• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Dar vienas etapas sostinės T. Ševčenkos gatvės rekonstrukcijoje: atsiras nauja žiedinė sankryža

žiedinė sankryža

Liepos 27 d. T. Ševčenkos ir Vytenio gatvių sankryžoje pradedami eismo organizavimo pokyčių darbai, kurie truks iki savaitės pabaigos. Šviesoforais reguliuojama keturšalė sankryža bus pertvarkyta į mažąją žiedinę sankryžą saugesniam eismui ir patogiam pėsčiųjų judėjimui. Žiedinė sankryža – tik vienas iš T. Ševčenkos gatvės humanizavimo etapų. Pirmieji darbai buvo pradėti 2021 m. rugsėjo mėn., o numatoma jų pabaiga – 2023 m.

Kodėl pertvarkoma sankryža?

Tęsiant Vilniaus miesto gatvių humanizavimą, siekiama eismą čia padaryti saugų visiems dalyviams. Tyrimai rodo, kad žiedinės sankryžos turi mažiau konfliktinių taškų, kuriuose gali susikirsti eismo srautai.

„Įprastoje, reguliuojamoje sankryžoje skaičiuojami 32 konfliktiniai taškai, o eismui vykstant ratu jų tėra 8. Tai yra keturis kartus mažiau galimybių įvykti eismo įvykiui“, – paaiškina Antonas Nikitinas, vyriausiasis Vilniaus miesto inžinierius.

Žiedinę sankryžą gerokai saugiau kirsti ir pėstiesiems bei dviratininkams – jų judėjimas irgi patiria mažiau konfliktinių taškų, užtikrinamas geresnis matomumas, pėsčiasis visuomet turi pirmumą prieš vairuotoją kirsdamas sankryžą.​

Eismui vykstant ratu, efektyviai mažinamas greitis sankryžos zonos ribose, kadangi kiekvienas vairuotojas atsiduria šalutiniame kelyje ir įvažiuoti į sankryžą gali tik įsitikinęs, kad kelias yra laisvas.

„Žiedinė sankryža, esant panašiam eismo krypčių srautų pasiskirstymui, pasižymi itin geru laidumu, eismas vyksta tolygiai ir nenutrūkstamai. Veikimo principas yra priešingas šviesoforais reguliuojamoje sankryžoje, kurioje degant raudonam signalui automobilių srautas turi visiškai sustoti. Tad ramesnis greitis sankryžos prieigose ne tik reiškia didesnį saugumą. Šiuo atveju – ir sklandesnį judėjimą gatvėmis“, – sako A. Nikitinas.

Žiedinė sankryža taupo sankryžos kirtimo laiką pėstiesiems, kadangi jie turi aiškią pirmenybę – vairuotojai privalo praleisti pėsčiuosius visais atvejais, įvažiuodami ar išvažiuodami iš transporto žiedo.​ T. Ševčenkos ir Vytenio g. sankryžoje apskaičiuotas vidutinis laukimo laikas pėsčiųjų perėjoje šiuo metu yra 27 sekundės, o pakeitus eismo organizavimo būdą – sutrumpės vos iki 2-3 sekundžių laukimo.

Darnesnis judėjimas ir švaresnė aplinka

Nustatyta, kad eismą organizuojant ratu išskiriama mažiau anglies dioksido (CO2).

„Vilnius jau užsitarnavo žaliausio miesto titulą, o viena iš priežasčių – ramaus eismo gatvės, kuriose neišnaudotos kelio dangos skiriamos papildomų žalių plotų sukūrimui, pėsčiųjų takų platinimui, gatvei įgaunant naują prasmę. Pavyzdžiui, tyrimais patvirtinta, kad automobiliai, kirsdami žiedinę sankryžą, priklausomai nuo jos dydžio, išskiria 15-50 proc. mažiau kenksmingų išmetamųjų dujų, nei važiuodami šviesoforais reguliuojama sankryža“, – sako Edgaras Stankevičius, JUDU (įmonė „Susisiekimo paslaugos“) judumo ekspertas.

Taip pat žiedinė sankryža gali padėti net iki 28 proc. sumažinti degalų suvartojimą, kadangi sankryža kertama beveik nesustojant – kitaip nei šviesoforu reguliuojamoje sankryžoje, kur užsidegus raudonam signalui, automobiliams tenka visiškai sustoti.

Humanizuotose gatvėse daug dėmesio skiriama ir želdiniams. Tyrimais patvirtinta, kad želdinių buvimas gerina gyvenimo mieste kokybę, teigiamai veikia žmogaus emocinę bei psichologinę būseną. Karštuoju metu laiku atlieka puikią vėsinimo funkciją, mažiną triukšmą, dulkių susidarymą, o taip pat prisideda ir prie CO2 mažinimo mieste.

Gatvių humanizavimo modelį naudoja ir kiti Europos miestai. Ramaus eismo zonose, kurios yra vienas humanizavimo sprendimų, automobiliai dažniausiai juda 20-30 km/val. greičiu, dviratininkai ar paspirtukų mėgėjai taip pat gali judėti bendrame sraute su automobiliais, o tai užtikrina platesnį tinklą darniam judumui, nes nereikalingi atskiri takai.

Gerosios užsienio patirtys rodo, kad sumažinus greitį apie 10 proc., mažėja spūstys ir padidėja eismo pralaidumas. Be to, šalia intensyvių, taršių gatvių gyvenantys žmonės mažiau socialiai aktyvūs – tokios gatvės nepatrauklios, o jų humanizavimas skatina bendruomenių kūrimąsi.

Po rekonstrukcijos T. Ševčenkos gatvė bus visapusiškai atnaujinta: optimizuotas parkavimas suformuotose „kišenėse“, o pėstieji galės patogiai patekti į pėsčiųjų takus, sutvarkyti įvažiavimai į kiemus, įrengtos naujos papildomos vietos gausesniam gatvės želdinimui – želdinių sodinimui, į kurį dar šį rudenį prisidėti prie vieno sodinimo bus kviečiami ir gyventojai.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Ilgos kelionės
Skaityti

Ilgos kelionės už vairo: kaip jas suderinti su pramogomis?

Motociklo paruošimas žiemai
Skaityti

Ekspertas pataria, kaip tinkamai paruošti motociklą žiemai ir išsaugoti jo vertę

Kelionės į Švediją
Skaityti

Rudens nuobodulį lietuviai vaiko mini kelionėmis į Švediją: kodėl tai ypač populiaru tarp šeimų su vaikais

Aurelija Kazlauskienė
Skaityti

Tyrimas: kas penktas šalies vairuotojas pripažįsta – vaikams trūksta saugaus eismo žinių

Moller Auto
Skaityti

„Moller Auto“ klientų lojalumo programa pelnė prestižinį Europos apdovanojimą

Saugaus eismo egzaminas
Skaityti

„Via Lietuva“ kviečia išbandyti jėgas visuotiniame saugaus eismo egzamine

Radzinausko tiltas
Skaityti

Nuo šiandien tęsiami darbai ant Č. Radzinausko tilto

Naujų automobilių kainos
Skaityti

Naujų automobilių kainų šuolis keičia įpročius: vis daugiau vairuotojų renkasi naudotus automobilius

tararoleris
Skaityti

Lietuvoje – retenybė, užsienyje – įprastybė: kokią istoriją gali papasakoti tararoleris?

Kolekciniai automobiliai
Skaityti

Kolekcinių automobilių rinka: didžiausi kainų šuoliai ir nuvertėjimai

Skaitmeniniai sprendimai
Skaityti

Skaitmeniniai sprendimai sportui ir žaidimams – ar jau mūsų realybė?

Diena be automobilio
Skaityti

Diena be automobilio: kokios alternatyvos ir kaip jos keičia mūsų aplinką?

Automobilio vairavimas
Skaityti

Kada pagyvenusiems žmonėms metas persėsti į keleivio vietą?

Dviračių takai
Skaityti

„Via Lietuva“: dar viena darnaus judumo jungtis – pėsčiųjų ir dviračių takas sujungs Kėdainius su Josvainiais

Nelaimės kelyje
Skaityti

80 % pėsčiųjų nelaimių įvyksta tamsoje: ekspertai ragina pasirūpinti matomumu

Gyvūnai kelyje
Skaityti

Tyrimas atskleidė: kas aštuntas vairuotojas yra patyręs avariją dėl laukinio gyvūno

Modus Group
Skaityti

„Modus Group“ pusmetis: augančios pajamos, gerėjantis pelningumas ir nauji automobilių prekių ženklai

Lizingas ar vartojimo paskola automobiliui
Skaityti

Lizingas ar vartojimo paskola automobiliui? Ekspertas paaiškina skirtumus

NAUJIENOS

Skaitmeninis sportas

Skaitmeninis sportas: kaip virtualios varžybos keičia mūsų supratimą apie atletiką

Rungtynių sekimas keliaujant

Kaip sekti rungtynes keliaujant

Elektromobilio krovimas

Beveik kas antras lietuvis norėtų persėsti į elektromobilį, tačiau sprendimą atitolina kelios priežastys

Linkuvos gatvės įkalnė

Permainingi orai iššūkių nepagailėjo: padarinius likvidavę rangovai atidaryti eismą Milikonių įkalnėje tikisi iki spalio pabaigos

Triukšmas oro uostas

Atnaujinti triukšmo žemėlapiai – galimybė mažinti poveikį gyvenantiems šalia oro uostų

Kelių remontas

Kelininkai primena grįžtantiems iš pajūrio keliones planuoti atsakingai

PATARIMAI

Elektromobilių vairuotojams netenkant privilegijų svarbus tampa ne tik nuvažiuojamas atstumas

Lenktynių meistrai

Sėkmės formulė: ką gali išmokti iš lenktynių meistrų

8 kovos su karščiu būdai

Požymiai, kad automobilis ar jo dokumentai gali būti suklastoti

vairavimo mokyklos

Ar galima atgauti sumokėtus pinigus už vairavimo pamokas, jei netenkina kokybė?

10 įdomių faktų apie „Peugeot“ – nuo futbolo klubo iki elektromobilių

PARTNERIO TURINYS

Tekinimo staklės: gamintojai ir savybės

Navigacijos (1 dalis)

Automobilių supirkimas šiauliuose

Priežastys, kodėl verta rinktis automobilių supirkimą Šiauliuose

Skubus važiuoklės remontas Vilniuje

Sėdynių užvalkalai internetu. Kaip ir kur juos pirkti?

Į ką atsižvelgti renkantis žiemines padangas?

STRAIPSNIAI

„Lamborghini Gallardo“ šėlsmas miško kelyje

Vienašės ir dviašės priekabos

Energijos nuostoliai mechaninėje transmisijoje

ŠKODA Citigo: inovatyvus mažylis miestui

Vairavimo egzaminas – vertinimo kriterijai

„Flake“ – radikalus ateities automobilis

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.