• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Gelbstinti ir žudanti pagalvė

Saugos pagalvės vertinamos kaip vienas didžiausių automobilių saugumo technologijos pasiekimų. Tačiau jos veikimo specifika kartais būna miglotai suprantama.

1952 metais į pensiją išėjusio inžinieriaus Džono Wenricko ant virtuvinio stalo sukurtas įrenginys iki šiol yra tobulinamas. Modifikuojamas veikimo algoritmas: tikslinamos suveikimo priežastys, laikas, išsipūtimo stiprumas. Taip pat optimizuojama forma ir ieškoma vis naujų montavimo vietų. Ieškoma priemonių, leidžiančių išvengti pagalvės suveikimo tuomet, kai to nereikia, pavyzdžiui, kai keleivio kėdė yra tuščia ar joje yra prieš eismo judėjimo kryptį apsukta vaikiška kėdutė.

Būtent tokia kėdutė yra didžiausia grėsmė, susijusi su saugos pagalvėmis. Maždaug 200 kg jėga smogianti pagalvė gali užmušti apsuktoje kėdutėje sėdintį vaiką. Galimos išeitys — išjungti saugos pagalvę (vis dažniau tai siūloma padaryti paprastu jungikliu) arba veidu atgal apsuktą kėdutę pritvirtinti ant galinės sėdynės. Veidu į priekį atsuktoms kėdutėms tai negalioja, tačiau automobilių gamintojai ir ekspertai pažymi, kad saugos pagalvė yra apskaičiuota ne mažesniems nei 1,2–1,4 metro ūgio keleiviams. Taigi mažesnių vaikų taip pat nederėtų sodinti priekyje.

Sprogstanti pagalvė nėra minkštas objektas, todėl jos kelyje esančios kliūtys tiesiog nušluojamos. Vienoje Švedijos saugaus vairavimo mokykloje mačiau pavyzdį: vairo ratas su saugos pagalve padedamas ant žemės, o ant jo uždedama automobilio padanga. Susprogdinus pagalvę, padangą išmetė į viršų sulig nemažų pušų viršūnėmis. Taip buvo iliustruota pagalvės jėga. Instruktoriai pakomentavo, kad žmogus, mėgstantis sulenkta ranka laikyti priešingą vairo rato pusę, avarijos metu galėtų sau į veidą smogti su Maiko Taisono jėga. Kojas ant priekinio skydelio užkelti mėgstantys keleiviai rizikuoja kur kas daugiau.

Savaime suprantama, pagalvės jėga kelia grėsmę akinius ar net kontaktinius lęšius nešiojantiems vairuotojams. Gali trumpam sutrikti klausa, lūžti nosis, pirštai ar net ranka. Tačiau tokiu atveju padaroma žala yra mažesnė blogybė, kurios neverta vengti.

Kartais piktinamasi, kad rimtos avarijos metu apynaujame automobilyje nesuveikia kurios nors arba net visos pagalvės. Tai galima paaiškinti tuo, kad saugos pagalvės jutikliai fiksuoja smūgio jėgą ir kryptį. Jei jėga atrodo nepakankamai stipri arba kryptis yra tokia, kuriai nepadės atskiros pagalvių grupės, jos nebūna aktyvuojamos.

Kartais būna ir atvirkščiai: esu matęs kolegės automobilį, kuris iš pažiūros atrodė visiškai sveikas, tačiau jame buvo sprogusios priekinės pagalvės — ant eismo salelės užvažiavęs automobilis patyrė stiprų smūgį, kurio pėdsakai buvo matyti tik apatinėje mašinos dalyje.

Pats esu patyręs, kaip netoli pagalvės jutiklio, į automobilio šoną, pataikęs gelžgalis susprogdino šonines saugos pagalves. Nors pati mašina nukentėjo tik tiek, kiek ją apdaužė po ratu pakliuvusi geležinė sunkvežimio detalė. Dėl „Kasko“ draudimo ši istorija tapo beveik linksma, mat remonto sąmata neatrodė juokinga.

Pirkdami po avarijos sutvarkytą automobilį, taip pat rizikuojate: net jeigu tuščia pagalvės ertmė neprikišta nailoninių kojinių (teko girdėti ir apie tokį „tiuningą“), turite įsitikinti, kad sistema veikia patikimai. Apie tai padės sužinoti tik specialistai.

Skendusio automobilio saugos pagalvės taip pat nebeveiks gerai: avariją tokiu automobiliu patyręs pažįstamas pasakojo, kad pagalvėms vos užteko jėgos išsiveržti į išorę. Bet jos subliūško, nepasiekusios vairuotojo ir keleivio veidų.

Taisyklė Nr. 1

NIEKADA netvirtinkite VEIDU PRIEŠ JUDĖJIMO KRYPTĮ apsuktos vaikiškos kėdutės priekinėje keleivio vietoje, nebent ten nėra priekinės saugos pagalvės arba ji išjungta. Tai kelia grėsmę vaiko gyvybei!

Taisyklė Nr. 2

Jeigu vaiko ūgis nesiekia bent 1,2 metro, jo kėdutei vietos ieškokite ant galinės sėdynės.

Taisyklė Nr. 3

Automobilyje, kuriame yra saugos pagalvės, naudokite saugos diržus. Tik kai kurių naujausių automobilių sistemos sugeba nustatyti, kada diržas neprisegtas ir keisti pagalvės veikimo parametrus.

Taisyklė Nr. 4

Taisyklingas vairo laikymas (vadinamąja „2 val. 45 min. padėtimi“) užtikrins, kad avarijos metu netrenksite sau į dantis su Maiko Taisono jėga.

Taisyklė Nr. 5

Jeigu užsidega diagnostinė sistemos lemputė, galite pabandyti variklį išjungti ir vėl užvesti. Jei tai nepadeda, kreipkitės į servisą.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Žymos
  • oro pagalvės
  • saugos pagalvės
Kiti įrašai
Automobilio stebulė
Skaityti

Atostogos automobiliu: ar jūsų stebulė tam pasiruošusi?

Automobilių veiklos nuoma
Skaityti

Kodėl verta rinktis automobilių veiklos nuomą vietoje pirkimo?

Ilgalaikė automobilio nuoma
Skaityti

Ar automobilių nuoma tinka ilgalaikiam naudojimui?

Automobilio nuoma Ryga
Skaityti

Ar norite sutaupyti laiko ir pinigų? Užsisakykite automobilį Rygos oro uoste iš anksto!

Sunkvežimių dalys
Skaityti

Kaip išsirinkti kokybiškas sunkvežimių dalis ilgalaikiam naudojimui

Volvo dalys
Skaityti

Kiek kainuoja kokybiškos Volvo dalys ir kaip sutaupyti?

Automobilio nuoma mieste
Skaityti

Ar gali būti automobilių nuoma pigesnė nei automobilio turėjimas?

Nano danga automobiliui
Skaityti

Kas yra nano danga automobiliui ir kaip ji veikia?

Sunkvežimio skriemuliai
Skaityti

Kada reikėtų keisti sunkvežimio skriemulius? Naudingos įžvalgos

Kuro filtrai
Skaityti

Kuro filtrų ilgaamžiškumas: kiek laiko jie tarnauja?

Darbo pirštinės
Skaityti

Darbo pirštinės – nepakeičiamas pagalbininkas remontuojant automobilius

Automobilių veiklos nuoma
Skaityti

Kas yra automobilio veiklos nuoma?

Padangų svarbiausi parametrai
Skaityti

Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?

Žieminių padangų pasirinkimas
Skaityti

Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti

Valytuvai
Skaityti

Kodėl cypia valytuvai?

Tunelinė automobilių plovykla
Skaityti

Tunelinė automobilių plovykla – skubantiems

Hibridiniai automobiliai
Skaityti

Kodėl įkraunami hibridiniai automobiliai tokie brangūs?

Automobilio kėbulo dažymas
Skaityti

Automobilio kėbulo dažymas: verta tuo užsiimti patiems ar geriau vykti į autoservisą?

NAUJIENOS

Naudoto automobilio pirkimas

Kokį pasirinkti – naudotą ar naują elektromobilį? Aptarė privalumus ir minusus

Greičio viršijimas

Viršijote greitį su nuomotu automobiliu? Štai kas jūsų laukia Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje

Automobilio gedimas kelyje

Netikėtai sugedus automobiliui kas dešimtas lietuvis ieško finansinės pagalbos

Draudimas

Važiuoti smagu, netekti skaudu: kaip apsaugoti dvirates transporto priemones nuo ilgapirščių

Krasta auto

„Krasta Auto“ keičia pavadinimą į UAB „Inchcape Auto“

Mokami keliai

Plečiamas mokamų kelių tinklas: ką reikia žinoti transporto priemonių valdytojams?

PATARIMAI

Vairavimo instruktorius pataria: kaip paruošti automobilį žiemai ir išvengti neplanuotų išlaidų

automobilio variklio apsauga

Ką daryti nuplėšus variklio dugno apsaugą?

Pavasaris – tinkamiausias metas pasirūpinti automobilio priežiūra po žiemos: į ką svarbu atkreipti dėmesį?

Ką reikėtų patikrinti naudoto automobilio variklyje?

Akcizo mokesčio susigrąžinimas

Koks yra akcizo mokesčio susigrąžinimo iš užsienio procesas?

Kaip prižiūrėti valytuvus

PARTNERIO TURINYS

Kėbulo remonto darbai. Ką reikia žinoti

GREGAUTO – NAUJAS AUTOELEKTRIKONIKOS SERVISAS VILNIUJE!

GPS meistras pataria

Skubus važiuoklės remontas Vilniuje

„CityBee“: 2017-aisiais Lietuvoje įvyko automobilių dalijimosi paslaugos lūžis

Nevažiuojanti transporto priemonė kieme. Kokias problemas ji gali sukelti?

STRAIPSNIAI

Padangų svarbiausi parametrai

Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?

Nesuskubusieji pasikeisti padangų rizikuoja dvigubai

Krateriai dažant automobilį

Specialistas: automobilio variklio ilgai šildyti nereikia

Automobilių žibintų poliravimas

Cetaninio ir oktaninio skaičiaus nustatymas

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.