• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Juodąsias dėmes Lietuvos keliuose trina ir žiedinės sankryžos, ir greičio matuokliai

Juodosios dėmės keliuose

Saugumas keliuose labai priklauso nuo eismo dalyvių – vairuotojų, pėsčiųjų, dviratininkų – atidumo ir Kelių eismo taisyklių laikymosi. Vis tik ekspertai pripažįsta, jog svarbi eismo saugumo dedamoji yra ir kelių infrastruktūra, mat jos trūkumai gali lemti ne tik pavienius eismo įvykius, bet ir juodųjų dėmių keliuose susiformavimą.

Juodoji dėmė – tai iki 250 m ilgio kelio ruožas, kuriame per ketverius metus įvyko 4 ir daugiau įskaitinių eismo įvykių, kurių metu sužeidžiami ar žūsta žmonės. Paprasčiau – tai itin dideliu avaringumu pasižymintys trumpi kelio ruožai, sankryžos. 

„Tenka pripažinti, kad juodosios dėmės dažnai atsiranda dėl vienokių ar kitokių kelio infrastruktūros trūkumų, kuriuos pašalinus kelio infrastruktūra tampa saugesnė. Tokie infrastruktūros trūkumai yra plati sankryžos zona ir važiuojamoji dalis, sunkiai pastebima sankryža, sankryžose neapsaugoti kairieji posūkiai arba atskiros kairiojo posūkio juostos trūkumas. 

Taip pat avaringumui įtakos turi tokios matomumą ribojančios pavienės kliūtys kaip medžiai, nesaugios pėsčiųjų perėjos ir kita“, – sako Susisiekimo ministerijos Kelių ir oro transporto politikos grupės vyresnysis patarėjas Vidmantas Pumputis.

Skiriamos milijoninės lėšos

Pašnekovo teigimu, už valstybinės reikšmės keliuose susiformavusių juodųjų dėmių šalinimą atsakinga Lietuvos automobilių kelių direkcija. Kiekvienais metais rekonstruojant avaringus ruožus, sumažinamas jų skaičius, o tuo pačiu ir juodųjų dėmių skaičius. 2023 m. valstybinės reikšmės šalies keliuose nustatytos 38 juodosios dėmės, iš jų 21 juodoji dėmė nustatyta užmiesčio keliuose, 17 – gyvenviečių ribose. Palyginimui, 2020 m. valstybinės reikšmės keliuose buvo 45 juodosios dėmės. 

Kad keliuose neliktų juodųjų dėmių, būtina mažinti eismo įvykių riziką tam tikrame avaringame kelių ruože. V. Pumputis įsitikinęs, kad yra veiksminga įdiegti atitinkamas saugos priemones, labiausiai tinkančias vienoje ar kitoje vietoje, nes to nepadarius, tikimybė ir toliau įvykti eismo įvykiams nemažėja. 

2014–2020 m. laikotarpiu kelių infrastruktūros plėtrai Lietuvoje buvo skirta 690,38 mln. eurų, iš jų 514,19 mln. eurų sudarė Europos Sąjungos (ES) investicijos ir 176,19 mln. eurų Kelių priežiūros ir plėtros programos bei savivaldybių biudžetų lėšos.

Be to, 338,38 mln. eurų skirta transeuropinio transporto kelių tinklo (TEN-T) techninių parametrų gerinimui, įskaitant saugos priemonių diegimą, 130,07 mln. eurų – miestų aplinkkelių tiesimui, 118,02 mln. eurų – krašto kelių rekonstravimui, diegiant inžinerines eismo saugumo priemones. 

Dar 102,59 mln eurų investuota į vietinių kelių techninių parametrų ir eismo saugos gerinimą, o 65,65 mln. eurų skirta automobilių kelių sankirtų su geležinkeliu modernizavimui, vieno lygio sankirtų eliminavimui ir pėsčiųjų viadukų įrengimui.

V. Pumputis teigia, kad gerinant kelių infrastruktūrą, neabejotinai pasiekiami ir eismo saugumo užtikrinimo tikslai, nes diegiamos modernios eismo saugumo priemonės, rekonstruojama kelių danga, tiesiami aplinkkeliai, modernizuojamos sankryžos daro keliones ne tik patogesnes ir greitesnes, bet ir saugesnes. 

Juodąją dėmę ištrynė greičio matuoklis

Ekspertas aiškina, kad nėra visoms juodosioms dėmėms pašalinti tinkamo vieno recepto, kiekvienu atveju siūlomos skirtingos eismo saugumo priemonės, kadangi juodosios dėmės susiformuoja dėl skirtingų aplinkybių. 

„Vis tik eismo saugumo problemos pasikartoja, tad atsižvelgiant į jas, dažniausiai siūloma pertvarkyti sankryžas, pavojingus posūkius, užmiesčio šalutiniuose keliuose įrengti greičio mažinimo kalnelius arba „Stop“ kelio ženklus prieš sankryžas, apsaugotas kairiųjų posūkių eismo juostas, šalinti matomumą ribojančius medžius ir krūmus, taip pat pėsčiųjų perėjose įrengti saugos saleles bei kryptinį apšvietimą“, – vardija V. Pumputis.

Tipiniu juodosios dėmės pertvarkymo pavyzdžiu jis vadina rajoninės reikšmės kelyje Raseiniai–Ramonai–Alėjai buvusios sankryžos pertvarkymą. Ten vietoje keturšalės sankryžos su papildomais pavojingais eismo organizavimo elementais įrengus žiedinę sankryžą, situacija pasikeitė kardinaliai – juodosios dėmės nebeliko. Pažymėtina, kad kelyje, kur yra poreikis, keturšalių sankryžų pertvarkymas į žiedines sankryžas yra viena iš efektyviausių priemonių mažinant avaringumo rodiklius.  

Sėkmingai įdiegus tinkamas eismo saugumo priemones pašalinta ir kita, vienoje Jonavos sankryžoje buvusi juodoji dėmė. Čia buvo nutarta įrengti momentinį greičio matuoklį, kuriam atsiradus 2021–2022 m. sankryžoje neįvyko nė vienas eismo įvykis, kurio metu būtų nukentėjusių asmenų.

Anot V. Pumpučio, pasidomėti vietomis, kuriose vis dar yra juodosios dėmės, turėtų visi tais keliais vykstantys eismo dalyviai.

„Juodosios dėmės yra perspėjimas eismo dalyviams, kad tose vietose yra eismo saugos trūkumų, todėl būtinas dėmesingumas, atsargumas. Transporto kompetencijų agentūros eismo saugos specialistai kasmet rengia juodųjų dėmių žemėlapį, kuriame pateikia informaciją eismo dalyviams, į ką reikėtų atkreipti dėmesį konkrečioje juodojoje dėmėje, tad šia informacija reikėtų pasidomėti ir vadovautis patarimais“, – teigia saugaus eismo ekspertas.

Naujausias juodųjų dėmių Lietuvos valstybinės reikšmės keliuose žemėlapis – https://ktti.maps.arcgis.com/apps/webappviewer/index.html?id=2b1ef197ca7d4ce19d5e66793bbcd8c8.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Naudoto automobilio pirkimas
Skaityti

Kokį pasirinkti – naudotą ar naują elektromobilį? Aptarė privalumus ir minusus

Greičio viršijimas
Skaityti

Viršijote greitį su nuomotu automobiliu? Štai kas jūsų laukia Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje

Automobilio gedimas kelyje
Skaityti

Netikėtai sugedus automobiliui kas dešimtas lietuvis ieško finansinės pagalbos

Draudimas
Skaityti

Važiuoti smagu, netekti skaudu: kaip apsaugoti dvirates transporto priemones nuo ilgapirščių

Krasta auto
Skaityti

„Krasta Auto“ keičia pavadinimą į UAB „Inchcape Auto“

Mokami keliai
Skaityti

Plečiamas mokamų kelių tinklas: ką reikia žinoti transporto priemonių valdytojams?

komercinis transportas
Skaityti

Naujos kartos „Volkswagen“ komercinės transporto priemonės – modernesnės, efektyvesnės ir universalesnės

Tiltai
Skaityti

10 įspūdingų Lietuvos tiltų, kuriuos „Via Lietuva“ keliautojams rekomenduoja pamatyti šią vasarą

Formulė 1
Skaityti

Ar Lietuva galėtų surengti „Formulės 1“ Didįjį Prizą?

Automobilis šeimai
Skaityti

Kokį automobilį rinktis šeimai?

Vairavimo žinių atnaujinimas
Skaityti

Privalomą vairavimo žinių atnaujinimą lietuviai laiko nereikalinga našta, ekspertai ragina verčiau daugiau dėmesio skirti vairuotojų informavimui

Naudoti automobiliai
Skaityti

Naudotų automobilių pardavėjai: didesnė atsiskaitymų grynaisiais kartelė augins šešėlį

Įkrovimo stotelės magistralė
Skaityti

Automagistralėje Kaunas-Vilnius – 2 naujos itin greito elektromobilių įkrovimo stotelės

Kelio ženklai
Skaityti

„Via Lietuva“ vairuotojus ragina keliuose stebėti šiuos ženklus: kokią informaciją jie pateikia

Via Lietuva
Skaityti

„Via Lietuva“ skelbia, kurie kritinės būklės tiltai bus sutvarkyti šiemet ir artimiausiais metais

Paspirtuko šalmas
Skaityti

Galva – jautri paspirtukininko vieta: kodėl šalmą dėvėti būtina

Dviračių takai
Skaityti

Tai, ko Lietuvoje dar nebuvo: „Via Lietuva“ pėsčiųjų ir dviračių taką paženklino naktį švytinčiais dažais

Mokami keliai
Skaityti

Plečiamas mokamų kelių tinklas krovininiam ir komerciniam transportui 

NAUJIENOS

Milikonių įkalnė

Dėl rekonstrukcijos uždaroma Milikonių įkalnė: keisis eismo tvarka ir viešojo transporto maršrutai

Internetiniai žaidimai

Geriausi internetiniai žaidimai „Geeks“: strategija, mokslinė fantastika ir linksmos pramogos

Formulė 1

Kova dėl pergalės: kas dominuos „Formulės 1” lenktynių pasaulyje šiemet?

Taršūs automobiliai

Seimas spręs, ar atšaukti pareigą aplinkosaugininkams tikrinti lengvųjų automobilių taršą

Elektrinis mikroautobusas

Šiaulių ir Panevėžio rajonuose dyzelinius mikroautobusus keis elektriniai

Automobilio pirkimas kaip neapsigauti

Po gražiu kiautu – sudužusi gelda: kaip išvengti prastos būklės automobilio?

PATARIMAI

Diagnostika padeda užbėgti automobilių ligoms už akių

Naujausi metodai tepalų atliekas verčia degalais

Naudoto automobilio pirkimas

Patarimai automobilių savininkams, kaip išvengti vagystės iš automobilio

Automobilio žibintai, ką reikia žinoti perkant?

Svarstant apie naują automobilį kartais verta kelis mėnesius palaukti

PARTNERIO TURINYS

Tinkamiausių ratų montavimo staklių pasirinkimas: aspektai, kuriuos reikia įvertinti

Motokroso aprangos pasirinkimas: skirtumai tarp paprastos ir specializuotos aprangos

Kodėl naudotas dviratis – tarsi katė maiše?

Amortizatorių keitimas Vilniuje

Transporto paslaugos: ką renkasi klientai?

Geras autoservisas Vilniuje

STRAIPSNIAI

Alfa Romeo rengia išskirtinį dvivietį automobilį už santykinai prieinamą kainą

Žinomiausios pasaulio padangų gamintojos

Kad langai nerasotų

Aukštos kokybės garsas automobilyje

Aukštos kokybės garsas automobilyje

Automobiliai tyliai saugo vienas kitą

Žieminių padangų naudojimas vasarą – brangus pasirinkimas

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.