• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Automobilis ir žiema – tai ne tik žieminės padangos

Artėjant žiemai rūpestingas automobilio savininkas atlieka keletą būtinų darbų -pasirūpina patikimomis žieminėmis padangomis, pakeičia tepalus, patikrina akumuliatorių, sutepa gumines tarpines bei spyneles, pakeičiau langų apiplovimo skystį. Bet tik nedaugelis pasirūpina brangiausia automobilio dalimi – jo kėbulu. Tuo tarpu būtent žiema padaro daugiausiai žalos automobilio kėbului.

Kalbame apie automobilio koroziją – tai yra metalo, iš kurio pagamintas automobilis irimą sąveikoje su aplinka. Tai natūralus ir neišvengiamas procesas, kuriam  užtenka ore esančio deguonies bei aplinkos drėgmės. Bet jai aplinkos laidumas padidėja, tai metalo irimo greitis gali padidėti keliolika kartų. Pavyzdžiui, žiemą kelių priežiūrai naudojami druskos-smėlio mišiniai bei kelių druskų tirpalai (jie pažemina ledo susidarymo temperatūrą) padidina korozijos greiti  10-15 kartų. Tai gi, kai spaudžiant  keliolikos laipsnių šaltukui važiuojame kažkodėl šlapiais keliais, kai mašinų šonai iki pat stiklų apauga baltu, kietu apnašu, kuris sunkiai nusiplauna, žinokime, kad mūsų automobiliui ne tik šalta, bet jį ir „graužia“  druskos, kuriomis gausiai pabarstyti keliai. Kiekvienas žiemos mėnuo mūsų automobiliui lyg keliolika normalių mėnesių. Ir jei nenorime sulaukti bauginančių geltonai rusvų dėmių bei pakeltų dažų ant automobilių durų ar sparnų, pasirūpinkime automobilio antikoroziniu padengimu.

Antikorozinė danga – būtinybė net naujam automobiliui

Naujų automobilių pirkėjai neretai apsigauna manydami, kad jei automobilis ką tik išriedėjo iš salono, tai jis dar ilgai nekels galvos skausmo. Deja, jei automobilis prieš pradedant jį eksploatuoti nebuvo padengtas antikorozine danga, rūdys įsimeta kaip mat.  DINITROL Antikorozinio  Centro specialistai ant bet kurio modelio automobilio, eksploatuoto nors dvi žiemas gali parodyti ne  vieną korozijos  žydinį. Prie straipsnio pridedama  nuotraukos iš mūsų archyvo  – jose  naujų (iki 2 metų) nuasmenintų automobilių korozijos židinių vaizdai.  Apmaudu, bet dar ne visi naujų automobilių pardavėjai realiai vertina Švedijos Korozijos Instituto mokslininkų išvadą  – papildomas antikorozinis automobilio padengimas prailgina jo tarnavimo laiką bei didina likutinę vertę. Būtent dėl šios priežasties nenurodome konkrečių automobilių modelių. Šio instituto  pastoviai vykdomi automobilių atsparumo korozijai tyrimai finansuojami tiek automobilių gamintojų, tiek antikorozinių medžiagų tiekėjų  kas parodo problemos aktualumą bei užtikrina grįžtamą ryšį. Tyrimu metu sukaupta informacija ne tik parodo atskirų modelių silpnąsias vietas, bet ir leidžia surikiuoti tirtus automobilius į eilę pagal jų atsparumą korozijai. Lentelėje pateikta tokia eilė pagal paskutinės ataskaitos duomenis. Dar viena svarbi tyrimų išvada – antikorozinės medžiagos uždarose ertmėse ženkliai pagerina automobilių atsparumą korozijai.

O kiek Lietuvoje naujų automobilių prieš išriedėdami į kelius yra padengiami antikorozine danga. Nė vienas. Būna tik kelios išimtys. Kodėl? Automobilių korozijos žinovas ir bendrovės „Makvis“ direktorius Kęstutis Mikučionis įvardija kelias problemos priežastis.

Naujos technologijos ypatumai

Korozija – amžinas visų automobilių priešas, neaplenkia nė vienos transporto priemonės, net pačios naujausios. Automobilių gamintojai tobulina gamybos technologijas, kad rūdys ne taip greitai paveiktų metalą. Tačiau, pasak K.Mikučionio, nė vienam gamintojui neapsimoka  kurti amžino automobilio. Kita vertus, techniškai to net nebūtų įmanoma padaryti, nes automobilyje pilna tokių sunkiai prieinamų vietų, uždarų ertmių, kurių neįmanoma apsaugoti dažų sluoksniais.

Dinitrol Antikorozinio Centro specialistai atkreipia dėmesį, kad jau kelis metus besitęsianti automobilių pramonės krizė privertė gamintojus sumažinti  kaštus gamyboje naudojamų priemonių antikoroziniam automobilių atsparumui užtikrinti.

Rezultate net ant visai naujų automobilių nesunku rasti jau prasidėjusios korozijos pėdsakų.

Papildomas antikorozinis padengimas ir skirtas tam, kad pagerinti automobilio atsparumą korozijai, apsaugant tas vietas, kurios gamybos metu nebuvo apsaugotos arba apsaugotos nepakankamai.

Į visas gamybos metu neprieinamas automobilio vietas, naudodami specialius antgalius bei aukšto slėgio beorio purškimo įrangą,  antikorozinių centrų specialistai įveda tiksliai apskaičiuotą  antikorozinės medžiagos kiekį. Pagal labai tikslias individualias  schemas automobilio korpuse, reikalus esant,  gręžiamos nedidelės kiaurymės, pro kurias visi uždarų „kišenių“  paviršiai padengiami  apsauginėmis medžiagomis. Tos kiaurymės gręžiamos griežtai pagal schemą, kurį atitinka konkretaus automobilio konstrukcijos ypatumus, todėl  nėra jokio pavojaus nei automobilio kėbulo tvirtumui nei atskiriems elementams, paslėptiems uždarose kėbulo ertmėse. Tokios schemos pavyzdys pateikiamas nuotraukoje. Platus DINITROL medžiagų spektras leidžia optimaliai parinkti medžiagas, kurios geriausiai tinka kiekvienu konkrečiu atveju. Taip senesniems automobiliams, kurie neišvengiamai jau pažeisti korozijos, reikia vienų medžiagų, o naujiems, dar be korozijos pėdsakų, parenkamos kitokių savybių medžiagos. Labai svarbu, kad medžiagos kiekis būtų pakankamas-kitaip nebus užtikrinta tinkama apsauga nuo korozijos.

Tokiu būdu apdorojami visi nauji automobiliai Skandinavijos šalyse, nes šios šalys itin gerai sprendžia automobilių korozijos problemą  – turi net Šiaurės šalių korozijos kodeksą, kurio laikytis privalu visiems automobilių pardavėjams. Kodeksas įpareigoja automobilių pardavėjus garantuoti, kiek turi tarnauti tam tikros detalės, o tokį reikalavimą galima įvykdyti tik vienu būdu – visiškai naują automobilį nedelsiant padengus antikorozine danga.  Lietuva – nemaloni išimtis.  Nors klimatinės Lietuvos sąlygos labai panašios į Skandinavijos šalių,  o blogesnė daugumos kelių būklė bei nekontroliuojamai žiemos metu kelių priežiūrai naudojami druskų/smėlio mišiniai bei druskų tirpalai  net keliolika kartų padidina korozijos greitį, Lietuvos automobilių savininkai neįvertina realaus korozijos poveikio savo automobiliams.

Kai nauji automobiliai patenka   į gatves „pliki“  be papildomo antikorozinio padengimo jie nėra pakankamai  neapsaugoti nuo rūdžių eksploatuojant juos Lietuvos sąlygomis. Savaime suprantama, jie kur kas greičiau ima rūdyti, o jų liekamoji vertė krenta daug  greičiau.

Ko nesužino vartotojai?

Bėda dar ir ta, kad Lietuvoje naujų automobilių pirkėjai nė neįtaria, kad jų automobiliai, kitaip nei tie, kuriuos įsigyja užsienio šalių vairuotojai, nebūna papildomai padengti antikorozine danga prieš juos parduodant. Juos suklaidina pardavėjų deklaruojamos garantijos. O jos įspūdingos – vidutiniškai tai penkerių metų garantijos, nors pasitaiko net ir dvylikos.

Gamintojai tuo tarpu automobiliams paprastai nesuteikia ilgesnės nei trejų metų antikorozinės garantijos.  „Pats pirkau naują automobilį su penkerių metų garantija ir be galo nustebau išsiaiškinęs, kad gamintojas mano automobiliui suteikė tik dviejų metų garantiją, nors ant jo stiklo švietė užrašas „ 5 metų garantija”. Ilgesnė garantija tėra tik rinkodaros ir reklamos instrumentas“, – sakė K.Mikučionis.  Būtina labai atidžiai skaityti garantijos dėl korozijos sąlygas – yra labai daug apribojimų kada tokia garantija negalioja. Todėl  pareikšti pardavėjui pretenzijas dėl kėbulo korozijos nėra paprasta. Geriau  laiku  pasirūpinti papildomu antikoroziniu padengimu ir taip užkirsti kelią korozijai. Keista, kad mūsų naujų automobilių pardavėjai net nenori kalbėti apie papildomą antikorozinį apdengimą  kaip vieną iš paruošimo pardavimui opciją. Tuo tarpu Rusijoje tokia paruošimo operacija labai plačiai naudojama daugumos pardavėjų ir yra gera priemonė papildomai uždirbti, kai konkurencija stipriai apriboja pelno maržą.

Problemą palaiko stereotipas

Lietuvoje veikia 6-7 antikoroziniai centrai. K.Mikučionio palyginimu, Danijoje (vienoje iš Skandinavijos šalių, kurios galėtų būti pavyzdys Lietuvai),  tokių centrų – daugiau nei šimtas. Turint omenyje, kad šių dviejų šalių automobilių parkai beveik vienodi, skirtumas akivaizdus. Tipinis  Danijos Antikorozinis Centrai per dieną aptarnauja nuo 6 iki 20 automobilių ir turi darbo visais metų laikais.

Per metus Danijoje, nepaisant to, kad automobiliai prieš parduodant importo terminaluose  pagal supaprastinta technologiją  jau privalomai būna padengti antikorozine danga, dar 12 proc. naujai registruotų automobilių važiuoja į antikorozinius centrus dėl papildomos apsaugos. Lietuvoje, kur beveik nė vienas naujas automobilis nėra padengtas antikorozine danga, pas specialistus atvyksta tik  0,001 proc. automobilių savininkų.  Tuo tarpu ir Lietuvos DINITROL antikoroziniai centrai naudoja tas pačias medžiagas, technologinę įrangą, individualias purškimo schemas bei standartizuotą technologiją. Tiems, kuriuos stebina tokio padengimo kaina Lietuvoje (priklausomai nuo automobilio dydžio nuo 800 Lt iki 1600 Lt) galime priminti, kad Danijoje kainos prasideda nuo 500 EUR.

Namus visi draudžiame, automobiliu turime irgi rūpintis, nes tai antra pagal dydį investicija žmogaus gyvenime.

Kodėl Lietuvoje susidarė tokia padėtis, kai specialistams reikia žmones gaudyti už skvernų ir įtikinėti, kad jų automobiliams būtina antikorozinė apsauga, o kai kurie automobilių pardavėjai  net ir draudžia pirkėjams  tai daryti?

„Vis dar veikia vienas galingas stereotipas. Jis atsirado kartu su pirmaisiais naudotais automobiliais iš vakarų.  Tuo metu net dešimties metų senumo vakarietiškas automobilis atrodė geriau, nei dvejų metų senumo vyraujantis keliuose  rusiškas.  Rusiški automobiliai senai dingo iš mūsų kelių,  o stereotipas apie nerūdijančius automobilius liko. Tuo tarpu Švedijos Korozijos specialistai jau 20 metų vertindami automobilius tvirtina – visai nerūdijančių automobilių nėra – galima išskirti tik daugiau ir  mažiau rūdijančius.  Nepagrįstai pervertinamas ir cinkavimas, kaip viena iš gamyklinių priemonių didinti atsparumą korozijai.  Automobilių pramonės standartai bei ekonominė logika apsprendžia, kad cinko ar jo lydinių dangų storis neviršija 6 mkm. Mūsų klimatinėse sąlygose cinko korozijos (irsta visi be išimties metalai, tik skirtingu greičiu) greitis yra apie 1 mkm per metus.  Akivaizdu, kad po 6 metų net ir cinkuotos kėbulo skardos bus nepapsaugotos nuo korozijos. Štai kodėl arčiausiai tiesos yra būtent 5 metų garantija nuo korozijos. Tiesa, kai duodama 12 metų garantija nuo korozijos, tai nurodoma kiauryminė korozija.  Bet ar mus tai tenkina? Ar lauksime, kol per sparnus ar durys galėsime prakišti pirštą?

Nepagrįstai korozijos problemą nuvertina  ir netoliaregiškai elgiasi  tie automobilių pardavėjai,  kurie  ignoruoja pirkėjo klausimus apie papildomą antikorozinį padengimą arba net draudžia jį daryti. Žinomas ne vienas atvejas, kai naujo automobilio savininkas kreipėsi į pardavėją dėl garantijos metu prasidėjusios korozijos. Tokio konflikto sprendimas ne tik kad brangiai kainuoja, bet ir nepadeda pardavėjui įgyti lojalių jam pirkėjų. Kas norės pirkti  antrą to paties pardavėjo automobilį, jei pirmasis jau po 3 metų surūdijo.

Kada ir kur kreiptis

Remiantis jau minėto Švedijos Korozijos Instituto  tyrimų išvadomis bei praktine patirtimi galima drąsiai teigti-  kuo anksčiau bus atliktas papildomas antikorozinis padengimas,  tuo geresnių rezultatų galima tikėtis ir  tuo ilgesnė garantija suteikiama. Jei papildomas padengimas atliekamas laiku bei kokybiškomis medžiagomis, pagal  griežtai reglamentuotą technologiją, automobilių tarnavimo laiką galima prailginti iki 2 kartų .Tam  būtina nurodytu laiku, bet ne rečiau kaip 1 kartą per du metus, atvykti į specialią apžiūrą, kur kruopščiai apžiūrėjus nustatoma, ar tam automobiliui nereikia papildomų “vaistų” porcijos. Kuo senesnis automobilis, tuo sudėtingesnė jo padengimo technologija bei tuo trumpesnė garantija. Taip pat svarbu žinoti, kad dengiant automobilį, ant kurio kėbulo jau matosi korozijos pėdsakai, po padengimo jie nepradings ir automobilis nepasidarys mažiau surūdijęs. Bet  tinkamai parinkus medžiagas bei technologiją galima labai stipriai pristabdyti jau prasidėjusį korozijos procesą, tuo prailginant automobilio saugaus  tarnavimo laiką.

DINITROL antikoroziniame centre specialistai gali įvertinti Jūsų automobilio antikorozinę būklę panaudojant technoskopą, leidžiantį pamatyti kaip atrodo automobilio uždaros ertmės, kuriose paprastai ir prasideda užslėpta korozija.

Kai korozija pasidaro akivaizdi ir persikelia į matomus dažytus paviršius, tai prilygsta vėžio ketvirtai stadijai ir ką nors daryti jau per vėlu arba labai daug kainuoja. Todėl neteisūs tie automobilių savininkai, kurie renkasi tik dugno padengimą. Jei tai lėšų stygiaus klausimas, tai jau geriau papildomai atlikti uždarų ertmių papildomą padengimą – tai bent jau veiksminga profilaktika, nors ir negarantuoja to paties rezultato kaip pilnavertis papildomas padengimas.

Kuriuo metu laiku geriausiai atlikti papildomą antikorozinį padengimą?

Jei technologijos laikomasi griežtai ir turimos visos reikalingos techninės priemonės, tai didelio skirtumo nėra. Aišku, kad jei automobilis švarus ir sausas, jo paruošimas padengimui užima mažiau laiko ir pigiau kainuoja. Daug svarbiau yra kas atliks tą padengimą. Geriausiai kreiptis į profesionalus, kurie tai daro pastoviai, turi visas reikiamas sąlygas, patirtį bei griežtai laikosi standartizuotos technologijos. Jie ne tik kokybiškai atliks darbą, bet ir išduos sertifikatą, patvirtinantį atliktų darbų kokybę bei suteikiantį garantiją bei reglamentuoja garantinį aptarnavimą.

Nauda

Kolegos skandinavai, paklausti kaip jie užsitikrina tokią didelę paklausą antikorozinio padengimo paklausai, atsako trumpai – žmonės patys mato tame naudą.

Keista, kodėl mes lietuviai, nematome akivaizdžios naudos:

  • Pailgėja automobilio tarnavimo laikas – iki dviejų kartų
  • Didėja liekamoji vertė – brangiau parduosite
  • Keisti surūdijusias kėbulo skardas kainuoja brangiau, nei išvengti jų korozijos
  • Draudimas neapmoka žalų,  kurių priežastis korozija
  • Didėja vairuotojo ir keleivių saugumas – surūdijęs automobilis mažiau atsparus gniuždymui
  • Išsaugoma automobilio estetinė išvaizda
  • DINITROL antikorozinis centras
    Savanorių pr. 119 Vilnius
    Tel. (8-5) 2388879
    Mob. +370 62031382
    Faks. (8-5) 2360161
    antikorozinis@dinitrol.lt

    Daugiau informacijos: http://www.dinitrol.lt

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Žymos
  • antikorozinė danga
  • automobilio antikorozinis padengimas
  • DINITROL
  • Makvis
Kiti įrašai
Automobilių supirkimas šiauliuose
Skaityti

Priežastys, kodėl verta rinktis automobilių supirkimą Šiauliuose

Skaityti

„CityBee“ pradeda veiklą Alytuje

Skaityti

Į ką atsižvelgti renkantis žiemines padangas?

Skaityti

Profesionalūs vairavimo mokymai. Nuo motociklo iki traktoriaus

Skaityti

Kada keičiamos padangos?

Skaityti

Auto keltuvų tipai: vertiname ir renkamės

Skaityti

Nevažiuojanti transporto priemonė kieme. Kokias problemas ji gali sukelti?

Skaityti

Skubus važiuoklės remontas Vilniuje

Skaityti

Starterio gedimo požymiai

Skaityti

Citroen remontas: patikėkite tik profesionalams

Skaityti

Kėbulo remonto darbai. Ką reikia žinoti

Skaityti

Kėbulo virinimo darbai Vilniuje

Skaityti

GPS meistras pataria

Skaityti

SUNKVEŽIMIŲ NAVIGATORIUS Galaxy TAB Primo TRUCK 2013

Skaityti

Šviežia kava automobilyje? Dabar tai įmanoma

Skaityti

Pažintinė kelionė autobusu – dar daugiau įspūdžių

Skaityti

GREGAUTO – NAUJAS AUTOELEKTRIKONIKOS SERVISAS VILNIUJE!

Skaityti

Vaizdo registratorius

NAUJIENOS

Naudoto automobilio pirkimas

Kokį pasirinkti – naudotą ar naują elektromobilį? Aptarė privalumus ir minusus

Greičio viršijimas

Viršijote greitį su nuomotu automobiliu? Štai kas jūsų laukia Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje

Automobilio gedimas kelyje

Netikėtai sugedus automobiliui kas dešimtas lietuvis ieško finansinės pagalbos

Draudimas

Važiuoti smagu, netekti skaudu: kaip apsaugoti dvirates transporto priemones nuo ilgapirščių

Krasta auto

„Krasta Auto“ keičia pavadinimą į UAB „Inchcape Auto“

Mokami keliai

Plečiamas mokamų kelių tinklas: ką reikia žinoti transporto priemonių valdytojams?

PATARIMAI

Vokietijoje pavežėjų naudojami „Toyota Mirai“ jau įveikė 5 mln. kilometrų

Kaip šaltą rytą užvesti automobilį

Automobilio pirkėjo dilema: rinktis naują ar naudotą?

Ar verta atidėti automobilių techninę apžiūrą?

automobilio paruošimas žiemai

Svarbiausi dalykai ruošiant automobilį žiemos sezonui

Kaip išsirinkti automobilio draudimą?

PARTNERIO TURINYS

Automobilių kabliai

Šviežia kava automobilyje? Dabar tai įmanoma

Geras autoservisas Vilniuje

Citroen remontas: patikėkite tik profesionalams

Naujo automobilio nuoma Vilniuje

Automobilis ir žiema – tai ne tik žieminės padangos

STRAIPSNIAI

Debesuotumas / juostų susidarymas

automobilio oro nukreipėjas

Automobilio oro nukreipėjo paskirtis

Padangų naudojimo įpatumai

„Volkswagen“ pagamino „Golf“ superautomobilį, kurio vertė daugiau nei 12 milijonų litų

Dažymo terminai ir apibrėžimai

Padangų keitimo sezonui artėjant: kur dėti senąsias, kad neterštume gamtos ir išvengtume baudos?

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.