausia 3D navigacijos sistema naudoja „TomTom Traffic“ realaus laiko eismo informaciją ir leidžia vairuotojui lengviau numatyti būsimą baterijos energijos suvartojimą, taip pat galimus įkrovos taškus kelyje.

Iš viso į „ë -C4“ modelį siūloma sukomplektuoti 20 skaitmeninių vairavimo pagalbininkų, tarp kurių – ir antrojo lygio autonominio važiavimo sistema. Be to, elektriniame modelyje išlieka kiti svarbūs vidaus degimo varikliais varomų „brolių“ atributai, pavyzdžiui, „Citroën Advanced Comfort“ programa užtikrina ypatingą komfortą: tiek „minkštos“ pakabos su papildomomis hidraulinėmis atramomis kiekvienoje amortizatoriaus pusėje, tiek ir salono, kuriame – itin minkštos sėdynės ir viena didžiausių erdvių kojoms klasėje.

Jautrumas kainai

Nesvarbu, apie kokį automobilį kalbėtume, dauguma pirkėjų visuomet bus jautrūs kainai. Štai už ką tik „Lietuvos metų automobiliu“ tapusį kompaktišką hečbeką „Volkswagen ID.3“ su 62 kWh baterija šiuo metu tektų susimokėti ne mažiau 40 tūkst. Eur, o pigesnės versijos su mažesniu akumuliatoriumi dar reikės palaukti.

Tačiau ne visos elektrinės naujienos verčia taip plačiai atverti piniginę. Pavyzdžiui, šiemet pasirodęs elektrinis krosoveris „Peugeot e-2008” mūsų šalyje kainuoja nuo kiek daugiau nei 33 tūkst. Eur. „Citroën ë-C4“ kaina kol kas dar neskelbiama, tačiau prognozuojama, kad ji taip pat bus mažesnė nei tos pačios klasės vokiškojo konkurento.

Nuo 2017 metų gaminamo antrosios kartos „Nissan Leaf“ su 40 kWh akumuliatoriumi kaina prasideda nuo beveik 31 tūkst. Eur, o dar ilgiau (nuo 2016 metų) rinkoje esantis „Hyundai Ioniq“ su 38 kWh energijos talpa startuoja nuo beveik 38 tūkst. Eur.

Europoje elektrinių automobilių segmentas yra sparčiausiai augantis – pernai Senajame žemyne parduota 361 tūkst. arba 90 proc. daugiau naujų elektromobilių nei 2018-aisiais ir tai sudarė 2,3 proc. visos rinkos. Tad svarstantiems savo galimybes alternatyvų daugėja ir galbūt kartais verta apsišarvuoti kantrybe ir domėtis automobilių pasaulio naujienomis: o kas gi laukia po pusmečio?

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Lenktynių meistrai
Skaityti

Sėkmės formulė: ką gali išmokti iš lenktynių meistrų

Automobilio pardavimas
Skaityti

Kaip greitai atsikratyti nereikalingo automobilio ir dar uždirbti

Naudoto automobilio finansavimas
Skaityti

Naudoto automobilio finansavimo galimybės

Mini ekskavatorius
Skaityti

Kokius darbus gali atlikti mini ekskavatorius?

Sandėliavimas
Skaityti

Kodėl verta rinktis ekologiškus logistikos sprendimus?

Eismo įvykio deklaracijos pildymas
Skaityti

Ekspertai pasakė, kur klysta vairuotojai, pildydami eismo įvykio deklaracijas

Automobilių remonto atliekos
Skaityti

Kur dingsta remonto atliekos iš neautorizuotų automobilių servisų?

Audi a8
Skaityti

Atskleisti automobiliai, kurių rida 2022 m. klastota dažniausiai: sąrašo viršuje – Audi A8

Kia naudoti automobiliai
Skaityti

KIA naudoti automobiliai: ar tikrai juos geriausia pirkti iš įmonių?

gyvūnai kelyje
Skaityti

Nemažėjant autoįvykių su laukiniais gyvūnais, aplinkosaugininkai primena važiuoti lėčiau

važinėjimas miškais
Skaityti

Aplinkosaugininkai primena: miško paklotė nėra ekstremalių pojūčių trasa

Skaityti

Kaip rasti geriausią vairavimo instruktorių Vilniuje? 

Skaityti

7 patarimai, kaip sumažinti išlaidas degalams

Skaityti

Profesionalus vairavimo instruktorius Vilniuje

Skaityti

Sėkmės istorijos tęsinys: pristatyta naujoji „Mercedes-Benz“ E klasė

Skaityti

Automobilių spalvos: kaip sukuriamas futuristinis, o kaip – prabangus įvaizdis?

Skaityti

Elektromobilių vairuotojams netenkant privilegijų svarbus tampa ne tik nuvažiuojamas atstumas

Skaityti

Paaiškino, ką reiškia „fyškė“, „stoikė“ ir kiti vairuotojų „burtažodžiai“

NAUJIENOS

Formulė 1

Kova dėl pergalės: kas dominuos „Formulės 1” lenktynių pasaulyje šiemet?

Taršūs automobiliai

Seimas spręs, ar atšaukti pareigą aplinkosaugininkams tikrinti lengvųjų automobilių taršą

Elektrinis mikroautobusas

Šiaulių ir Panevėžio rajonuose dyzelinius mikroautobusus keis elektriniai

Automobilio pirkimas kaip neapsigauti

Po gražiu kiautu – sudužusi gelda: kaip išvengti prastos būklės automobilio?

Adampolis group

Ambicinga „Adampolis Group“ plėtra: į naują kompleksą investuoja 33 mln. eurų

Vilkikų vairavimas virtuali realybė

Virtuali realybė vilkikų vairuotojams: KTU mokslininkų ir partnerių kuriamas VR įrankis padės įvaldyti stresines situacijas kely

PATARIMAI

Autoservisas, automobilio paruošimas žiemai

Kaip paruošti savo automobilį ilgam žiemojimui garaže?

Nevažiuojanti transporto priemonė kieme. Kokias problemas ji gali sukelti?

10 įdomių faktų apie „Peugeot“ – nuo futbolo klubo iki elektromobilių

Ką daryti, kad variklis žiemą neužšaltų

Viskas ką reikia žinoti apie automobilines žvakes ir laidus

vairavimas saulės spiginimas

Pavasario saulės apakinti: kas vairuotojus apsaugos nuo eismo nelaimių

PARTNERIO TURINYS

Kodėl naudotas dviratis – tarsi katė maiše?

Sunkvežimių padangų rinka: seni stereotipai „žudomi“ mažomis kainomis ir šiuolaikinėmis technologijomis

„CityBee“: 2017-aisiais Lietuvoje įvyko automobilių dalijimosi paslaugos lūžis

Vaizdo registratorius

GREGAUTO – NAUJAS AUTOELEKTRIKONIKOS SERVISAS VILNIUJE!

Profesionalus važiuoklės remontas

STRAIPSNIAI

Nuleista uždanga nuo paties brangiausio ir pasiučiausio automobilio pasaulyje: „Lamborghini Veneno“

Laukiantiems 918 Spyder

Kada laikas keisti mašiną?

Vokiečiai paskelbė dažniausiai gendančių automobilių sąrašą

Sunkvežimių dalys

Kaip išsirinkti kokybiškas sunkvežimių dalis ilgalaikiam naudojimui

Šalyje lieka tik kas trečio išardyto automobilio dalys

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.