• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Kaip gimsta unikalūs, patys greičiausi „Jaguar“ automobiliai?

Neseniai Lietuvoje demonstruotas „Jaguar XE SV Project 8“ –  vienas iš viso labo trijų šimtų – užminė mįslę mažiau besidomintiems automobiliais: kas tai per modelis, kuo jis skiriasi nuo tradicinių sedanų, kodėl jų bus gaminama tiek nedaug ir ką reiškia tos SV raidės pavadinime? Kartais klausiamai žiūrima ir į kitus „Jaguar“ modelius, pažymėtus raidėmis SVR – „F-Type“ bei „F-Pace“.

Ypatingų automobilių padalinys

Atsakymai prasideda nuo raidžių, kuriomis užkoduojami specialiame „Jaguar“ techniniame centre Vorikšyre (Warwickshire), Anglijoje, įsikūrusio ypatingo įmonės padalinio „Special Vehicle Operations“ (SVO) kūriniai. Čia gimsta vienetiniai legendinės britų markės automobiliai, taip pat didžiausias galimybes turinčios tradicinių modelių versijos ar mažo tiražo unikalūs sportiniai bolidai.

Tradiciškai visi šie automobiliai pasižymi didžiausiais galios ir greičio parametrais, išskirtinėmis valdymo savybėmis bei plačiausiu technologijų pritaikymu. Pavyzdžiui, „Jaguar XE SV Project 8“ yra greičiausias serijinis kasdieniam eismui pritaikytas bendrovės automobilis, kurio legendinės „Nordschleife“ trasos, esančios Niurburge (Nürburg), Vokietijoje, įveikimo laiko kol kas dar nepagerino nė vienas vairuotojas, važiavęs serijinės gamybos ketverių durelių sedanu.

Visi trys šimtai šio modelio automobilių bus surinkti rankomis SVO bazėje. Lenktynininkas Karolis Raišys sako, kad limituoto tiražo dydis paprastai susijęs su poreikiu gauti Tarptautinės automobilių federacijos (FIA) homologaciją, kuri suteiktų galimybę atitinkamu automobiliu važiuoti lenktynėse, ir siekiu sukurti visiškai ekskliuzyvinį modelį.

„Dažniausiai tokius modelius medžioja kolekcininkai. Gamintojui dėl mažo tiražo juos brangu gaminti, kartais gal net ir neapsimoka finansiškai, tačiau, kita vertus, taip sukuriamas didelis ekskliuzyvumas ir vienareikšmiškai gerinamas markės įvaizdis, didinamas jo reprezentatyvumas sportinių automobilių srityje“, – sako nuolatinis istorinių automobilių Monte Karlo ralio dalyvis, pernai jame triumfavęs savo klasėje su 1958 m. gamybos „Jaguar XK150“.

Tačiau ne vien gamintojo tikslai čia svarbūs. Pašnekovas priduria, kad daugiausia išlošia tokius šedevrus įsigyjantys pirkėjai, nes jie iš esmės „pasmerkti garantijai, kad ateityje toks automobilis smarkiai pabrangs“.

„Dažniausiai į tokius automobilius įdedama daugiau meilės, investuojama daugiau pinigų, įdiegiama daugiau moderniausių techninių sprendimų, ir visa tai atitenka pirkėjams. Todėl šie modeliai natūraliai masina kolekcininkus, bet perka tikrai ne vien jie“, – atskleidžia K. Raišys.

„Tai yra vadinamieji „performance“ automobiliai, kuriais galima važinėtis kasdien, galima dalyvauti įvairiose varžybose ir viską laimėti. Be to, jie tiesiog pasmerkti tapti „Future Classics“ (liet. ateities klasikos) automobiliais – tai būna aišku, vos jie išrieda iš fabriko. SVO padalinyje iš esmės tam automobiliai ir kuriami“, – sako K. Raišys.

Perka ne tik kolekcininkai

Anot lenktynininko, specialių padalinių kūrinius perka ir paprasti automobilių mėgėjai, ieškantys įdomesnio, dar geresnių charakteristikų, labiau išsiskiriančio modelio ir galintys leisti sau jį įsigyti. Minėtas „XE SV Project 8“ sportinis sedanas yra kolekcininkams ir išskirtiniams entuziastams skirtas ribotos serijos modelis, kurio 5 litrų darbinio tūrio V8 variklis su mechaniniu kompresoriumi pasiekia 600 AG ir 700 Nm, tačiau sportinę SVO dvasią galima pajusti ir kituose britiškuose automobiliuose.

SVO padalinio inžinierių rankose atsiduria ir „kasdieniai“ „Jaguar“ modeliai. Vienu naujausių tokio darbo pavyzdžių tapo „F-Type“.

Iš SVO dirbtuvių sportinės dvidurės kupė ar kabrioletai išrieda papildomai pažymėti SVR raidėmis, o vairuotojai gauna automobilius, su kuriais gali ne tik į kelionę išsiruošti, bet ir drąsiai rauti į lenktynių trasą ir mėginti įveikti savo greičiausią ratą. Šios serijos modelių tiražas nėra limituotas, tačiau jų savybės patobulintos iš peties.

Jau minėtas 5 litrų V8 variklis „F-Type SVR“ versijoje pasiekia papildomas 25 AG bei 20 Nm ir išvysto 575 AG galią bei 700 Nm sukimo momentą. SVO technikai taip pat perprogramavo 8 laipsnių automatinę pavarų dėžę ir pakoregavo visų varomųjų ratų pavarą taip, kad šiek tiek daugiau sukimo momento atitektų galinei ašiai.

Taip pat peržiūrėti pakabos veikimo algoritmai, įmontuoti nauji amortizatoriai ir stabilizatoriai, tik spyruoklių darbo eiga nekoreguota. SVR versijose sumontuoti kiek platesni, tačiau lengvesni 20 colių skersmens ratai, o suderintos elektrinio vairo stiprintuvo, traukos ir stabilumo kontrolės sistemos suteikia automobiliui daugiau „aštrumo“ pajudant.

Šiai automobilio versijai galima rinktis specialų aerodinaminį paketą su aktyviu galiniu oro aptaku, lygiu automobilio dugnu ir kitomis detalėmis, padidinančiomis prispaudžiamąją jėgą.

„F-Type SVR“ yra lengvesnė, greitesnė ir aštresnė „F-Type R“ versija. Mes paryškinome visas stipriąsias automobilio puses, tačiau išsaugojome jo tinkamumą naudoti kasdien“, – taip darbo esmę apibendrina SVO padalinio vadovas Markas Stantonas.

SVO padalinys į kelius jau išleido visureigio „Jaguar F-Pace SVR“ versiją, kuri Lietuvoje debiutuos dar šią vasarą. 550 AG bei 700 Nm pasiekiantis erdvus visureigis iki 100 km/val. įsibėgėja vos per 4 sek. – jame, kaip ir „F-Type SVR“, sumontuotas 5 litrų V8 variklis su kompresoriumi.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Automobiliai
Skaityti

Automobilių kultūros ir pramogų sankirta: Automobilių parodos ir lenktynės Lietuvoje

Skaityti

Kodėl naudoti automobiliai lietuviams patinka BMW, o nauji Toyota?

Skaityti

„Regitra“ siunčia žinią Rusijos gerbėjams Lietuvoje: nebelieka vardinių numerių su dviem užrašais

Skaityti

Laivas su beveik 4000 automobilių atsidūrė 3,5 kilometro gylyje: nuostoliai siekia apie 140 mln. eurų

Skaityti

Ateitis su debesijos technologijomis: daugybės vartotojų gyvenimas gerokai pasikeis

Skaityti

Naudotų automobilių rinkos apžvalga: nuo ridos klastojimo ir vagysčių iki populiariausių 2021 m. modelių

Skaityti

Automobilio pripažinimas neatsiejamas nuo gero dizaino. Kaip jis kuriamas?

Skaityti

„Toyota“ pristatė ambicingą planą: greičiau nei per dešimtmetį elektromobilių gamą praplės iki 30 modelių

Skaityti

Vairuotojai įpročio viršyti greitį neatsikrato: pažeidimų skaičius šiemet – netoli milijono

Skaityti

Parodė „Metų automobilio“ rinkimų užkulisius: papasakojo, kaip kadaise buvo renkami geriausi automobiliai

Skaityti

Penki mitai apie elektromobilius: kas tiko prieš dešimtmetį – šiandien nebegalioja

Skaityti

Koncepcinis „Audi skysphere“ – ateitis yra atvira

Skaityti

Biržuose – senovinių automobilių magija

Skaityti

„Continental“ gamins kontaktinę elektros įrangą sunkvežimiams

Skaityti

Pavojai automobilio salone: ne tik karštis, bet ir oras

Skaityti

Lietuvos žemėlapyje nupiešė didžiulį „Kia“ logotipą: raidžių aukštis – net 160 km

Skaityti

Benzingalvių laukia ypatingas reginys: pirmasis sezono japoniškų automobilių gerbėjų susitikimas

Skaityti

Nomeda Marčėnaitė ekstremalų važiavimą siūlytų įtraukti į vairuotojų mokymus

NAUJIENOS

Via Lietuva

„Via Lietuva“ skelbia, kurie kritinės būklės tiltai bus sutvarkyti šiemet ir artimiausiais metais

Paspirtuko šalmas

Galva – jautri paspirtukininko vieta: kodėl šalmą dėvėti būtina

Dviračių takai

Tai, ko Lietuvoje dar nebuvo: „Via Lietuva“ pėsčiųjų ir dviračių taką paženklino naktį švytinčiais dažais

Mokami keliai

Plečiamas mokamų kelių tinklas krovininiam ir komerciniam transportui 

Milikonių įkalnė

Dėl rekonstrukcijos uždaroma Milikonių įkalnė: keisis eismo tvarka ir viešojo transporto maršrutai

Internetiniai žaidimai

Geriausi internetiniai žaidimai „Geeks“: strategija, mokslinė fantastika ir linksmos pramogos

PATARIMAI

Blogas kvapas

Kaip išsirinkti akumuliatoriaus kroviklį

Suportų restauravimas

Plauname automobilį

Ar verta atidėti automobilių techninę apžiūrą?

Ką daryti, kad rankinis stabdis neprišaltų?

PARTNERIO TURINYS

Šviežia kava automobilyje? Dabar tai įmanoma

„CityBee“ pradeda veiklą Alytuje

Geras autoservisas Vilniuje

Kėbulo remonto darbai. Ką reikia žinoti

Mikroautobusų remontas Vilniuje

GPS meistras pataria

STRAIPSNIAI

Lietus kelyje

Patikimumo lyderis – „Toyota“

Blogas dengiamumas

Variklio diržas – juodą darbą atliekantis gumos gabalas

TOP 10: kodėl tikri vyrai vairuoja su mechanine pavarų dėže

Oficialus transporto priemonės tinkamumo patvirtinimas

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.