• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Ginčytini eismo įvykiai: kaip neprisiimti svetimos kaltės

Eismo įvykiai

Eismo įvykis jo dalyviams dažniausiai sukelia nemenką stresą ir išgąstį. Tokiomis aplinkybėmis avarijoje nukentėjęs asmuo iš kito įvykio dalyvio gali sulaukti spaudimo prisiimti kaltę ir tapti be kaltės kaltu. Draudikai atkreipia dėmesį, kad praktikoje panašių atvejų pasitaiko neretai, todėl itin svarbu būti pasiruošus įžūliam kito avarijos dalyvio elgesiui ir apgalvotai išspręsti situaciją.

Pasak draudimo bendrovės „Gjensidige“ Transporto žalų skyriaus vadovo Agniaus Gučiaus, iškart po eismo nelaimės tarp dviejų vairuotojų dažnai įsiplieskia psichologinė kova, po kurios kaltas lieka nebūtinai tikrasis susidūrimo kaltininkas. Jo teigimu, karštligiškai priimtų sprendimų keitimo kaina vėliau būna labai didelė.

Stovėjimo aikštelėse – neaiškumai dėl ženklinimo

Pasak A. Gučiaus, klaidinančios situacijos dažniausiai registruojamos automobilių stovėjimo aikštelėse šalia prekybos centrų, nes dalyje šių vietų važiavimo tvarka yra organizuojama remiantis ne kelio ženklais, o horizontaliuoju ženklinimu. „Vairuotojai turėtų atkreipti dėmesį į iš trikampių sudarytą liniją, kuri reiškia, kad vairuotojas privalo duoti kelią kertamuoju ar prisijungiančiuoju keliu važiuojančioms transporto priemonėms. Jei aikštelėje ženklinimo nėra, reikėtų įprastai vadovautis dešiniosios rankos taisykle“, – sako draudimo bendrovės atstovas.

Jis atkreipia dėmesį, kad didmiesčiuose ir mažesniuose miestuose aikštelės prie prekybos centrų būna dažnai įrengtos bei prijungtos prie šalia esančios gatvės. „Dėl šios priežasties vairuotojai klaidingai interpretuoja, kad gatvės ir aikštelės susikirtime turi būti taikoma dešiniosios rankos taisyklė. Tačiau toji vieta yra išvažiavimas iš šalia esančios teritorijos, todėl gatve važiuojančias transporto priemones privaloma praleisti visais atvejais“, – pasakoja draudikas.

Jo teigimu, praktikoje pasitaiko sudėtingų avarijų, kai ginčas kyla dėl eismą draudžiančio šviesoforo signalo. „Jei sankryža nefilmuojama ir nėra liudininkų, be pastarųjų ir nufilmuotos medžiagos nėra galimybės nustatyti, kuris vairuotojas kaltas. Tuomet turime remtis eismo įvykio vietoje užpildyta ir vairuotojų pasirašyta deklaracija“, – pabrėžia A. Gučius.

Lenkimo manevrui posūkio signalas – privalomas 

Pasak draudimo bendrovės Transporto žalų skyriaus vadovo, deklaracijos svarba itin didelė ir eismo įvykiuose, kuriuose susiduria lenkiantysis ir lenkiamas automobiliai. „Vietose, kuriose lenkti leidžiama, būtinas posūkio signalas: negalima lenkti, jei priekyje važiuojančios transporto priemonės vairuotojas rodo posūkio signalą ir ruošiasi sukti į kairę. Tuo tarpu į kairę sukantis automobilis negali to daryti, jeigu iš galo važiuojančios transporto priemonės vairuotojas rodo kairiojo posūkio signalą ir planuoja lenkimo manevrą“, – sako A. Gučius.

Tokiose situacijoje, pasak draudiko, galima remtis tik pačių vairuotojų užfiksuotomis aplinkybėmis ir prisiimta kalte. Sprendimą, A.Gučiaus teigimu, kartais palengvina Kelių eismo taisyklėse (KET) apibrėžtos aplinkybės, kurioms susiklosčius yra draudžiama lenkti. 

„Kaltu dėl eismo nelaimės, esant tokiai situacijai, bus pripažintas tas vairuotojas, kuris nepaisė KET ir ketino lenkti. Tačiau pildydami deklaracijas vairuotojai labai dažnai pamiršta taisykles, todėl labai svarbu kiekvienam vairuojančiam asmeniui periodiškai pasikartoti KET skyrius apie lenkimą ir eismą juostose, važiavimo pradžią ir manevravimą bei transporto priemonių išsidėstymą kelyje“, – kalba draudimo bendrovės atstovas.

Lėtėjimo ir greitėjimo juostose – nauja tvarka

Draudikas atkreipia dėmesį į vėliausioje KET redakcijoje priimtą pakeitimą, susijusį su lėtėjimo ir greitėjimo juostų naudojimu. „Anksčiau naudojimasis šiomis juostomis nebuvo aiškiai reglamentuotas, todėl nebuvo ir objektyvaus tokių situacijų vertinimo. Dabar jos jau yra aprašytos, ir vairuotojams reikėtų su šia informacija susipažinti bei ją detaliai išanalizuoti“, – tvirtina A. Gučius.

Susidūrimai prasilenkiant kelia daug klausimų

Pasak draudiko, praktika rodo, kad eismo dalyviai dažnai neteisingai interpretuoja susidūrimus prasilenkiant. Jo teigimu, svarbu žinoti KET reikalavimą važiuoti kuo arčiau dešiniojo važiuojamos dalies krašto, jei kelias tuščias. 

„Kai du vairuotojai tiesiog nepasidalina kelio, tokios situacijos gali būti vertinamos kaip abipusė kaltė ir abu vairuotojai laikomi vienodai atsakingais už eismo įvykį. Tačiau kartais eismo nelaimė įvyksta tik dėl vieno vairuotojo kaltės. Todėl itin svarbu teisingai įvertinti, kuris vairuotojas pažeidė KET. Tokios situacijos dažniausiai įvyksta siaurose miestų gatvėse ir daugiabučių kiemų aikštelėse“, – pasakoja A. Gučius.

Jei kelias iš dešinės pusės apstatytas automobiliais ir norint toliau važiuoti reikia apvažiuoti kliūtis, draudiko teigimu, svarbu prisiminti, kad tuomet privaloma praleisti visas iš priekio atvažiuojančias transporto priemones.

„Neaiškios aplinkybės atsiranda susikirtimuose su šalutiniais keliais, kai, išvažiuodami iš šalutinio kelio, vairuotojai neįvertina, kad pagrindiniu keliu važiuojantis automobilis viršija greitį ir, galvodamas, kad spės atlikti manevrą, surizikuoja. Tokios avarijos, deja, dažnai baigiasi eismo nelaimės dalyvių sužalojimais, todėl tokius įvykius tiria profesionalai – ekspertai“, – pabrėžia draudimo bendrovės atstovas.

Įrodymai – lengviausias kelias į tiesą

Įvykus eismo nelaimei A. Gučius pataria visada nufotografuoti įvykio vietą, jei yra – ratų važiavimo ir  stabdymo pėdsakus. „Kuo tiksliau užfiksuokite tikslias automobilių padėtis, jeigu yra galimybė, matuokite atstumus. Jeigu yra liudininkų, jų kontaktus būtų svarbu užfiksuoti ne tik sau, bet ir eismo įvykio deklaracijoje“, – tvirtina draudikas.

Jo teigimu, dažnai tenka spręsti situacijas, kuomet pasirašę deklaracijoje kaip atsakingi už eismo įvykį, vėliau pasigilinę į situaciją bando sprendimą keisti, deja, ne visais atvejais tai pavyksta. „Jei situacija tinkamai užfiksuota ir svarbiu įvykio veiksniu nėra, pavyzdžiui, šviesoforo, automobilio posūkio signalas ar automobilio greitis, ją išspręsti visada lengviau“, – sako A. Gučius.

„Pagrindinis patarimas vairuotojams – eismo įvykio vietoje visada objektyviai įvertinkite, ar pažeidėte Kelių eismo taisykles, nepasiduokite spaudimui ar grasinimams, įvertindami situaciją, apžiūrėkite kelio ženklus bei ženklinimą. Jei turite pagrįstų abejonių, tačiau pasirašote, kad esate atsakingas už eismo įvykį, vėliau šį sprendimą gali būti ganėtinai sunku pakeisti“, – pataria draudimo bendrovės atstovas.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Naudoto automobilio pirkimas
Skaityti

Kokį pasirinkti – naudotą ar naują elektromobilį? Aptarė privalumus ir minusus

Greičio viršijimas
Skaityti

Viršijote greitį su nuomotu automobiliu? Štai kas jūsų laukia Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje

Automobilio gedimas kelyje
Skaityti

Netikėtai sugedus automobiliui kas dešimtas lietuvis ieško finansinės pagalbos

Draudimas
Skaityti

Važiuoti smagu, netekti skaudu: kaip apsaugoti dvirates transporto priemones nuo ilgapirščių

Krasta auto
Skaityti

„Krasta Auto“ keičia pavadinimą į UAB „Inchcape Auto“

Mokami keliai
Skaityti

Plečiamas mokamų kelių tinklas: ką reikia žinoti transporto priemonių valdytojams?

komercinis transportas
Skaityti

Naujos kartos „Volkswagen“ komercinės transporto priemonės – modernesnės, efektyvesnės ir universalesnės

Tiltai
Skaityti

10 įspūdingų Lietuvos tiltų, kuriuos „Via Lietuva“ keliautojams rekomenduoja pamatyti šią vasarą

Formulė 1
Skaityti

Ar Lietuva galėtų surengti „Formulės 1“ Didįjį Prizą?

Automobilis šeimai
Skaityti

Kokį automobilį rinktis šeimai?

Vairavimo žinių atnaujinimas
Skaityti

Privalomą vairavimo žinių atnaujinimą lietuviai laiko nereikalinga našta, ekspertai ragina verčiau daugiau dėmesio skirti vairuotojų informavimui

Naudoti automobiliai
Skaityti

Naudotų automobilių pardavėjai: didesnė atsiskaitymų grynaisiais kartelė augins šešėlį

Įkrovimo stotelės magistralė
Skaityti

Automagistralėje Kaunas-Vilnius – 2 naujos itin greito elektromobilių įkrovimo stotelės

Kelio ženklai
Skaityti

„Via Lietuva“ vairuotojus ragina keliuose stebėti šiuos ženklus: kokią informaciją jie pateikia

Via Lietuva
Skaityti

„Via Lietuva“ skelbia, kurie kritinės būklės tiltai bus sutvarkyti šiemet ir artimiausiais metais

Paspirtuko šalmas
Skaityti

Galva – jautri paspirtukininko vieta: kodėl šalmą dėvėti būtina

Dviračių takai
Skaityti

Tai, ko Lietuvoje dar nebuvo: „Via Lietuva“ pėsčiųjų ir dviračių taką paženklino naktį švytinčiais dažais

Mokami keliai
Skaityti

Plečiamas mokamų kelių tinklas krovininiam ir komerciniam transportui 

NAUJIENOS

Milikonių įkalnė

Dėl rekonstrukcijos uždaroma Milikonių įkalnė: keisis eismo tvarka ir viešojo transporto maršrutai

Internetiniai žaidimai

Geriausi internetiniai žaidimai „Geeks“: strategija, mokslinė fantastika ir linksmos pramogos

Formulė 1

Kova dėl pergalės: kas dominuos „Formulės 1” lenktynių pasaulyje šiemet?

Taršūs automobiliai

Seimas spręs, ar atšaukti pareigą aplinkosaugininkams tikrinti lengvųjų automobilių taršą

Elektrinis mikroautobusas

Šiaulių ir Panevėžio rajonuose dyzelinius mikroautobusus keis elektriniai

Automobilio pirkimas kaip neapsigauti

Po gražiu kiautu – sudužusi gelda: kaip išvengti prastos būklės automobilio?

PATARIMAI

automobilių dalys akcijos

Automobilių prekes verta pirkti tada, kai taikomos akcijos

Viskas ką reikia žinoti apie automobilines žvakes ir laidus

7 sėdimos vietos automobilyje: patogu, praktiška ar nereikalinga?

vairavimo mokyklos

Ar galima atgauti sumokėtus pinigus už vairavimo pamokas, jei netenkina kokybė?

Suportų restauravimas

Eismo įvykio deklaracijos pildymas

Ekspertai pasakė, kur klysta vairuotojai, pildydami eismo įvykio deklaracijas

PARTNERIO TURINYS

Profesionalus važiuoklės remontas

Automobilinis šaldytuvas

Navigacijos (1 dalis)

Industrinės padangos

Tinkamiausių ratų montavimo staklių pasirinkimas: aspektai, kuriuos reikia įvertinti

SUNKVEŽIMIŲ NAVIGATORIUS Galaxy TAB Primo TRUCK 2013

STRAIPSNIAI

Ratų suvedimas, išvirtimas, geometrijos nustatymas

Mašinų saugumas – kas toliau?

Sunkvežimių „uodega“ leistų sumažinti kuro išlaidas

Prieš atostogų kelionę – dėmesys automobiliui

Akumuliatoriaus problemos gali virsti į didelius nemalonumus

Automobilio nuoma Ryga

Ar norite sutaupyti laiko ir pinigų? Užsisakykite automobilį Rygos oro uoste iš anksto!

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.