• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Ryškūs pokyčiai Pasaulio ralio čempionate lems ir mūsų automobilių pasikeitimus

Nuo 2022-ųjų sezono Tarptautinė automobilių sporto federacija nustatė naujus reikalavimus Pasaulio ralio čempionato dalyviams. Gamintojai turėjo pradėti beveik nuo balto lapo – siekiant didesnio saugumo, keičiasi automobilių kėbulo konstrukcija, vidaus degimo variklius keičia hibridinės jėgainės, bus naudojami sintetiniai degalai. Kokią įtaką šie pokyčiai padarys dalyviams ir kokios naujos technologijos gali būti pritaikytos kasdieniuose automobiliuose?

Pasikeis vairavimo specifika

Kitų metų Pasaulio ralio čempionate ruošiasi dalyvauti trys gamintojai: „Toyota“, „Hyundai“, o su visiškai nauju „Puma Rally1“ automobiliu varžysis ir „Ford“. Kartu su „M-Sport“ komanda sukurtas modelis yra kiek didesnis nei iki šiol naudotas „Fiesta WRC“, bet ar tai padės įveikti iššūkius, kurie gali laukti trasoje dėl naujų reikalavimų? Profesionalus ralio lenktynininkas Dominykas Butvilas mano, kad vairuotojai skirtumus tikrai pajaus.

„Pagrindinis fiziškai juntamas dalykas bus papildomas hibridinės sistemos svoris. Gamintojai nebeturės kaip jį kompensuoti lengvesnėmis medžiagomis, nes jau dabar viskas maksimaliai palengvinta. Svoris automobilių sporte – didžiausias priešas, ir vairuotojai tikrai turėtų stipriai pajusti šiuos pasikeitimus.

Dėl hibridinės pavaros turėtų pasikeisti ir galios perdavimas į ratus, bet komandos su tuo galės žaisti, reguliuoti ir, pavyzdžiui, kompensuoti turboduobes, kad automobilio galingumas būtų tolygesnis reikiamose vietose“, – hibridinės pavaros atsiradimo įtaką vertina D. Butvilas.

Du kartus Lietuvos ralio čempiono taurę kėlęs lenktynininkas tikisi, jog naujasis reglamentas sukurs intrigą, dėl kurios laukia įdomus sezonas, nes iki šiol naudoti automobiliai buvo ištobulinti maksimaliai. Dabar gi komandos daug ką pradeda iš naujo.

„Klausimas, kiek bus elektronikos, nes prieš dešimt metų buvo pradėta stipriai riboti tokių komponentų diegimą: pavyzdžiui, grįžta prie mechaninių diferencialų, nes automobilių gamintojai labai stipriai pradėjo linkti į elektroninį valdymą.

Manau, kad naujos kartos automobiliai parodys, kas atliko namų darbus ir yra pasiruošę geriausiai. Istoriškai kruopščiausiai namų darbus padarydavo „Ford“, nes, kai 2017-iasiais buvo pristatyti naujos kartos modeliai, pradžioje jie turėjo pranašumą“, – pastebi D. Butvilas.

Iš lenktynių trasų į gatves

Be to, keisis ir naujos kartos Pasaulio ralio čempionato automobilių naudojami degalai. Nuo 2022-ųjų 1,6 l darbinio tūrio keturių cilindrų turbininiai varikliai naudos degalus, kurių sudėtyje negali būti naftos produktų.

Automobilių sporto žinovas ir renginių organizatorius Darius Grinbergas daugelį disciplinų yra matęs iš ypač arti ir tokia naujiena jo nestebina. Jis mano, kad sintetiniai degalai galiausiai pasieks ir kasdienius automobilius.

„Sintetiniai, alternatyvieji degalai automobilių sporte daug kur naudojami jau dabar. Tame pačiame NASCAR dalis degalų yra sintetiniai, „Formulė-1“ planuoja pereiti prie visiškai sintetinių degalų, ilgųjų nuotolių čempionate WEC irgi apie tai kalbama. Anksčiau ar vėliau, kai tai plačiai pasklis visame automobilių sporte, šie degalai atpigs ir tikriausiai mes patys juos naudosime“, – prognozuoja D. Grinbergas.

D.Butvilo teigimu, nors ekologijos siekis sveikintinas, reikia rasti pusiausvyrą, kad nebūtų sukurtos per sudėtingos sąlygos gamintojams, ir nepanaikinti to, kas svarbiausia žiūrovams.

„Automobilių sportas jau seniai skirtas įvairioms technologijoms išbandyti ir tobulinti, kad vėliau jas būtų galima diegti plačiau. Tačiau per didelis susitelkimas į ekologiją gali sumažinti sporto patrauklumą gamintojams. Kitas klausimas, kokią įtaką tai padarys žiūrovams?

Pavyzdžiui, „Formulė-E“, kur automobiliai varomi tik elektra – kad ir kiek buvo bandoma ją reklamuoti, didelio populiarumo ji nesulaukė, o ir gamintojai traukiasi iš šio čempionato“, – pastebi D. Butvilas.

Ateityje – ne vien elektros energija

D.Grinbergas pritaria nuomonei, jog automobilių sportas dažnai naudojamas kaip bandymų poligonas technologijoms kurti bei tobulinti, ir šiuo atveju galimybė jas pritaikyti kasdieniuose automobiliuose yra ne ką mažiau svarbi, nei tikslas nugalėti ar vien tik reklamos terpė.

„Pasaulio ralio čempionato etapuose daugiausia dalyvauja individualios komandos, o gamintojų yra vos keletas. Automobilių kūrimo procese gan aktyviai dalyvauja pats gamintojas, labai stipriai prisideda ir inžinieriai.

Svarbu paminėti, kad į autosportą ateina ne tik automobilių gamintojai, bet ir kitos didelės pasaulinės bendrovės. Pavyzdžiui, ne veltui „Total“ kaip bandymų poligoną pasirinko autosportą, nes čia iš tikrųjų dirba labai protingos galvos, o toks žingsnis apskritai rodo, kad įmonė, žvelgdama į ateitį, mato, jog ten ne vien tik elektros energija“, – dėmesį atkreipia D. Grinbergas.

Kad lenktynių trasose ir gatvėse važinėjantys automobiliai turi ne tik tokį patį ženkliuką ir pavadinimą, bet ir panašias technologijas, įrodo naujieji Pasaulio ralio čempionato automobiliai. Pavyzdžiui, hibridinės pavaros įrengtos ne tik lenktynių trasai skirtuose „Toyota Yaris“ bei „Ford Puma“, bet ir įprastose šių modelių versijose, o tai, ką gamintojai išbando ir atranda lenktynių trasose, gali persikelti ir į bendro naudojimo keliams skirtas versijas.

Tarkime, „Ford Puma Rally1“ hibridinės sistemos variklis pasieks 100 kW galingumą, o akumuliatoriaus talpa sudarys 3,9 kWh. Hibridinės sistemos energijos atsargas bus galima papildyti iš elektros tinklo ir tai užtruks apie 25 minutes, o sistemos svoris sieks tik 95 kilogramus. Tikėtina, kad panaši hibridinė sistema ateityje bus naudojama ir įprastais keliais važinėjančiuose „Puma“ modeliuose.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Enefit krovimo stotelės
Skaityti

„Enefit“: elektromobilių įkrovimo stotelių skaičius Lietuvoje perkopė 300

Naujų automobilių pardavimai Lietuvoje
Skaityti

Lietuva – lyderė Europoje: sparčiausiai augo naujų automobilių registracijos, fiksuotas elektromobilių šuolis

Dulkės automobilyje
Skaityti

Dulkės ir pirštų antspaudai automobilyje: ar jų valymas tik kova su vėjo malūnais?

Kelių darbai
Skaityti

Kelininkai skelbia savaitgalio darbų statistiką: dėmesys skirtas prevenciniams darbams

Avarijos keliuose sniegas
Skaityti

Pirmos snaigės – pirmosios avarijos keliuose: kodėl kasmet kartojame tas pačias klaidas?

Kelių barstytuvai
Skaityti

AB „Kelių priežiūra“ skelbia barstytuvų vardų konkurso nugalėtojus

Via Lietuva kelio remonto darbai
Skaityti

„Via Lietuva“: kelio tvarkymo darbai Zujūnų seniūnijoje – keisis eismo organizavimo tvarka

Atspindintys dažai
Skaityti

„Via Lietuva“ pristato naują kelių eismo saugumo sprendimą – atspindinčia danga pažymėti kelio atitvarai gali pagerinti matomumą sudėtingomis sąlygomis

Premijos
Skaityti

Premijos kaip rinkodaros priemonė: regionuose tai veikia puikiai

Automobilių entuziastai
Skaityti

Kazino žaidimai automobilių entuziastams

Probro
Skaityti

„PRO BRO Group“ vieša obligacijų emisija pritraukė 5,5 mln. eurų

Plikledis
Skaityti

Plikledis keliuose gali pasirodyti jau spalį: ką turi žinoti vairuotojai

Automobilio pirkimas
Skaityti

Ką privalo užtikrinti naudoto automobilio pardavėjas ir ką iš tiesų reiškia trumpalaikė „komercinė garantija“?

Kauno vakarinis aplinkelis
Skaityti

„Via Lietuva“ pristatė galimybių studiją, kaip keisis Kauno vakarinis aplinkkelis

Unipark
Skaityti

Sukčiai vėl atakuoja vairuotojus: UNIPARK įspėja apie įtartinas SMS žinutes

Kelio dangų bandymai
Skaityti

Lietuvoje pradedami klimatui neutralių kelio dangų bandymai

Druskininkų autobusų stoties statybos
Skaityti

Statomoje Druskininkų autobusų stotyje palikta žinia ateities kartoms

Naujo automobilio pirkimas
Skaityti

Įvardijo Lietuvos gyventojams svarbiausius kriterijus renkantis naują automobilį

NAUJIENOS

Psichologija

Siekis atsilošti: pralaimėjimų vaikymasis po blogos dienos psichologijos požiūriu

Ilgos kelionės

Ilgos kelionės už vairo: kaip jas suderinti su pramogomis?

Motociklo paruošimas žiemai

Ekspertas pataria, kaip tinkamai paruošti motociklą žiemai ir išsaugoti jo vertę

Kelionės į Švediją

Rudens nuobodulį lietuviai vaiko mini kelionėmis į Švediją: kodėl tai ypač populiaru tarp šeimų su vaikais

Aurelija Kazlauskienė

Tyrimas: kas penktas šalies vairuotojas pripažįsta – vaikams trūksta saugaus eismo žinių

Moller Auto

„Moller Auto“ klientų lojalumo programa pelnė prestižinį Europos apdovanojimą

PATARIMAI

Profesionalus vairavimo instruktorius Vilniuje

Greitas ir paprastas automobilio valymas: 5 gudrybės, kurios padės švarą palaikyti be vargo

Greitas ir paprastas automobilio valymas: 5 gudrybės, kurios padės švarą palaikyti be vargo

Specialisto patarimai parduodantiems automobilį: kaip jį sutvarkyti, kad atrodytų lyg ką tik iš salono?

Top 10: dažniausios automobilio pirkimo klaidos

Ką turėti automobilyje žiemą

Per šventes – kelyje: ką būtina turėti automobilyje žiemą?

Patarimai atsakingam vairuotojui: kada reikia susirūpinti padangų amžiumi?

PARTNERIO TURINYS

Automobilių stiklų keitimas, įdaužų remontas, poliravimas

Nanotechnologijos danga automobilių stiklams – ne mitas, o realybė

Kemperių remontas Vilniuje

Profesionalūs vairavimo mokymai. Nuo motociklo iki traktoriaus

Navigacijos (1 dalis)

Kėbulo remonto darbai. Ką reikia žinoti

STRAIPSNIAI

Automobilių sistemos, padedančios žiemą

Važiavimas keliais su gruntine danga

Audi pristato „raumeningą“ hečbeką S3 Sportback

Kas išrado benziną?

Automatinės pavarų dėžės

Patarimai keliaujantiems automobiliu

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.