• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

„Skyflash”: įsibėgėjanti reaktyvinė skraidyklė

Užuot laukę, kol rinkoje pasirodys įperkamos reaktyvinės skraidyklės, vokietis Fricas Ungeris (Fritz Unger) su bendraminčiais nusprendė susikonstruoti tokią pats. Rezultatas – kuklaus biudžeto vienvietė reaktyvinė skraidyklė, pavadinimu „Skyflash”. Ir tai – ne koks nors aklai nukopijuotas „Reaktyvinio Žmogaus” Ivo Rosio (Yves Rossy) reaktyvinių sparnų plagiatas, o originali skraidyklė, pasižyminti esminiu skirtumu – kad ja pakiltum į orą, reikia įsibėgėjimo tako.

Nuo pat tos akimirkos, kai būdamas 14-os F. Ungeris tapo pilotu, jis svajoja apie skraidymą be privalomo „įkalinimo” lėktuvo kabinoje. Įkvėptas minėto I. Rosio ir pasaulio rekordininko Felikso Baumgartnerio (Felix Baumgartner) pasiekimų, vokietis su keletu bičiulių pradėjo projektuoti „Skyflash”.

„Skyflash” – reaktyvinis sparnas, sukonstruotas taip, kad jį vilkintis asmuo norėdamas pakilti turi įsibėgėti pakilimo taku. Sparnų konstrukcija imituoja kondoro –Andų aukštikalnėse sklandančio didžiulio paukščio – sparnus, kuriais grobuonis sėkmingai išnaudoja kalnų vėjų privalumus.

Lėktuvų modeliuotojai kintančio (lankstaus) sparno technologijas, kurios padeda lėktuvams leidžiantis ir kylant, jau komponuoja į moderniausius keleivinių lainerių modelius. Panašiu principu veikia ir „Skyflash” – skirtumas tas, kad jis yra mažesnis. Bendras sparnuotės ilgis – 3,5 metro. Sparnai sudaryti iš trijų atskirų elementų, kurie kylant ar leidžiantis funkcionuoja atskirai, o skrydžio metu, siekiant išlaikyti greitį ir stabilumą, susijungia į vieną.

Skraidyklę varo du dyzeliniai reaktyviniai varikliai su mikroturbinomis. Varikliai įmontuoti į centrinę sparno dalį, po kuria įsitaiso skraidyklės pilotas. Skraidyklėje įmontuotas kompiuteris ir elektronika. Kompiuteris sujungtas su 8 colių ekranu, pritaisyta ant piloto rankos. Degalų talpykloms vietos palikta sparnuose.

Kartu su pilotu skraidyklė sveria apie 130 kg, o maksimalus svoris – 161 kg. Skraidyklė įsibėgėja ir stabdo riedėdama 25,4 cm skersmens ratais, „apautais” bekelei skirtomis padangomis, todėl „Skyflash”, reikalui esant, gali kilti ne tik nuo asfaltuoto kelio, bet ir nuo vieškelio, pievos ir pan.

„Skyflash” valdymo įrenginiai – labai paprasti. Pilotas turi ne tik ant riešo montuojamą ekraną, bet dešinėje rankoje laiko ir droselį. Atsidūrus ore, kilimas aukštyn ir vairavimas atliekamas perskirstant piloto kūno svorį.

Kreiserinis „Skyflash” greitis – 126 km/val. Maksimalus aukštis – 3 600 metrų, skrydžio nuotolis – apie 100 km. Taigi, skrydis trunka maždaug 1 valandą. Skraidyklės autoriai ne visai teisūs, puse lūpų sakydami, kad „leistis šia skraidykle yra visai tas pats, kas ir kilti”. Leidimasis šia skraidykle – gerokai pavojingesnis nei kilimas. Į „Skyflash” komplektą įeina ir parašiutas.

Iki šiol buvo sukonstruoti trys tokios skraidyklės egzemplioriai. Vienas – mažas aliumininis modelis tyrimams aerodinaminiame tunelyje; 1:4 dydžio egzempliorius kaip pristatymams skirta koncepcija ir 3:4 dydžio egzempliorius, skirtas pajusti realesnį skraidyklės dydį. Skraidymui paruoštas „Skyflash” pagamintas iš aviacinės faneros, padengtos plastiku. Kad gamybos kaštai nebūtų dideli.

Jei medinė skraidyklės versija funkcionuos kaip suplanuota, entuziastai imsis „Skyflash I” modelio gamybos iš stiklo pluošto. Šioje versijoje būtų montuojami galingesni varikliai, leisiantys padvigubinti techninius parametrus, o skrydžio nuotolį pailginti net penkis kartus.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Žymos
  • Skyflash
Kiti įrašai
Automobiliai
Skaityti

Automobilių kultūros ir pramogų sankirta: Automobilių parodos ir lenktynės Lietuvoje

Skaityti

Kodėl naudoti automobiliai lietuviams patinka BMW, o nauji Toyota?

Skaityti

„Regitra“ siunčia žinią Rusijos gerbėjams Lietuvoje: nebelieka vardinių numerių su dviem užrašais

Skaityti

Laivas su beveik 4000 automobilių atsidūrė 3,5 kilometro gylyje: nuostoliai siekia apie 140 mln. eurų

Skaityti

Ateitis su debesijos technologijomis: daugybės vartotojų gyvenimas gerokai pasikeis

Skaityti

Naudotų automobilių rinkos apžvalga: nuo ridos klastojimo ir vagysčių iki populiariausių 2021 m. modelių

Skaityti

Automobilio pripažinimas neatsiejamas nuo gero dizaino. Kaip jis kuriamas?

Skaityti

„Toyota“ pristatė ambicingą planą: greičiau nei per dešimtmetį elektromobilių gamą praplės iki 30 modelių

Skaityti

Vairuotojai įpročio viršyti greitį neatsikrato: pažeidimų skaičius šiemet – netoli milijono

Skaityti

Parodė „Metų automobilio“ rinkimų užkulisius: papasakojo, kaip kadaise buvo renkami geriausi automobiliai

Skaityti

Penki mitai apie elektromobilius: kas tiko prieš dešimtmetį – šiandien nebegalioja

Skaityti

Koncepcinis „Audi skysphere“ – ateitis yra atvira

Skaityti

Biržuose – senovinių automobilių magija

Skaityti

„Continental“ gamins kontaktinę elektros įrangą sunkvežimiams

Skaityti

Pavojai automobilio salone: ne tik karštis, bet ir oras

Skaityti

Lietuvos žemėlapyje nupiešė didžiulį „Kia“ logotipą: raidžių aukštis – net 160 km

Skaityti

Benzingalvių laukia ypatingas reginys: pirmasis sezono japoniškų automobilių gerbėjų susitikimas

Skaityti

Kaip gimsta unikalūs, patys greičiausi „Jaguar“ automobiliai?

NAUJIENOS

Naudoto automobilio pirkimas

Kokį pasirinkti – naudotą ar naują elektromobilį? Aptarė privalumus ir minusus

Greičio viršijimas

Viršijote greitį su nuomotu automobiliu? Štai kas jūsų laukia Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje

Automobilio gedimas kelyje

Netikėtai sugedus automobiliui kas dešimtas lietuvis ieško finansinės pagalbos

Draudimas

Važiuoti smagu, netekti skaudu: kaip apsaugoti dvirates transporto priemones nuo ilgapirščių

Krasta auto

„Krasta Auto“ keičia pavadinimą į UAB „Inchcape Auto“

Mokami keliai

Plečiamas mokamų kelių tinklas: ką reikia žinoti transporto priemonių valdytojams?

PATARIMAI

Plaukime automobilį

Automobilių akumuliatoriai

Ar seną automobilio akumuliatorių dar galima prikelti?

10 naudingų – ekonomiškų patarimų kaip sumažinti kuro sąnaudas

Kaip panaikinti blogą automobilio kvapą?

Nykstanti rūšis: rėminė automobilio konstrukcija

Turbokompresorius

Turbokompresorius

PARTNERIO TURINYS

Tinkamiausių ratų montavimo staklių pasirinkimas: aspektai, kuriuos reikia įvertinti

Žiema dar nesibaigė: kokių klaidų išvengti vairuojant?

Navigacijos (1 dalis)

Kėbulo remonto darbai. Ką reikia žinoti

Taxi Vilniuje: mobiliųjų programėlių privalumai

Kemperių remontas Vilniuje

STRAIPSNIAI

Blogas dengiamumas

Automobilio kėbulo dažymas

Automobilio kėbulo dažymas: verta tuo užsiimti patiems ar geriau vykti į autoservisą?

Patarimai keliaujantiems automobiliu

„Tesla Model X“ – elektrinis visureigis, greitesnis už „Porsche 911“

Kaip sniegas ir ledas kenkia automobiliui

Faktai apie Formulė 1 bolidus

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.