• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Paskelbti visi pretendentai į „Metų automobilio 2022“ titulą: geriausias bus renkamas iš 30 modelių

Jau 25-erius metus Lietuvoje vykstančiuose „Metų automobilio“ rinkimuose sudėlioti pirmieji taškai ant „i“. Paskelbtas visas modelių, šiemet pretenduosiančių į 2022-ųjų „Metų automobilio“ titulą, sąrašas. Jame – 30 naujausių šalyje per metus debiutavusių modelių.

Pastaraisiais metais išryškėjusi tendencija, jog automobilių pramonė sukasi elektra varomų automobilių link, gaji ir šiemet: daugiau nei trečdalį viso dalyvių sąrašo sudaro grynakraujai elektra varomi automobiliai. Pridėjus keletą iš tinklo įkraunamų hibridinių modelių, tokių, pavyzdžiui, kaip vienintelis tikrųjų visureigių atstovas „Jeep Wrangler“, elektra važiuojančių automobilių skaičius išauga iki pusės konkurso dalyvių.

Lietuvos žurnalistų autoklubo, organizuojančio „Metų automobilio“ konkursą, prezidentas Valdas Valiukevičius pastebi, kad, laimei, augantis elektra varomų dalyvių skaičius nebėra iššūkis, su kokiu teko susidurti prieš kelerius metus, konkurse pasirodžius pirmiesiems elektromobiliams: teko gerokai pasukti galvą, kur tuomet dar sąlyginai netoli nuvažiuojančius elektromobilius įkrauti greitai ir patogiai, kad rinkimų komisijos nariai galėtų juos netrukdomi bandyti.

„Dabar galime pasidžiaugti ne tik platesne įkrovos infrastruktūra Lietuvoje, atsiradusia per tuos kelerius metus. Šiemet tarp renginio partnerių yra įkrovos sprendimus siūlančios bendrovės „Solitek“ ir „Elinta“, kurios pasirūpins, kad visi „Metų automobilio 2022“ elektromobiliai būtų patogiai įkraunami ten, kur prireiks“, – kalbėjo V. Valiukevičius.

Įdomi detalė ta, kad jei prieš kelerius metus elektromobiliams dar reikėdavo varžytis, ar jie įveiks atstumą nuo Vilniaus iki Palangos, ilgainiui šis klausimas tapo neaktualus. Pavyzdžiui, šiemet didžiausią nuvažiuojamą atstumą (apskaičiuotą pagal WLTP bandymų metodiką) deklaruoja „Ford“, pristatę elektrinį „Mustang Mach-E“ modelį. Šis automobilis nuvažiuoja 540 km.

Iki rekordo – netoli

Žvelgiant į „Lietuvos metų automobilio 2022“ dalyvių sąrašą matyti tai, kad konkurse dalyvaujantys modeliai – brangesni. Vidutinė automobilio kaina siekia net 63,7 tūkst. eurų. Tiesa, ją gerokai išaugina prabangių automobilių gamintojų atstovai, delegavę savo modelius į konkursą. Net penkių šių metų modelių kainos perkopia 100 tūkst. eurų ribą, o iš tų penkių – trys modeliai pagaminti Didžiojoje Britanijoje: du „Jaguar“ ir vienas „Aston Martin“. Šio gamintojo miesto visureigis DBX kainuoja daugiau nei 226 tūkst. eurų.

Iš viso „Metų automobilio 2022“ rinkimams deleguotų modelių kaina siekia 1,849 mln. eurų. Tačiau tai, pastebi konkurso organizatoriai, nėra rekordas – didžiausia rinkimuose dalyvavusių modelių vertė užfiksuota 2020-aisiais ir siekė 1,892 mln. eurų.

Tiesa, prie tokio kainų šuolio prisidėjo ir kaip reikiant pabrangę pigiausi konkurso modeliai. Pavyzdžiui, dar 2019 m. „Lietuvos metų automobilyje“ dalyvavęs pigiausias automobilis kainavo 9990 eurų. O štai šiemet pigiausio automobilio kaina siekia 13990 eurų. Tai – kone 40 proc. šuolis vos per ketverius metus.

Galingesni ir varomi „galu“

Verta pastebėti ir tai, kad konkurse dalyvaujantys automobiliai tampa vis galingesni. Šiemet suskaičiuojamų arklio galių (AG) vidurkis siekia 249 AG, o vos prieš metus – tik 188 AG. 2020-aisiais šis rodiklis siekė 217 AG.

Beje, galingiausias „Metų automobilio 2022“ modelis – „Jaguar F-Pace SVR“, kurio variklis generuoja 550 AG, o maksimalus sukimo momentas siekia net 700 Nm.

Drauge su elektromobiliais „į madą“ grįžta dar viena, automobilininkų išsiilgta, savybė – užpakaliniai varantieji ratai, Jei ankstesniais metais tokių modelių konkurse pasitaikydavo vos vienas kitas, šiemet užpakaliniais ratais varomų modelių – net 4.

Visas „Lietuvos metų automobilio 2022“ dalyvių sąrašas

„Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio“

„Aston Martin DBX“

„Audi e-tron GT“

„Audi Q4 e-tron”

„Citroen C3 Aircross“

„Citroen C4“

„Citroen e-c4“

„Fiat 500e”

„Ford Mustang Mach-E“

„Hyundai Bayon“

„Hyundai i20“

„Hyundai IONIQ 5“

„Hyundai Santa Fe“

„Jaguar F-Pace SVR“

„Jaguar F-Type“

„Jeep Compass“

„Jeep Wrangler“

„Mercedes-Benz C klasė“

„Mercedes EQA250“

„Nissan Qashqai“

„Opel Mokka-e“

„Peugeot 508 PSE“

„Renault Arkana“

„SEAT Tarraco“

„SERES 3“

„Subaru Outback“

„Škoda Enyaq iV“

„Toyota Yaris Cross“

„Volkswagen Arteon Shooting Brake“

„Volkswagen ID.4“

Šiemet „Metų automobilio 2022“ startas numatomas Vilniuje, spalio 27-ąją, viešbutyje „Crown Plaza“. Vėliau automobiliai bus bandomi Vilniaus automechanikos ir verslo mokyklos autodrome ant slidžių dangų, o tuomet konkursas persikels į Druskininkus – komisija apsistos absoliučiai naujame, visiškai neseniai atidarytame LSC sporto komplekse „Druskininkai“. Čia komisija kartu su VGTU mokslininkais atliks specialius greitėjimo, stabdymo, autonominių sistemų veikimo testus, bandymus visureigiams.

Geriausiųjų septintuko paskelbimas numatomas lapkričio 17 d., o rinkimų finalas, kurio metu paaiškės „Lietuvos metų automobilis 2022“, „Tautos automobilis 2022“, „Metų visureigis“ ir kitų nominacijų nugalėtojai – lapkričio 27 d.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Enefit krovimo stotelės
Skaityti

„Enefit“: elektromobilių įkrovimo stotelių skaičius Lietuvoje perkopė 300

Naujų automobilių pardavimai Lietuvoje
Skaityti

Lietuva – lyderė Europoje: sparčiausiai augo naujų automobilių registracijos, fiksuotas elektromobilių šuolis

Dulkės automobilyje
Skaityti

Dulkės ir pirštų antspaudai automobilyje: ar jų valymas tik kova su vėjo malūnais?

Kelių darbai
Skaityti

Kelininkai skelbia savaitgalio darbų statistiką: dėmesys skirtas prevenciniams darbams

Avarijos keliuose sniegas
Skaityti

Pirmos snaigės – pirmosios avarijos keliuose: kodėl kasmet kartojame tas pačias klaidas?

Kelių barstytuvai
Skaityti

AB „Kelių priežiūra“ skelbia barstytuvų vardų konkurso nugalėtojus

Via Lietuva kelio remonto darbai
Skaityti

„Via Lietuva“: kelio tvarkymo darbai Zujūnų seniūnijoje – keisis eismo organizavimo tvarka

Atspindintys dažai
Skaityti

„Via Lietuva“ pristato naują kelių eismo saugumo sprendimą – atspindinčia danga pažymėti kelio atitvarai gali pagerinti matomumą sudėtingomis sąlygomis

Premijos
Skaityti

Premijos kaip rinkodaros priemonė: regionuose tai veikia puikiai

Automobilių entuziastai
Skaityti

Kazino žaidimai automobilių entuziastams

Probro
Skaityti

„PRO BRO Group“ vieša obligacijų emisija pritraukė 5,5 mln. eurų

Plikledis
Skaityti

Plikledis keliuose gali pasirodyti jau spalį: ką turi žinoti vairuotojai

Automobilio pirkimas
Skaityti

Ką privalo užtikrinti naudoto automobilio pardavėjas ir ką iš tiesų reiškia trumpalaikė „komercinė garantija“?

Kauno vakarinis aplinkelis
Skaityti

„Via Lietuva“ pristatė galimybių studiją, kaip keisis Kauno vakarinis aplinkkelis

Unipark
Skaityti

Sukčiai vėl atakuoja vairuotojus: UNIPARK įspėja apie įtartinas SMS žinutes

Kelio dangų bandymai
Skaityti

Lietuvoje pradedami klimatui neutralių kelio dangų bandymai

Druskininkų autobusų stoties statybos
Skaityti

Statomoje Druskininkų autobusų stotyje palikta žinia ateities kartoms

Naujo automobilio pirkimas
Skaityti

Įvardijo Lietuvos gyventojams svarbiausius kriterijus renkantis naują automobilį

NAUJIENOS

Psichologija

Siekis atsilošti: pralaimėjimų vaikymasis po blogos dienos psichologijos požiūriu

Ilgos kelionės

Ilgos kelionės už vairo: kaip jas suderinti su pramogomis?

Motociklo paruošimas žiemai

Ekspertas pataria, kaip tinkamai paruošti motociklą žiemai ir išsaugoti jo vertę

Kelionės į Švediją

Rudens nuobodulį lietuviai vaiko mini kelionėmis į Švediją: kodėl tai ypač populiaru tarp šeimų su vaikais

Aurelija Kazlauskienė

Tyrimas: kas penktas šalies vairuotojas pripažįsta – vaikams trūksta saugaus eismo žinių

Moller Auto

„Moller Auto“ klientų lojalumo programa pelnė prestižinį Europos apdovanojimą

PATARIMAI

Naudoto automobilio finansavimas

Naudoto automobilio finansavimo galimybės

Ar keisti alyvą?

Patarimai, Kaip žiema taupyti degalus

Važiavimas esant rūkui

Bandomasis važiavimas

Kaip neišleisti pinigų veltui: svarbiausi aspektai per bandomąjį važiavimą

5 svarbiausios procedūros, atliekamos automobilio techninės priežiūros metu

PARTNERIO TURINYS

Mikroautobusų nuoma

Reklama ant automobilių – puikus būdas reklamuotis

Profesionalus važiuoklės remontas

Į Lietuvą atkeliauja Gladiator®!

Citroen remontas: patikėkite tik profesionalams

Testuojame produktą NANO DIAMOND SHIELD

STRAIPSNIAI

Dėmių sudarymas

Pirežastys kodėl dažant atsiranda poros

Transporto priemonių priežiūra (vežančių pavojingus krovinius)

Automobilinė ultragarsinė žvėrių baidyklė

Kaip sniegas ir ledas kenkia automobiliui

Specialistai nerekomenduoja montuoti žieminių padangų, kurių protektoriaus gylis – 4 mm

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.