• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Vairavimas per sniegą bei ledą

Šoninio slydimo likvidavimas: I – automobilio užpakalinė dalis slysta į dešinė; II -priekinių ratų pasukimas į priešingąpusę padidina slydimąiššaukiančiąjėgą; III – automobilis tampa nevaldomas; IV – priekinių ratų pasukimas (slydimo pusę sumažina slydimą iššaukiančią jėgą; V – automobilis vėl valdomas.

Nereikia pamiršti, kad per lietų pėstieji, pasislėpę po skėčiu, blogiau girdi aplinkinius garsus ir mato važiuojantį automobilį.

Važiuojamojo kelio dalyje telkšančias balas reikia apvažiuoti, o jeigu negalima to padaryti, būtina važiuoti palengva, nes po vandeniu gali slėptis akmuo arba gili duobė. Pervažiavus balą. patikrinami stabdžiai, nes, ant trinkelių patekus vandeniui, labai pablogėja stabdymo efektyvumas. Kad stabdžiai išdžiūtų, važiuojant keletą kartų palengva nuspaudžiamas stabžių pedalas ir truputį palaikomas. Tai daroma 3-4 kartus, kol išdžius stabžiai.

Kad automobilis neslystų į šoną, šlapiame kelyje stabdoma palengvą neišjungus sankabos.

Jeigu kelias užpustytas, per vėpūtinius važiuojama stačiu kampu, įsibėgėjus, neperjungiant pavaros, nesukant vairo rato ir nemažinant greičio. Užvažiavus ant nesuvažinėto sniego, labai pablogėja ratų sukibimas su kelio danga, todėl negalima staigiai stabdyti arba sukti vairo rato. Įstrigus negalima ilgai buksuoti, nes po ratais susidarys ledas. Reikia sustoti, nuvalyti sniegą ir tada važiuoti toliau. Apsnigtame kelyje ypač atidžiai reikia lenkti arba apvažiuoti transporto priemonę.

Sudėtinga vairuoti slidžiame kelyje. Paprastai pradedama važiuoti pirmaja pavara, o slidžiame kelyje – antrąja arba trečiąja. Svarbiausia – neleisti buksuoti ratams. Reikia labai atsargiai atleisti sankabos pedalą ir pamažu didinti degalų tiekimą.

Važiuojant žiemą negalima staigiai sukioti vairaračio, didinti greičio, nes dėl mažo, bet staigaus judesio automobilis gali pradėti slysti į šoną. Reikia vadovautis šia taisykle: nė vieno manevro neatlikti neišjungus sankabos. Posūkiai slidžiame kelyje labai pavojingi, todėl sukama ir apsisukama per pus mažesniu greičiu negu vasarą.

Važiuojant ledu geriau nesinaudoti stabdžiais.

Prieš įkalnę iš anksto įjungiama žemesnė pavara, kad važiuojant nereikėtų perjungti pavaros ir automobilis nesustotų įkalnėje. Važiuojant slidžiu keliu, distancija tarp automobilių turi būti daugiau kaip du kartus didesnė negu važiuojant sausu keliu.

Žiemą saulė būna pakilus žemai. Važiuojant prieš saulę, nuo apledėjusio asfalto atsispindi ištisa ugnies jūra. Pavažiavus taip ilgesnį laiką, gali prasidėti akių uždegjmas. Panašiai esti važiujant apsnigtais laukais. Todėl vairuotojams rekomenduojama ir žiemą vežiotis tamsius akinius.

Daug nelaimingų atsitikimų įvyksta, važiuojant per užšalusias upes, ežerus. Ypač pavojinga važiuoti per upes, nes jas dengiąs ledas esti labai nevienodo storio. Tad per ledą važiuokime tik esant būtiniausiam reikalui, kai nėra kitos išeities.

Prieš užvažiuodami ant ledo, išlaipinkite visus keleivius. Kas 15 – 20 m iškertamos eketės ir patikrinamas ledo storis. Ledo storis H, kuris gali atlaikyti jūsų automobilį, apskaičiuojamas pagal formulę:

H = 1 lV?    (cm) čia    H – ledo storis, cm;

P- faktinis automobilio svoris, t;

Važiuojant per ledą automobiliu su priekaba, atstumas L tarp automobilio ir priekabos turi būti ne mažesnis kaip:

L = 0.5 P + 6     (m)

Išlaipinti keleivius, abejos kabinų durys, važiuojant per ledą, turi būti atidarytos. Automobiliai turi važiuoti tik viena kryptimi, prasilenkti ant ledo draudžiama, taip pat draudžiama apvažiuoti sustojusį automobilį; reikia sustoti neprivažiavus iki jo maždaug 30 – 40 metrų.

Ne trik gruntiniame, bet ir kelyje su asfaltbetonio danga, esant nepalankioms hidrometeorologinėms sąlygoms, gali susidaryti pavojingos eismo sajygos.

Priklausomai nuo dangos būklės, t. y. ar asfaltbetonis šlapias ar sausas, švarus ar purvinas, naujas ar sutrūkinėjęs, sukibimo su juo koeficientas gali keistis nuo 0,7 iki 0,07

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Žymos
  • vairavimas per ledą
  • Vairavimas per sniegą
  • vairavimas žiemą
Kiti įrašai
Automobilio stebulė
Skaityti

Atostogos automobiliu: ar jūsų stebulė tam pasiruošusi?

Automobilių veiklos nuoma
Skaityti

Kodėl verta rinktis automobilių veiklos nuomą vietoje pirkimo?

Ilgalaikė automobilio nuoma
Skaityti

Ar automobilių nuoma tinka ilgalaikiam naudojimui?

Automobilio nuoma Ryga
Skaityti

Ar norite sutaupyti laiko ir pinigų? Užsisakykite automobilį Rygos oro uoste iš anksto!

Sunkvežimių dalys
Skaityti

Kaip išsirinkti kokybiškas sunkvežimių dalis ilgalaikiam naudojimui

Volvo dalys
Skaityti

Kiek kainuoja kokybiškos Volvo dalys ir kaip sutaupyti?

Automobilio nuoma mieste
Skaityti

Ar gali būti automobilių nuoma pigesnė nei automobilio turėjimas?

Nano danga automobiliui
Skaityti

Kas yra nano danga automobiliui ir kaip ji veikia?

Sunkvežimio skriemuliai
Skaityti

Kada reikėtų keisti sunkvežimio skriemulius? Naudingos įžvalgos

Kuro filtrai
Skaityti

Kuro filtrų ilgaamžiškumas: kiek laiko jie tarnauja?

Darbo pirštinės
Skaityti

Darbo pirštinės – nepakeičiamas pagalbininkas remontuojant automobilius

Automobilių veiklos nuoma
Skaityti

Kas yra automobilio veiklos nuoma?

Padangų svarbiausi parametrai
Skaityti

Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?

Žieminių padangų pasirinkimas
Skaityti

Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti

Valytuvai
Skaityti

Kodėl cypia valytuvai?

Tunelinė automobilių plovykla
Skaityti

Tunelinė automobilių plovykla – skubantiems

Hibridiniai automobiliai
Skaityti

Kodėl įkraunami hibridiniai automobiliai tokie brangūs?

Automobilio kėbulo dažymas
Skaityti

Automobilio kėbulo dažymas: verta tuo užsiimti patiems ar geriau vykti į autoservisą?

NAUJIENOS

Naudoto automobilio pirkimas

Kokį pasirinkti – naudotą ar naują elektromobilį? Aptarė privalumus ir minusus

Greičio viršijimas

Viršijote greitį su nuomotu automobiliu? Štai kas jūsų laukia Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje

Automobilio gedimas kelyje

Netikėtai sugedus automobiliui kas dešimtas lietuvis ieško finansinės pagalbos

Draudimas

Važiuoti smagu, netekti skaudu: kaip apsaugoti dvirates transporto priemones nuo ilgapirščių

Krasta auto

„Krasta Auto“ keičia pavadinimą į UAB „Inchcape Auto“

Mokami keliai

Plečiamas mokamų kelių tinklas: ką reikia žinoti transporto priemonių valdytojams?

PATARIMAI

Naudoti automobiliai: iš kurios šalies geriausia įsigyti

Kaip prižiūrėti automobilį karštą vasarą?

Automobilių gedimai

Autoserviso vadovas: ne visi gedimai gali būti aprašyti remonto instrukcijose

Pavasaris – tinkamiausias metas pasirūpinti automobilio priežiūra po žiemos: į ką svarbu atkreipti dėmesį?

Automobilių prekės

Automobilių prekės: ką verta turėti kiekviename automobilyje?

Vairavimas be nugaros skausmo

PARTNERIO TURINYS

Kodėl naudotas dviratis – tarsi katė maiše?

Pažintinė kelionė autobusu – dar daugiau įspūdžių

Nanotechnologijos danga automobilių stiklams – ne mitas, o realybė

Profesionalus automobilių stiklų remontas

Nebrangi automobilių nuoma Vilniuje

Automobilių supirkimas šiauliuose

Priežastys, kodėl verta rinktis automobilių supirkimą Šiauliuose

STRAIPSNIAI

Paskirstymo diržo keitimas

Vairavimo egzaminas – vertinimo kriterijai

Toyota automobiliai

Populiariausios naudotų automobilių markės

Važiavimas keliais su gruntine danga

Automobilių draudikai pradeda naudoti palydovinę navigaciją

Alfa Romeo rengia išskirtinį dvivietį automobilį už santykinai prieinamą kainą

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.