• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Automobilių statymo ypatumai Lietuvoje ir kaimynystėje

Palyginę Vilniaus, Rygos, Talino ir Varšuvos santykį su vietos automobiliui ieškančiais vairuotojais, galime daryti išvadą, kad automobilį miesto centre pigiausiai galima pastatyti Varšuvoje, brangiausiai – Taline. Portalo LRT.lt pašnekovai pasakoja, ką reikia žinoti, prieš vykstant į šiuos miestus, ir ko gali pasimokyti Vilnius.

Kauno centre, greta buvusio „Merkurijaus“ pastato, nuspręsta statyti šešių aukštų stovėjimo aikštelę, kuri talpins daugiau nei 250 automobilių. Kauniečiai skundžiasi, kad ribotos parkavimo galimybės yra viena didžiausių kliūčių, stabdančių verslo centrų plėtrą šio miesto centre.

Į beveik 8 tūkst. kv. m ploto aikštelę automobiliai įvažiuos iš K. Donelaičio gatvės, o mašinas pastatę vairuotojai pėsčiomis nesunkiai pateks į Laisvės alėją. Savivaldybė skelbia, kad šioje aikštelėje parkavimas bus pigesnis nei centrinėse miesto gatvėse.

Tuo metu Vilniuje automobilių savininkai darbo dienomis ar penktadienio bei šeštadienio vakarais taip pat neretai suka ratus miesto centre, kol randa net ir mokamą vietą. Sostinėje rinkliavos dydžiai už transporto priemonės stovėjimą priklauso nuo atskirų zonų. Pastatyti automobilį žalioje zonoje valandai kainuoja 0,3 Eur, geltonoje – 0,6 Eur, raudonoje – 0,9 Eur, o mėlynoje – 1,8 Eur.

Varšuvoje savaitgaliais – nemokamai

Mokamos automobilių stovėjimo zonos Varšuvoje kasmet yra plečiamos, sako LRT RADIJO korespondentė Lenkijoje Nijolė Druto. Norint pastatyti automobilį Lenkijos sostinės centre, pirmoji valanda kainuoja 3 zlotus (0,7 Eur), antroji – 3,6 zlotus (0,84 Eur), trečioji – 4,2 zlotus (apie 1 Eurą), o ketvirtoji – 5 zlotus (1,16 Eur).

Atsiskaityti, kaip teigia N. Druto, galima metant monetas į bilietų automatą, taip pat banko kortelėmis ar Varšuvos miesto kortele. Mokėti už stovėjimą Varšuvos centre ir kai kuriuose rajonuose reikia darbo dienomis nuo 8 iki 18 valandos, tuo metu savaitgaliais ir švenčių dienomis stovėjimas yra nemokamas.

Be miesto valdžios valdomų aikštelių, yra ir privačių. Tiesa, kainos čia gerokai didesnės. „Komerciniais pagrindais valdomų aikštelių yra daug, ypač prie Senamiesčio, turistų lankomų vietų. Tačiau jose jau reikia sumokėti brangiau nei miesto stovėjimo vietose“, – LRT.lt pasakoja  N. Druto.

LRT RADIJO korespondentės teigimu, Varšuvoje pastatyti automobilį net ir mokamose aikštelėse nėra paprasta. „Miesto valdžia sutvarkė miestą, įrengė žolynų ir gėlynų, tačiau likvidavo daugybę stovėjimo vietų. Patekus į centrą, sudėtinga pastatyti automobilį. Sunku rasti tuščią vietą net ir mokamose vietose darbo dieną. Su šia problema susiduria įmonių, įstaigų darbuotojai, kurie neturi savo statymo vietų“, – sako N. Druto.

Nemažai Lenkijos miestų, taip pat ir Varšuva, įrengia vis daugiau automobilių stovėjimo aikštelių prie įvažiavimų į centrą. Taip skatinama persėsti į viešąjį transportą. Šiuo metu, kaip skaičiuoja N. Druto, Varšuvoje yra 13 tokių aikštelių, kuriose telpa apie 4 tūkst. automobilių. Planuojama įrengti iki 30 tokių aikštelių, kuriose tilptų 10 tūkst. transporto priemonių.

„Daugiausiai tokių aikštelių sutelkta išilgai metro linijos, nes tai – patogiausias susisiekimas su miesto centru. Miesto transporto bilieto kaina parai yra 15 zlotų – tai pigiau nei važiuoti į miesto centrą su savo automobiliu ir palikti jį stovėti mokamoje vietoje daugiau nei 4 ar 5 val. Taigi išilgai metro linijos esančiose aikštelėse jau 8 ryto sunku rasti laisvą vietą. Pastaraisiais metais nemažai varšuviečių išsikėlė į priemiesčius, todėl naudojasi tokiomis aikštelėmis. Tačiau yra įrengtų mokamų aikštelių ir nepatogiose vietose, kur iki centro važiuoja tik vienas autobusas, ir žmonėms nepatogu jose palikti automobilį“, – pasakoja N. Druto.

Rygoje už valandą gali tekti sumokėti ir 5 eurus

Tuo metu Rygoje stovėjimo aikštelės suskirstytos į A zoną (centre), kur pirma valanda kainuoja 2,5 Eur, visos kitos – 3 Eur; B zoną, kur pirma valanda kainuoja 2 Eur, o kitos – 2,5; C zoną (labiau nutolusi nuo centro) – 1,5 Eur, kitos – 2 Eur; taip pat D zoną, kur pirmoji valanda kainuoja 1 Eur, kitos – 1,5 Eur. Rygoje yra ir vadinamoji prabangioji – E – zona, kurioje palikti automobilį stovėti valandai kainuoja 5 eurus.

E aikštelių nėra daug, tačiau jos yra pačiame centre. Kaip teigia LRT RADIJO korespondentas Latvijoje Arūnas Vaikutis, jomis naudojasi nemažai žmonių, tačiau jei žino, kad netoliese yra pigesnė aikštelė, važiuoja į ją.

Pasak A. Vaikučio, Rygos Dūma stengiasi atlaisvinti miesto centrą nuo automobilių, nes jis esą labai užkimštas.

„Prieš keletą metų Rygoje buvo mažiausiai automobilių Europos Sąjungoje, tenkančių tūkstančiui gyventojų. Tačiau paskutiniais metais automobilių gerokai padaugėjo, ir tai matyti pagal spūstis. Jas pavyko šiek tiek sumažinti, pastačius pietų tiltą per Dauguvos upę. Jis kainavo labai brangiai, vos nesugriuvo, buvo statytas sunkiai ir ilgai, tačiau funkcionuoja. Taip pat kai kuriose centro gatvėse leidžiamas greitis sumažintas iki 30 Km/h. Tikimasi, kad ir tai padės išguiti vairuotojus iš miesto centro, nes, jei lėčiau važiuoji – ilgiau užtrunki“, – teigia A. Vaikutis.

Ryga, anot LRT korespondento, stengiasi sukurti panašų modelį į Varšuvos, kai automobilis paliekamas dar prieš atvykstant į miesto centrą, ir toliau kelionė tęsiama viešuoju transportu. „Iš įvairių pusių, įvažiavus į miestą, bus įrengtos specialios mašinų stovėjimo aikštelės. Centre taip pat planuojama mažinti automobilių stovėjimo vietų, o patį stovėjimą dar labiau branginti“, – apie priemones, kokių ketinama imtis Rygoje siekiant mažinti automobilių skaičių centre, pasakoja A. Vaikutis.

Jis teigia, kad penktadienį ar šeštadienį pastatyti automobilį Rygos centre nėra taip paprasta, mat ši sostinė garsėja naktiniu gyvenimu. „Gyvenu Maskvos gatvėje, kuria atvažiuoja automobiliai iš Daugpilio, kitų didžiųjų miestų. Mašinos tiesiog zuja. Apskritai daug žmonių važiuoja į Rygos naktinius klubus pasilinksminti, taip pat teatrus, koncertus, taigi automobilių centre savaitgalį labai padaugėja“, – LRT.lt aiškina A. Vaikutis.

Taline užsieniečiams susimokėti nėra galimybių?

Estijoje, kaip ir išvardintuose miestuose, yra tiek privačios automobilių stovėjimo aikštelės, tiek valdomos savivaldybės. Kuo toliau nuo centro, tuo automobilių statymas yra pigesnis. Talinas suskirstytas į keturias zonas, o kaina jose palikti automobilį siekia nuo 1,2 Eur  iki 4,8 Eur už valandą. Kaip teigia žurnalisto „Auto Bild Lietuva“ vyriausiasis redaktorius keliautojas Vitoldas Milius, Taline netrūksta privačių daugiaaukščių bei požeminių aikštelių, kuriose automobilių statymas kainuoja, pavyzdžiui, 3,8 Eur už valandą.

„Taline yra tam tikrų niuansų. Pavyzdžiui, daugelyje vietų šioje sostinėje nėra bilietų automatų. Gal ir gerai, kad viskas šiuolaikiška, reikia susimokėti telefonu, tačiau ką daryti užsieniečiui – taip ir neaišku. Pas mus taip pat galima susimokėti telefonu, tačiau visur stovi ir automatai, į kuriuos galima mesti monetas. Penktadienį atvykau į susitikimą Taline, vietos parkavimui netrūksta, tačiau automato taip ir neradau. Tądien buvau su vengriškos registracijos automobiliu, todėl nesumokėjęs už stovėjimą nuėjau į susitikimą. Kaip man susimokėti? Galbūt yra kokia nors programėlė, bet nėra jokios informacijos“, – LRT.lt pasakoja V. Milius.

V. Milius pasakoja, kad jo pažįstami Taline mato daugybę lakstančių suomių, taip pat nesuprantančių, kaip reikia susimokėti už automobilio stovėjimą.

Taline, kitaip nei Rygoje ar Varšuvoje, pasak keliautojo, nėra problemų pastatyti automobilį, mat požeminės stovėjimo aikštelės yra išties didelės. „Brangiai kainuoja, bet problemų pastatyti automobilį nėra“, – apibendrina V. Milius.

Ar Talino gyventojams nėra per daug brangu pastatyti automobilį miesto centre? Kaip teigia patys estai, dauguma centre dirbančių miestiečių už stovėjimą moka tarnybiniais telefonais, o sąskaitas apmoka darbuotojų įmonės, todėl patys didelių išlaidų nejaučia.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Skaitmeninis sportas
Skaityti

Skaitmeninis sportas: kaip virtualios varžybos keičia mūsų supratimą apie atletiką

Rungtynių sekimas keliaujant
Skaityti

Kaip sekti rungtynes keliaujant

Elektromobilio krovimas
Skaityti

Beveik kas antras lietuvis norėtų persėsti į elektromobilį, tačiau sprendimą atitolina kelios priežastys

Linkuvos gatvės įkalnė
Skaityti

Permainingi orai iššūkių nepagailėjo: padarinius likvidavę rangovai atidaryti eismą Milikonių įkalnėje tikisi iki spalio pabaigos

Triukšmas oro uostas
Skaityti

Atnaujinti triukšmo žemėlapiai – galimybė mažinti poveikį gyvenantiems šalia oro uostų

Kelių remontas
Skaityti

Kelininkai primena grįžtantiems iš pajūrio keliones planuoti atsakingai

Saugus eismas
Skaityti

Svarstomi siūlymai tobulinti Saugaus eismo automobilių keliais įstatymą, laukiama gyventojų nuomonės

Tiltas per Dubysos upę remontas
Skaityti

„Via Lietuva“: Raseinių rajone prasideda tilto per Dubysą remonto darbai

Greičio matuokliai
Skaityti

Keliuose – papildomi ženklai prie greičio matuoklių: „Via Lietuva“ paaiškina, ką svarbu žinoti vairuotojams

Apgadintas kombainas draudimas
Skaityti

Ūkininko košmaras: akmuo sugadino kombainą, draudikai skaičiuoja milžiniškus nuostolius

Ekovairavimas
Skaityti

Susisiekimo ministerija atveria ekonomiško vairavimo e.mokymosi platformą: sužinosite, kaip sumažinti degalų sąnaudas ir sutaupyti

Automobiliu per baltijos šalis
Skaityti

Su automobiliu po Baltijos šalis: ką verta žinoti prieš sėdant prie vairo?

Greičio matuokliai
Skaityti

Ministras E. Sabutis įveda aiškesnę tvarką – greičio matuokliai keliaus į pavojingiausius ruožus

Elektromobilio greitas įkrovimas
Skaityti

Elektromobilio įkrovimas per 5 minutes: fantazija ar netolima ateitis?

Kelionės automobiliu
Skaityti

Ilgos kelionės automobiliu: pasiruoškite tinkamai ir pasirūpinkite veiklomis

Bekontaktis atsiskaitymas viešasis transportas Kaune
Skaityti

Bekontaktis atsiskaitymas Kauno viešajame transporte – patogumas vienu prisilietimu

Populiariausios elektromobilių krovimo stotelės
Skaityti

Įvardijo populiariausias elektromobilių įkrovos stoteles: renkasi tas, kurios laiką leidžia išnaudoti prasmingai

TOKS viešasis transportas
Skaityti

„Citadele“ suteikia 7,7 mln. eurų finansavimą TOKS: atnaujins viešąjį transportą Klaipėdos regione

NAUJIENOS

Via Lietuva kelių remontas

„Via Lietuva“: iki rugsėjo vidurio bus atnaujinta beveik 30 km blogiausios būklės krašto kelių

telematikos konferencija

Vilniuje vyksianti tarptautinė telematikos konferencija atskleis, kaip DI keičia transporto sektorių

Keliai liūčių padariniai

Kelininkai fiksuoja liūčių padarinius

Neste degalinė

Prie Panevėžio, „Via Baltica“ kelyje, atidaroma nauja „Neste“ automatinė degalinė

Susisiekimo ministerija viešasis transportas

Susisiekimo ministerija atveria duomenis apie viešąjį transportą: kas perveža daugiausiai keleivių, kiek stotelių ir kur seniausi autobusai?

Formula 1

Kaip analizuoti Formulės 1 Lažybų koeficientus

PATARIMAI

Automobilių programėlės

Top automobilių programėlės, kurios palengvina gyvenimą kelyje

važinėjimas miškais

Aplinkosaugininkai primena: miško paklotė nėra ekstremalių pojūčių trasa

Kaip prižiūrėti valytuvus

Paaiškino, ką reiškia „fyškė“, „stoikė“ ir kiti vairuotojų „burtažodžiai“

Paskolos

Iššūkiai ir galimybės gaudant verslo paskolą Lietuvoje po COVID-19

Vairavimo mokymai kitaip: teorijos mokymasis namuose, praktinio vairavimo pamokos – autodrome

PARTNERIO TURINYS

Stogo skersiniai

Kemperių remontas Vilniuje

Kėbulo virinimo darbai Vilniuje

Motokroso aprangos pasirinkimas: skirtumai tarp paprastos ir specializuotos aprangos

Ar verta į automobilį montuoti ksenonines lemputes?

Nevažiuojanti transporto priemonė kieme. Kokias problemas ji gali sukelti?

STRAIPSNIAI

Stabilizatoriaus paskirtis ir funkcija

Bendri aptarnavimo reikalavimai

Televizija automobilyje, DVD montavimas

Dažų iškėlimas / „Karakulio” efektas

Ratlankiai – duoklė ne tik grožiui

Aistra sugrįžo: „Toyota GT 86“ debiutuoja Tokijo parodoje

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.