• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Automobiliai su švyturėliais – vis dar neįkandamas riešutas Lietuvos vairuotojams

Automobiliai su švyturėliais

Keliuose vairuotojams kasdien tenka sutikti skubančias transporto priemones su įjungtais švyturėliais. Dažniausiai tai – policijos, greitosios medicinos pagalbos ar priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo tarnybos automobiliai, tačiau švyturėlius kelyje naudoja ir karo policija arba svarbius asmenis vežantis transportas. Draudikai atkreipia dėmesį, kad ne visi vairuotojai geba tinkamai elgtis važiuojamojoje kelio dalyje sutikę tokias transporto priemones ir dėl šios priežasties neretai įvyksta eismo nelaimės.

„Specialiosios paskirties automobiliai keliuose turi išskirtines teises: jas visada pamatome bei išgirstame, kai jie važiuodami naudoja garsines sirenas ir švyturėlius. Tačiau nemaža dalis vairuotojų šių eismo dalyvių atžvilgiu vis dar reaguoja netinkamai ar iš viso nereaguoja. Dėl to kyla eismo nelaimių rizika, kuriose nukenčia ne tik eismo dalyviai, bet ir žmonės, kurie laukia skubios specialiosios paskirties automobiliais vykstančių žmonių pagalbos“, – kalba draudimo bendrovės „Gjensidige“ Žalų departamento vadovė Baltijos šalims Viktorija Katilienė.

Atidumo stoka baigiasi eismo nelaime

Naudotis įjungtais mėlynais arba raudonais švyturėliais ir specialiaisiais garso signalais, pagal Kelių eismo taisykles, galima tuomet, kai tam yra išduotas specialus leidimas. Šie švyturėliai naudojami, kai tai būtina gelbėjant žmogaus gyvybę, sveikatą, turtą, užtikrinant viešąją tvarką ir eismo saugumą, sulaikant įtariamus padariusius teisės pažeidimą asmenis, eskortuojant ir lydint Lietuvos Respublikos vadovybės apsaugos įstatyme nurodytus saugomus asmenis.

„Jei specialioji transporto priemonė važiuoja tik su įjungtais švyturėliais arba garsiniu signalu – sustoti ir duoti kelio nereikia, tačiau jei ji įjungia ir garsinį signalą, ir švyturėlius, vairuotojai turėtų praleisti specialios paskirties transporto priemones. Sustoti reikėtų kuo arčiau dešiniojo važiuojamosios dalies krašto, o, jei įmanoma – ir kelkraštyje. Tai ypač svarbu šviesoforu reguliuojamose sankryžose. Kartais vairuotojai degantį žalią šviesoforo signalą laiko leidimu važiuoti, nežiūrint to, jog specialusis transportas signalizuoja. Tai kartais baigiasi nemaloniais susidūrimais“, – sako V. Katilienė.

Pasak draudimo bendrovės atstovės, vairuotojams svarbu žinoti ir kitą taisyklę, nustatančią jų elgesį keturių eismo juostų kelyje. „Jame sustoti privalo ir ta pačia kryptimi važiuojantys, ir priešpriešais važiuojantys automobiliai. Jeigu važiuojame keliu su skiriamąja juosta, sustoti privalu tik ta pačia kryptimi važiuojantiems vairuotojams, tačiau važiuojantiems priešinga kryptimi išlieka sąlyga duoti kelią”, – pasakoja draudimo bendrovės Žalų departamento vadovė Baltijos šalims.

Ji atkreipia dėmesį, kad didelė dalis vairuotojų į specialiosios paskirties transporto priemones sureaguoja per vėlai, todėl įvyksta draudžiamieji įvykiai. 

„Draudžiamųjų įvykių scenarijus įvykus eismo nelaimei dažnai parodo vairuotojų atidumo stoką. Dažniausiai susidūrimai įvyksta kitai transporto priemonei persirikiuojant į kitą eismo juostą arba bandant staiga sustoti. Tuomet subraižomi, įlenkiami ar kitaip nukečia automobilių šonai. Ši problema ypač aktuali didžiuosiuose miestuose, kur eismas intensyviausias. Žinodami, kad privalo duoti kelią artėjančioms specialiosioms transporto priemonėms, vairuotojai kartais reaguoja impulsyviai ir atidžiai neapžiūrėję aplinkos „metasi“ į kelkraštį. Būtina prisiminti, kad manevruoti privalu atsargiai, laikantis saugaus eismo principų, nes stengiantis išvengti vieno eismo įvykio gali įvykti kitas”, – kalba draudikė. 

Ji atkreipia dėmesį, kad skubėdami į pagalbą specialiosios paskirties automobiliai neretai patys patenka į bėdą. „Esame užregistravę atvejį, kai greitosios pagalbos automobilio priekinė dalis paniro potvynio išplautą vandens pilną pralaidą. Šio įvykio nuostoliams atlyginti rezervavome 30 tūkst. eurų“, – pasakoja V. Katilienė.

Draudimo bendrovės atstovė sako, kad nuo 2020 metų už į eismo įvykius patekusių ar juos sukėlusių specialios paskirties transporto priemonių žalas išmokėta 55 tūkst. eurų. 

V. Katilienė pataria kelyje nepasikliauti atsitiktinumais, o būti budriems stebint aplinką ir atsisakant transporto priemonėje vairavimą blaškančių pašalinių veiklų bei garsų.

Avarinės situacijos – nemaloni kasdienybė

Klaipėdos greitosios medicininės pagalbos stoties Transporto skyriaus vedėjos padėjėjas Valdimaras Auksorius sako, kad be švyturėlių ir garsinio signalo kartais pavyksta nuvažiuoti greičiau nei juos įsijungus. „Nuo praėjusių metų rugsėjo 1 d. įsigaliojo reikalavimas, kad specialiosios paskirties transportą kiti vairuotojai turėtų praleisti atlaisvindami jam kelią „eglute“, bet ši tvarka gatvėse negalioja“, – sako Klaipėdos greitosios medicininės pagalbos stoties darbuotojas.

Pasak V. Auksoriaus, Lietuvos vairuotojai tinkamai elgtis kelyje, sutikus specialiosios paskirties transporto priemones, turėtų būti mokomi vairavimo mokyklose. „Deja, to jie neišmoksta ir dažniausiai reaguoja spontaniškai: vieni – staigiai stabdo, kiti – „šoka“ į kelkraštį, yra ir tokių vairuotojų, kurie net nesistengia praleisti greitosios medicinos pagalbos automobilių su švyturėliais ir garsiniu signalu“, – pasakoja Klaipėdos greitosios medicininės pagalbos stoties atstovas.

Jis atkreipia dėmesį ir į kitą problemą, su kuria skubėdami susiduria greitosios medicinos pagalbos automobilių vairuotojai. „Gatvės yra siauros, todėl dažnai važiuodami pas pacientus matome, kad kiti vairuotojai paprasčiausiai neturi kur pasitraukti, neužtenka vietos važiuojamojoje kelio dalyje. Kad vairuotojai galėtų mus praleisti, jie turėtų „šokti“ ant kelio apvado“, – patirtimi dalijasi V. Auksorius.

Kaip pavojingiausias specialiosios paskirties transporto priemonių eismo vietas pašnekovas įvardija miesto gatvių sankryžas. „Nesvarbu, ar dega žalias, ar raudonas šviesoforo signalas prieš kiekvieną sankryžą esame priversti pristabdyti automobilį, o kartais – net ir visiškai sustoti“, – tvirtina Klaipėdos greitosios medicininės pagalbos stoties atstovas.

„Jei gatvėje yra dvi eismo juostos, pastebime, kad didžioji dalis vairuotojų dažniausiai renkasi antrąją eismo juostą, nepaisydami, kad pirmoji yra pustuštė ir Kelių eismo taisyklės vairuotojams nurodo važiuoti kuo arčiau dešiniojo kelio krašto. Šis vairuotojų įprotis verčia mus važiuoti į priešpriešinę eismo juostą arba dažnai naudoti ilgąsias automobilio šviesas, kai vairuotojai nereaguoja į specialiuosius švyturėlius ir garsinį signalą. Užmiestyje situacija yra gerokai palankesnė, vairuotojai pastebi iš toli ir dažniausiai užleidžia kelią greitosios medicinos pagalbos automobiliui“, – pasakoja jis.

V. Auksorius prisimena ir eismo įvykį, kurį jam teko patirti vairuojant greitosios medicinos pagalbos automobilį. Jo nepraleido šalutiniu keliu važiavęs vairuotojas, todėl teko rinktis – arba važiuoti į priešpriešinę eismo juostą ir kaktomuša susidurti su kita transporto priemone, arba sulaukti šoninio smūgio iš šalutiniu keliu važiuojančio automobilio. „Avarinės situacijos, deja, yra greitosios medicinos pagalbos automobilius vairuojančių žmonių kasdienybė. Jas dažniausiai sukelia kitų vairuotojų dėmesingumo stoka“, – sako prie greitosios medicinos pagalbos automobilio vairo dažnai sėdantis V. Auksorius.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Naudoto automobilio pirkimas
Skaityti

Kokį pasirinkti – naudotą ar naują elektromobilį? Aptarė privalumus ir minusus

Greičio viršijimas
Skaityti

Viršijote greitį su nuomotu automobiliu? Štai kas jūsų laukia Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje

Automobilio gedimas kelyje
Skaityti

Netikėtai sugedus automobiliui kas dešimtas lietuvis ieško finansinės pagalbos

Draudimas
Skaityti

Važiuoti smagu, netekti skaudu: kaip apsaugoti dvirates transporto priemones nuo ilgapirščių

Krasta auto
Skaityti

„Krasta Auto“ keičia pavadinimą į UAB „Inchcape Auto“

Mokami keliai
Skaityti

Plečiamas mokamų kelių tinklas: ką reikia žinoti transporto priemonių valdytojams?

komercinis transportas
Skaityti

Naujos kartos „Volkswagen“ komercinės transporto priemonės – modernesnės, efektyvesnės ir universalesnės

Tiltai
Skaityti

10 įspūdingų Lietuvos tiltų, kuriuos „Via Lietuva“ keliautojams rekomenduoja pamatyti šią vasarą

Formulė 1
Skaityti

Ar Lietuva galėtų surengti „Formulės 1“ Didįjį Prizą?

Automobilis šeimai
Skaityti

Kokį automobilį rinktis šeimai?

Vairavimo žinių atnaujinimas
Skaityti

Privalomą vairavimo žinių atnaujinimą lietuviai laiko nereikalinga našta, ekspertai ragina verčiau daugiau dėmesio skirti vairuotojų informavimui

Naudoti automobiliai
Skaityti

Naudotų automobilių pardavėjai: didesnė atsiskaitymų grynaisiais kartelė augins šešėlį

Įkrovimo stotelės magistralė
Skaityti

Automagistralėje Kaunas-Vilnius – 2 naujos itin greito elektromobilių įkrovimo stotelės

Kelio ženklai
Skaityti

„Via Lietuva“ vairuotojus ragina keliuose stebėti šiuos ženklus: kokią informaciją jie pateikia

Via Lietuva
Skaityti

„Via Lietuva“ skelbia, kurie kritinės būklės tiltai bus sutvarkyti šiemet ir artimiausiais metais

Paspirtuko šalmas
Skaityti

Galva – jautri paspirtukininko vieta: kodėl šalmą dėvėti būtina

Dviračių takai
Skaityti

Tai, ko Lietuvoje dar nebuvo: „Via Lietuva“ pėsčiųjų ir dviračių taką paženklino naktį švytinčiais dažais

Mokami keliai
Skaityti

Plečiamas mokamų kelių tinklas krovininiam ir komerciniam transportui 

NAUJIENOS

Milikonių įkalnė

Dėl rekonstrukcijos uždaroma Milikonių įkalnė: keisis eismo tvarka ir viešojo transporto maršrutai

Internetiniai žaidimai

Geriausi internetiniai žaidimai „Geeks“: strategija, mokslinė fantastika ir linksmos pramogos

Formulė 1

Kova dėl pergalės: kas dominuos „Formulės 1” lenktynių pasaulyje šiemet?

Taršūs automobiliai

Seimas spręs, ar atšaukti pareigą aplinkosaugininkams tikrinti lengvųjų automobilių taršą

Elektrinis mikroautobusas

Šiaulių ir Panevėžio rajonuose dyzelinius mikroautobusus keis elektriniai

Automobilio pirkimas kaip neapsigauti

Po gražiu kiautu – sudužusi gelda: kaip išvengti prastos būklės automobilio?

PATARIMAI

Autoservisas, automobilio paruošimas žiemai

Kaip paruošti savo automobilį ilgam žiemojimui garaže?

Kaip atpažinti „skendusią“ mašiną?

Greitas ir paprastas automobilio valymas: 5 gudrybės, kurios padės švarą palaikyti be vargo

Greitas ir paprastas automobilio valymas: 5 gudrybės, kurios padės švarą palaikyti be vargo

Naudoto automobilio pirkimas

Automobilių spalvos: kaip sukuriamas futuristinis, o kaip – prabangus įvaizdis?

Kaip panaikinti blogą automobilio kvapą?

PARTNERIO TURINYS

Kaip įsigyti tinkamą dviračio laikiklį?

Automobilis ir žiema – tai ne tik žieminės padangos

Transporto paslaugos: ką renkasi klientai?

Patarimai planuojantiems išsinuomoti automobilį

Kėbulo virinimo darbai Vilniuje

Geras autoservisas Vilniuje

STRAIPSNIAI

Nesileiskite apakinami saulės

Saulės jėgainių turime, bet saule varomų automobilių dar teks palaukti

EReg akiratyje – duomenų standartizavimo, transporto priemonių vagysčių prevencijos ir eismo saugumo klausimai

Apsauginei mašinos priežiūrai – vos penkios minutės!

Poliesterinių medžiagų suaižėjimas

Kapitalinis variklio remontas per 30 min.

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.