• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Paskelbti visi pretendentai į „Metų automobilio 2022“ titulą: geriausias bus renkamas iš 30 modelių

Jau 25-erius metus Lietuvoje vykstančiuose „Metų automobilio“ rinkimuose sudėlioti pirmieji taškai ant „i“. Paskelbtas visas modelių, šiemet pretenduosiančių į 2022-ųjų „Metų automobilio“ titulą, sąrašas. Jame – 30 naujausių šalyje per metus debiutavusių modelių.

Pastaraisiais metais išryškėjusi tendencija, jog automobilių pramonė sukasi elektra varomų automobilių link, gaji ir šiemet: daugiau nei trečdalį viso dalyvių sąrašo sudaro grynakraujai elektra varomi automobiliai. Pridėjus keletą iš tinklo įkraunamų hibridinių modelių, tokių, pavyzdžiui, kaip vienintelis tikrųjų visureigių atstovas „Jeep Wrangler“, elektra važiuojančių automobilių skaičius išauga iki pusės konkurso dalyvių.

Lietuvos žurnalistų autoklubo, organizuojančio „Metų automobilio“ konkursą, prezidentas Valdas Valiukevičius pastebi, kad, laimei, augantis elektra varomų dalyvių skaičius nebėra iššūkis, su kokiu teko susidurti prieš kelerius metus, konkurse pasirodžius pirmiesiems elektromobiliams: teko gerokai pasukti galvą, kur tuomet dar sąlyginai netoli nuvažiuojančius elektromobilius įkrauti greitai ir patogiai, kad rinkimų komisijos nariai galėtų juos netrukdomi bandyti.

„Dabar galime pasidžiaugti ne tik platesne įkrovos infrastruktūra Lietuvoje, atsiradusia per tuos kelerius metus. Šiemet tarp renginio partnerių yra įkrovos sprendimus siūlančios bendrovės „Solitek“ ir „Elinta“, kurios pasirūpins, kad visi „Metų automobilio 2022“ elektromobiliai būtų patogiai įkraunami ten, kur prireiks“, – kalbėjo V. Valiukevičius.

Įdomi detalė ta, kad jei prieš kelerius metus elektromobiliams dar reikėdavo varžytis, ar jie įveiks atstumą nuo Vilniaus iki Palangos, ilgainiui šis klausimas tapo neaktualus. Pavyzdžiui, šiemet didžiausią nuvažiuojamą atstumą (apskaičiuotą pagal WLTP bandymų metodiką) deklaruoja „Ford“, pristatę elektrinį „Mustang Mach-E“ modelį. Šis automobilis nuvažiuoja 540 km.

Iki rekordo – netoli

Žvelgiant į „Lietuvos metų automobilio 2022“ dalyvių sąrašą matyti tai, kad konkurse dalyvaujantys modeliai – brangesni. Vidutinė automobilio kaina siekia net 63,7 tūkst. eurų. Tiesa, ją gerokai išaugina prabangių automobilių gamintojų atstovai, delegavę savo modelius į konkursą. Net penkių šių metų modelių kainos perkopia 100 tūkst. eurų ribą, o iš tų penkių – trys modeliai pagaminti Didžiojoje Britanijoje: du „Jaguar“ ir vienas „Aston Martin“. Šio gamintojo miesto visureigis DBX kainuoja daugiau nei 226 tūkst. eurų.

Iš viso „Metų automobilio 2022“ rinkimams deleguotų modelių kaina siekia 1,849 mln. eurų. Tačiau tai, pastebi konkurso organizatoriai, nėra rekordas – didžiausia rinkimuose dalyvavusių modelių vertė užfiksuota 2020-aisiais ir siekė 1,892 mln. eurų.

Tiesa, prie tokio kainų šuolio prisidėjo ir kaip reikiant pabrangę pigiausi konkurso modeliai. Pavyzdžiui, dar 2019 m. „Lietuvos metų automobilyje“ dalyvavęs pigiausias automobilis kainavo 9990 eurų. O štai šiemet pigiausio automobilio kaina siekia 13990 eurų. Tai – kone 40 proc. šuolis vos per ketverius metus.

Galingesni ir varomi „galu“

Verta pastebėti ir tai, kad konkurse dalyvaujantys automobiliai tampa vis galingesni. Šiemet suskaičiuojamų arklio galių (AG) vidurkis siekia 249 AG, o vos prieš metus – tik 188 AG. 2020-aisiais šis rodiklis siekė 217 AG.

Beje, galingiausias „Metų automobilio 2022“ modelis – „Jaguar F-Pace SVR“, kurio variklis generuoja 550 AG, o maksimalus sukimo momentas siekia net 700 Nm.

Drauge su elektromobiliais „į madą“ grįžta dar viena, automobilininkų išsiilgta, savybė – užpakaliniai varantieji ratai, Jei ankstesniais metais tokių modelių konkurse pasitaikydavo vos vienas kitas, šiemet užpakaliniais ratais varomų modelių – net 4.

Visas „Lietuvos metų automobilio 2022“ dalyvių sąrašas

„Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio“

„Aston Martin DBX“

„Audi e-tron GT“

„Audi Q4 e-tron”

„Citroen C3 Aircross“

„Citroen C4“

„Citroen e-c4“

„Fiat 500e”

„Ford Mustang Mach-E“

„Hyundai Bayon“

„Hyundai i20“

„Hyundai IONIQ 5“

„Hyundai Santa Fe“

„Jaguar F-Pace SVR“

„Jaguar F-Type“

„Jeep Compass“

„Jeep Wrangler“

„Mercedes-Benz C klasė“

„Mercedes EQA250“

„Nissan Qashqai“

„Opel Mokka-e“

„Peugeot 508 PSE“

„Renault Arkana“

„SEAT Tarraco“

„SERES 3“

„Subaru Outback“

„Škoda Enyaq iV“

„Toyota Yaris Cross“

„Volkswagen Arteon Shooting Brake“

„Volkswagen ID.4“

Šiemet „Metų automobilio 2022“ startas numatomas Vilniuje, spalio 27-ąją, viešbutyje „Crown Plaza“. Vėliau automobiliai bus bandomi Vilniaus automechanikos ir verslo mokyklos autodrome ant slidžių dangų, o tuomet konkursas persikels į Druskininkus – komisija apsistos absoliučiai naujame, visiškai neseniai atidarytame LSC sporto komplekse „Druskininkai“. Čia komisija kartu su VGTU mokslininkais atliks specialius greitėjimo, stabdymo, autonominių sistemų veikimo testus, bandymus visureigiams.

Geriausiųjų septintuko paskelbimas numatomas lapkričio 17 d., o rinkimų finalas, kurio metu paaiškės „Lietuvos metų automobilis 2022“, „Tautos automobilis 2022“, „Metų visureigis“ ir kitų nominacijų nugalėtojai – lapkričio 27 d.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Formulė 1
Skaityti

Kova dėl pergalės: kas dominuos „Formulės 1” lenktynių pasaulyje šiemet?

Taršūs automobiliai
Skaityti

Seimas spręs, ar atšaukti pareigą aplinkosaugininkams tikrinti lengvųjų automobilių taršą

Elektrinis mikroautobusas
Skaityti

Šiaulių ir Panevėžio rajonuose dyzelinius mikroautobusus keis elektriniai

Automobilio pirkimas kaip neapsigauti
Skaityti

Po gražiu kiautu – sudužusi gelda: kaip išvengti prastos būklės automobilio?

Adampolis group
Skaityti

Ambicinga „Adampolis Group“ plėtra: į naują kompleksą investuoja 33 mln. eurų

Vilkikų vairavimas virtuali realybė
Skaityti

Virtuali realybė vilkikų vairuotojams: KTU mokslininkų ir partnerių kuriamas VR įrankis padės įvaldyti stresines situacijas kely

Metų automobilis 2025
Skaityti

„Metų automobilis 2025“: pretendentų šokiai Bukiškių autodrome

Novaturas
Skaityti

„Novaturas“ trečiąjį ketvirtį gavo 61,1 mln. eurų pajamų, rugsėjis – pelningas

Juodosios dėmės Via Lietuva
Skaityti

Šalies keliuose tapo saugiau: „Via Lietuva“ skelbia apie įgyvendintą šių metų „juodųjų dėmių“ sprendimų planą

vandeniliu varomi autobusai
Skaityti

Naujiems elektra ir vandeniliu varomiems keleiviniams autobusams įsigyti – dar 36 mln. Eur investicijų

Zbigniew Paszkowic
Skaityti

Paskirtas naujasis „ORLEN Lietuva“ generalinis direktorius Zbigniew Paszkowicz

Klaipėda gatvės
Skaityti

Prasidėjus žiemos sezonui – gatvių priežiūros žemėlapis miestiečiams

Vilniaus judumo žemėlapis
Skaityti

„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link

Rimvydas Pocius
Skaityti

Kad pirmasis plikledis neužkluptų netikėtai: trys patarimai iš draudimo ekspertų

„Mercedes-Benz“ kompetencijų centras „eCampus“
Skaityti

Naujas „Mercedes-Benz“ kompetencijų centras „eCampus“ susitelks į ateities akumuliatorių technologijas

Automobilių vairavimo taisyklės
Skaityti

10 keisčiausių kelių eismo taisyklių, kurias reikėtų žinoti keliaujant į užsienį

Dviratininkai ir eismo įvykiai
Skaityti

Vasarai artėjant į pabaigą, dviratininkų gatvėse nemažėja: eismo įvykiuose sužalojami kasdien

Elektromobiliai
Skaityti

Elektromobilių vairuotojų privilegijos: nuo viešojo transporto juostų Vilniuje iki didesnio greičio limito Austrijos greitkeliuose

NAUJIENOS

„Viada“ vadovas Linas Vytautas Karlavičius

Ekspertai: teiginiai, kad degalinės nustato degalų kainas – mitas

Elektromobiliai taupymas

Vasara – ilgesnių kelionių automobilių metas: kaip maksimaliai sumažinti elektromobilio energijos sąnaudas?

Paspirtukininkai problemos

Policija įvardijo dažniausias paspirtukininkų „nuodėmes“: be šalmų ir apsvaigę

Stiklo įdauža

Į automobilio stiklą atskriejęs akmenukas gali padaryti ir 8 tūkst. eurų žalą

Žemės ūkio valdymo platforma

Lietuvos laukus jau pjauna autonominiai kombainai: kodėl žemės ūkis nebegali išsiversti be skaitmeninių technologijų?

Baltijos šalių vairuotojai saugumas

Ar Baltijos šalių vairuotojai pasirūpina keleivių saugumu? Statistika dar nedžiugina

PATARIMAI

automobilių dalys akcijos

Automobilių prekes verta pirkti tada, kai taikomos akcijos

Kaip išsirinkti akumuliatoriaus kroviklį

Stereotipų galia: ar vokiški automobiliai tikrai patikimesni už prancūziškus?

Diagnostika padeda užbėgti automobilių ligoms už akių

Vokietijoje pavežėjų naudojami „Toyota Mirai“ jau įveikė 5 mln. kilometrų

Kaip prižiūrėti automobilį karštą vasarą?

PARTNERIO TURINYS

Navigacijos (1 dalis)

Amortizatorių keitimas Vilniuje

Kėbulo remonto darbai. Ką reikia žinoti

„CityBee“ pradeda veiklą Alytuje

Nevažiuojanti transporto priemonė kieme. Kokias problemas ji gali sukelti?

Profesionalus automobilių stiklų remontas

STRAIPSNIAI

Nano danga automobiliui

Kas yra nano danga automobiliui ir kaip ji veikia?

„Audi TT RS plus“ – naujas adrenalino užtaisas

Europos sutartis dėl pavojingų krovinių tarptautinių vežimų keliais (ADR) ir jos pasirašymo protokolas

VIN kodas – automobilio gimimo liudijimas

Sportinis oro filtras

Švedų superautomobilis „Koenigsegg Agera R“ susišlavė net šešis pasaulio rekordus

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.