• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Garso automobilyje ypatumai

Garsintuvų rūšys

Pirmiausia – apie garsiakalbius. Pagal konstrukciją labiausiai paplitę trijų rūšių garsiakalbiai: plačiajuosčiai paprasti, plačiajuosčiai „koaksialo“ ir plačiajuosčiai komponentiniai.

Pirmosios rūšies garsiakalbių dažnių diapazonas – nuo 100 hercų iki 10 kilohercų. Dėl mažos kainos ir nesudėtingo montavimo tokie garsiakalbiai dažniausiai naudojami gamyklinėse garso sistemose, jos komplektuojamos naujuose automobiliuose.

Plačiajuosčius „koaksialo“ garsiakalbius galima vadinti sistema, susidedančia iš atitinkamo garsiakalbių skaičiaus. Šios rūšies garsintuvai gaminami ir ovalo arba elipsės formos. Kai kurių tokios rūšies įrenginių atkuriamų dažnių juosta siekia nuo 60 hercų iki 15–20 kilohercų.

Tiesa, plačiajuosčiai „koaksialo“ garsiakalbiai dėl savitos konstrukcijos tinkamesni galinei akustikai, tad specialistai nepataria jų montuoti automobilio salono priekyje.

Plačiajuosčiai komponentiniai garsiakalbiai sudaryti iš dviejų ar trijų garsiakalbių, jų skersmuo svyruoja nuo 1–3 iki 10–17 centimetrų. Tokie prietaisai turi apatinę ir viršutinę dažnių juostą. Profesionalios automobilinės garso aparatūros specialistai pirmenybę teikia „Focal“, „Alpine“ ir „Brax“ firmų garsiakalbiams.

„Subai“ ir stiprintuvai

Šalia aukštesnių dažnių garsintuvų automobilio bagažinėje paprastai montuojamas vienas žemų dažnių garsiakalbis, nors jų gali būti ir daugiau. Jie, dar vadinami „subais“, būna įvairūs – mėgėjiški ir pigūs arba profesionalūs, didelės galios, kainuojantys kelis tūkstančius litų.

Norint pajusti žemų dažnių garsiakalbio ypatumus ir maksimalų malonumą, vertėtų rinktis pasaulyje pripažinimą pelniusius „Alpine“ SWX arba „Focal“ „Utopia“ serijų garsiakalbius.

Profesionali garso sistema neįsivaizduojama be vieno ar kelių garso stiprintuvų, sumontuotų automobilyje. Jų pasirinkimas taip pat didžiulis, o kainos svyruoja nuo kelių šimtų litų iki keliolikos tūkstančių.

Norintiesiems geriausio rezultato specialistai pataria naudoti bent vieną stiprintuvą, skirtą komponentiniams garsiakalbiams, ir atskirą (arba kelis, priklausomai nuo galingumų) stiprintuvą, skirtą žemo dažnio garsintuvui. Jo galia turėtų būti didelė.

Garso sistemų specialistai neturi vienos nuomonės, kurie stiprintuvai geriausi. Japoniški ar itališki stiprintuvai verti dėmesio, tačiau galima rinktis ir kitokius. Taupant pinigus, kai kuriais atvejais galima naudoti 5 kanalų stiprintuvą. 4 jo kanalai skiriami priekiniams ir galiniams garsiakalbiams, o penktasis – žemų dažnių garsintuvui ar garsiakalbiui.

Svarbu ir laidai

Automobilių savininkai į laidus beveik nekreipia dėmesio, todėl dažniausiai pasirenkami patys pigiausi. Iš tikrųjų nuo laidų priklauso labai daug.
Minimalus reikalavimas – komponentiniams garsintuvams naudoti išgryninto vario (OFC) 1,5 kvadratinio milimetro, žemo dažnio – 2,5 kvadratinio milimetro skerspjūvio laidus.

Nereikia ignoruoti laidų tuo atveju, kai naudojamas vidinis magnetolos stiprintuvas. Atvirkščiai, tada rekomenduojama imti ne mažiau kaip 2,5 kvadratinio milimetro skerspjūvio laidą, kad kaip galima labiau būtų sumažintas galios nuostolis.

Magnetolos maitinimui prijungti turėtų būti naudojamas mažiausiai 2,5 milimetro, pageidautina – 4 kvadratinių milimetrų skerspjūvio laidas. Vienam dviejų kanalų stiprintuvui, jeigu jo galia ne didesnė kaip 30 W kanalui – 10 kvadratinių milimetrų skerspjūvio laidas. Tačiau tokiam stiprintuvui maitinimą geriausia prijungti ne mažesniu kaip 16 kvadratinių milimetrų skerspjūvio kabeliu.

Linijinius laidus, jungiančius aparatą ir stiprintuvą, visada verta rinktis kokybiškus. Jie turi didesnę įtaką skambėjimui nei akustiniai laidai.

Nebūnant specialistu, išoriškai sunku nustatyti tarpblokinio kabelio kokybę, todėl reikėtų pasikliauti informacija, kuri parašyta kabelio etiketėje, kaina ir gamintojo vardu.

Patartina rinktis paruoštus naudoti linijinius laidus ir kabelius, kai yra nurodyta srovės tekėjimo kryptis. Paprastai tokiems laidams gaminti taikomos sudėtingos gyslų pynimo technologijos, taip pat ir ypatinga metalo sudėtis, kuri mažiau linkusi oksiduotis.

Srovės tekėjimo kryptis linijiniame laide priklauso ne nuo paties laido, tačiau nuo to, kaip sujungtos gyslos kabelio galuose.

Triukšmo izoliacija

Garsiakalbius montuojant į standartines, gamykloje jiems numatytas vietas, atsiranda nemažai problemų: prasta garso kokybė, automobilio viduje girdimas gana didelis triukšmas.
Norint, kad būtų jauku salone, būtina pagerinti automobilio izoliaciją.

Toks variantas leidžia sukurti automobilyje izoliuotą nuo aplinkos triukšmo erdvę, mažina vairuotojo nuovargį ilgų kelionių metu, pagerina garso kokybę, sumažina garso sistemos triukšmo skleidimą.

Be to, mažiau apkraunami tiek garsiakalbiai, tiek ir stiprintuvai, nes sukurti reikalingą garsą automobilio salone užtenka mažesnės galios.

Esant gerai automobilio garso izoliacijai, važiuojant mieste piko metu, o užmiestyje važiuojant 120–140 km/val. greičiu, kai mašinos langai uždaryti, vairuotojas ir priekyje sėdintis keleivis turi susikalbėti, nekeldami balso ir neįtempdami klausos.

Taigi norint automobilyje mėgautis nepriekaištingu garsu savo sąskaitoje ar piniginėje reikia turėti bent jau kelis tūkstančius litų. Viskuo kitu pasirūpins automobilinės garso aparatūros specialistai.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Žymos
  • garsiakalbiai
  • laidai
  • stiprintuvai
  • subas
  • triukšmo izoliacija
Kiti įrašai
Automobilio stebulė
Skaityti

Atostogos automobiliu: ar jūsų stebulė tam pasiruošusi?

Automobilių veiklos nuoma
Skaityti

Kodėl verta rinktis automobilių veiklos nuomą vietoje pirkimo?

Ilgalaikė automobilio nuoma
Skaityti

Ar automobilių nuoma tinka ilgalaikiam naudojimui?

Automobilio nuoma Ryga
Skaityti

Ar norite sutaupyti laiko ir pinigų? Užsisakykite automobilį Rygos oro uoste iš anksto!

Sunkvežimių dalys
Skaityti

Kaip išsirinkti kokybiškas sunkvežimių dalis ilgalaikiam naudojimui

Volvo dalys
Skaityti

Kiek kainuoja kokybiškos Volvo dalys ir kaip sutaupyti?

Automobilio nuoma mieste
Skaityti

Ar gali būti automobilių nuoma pigesnė nei automobilio turėjimas?

Nano danga automobiliui
Skaityti

Kas yra nano danga automobiliui ir kaip ji veikia?

Sunkvežimio skriemuliai
Skaityti

Kada reikėtų keisti sunkvežimio skriemulius? Naudingos įžvalgos

Kuro filtrai
Skaityti

Kuro filtrų ilgaamžiškumas: kiek laiko jie tarnauja?

Darbo pirštinės
Skaityti

Darbo pirštinės – nepakeičiamas pagalbininkas remontuojant automobilius

Automobilių veiklos nuoma
Skaityti

Kas yra automobilio veiklos nuoma?

Padangų svarbiausi parametrai
Skaityti

Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?

Žieminių padangų pasirinkimas
Skaityti

Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti

Valytuvai
Skaityti

Kodėl cypia valytuvai?

Tunelinė automobilių plovykla
Skaityti

Tunelinė automobilių plovykla – skubantiems

Hibridiniai automobiliai
Skaityti

Kodėl įkraunami hibridiniai automobiliai tokie brangūs?

Automobilio kėbulo dažymas
Skaityti

Automobilio kėbulo dažymas: verta tuo užsiimti patiems ar geriau vykti į autoservisą?

NAUJIENOS

Naudoto automobilio pirkimas

Kokį pasirinkti – naudotą ar naują elektromobilį? Aptarė privalumus ir minusus

Greičio viršijimas

Viršijote greitį su nuomotu automobiliu? Štai kas jūsų laukia Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje

Automobilio gedimas kelyje

Netikėtai sugedus automobiliui kas dešimtas lietuvis ieško finansinės pagalbos

Draudimas

Važiuoti smagu, netekti skaudu: kaip apsaugoti dvirates transporto priemones nuo ilgapirščių

Krasta auto

„Krasta Auto“ keičia pavadinimą į UAB „Inchcape Auto“

Mokami keliai

Plečiamas mokamų kelių tinklas: ką reikia žinoti transporto priemonių valdytojams?

PATARIMAI

Automobilio pirkėjo dilema: rinktis naują ar naudotą?

Svarstant apie naują automobilį kartais verta kelis mėnesius palaukti

Vairavimo slidžiame kelyje ypatumai

Naudoto automobilio finansavimas

Naudoto automobilio finansavimo galimybės

Šylant orams-metas keisti variklio alyvą

Parduodu auto! Rinktis supirkėjus ar fizinius asmenis?

PARTNERIO TURINYS

Tekinimo staklės: gamintojai ir savybės

Į ką atsižvelgti renkantis žiemines padangas?

Kaip žinoti, kad metas naujam akumuliatoriui ir kaip išsirinkti patikimą?

Automobilių nuoma Vilniuje ir kitur

Kėbulo remonto darbai. Ką reikia žinoti

Profesionalus automobilių stiklų remontas

STRAIPSNIAI

Stabilizatoriaus paskirtis ir funkcija

Alfa Romeo rengia išskirtinį dvivietį automobilį už santykinai prieinamą kainą

Žiemos šalčiai – išbandymas dyzeliniams automobiliams

Draudimo terminai

Gerokai taupesni vilkikai: nauja vilkikų era – ne už kalnų

Patarimai perkantiems naudotą automobilį

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.