• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Palygino elektromobilius ir automobilius su vidaus degimo varikliais: kurie turi daugiau privalumų?

Elektromobiliai

Elektromobilis ar automobilis su vidaus degimo varikliu – toks klausimas iškyla dažnam, besirenkančiam naują automobilį. Nors Lietuvos keliais kasmet važinėja vis daugiau elektromobilių ir hibridinių jų versijų, benzinu ar dyzeliu varomi automobiliai sudaro liūto dalį. Ekspertų teigimu, jei pirkėjai labiau pasigilintų į skirtingų tipų automobilių priežiūros ir eksploatavimo klausimus, elektromobiliai kur kas dažniau taptų pirmuoju pasirinkimu.

„Elektromobiliai daug kuo skiriasi nuo automobilių su vidaus degimo varikliais, nors gyventojai dažniausiai akcentuoja didesnę jų įsigijimo kainą ir įkrovimo klausimą. Vis dėlto renkantis automobilį vertėtų palyginti ir kitas savybes, tokias kaip eksploatacijos kaina, priežiūra, tarša, išlaidos kurui ir panašius aspektus. Tik tokiu atveju įmanoma susidaryti objektyvią nuomonę ir pasirinkti tinkamai“, – sako energetikos sprendimų bendrovės „Elektrum Lietuva“ įkrovimo stotelių produktų vadovė Laura Doraitė-Gudavičienė.

Lietuvoje iki šių metų kovo 1 d. buvo įregistruota 7,8 tūkst. lengvųjų keleivinių elektrinių automobilių ir 51,2 tūkst. lengvųjų keleivinių benzinu ir elektra varomų hibridinių automobilių, rodo valstybės įmonės „Regitra“ duomenys. Tuo tarpu dyzelinių automobilių skaičius siekė 1,1 mln., o varomų benzinu – 382,6 tūkst.

Paprastesnė priežiūra, mažiau išlaidų

Pasak L. Doraitės-Gudavičienės, svarbus elektromobilių privalumas yra paprastesnė ir pigesnė eksploatacija, nes elektromobiliai neturi daug dalių, kurioms reikalinga nuolatinė priežiūra ar remontas. 

Automobiliams su vidaus degimo varikliais reikia reguliariai keisti tepalus, senuosius reikia tinkamai utilizuoti, nedarant žalos aplinkai. Taip pat reikia rūpintis kuro ir variklio oro filtrų, degimo žvakių, pagrindinio variklio diržo, generatoriaus dirželio keitimu. Todėl nors šiuo metu elektromobilio įsigijimo kaina yra didesnė, tačiau techninės priežiūros išlaidos yra mažesnės. JAV leidinio „Consumer Reports“ atlikto tyrimo duomenimis, elektromobilių savininkai per visą jų eksploatavimo laikotarpį sutaupo vidutiniškai 4,6 tūkst. JAV dolerių remonto ir techninės priežiūros išlaidų, palyginti su transporto priemonėmis, kurioms reikia degalų.

Be to, įsigyjant elektromobilį galima pasinaudoti valstybės parama ir susigrąžinti 5 tūkst. eurų naujam ir 2,5 tūkst. eurų naudotam elektromobiliui.

Pašnekovė atkreipia dėmesį ir į tai, kad elektromobilio baterijos gyvavimo ciklas siekia 15–20 metų, arba 160–320 tūkst. kilometrų, priklausomai nuo vairavimo įpročių, o tai yra daug ilgesnė nei vidutinio automobilio eksploatavimo trukmė.

„Galime palyginti ir iškastinio kuro bei elektros energijos kainas. Nuvažiuoti 100 km su automobiliu, varomu iškastiniu kuru, vidutiniškai reikia 6–7 litrų kuro, kurio kaina svyruoja nuo 1,5 iki 1,7 Eur/l. Elektromobiliui 100 km nuvažiuoti reikalingas energijos kiekis siekia apie 18–20 kilovatvalandžių (kWh), o 1 kWh kaina įkraunant namuose yra apie 15–25 ct, priklausomai nuo to, koks turimas elektros tarifas ir kuriuo metu įkraunamas elektromobilis. Todėl pirmuoju atveju 100 km kelionė kainuos apie 9–12 Eur, o antruoju – apie 3–5 Eur“, – sako ji.

Papildomas elektromobilių privalumas yra energijos generacija važiavimo metu, kai važiuojant nuokalne ar stabdymo metu yra įkraunama baterija ir taip padidinamas nuvažiuojamas atstumas. 

Svarbus klausimas – įkrovimas 

Svarbiausias dalykas prieš nusprendžiant įsigyti elektromobilį yra įsivertinti, kokios talpos baterijos elektromobilio reikės. Tai priklauso nuo kasdien nuvažiuojamo atstumo, gyvenamosios vietos, galimybės įkrauti elektromobilį namuose ar darbo vietoje. 

„Kuo didesnės talpos baterija, tuo didesnis nuvažiuojamas atstumas. Jei įprastai važinėjate mieste, kasdien įveikiate nedidelius atstumus, apie 50 km, ir turite galimybę įsikrauti namuose, galite rinktis ir mažesnės talpos bateriją. Jei daugiau laiko praleidžiate užmiesčio keliuose, tuomet baterijos talpa turėtų būti didesnė, nes važiuojant didesniu greičiu energijos sąnaudos, kitaip nei automobilių su vidaus degimo varikliais, yra didesnės“, – teigia ekspertė. 

Vykstant į ilgesnes keliones elektromobiliu svarbu planuoti maršrutą ir laiką, nes pakeliui gali tekti papildomai įkrauti bateriją greito įkrovimo stotelėse, kurių tinklas šalyje kol kas dar nėra pakankamai tankus. . Pašnekovė rekomenduoja susipažinti su viešų įkrovimo stotelių žemėlapiu, pasidomėti, kokių paslaugų tiekėjų viešos įkrovimo stotelės yra mieste ar kelionės maršrute, sužinoti daugiau apie  įkainius ar kitas  sąlygas. 

L. Doraitė-Gudavičienė aiškina, kad vairuojant elektromobilį taip pat reikia šiek tiek pakeisti įpročius ir išmokti įkrauti jo bateriją ne tada, kai ji beveik tuščia, bet kai atsiranda proga. Baterijos ilgaamžiškumo užtikrinimui svarbu vengti visiško iškrovimo ar pilno įkrovimo, todėl rekomenduojama palaikyti 20–80 proc. baterijos įkrovimo lygį. 

„Vienas iš automobilių su vidaus degimo varikliais privalumų yra tai, kad užpildyti baką užtrunka kelias minutes, o elektromobilius reikia įkrauti ilgiau. Be to, energijos srautas, patenkantis iš įkrovimo stotelės į automobilio bateriją, nėra pastovus. Įprastai greitasis įkrovimas turi dvi fazes: nuolatinės srovės ir nuolatinės įtampos, arba papildomo įkrovimo. Nuolatinės srovės fazėje baterija įkraunama nuo 20 iki 80 proc., taip greitai, kaip galima tą padaryti jos neperkaitinant. Įkrovimui perėjus į nuolatinės įtampos fazę, procesas lėtėja ir baterijos įkrovimas nuo 80 iki 90 proc. gali užtrukti tiek pat, kiek įkraunant ją nuo 40 iki 80 proc.“, – sako ji. 

Gyvenantiems nuosavame name ar turintiems privačią stovėjimo vietą daugiabučio stovėjimo aikštelėje ekspertė rekomenduoja įsigijus elektromobilį įsirengti ir jo įkrovimo stotelę. Elektromobilį įkraunant namuose jo eksploatavimo kaštai yra mažesni nei įkraunant viešose įkrovimo stotelėse. Patartina rinktis dviejų laiko zonų elektros tarifą, nes elektromobiliai dažniau įkraunami naktį ar savaitgalį, kai elektros kaina mažesnė. Elektromobilių įkrovimo išlaidas galite sumažinti dar labiau, jei baterijos įkrovimui bus naudojama elektros energija, pagaminta iš saulės elektrinės ar nutolusio parko.

Apie bendrovę „Elektrum Lietuva“:

„Elektrum Lietuva“ yra didžiausios Baltijos šalyse žaliosios elektros gamintojos „Latvenergo“ (Latvija) antrinė įmonė, teikianti įvairius energetikos sprendimus buitiniams ir verslo klientams Lietuvoje. Net 88 proc. „Latvenergo“ pagamintos elektros energijos yra iš atsinaujinančių šaltinių. Bendrovė „Elektrum Lietuva“ šiuo metu tiekia elektrą daugiau nei 12 tūkst. įmonių, savo elektros tiekėju įmonę pasirinko virš 150 tūkst. namų ūkių, įmonė tiekia dujas 800 bendrovių, yra įrengusi virš 1000 saulės elektrinių bei tris saulės parkus (11 MW). Vystomi dar penki nauji saulės parkai, kurių bendra galia viršys 25 MW.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Enefit krovimo stotelės
Skaityti

„Enefit“: elektromobilių įkrovimo stotelių skaičius Lietuvoje perkopė 300

Naujų automobilių pardavimai Lietuvoje
Skaityti

Lietuva – lyderė Europoje: sparčiausiai augo naujų automobilių registracijos, fiksuotas elektromobilių šuolis

Dulkės automobilyje
Skaityti

Dulkės ir pirštų antspaudai automobilyje: ar jų valymas tik kova su vėjo malūnais?

Kelių darbai
Skaityti

Kelininkai skelbia savaitgalio darbų statistiką: dėmesys skirtas prevenciniams darbams

Avarijos keliuose sniegas
Skaityti

Pirmos snaigės – pirmosios avarijos keliuose: kodėl kasmet kartojame tas pačias klaidas?

Kelių barstytuvai
Skaityti

AB „Kelių priežiūra“ skelbia barstytuvų vardų konkurso nugalėtojus

Via Lietuva kelio remonto darbai
Skaityti

„Via Lietuva“: kelio tvarkymo darbai Zujūnų seniūnijoje – keisis eismo organizavimo tvarka

Atspindintys dažai
Skaityti

„Via Lietuva“ pristato naują kelių eismo saugumo sprendimą – atspindinčia danga pažymėti kelio atitvarai gali pagerinti matomumą sudėtingomis sąlygomis

Premijos
Skaityti

Premijos kaip rinkodaros priemonė: regionuose tai veikia puikiai

Automobilių entuziastai
Skaityti

Kazino žaidimai automobilių entuziastams

Probro
Skaityti

„PRO BRO Group“ vieša obligacijų emisija pritraukė 5,5 mln. eurų

Plikledis
Skaityti

Plikledis keliuose gali pasirodyti jau spalį: ką turi žinoti vairuotojai

Automobilio pirkimas
Skaityti

Ką privalo užtikrinti naudoto automobilio pardavėjas ir ką iš tiesų reiškia trumpalaikė „komercinė garantija“?

Kauno vakarinis aplinkelis
Skaityti

„Via Lietuva“ pristatė galimybių studiją, kaip keisis Kauno vakarinis aplinkkelis

Unipark
Skaityti

Sukčiai vėl atakuoja vairuotojus: UNIPARK įspėja apie įtartinas SMS žinutes

Kelio dangų bandymai
Skaityti

Lietuvoje pradedami klimatui neutralių kelio dangų bandymai

Druskininkų autobusų stoties statybos
Skaityti

Statomoje Druskininkų autobusų stotyje palikta žinia ateities kartoms

Naujo automobilio pirkimas
Skaityti

Įvardijo Lietuvos gyventojams svarbiausius kriterijus renkantis naują automobilį

NAUJIENOS

Psichologija

Siekis atsilošti: pralaimėjimų vaikymasis po blogos dienos psichologijos požiūriu

Ilgos kelionės

Ilgos kelionės už vairo: kaip jas suderinti su pramogomis?

Motociklo paruošimas žiemai

Ekspertas pataria, kaip tinkamai paruošti motociklą žiemai ir išsaugoti jo vertę

Kelionės į Švediją

Rudens nuobodulį lietuviai vaiko mini kelionėmis į Švediją: kodėl tai ypač populiaru tarp šeimų su vaikais

Aurelija Kazlauskienė

Tyrimas: kas penktas šalies vairuotojas pripažįsta – vaikams trūksta saugaus eismo žinių

Moller Auto

„Moller Auto“ klientų lojalumo programa pelnė prestižinį Europos apdovanojimą

PATARIMAI

Kaip taupyti degalus?

Kaip rinktis vasarines padangas?

Patarimai, kaip pildyti eismo įvykio deklaraciją

Automobilių gedimai

Autoserviso vadovas: ne visi gedimai gali būti aprašyti remonto instrukcijose

Naudoti automobiliai: iš kurios šalies geriausia įsigyti

Kodėl svarbu atlikti antikorozinį padengimą?

PARTNERIO TURINYS

Navigacijos (1 dalis)

ĮVARDIJO GUDRYBES, KAIP IŠLAIKYTI VAIRAVIMO EGZAMINĄ

Reklama ant automobilių – puikus būdas reklamuotis

„CityBee“ pradeda veiklą Alytuje

Automobilinis šaldytuvas

Starterio gedimo požymiai

STRAIPSNIAI

Nuo sukčių kasmet nukenčia šimtai automobilių pirkėjų. Kaip to išvengti?

Dinamometrinis raktas

Dinamometrinis raktas – tikslumo įrankis, būtinas kiekvienam meistrui

Krovinių gabenimas – greita, patogu ir saugu

Švedų superautomobilis „Koenigsegg Agera R“ susišlavė net šešis pasaulio rekordus

Subalansuota moterims: kaip prižiūrėti savo automobilį žiemą?

Automobilių nuoma Klaipėdoje

Kur rasti geriausią automobilių nuomą Klaipėdoje?

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.