• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Užduotis teisingai užpildyti eismo įvykio deklaraciją – kokias klaidas daro vairuotojai?

Seniai praeityje tie laikai, kai patekus į eismo įvykį patiems vairuotojams tekdavo tartis dėl avarijos metu patirtų nuostolių atlyginimo. Šiandien tuo pasirūpina draudimo bendrovės, kurių ekspertai įvertina eismo įvykio aplinkybes bei patirtą žalą ir išmoka nukentėjusios transporto priemonės savininkui jam priklausančią draudimo išmoką. Vairuotojams tereikia prisiminti vieną svarbų formalumą – teisingai užpildyti eismo įvykio deklaraciją. Visgi draudimo bendrovės ERGO Lietuvoje Transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovas Raimondas Bieliauskas sako, kad tai padaryti vairuotojams pavyksta dar ne visada. 

Klaidas lemia skubėjimas ir stresas 

„Mūsų ekspertus pasiekia išties nemaža neteisingai, ne iki galo ar neįskaitomai užpildytų eismo įvykio deklaracijų. Dėl tokių dokumentų žalos administravimo procesas apsunkinamas ir gali užtrukti. Dėl to vairuotojus visuomet raginame į deklaracijos pildymą nežiūrėti pro pirštus ir verčiau skirti tam kiek daugiau laiko eismo įvykio vietoje, nei vėliau bandyti įrodyti savo tiesą ir papildomai aiškintis eismo įvykio aplinkybes su ekspertais“, – sako R. Bieliauskas.

Draudikų atstovas pažymi, kad neretai klaidų eismo įvykių deklaracijose įsivelia ar visi reikiami dokumento laukeliai neužpildomi dėl eismo įvykio metu patirto streso, o taip pat dėl skubėjimo.

„Žinoma, pasitaiko įvairių situacijų, tačiau stresas ir skubėjimas yra vieni pagrindinių netinkamą deklaracijų užpildymą lemiančių veiksnių. Išgąstis ir susijaudinimas, o neretai ir pyktis, neabejotinai yra daugelio net ir smulkių eismo įvykių palydovas. Tad, ypač tais atvejais, kai eismo įvykio deklaraciją vairuotojai pildo pirmą kartą, dažnai pamirštama įrašyti visą privalomą informaciją, pribraukoma, rašoma ant nubraukto teksto viršaus ar netgi pamirštama deklaraciją pasirašyti. Dėl to prieš pildant eismo įvykio deklaraciją visuomet reikėtų pasistengti nusiraminti“, – sako draudikų atstovas.

Anot R. Bieliausko, deklaracijos taip pat neretai užpildomos atsainiai, kai vairuotojai labai skuba, nes vėluoja į darbą ar svarbų susitikimą. Visgi draudimo eksperto teigimu, eismo įvykis yra viena iš tų aplinkybių, dėl kurios vėlavimas daugeliu atveju gali būti pateisinimas.

„Deklaraciją reikėtų stengtis pildyti tvarkingai, įskaitomai. Jei susimaišoma, padaroma klaidų, verčiau imti švarią deklaracijos formą ir pildyti ją iš naujo, nei braukyti, įvairiomis rodyklėmis, simboliais ar prierašais bandyti paaiškinti, kas turėta omenyje. Taip pat reikėtų pasistengti kuo tiksliau aprašyti avarinę situaciją, nubraižyti jos schemą, kartu vengiant bereikalingos informacijos.  Kitaip tariant, iš deklaracijos draudimo bendrovės ekspertams turi būti aišku, kaip ir kokiomis aplinkybėmis įvyko eismo įvykis“, – pabrėžia R. Bieliauskas.

Tartis „gražiuoju“ neverta

Žinoma, kartais dėl šių aplinkybių nesutaria ir patys vairuotojai. Tokiais atvejais, anot R. Bieliausko, reikia kviesti policijos pareigūnus, kurie padeda įvertinti situaciją ir nustato avarijos kaltininką.

„Vis dar pasitaiko atvejų, kai avarijos kaltininkas daro spaudimą kitam eismo įvykio dalyviui prisiimti kaltę, bando įtikinti sava įvykių versija ar netgi grasina, siūlo nefiksuoti eismo įvykio ir susitarti „gražiuoju“. Tokiam spaudimui ir grasinimams pasiduoti tikrai nereikėtų, o bet kokius kylančius ginčus derėtų spręsti tik su policijos pareigūnų pagalba. Kitu atveju galima prarasti teisėtai priklausančią draudimo išmoką“, – pabrėžia R. Bieliauskas.

Pasitaiko, kad tarp vairuotojų, patekusių į eismo įvykį, kyla neaiškumų ir nesutariama, kas kaltas. Tokiu atveju svarbu užfiksuoti nutikimą ir, tik turint įvykį įrodančias fotografijas, patraukti automobilius į šoną ir pradėti pildyti deklaraciją.

„Kol nesutarta dėl kaltės ir nuotraukose neužfiksuota automobilio padėtis po įvykio, transporto priemonių nereikėtų patraukti į šoną. Šią padėtį ir transporto priemonėms padarytus apgadinimus iš įvairių rakursų derėtų užfiksuoti – nuotraukas vėliau galima perduoti draudikams. Jei būta avarijos liudininkų, taip pat verta paprašyti jų kontaktų. Kilus neaiškumams, liudininkai gali padėti išaiškinti situaciją“, – sako R. Bieliauskas.

Greičiau gauti išmoką padeda inovacijos

Klaidų pildant eismo įvykio deklaraciją išvengti galima ir deklaracijas pateikiant per elektroninių deklaracijų platformą. Naudojantis svetaine www.draudimoivykiai.lt eismo įvykius vairuotojai deklaruos ir greičiau, ir paprasčiau.

Draudimo eksperto teigimu, užpildytą eismo įvykio deklaraciją pateikus draudikams laukia žalos įvertinimo procesas. Šiandien jį palengvinti gali ir išmaniosios technologijos. R. Bieliausko teigimu, užfiksuoti eismo įvykio metu patirtus apgadinimus draudimo bendrovės klientai gali naudodamiesi „ERGO Smart“ įrankiu, kuris leidžia greičiau įvertinti ir atlyginti žalą.

Tiesa, R. Bieliauskas pažymi, kad net ir žalą fiksuojant šiuo išmaniuoju įrankiu, teisingai užpildyti eismo įvykio deklaraciją yra labai svarbu. 

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Enefit krovimo stotelės
Skaityti

„Enefit“: elektromobilių įkrovimo stotelių skaičius Lietuvoje perkopė 300

Naujų automobilių pardavimai Lietuvoje
Skaityti

Lietuva – lyderė Europoje: sparčiausiai augo naujų automobilių registracijos, fiksuotas elektromobilių šuolis

Dulkės automobilyje
Skaityti

Dulkės ir pirštų antspaudai automobilyje: ar jų valymas tik kova su vėjo malūnais?

Kelių darbai
Skaityti

Kelininkai skelbia savaitgalio darbų statistiką: dėmesys skirtas prevenciniams darbams

Avarijos keliuose sniegas
Skaityti

Pirmos snaigės – pirmosios avarijos keliuose: kodėl kasmet kartojame tas pačias klaidas?

Kelių barstytuvai
Skaityti

AB „Kelių priežiūra“ skelbia barstytuvų vardų konkurso nugalėtojus

Via Lietuva kelio remonto darbai
Skaityti

„Via Lietuva“: kelio tvarkymo darbai Zujūnų seniūnijoje – keisis eismo organizavimo tvarka

Atspindintys dažai
Skaityti

„Via Lietuva“ pristato naują kelių eismo saugumo sprendimą – atspindinčia danga pažymėti kelio atitvarai gali pagerinti matomumą sudėtingomis sąlygomis

Premijos
Skaityti

Premijos kaip rinkodaros priemonė: regionuose tai veikia puikiai

Automobilių entuziastai
Skaityti

Kazino žaidimai automobilių entuziastams

Probro
Skaityti

„PRO BRO Group“ vieša obligacijų emisija pritraukė 5,5 mln. eurų

Plikledis
Skaityti

Plikledis keliuose gali pasirodyti jau spalį: ką turi žinoti vairuotojai

Automobilio pirkimas
Skaityti

Ką privalo užtikrinti naudoto automobilio pardavėjas ir ką iš tiesų reiškia trumpalaikė „komercinė garantija“?

Kauno vakarinis aplinkelis
Skaityti

„Via Lietuva“ pristatė galimybių studiją, kaip keisis Kauno vakarinis aplinkkelis

Unipark
Skaityti

Sukčiai vėl atakuoja vairuotojus: UNIPARK įspėja apie įtartinas SMS žinutes

Kelio dangų bandymai
Skaityti

Lietuvoje pradedami klimatui neutralių kelio dangų bandymai

Druskininkų autobusų stoties statybos
Skaityti

Statomoje Druskininkų autobusų stotyje palikta žinia ateities kartoms

Naujo automobilio pirkimas
Skaityti

Įvardijo Lietuvos gyventojams svarbiausius kriterijus renkantis naują automobilį

NAUJIENOS

Psichologija

Siekis atsilošti: pralaimėjimų vaikymasis po blogos dienos psichologijos požiūriu

Ilgos kelionės

Ilgos kelionės už vairo: kaip jas suderinti su pramogomis?

Motociklo paruošimas žiemai

Ekspertas pataria, kaip tinkamai paruošti motociklą žiemai ir išsaugoti jo vertę

Kelionės į Švediją

Rudens nuobodulį lietuviai vaiko mini kelionėmis į Švediją: kodėl tai ypač populiaru tarp šeimų su vaikais

Aurelija Kazlauskienė

Tyrimas: kas penktas šalies vairuotojas pripažįsta – vaikams trūksta saugaus eismo žinių

Moller Auto

„Moller Auto“ klientų lojalumo programa pelnė prestižinį Europos apdovanojimą

PATARIMAI

5 automobilio skysčiai, kurių geriau nesumaišyti

Automobilio remontas gali atsieiti pigiau

Kaip prižiūrėti valytuvus

Automobilių valytuvai

Kokiomis savybėmis pasižymi kokybiški automobilio valytuvai?

5 svarbiausios procedūros, atliekamos automobilio techninės priežiūros metu

Bandomasis važiavimas

Kaip neišleisti pinigų veltui: svarbiausi aspektai per bandomąjį važiavimą

PARTNERIO TURINYS

Geras autoservisas Vilniuje

Nebrangi automobilių nuoma Vilniuje

Vaizdo registratorius

Mikroautobusų remontas Vilniuje

Automobilių kabliai

Pažintinė kelionė autobusu – dar daugiau įspūdžių

STRAIPSNIAI

Patarimai perkantiems naudotą automobilį

Autoelektrikas

Kokiems automobilio gedimams reikia autoelektriko paslaugų?

Padangų keitimo laikas

Vėl atėjo padangų keitimo metas: ar žinote, kaip jas tinkamai sutvarkyti?

Septintos kartos „Porsche 911“: lengvesnis, taupesnis, greitesnis

Laukiantiems 918 Spyder

Ar yra geriausias pasaulyje automobilis?

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.