• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Važiuojate iki paskutinio lašo? Ekspertai atskleidžia galimas pasekmes

Baigėsi automobilio kuras
Asociatyvi nuotrauka

Artėjant ilgajam Žolinių savaitgaliui, daugelis lietuvių planuoja keliones į gamtą, sodybas ar pajūrį. Prognozuojama, kad keliuose bus didesnis automobilių srautas, o eismo pikas gali prailginti kelionės laiką ir padidinti netikėtumų riziką. Nors dauguma vairuotojų bent kartą yra bandę „ištempti“ iki artimiausios degalinės su įsižiebusia degalų lempute, specialistai įspėja – toks įprotis gali brangiai kainuoti ir sukelti pavojų kelyje.

Pavojus varikliui

TUV NORD Lietuva transporto priemonių techninės ekspertizės padalinio vadovas Vladimir Tonkich atskleidžia, kad degalai automobilio bake atlieka ne tik energijos šaltinio, bet ir aušinimo bei tepimo funkciją kuro siurbliui, todėl mažas degalų kiekis gali lemti rimtus gedimus.

„Važiuojant su tuštesniu baku, kuro siurblys dirba sunkiau, yra mažiau aušinamas ir tepamas, todėl kyla rizika, kad jis perkais ir greitai susidėvės. Be to, važiuojant „ant nulio“ padidėja oro patekimo į degalų sistemą pavojus – oro burbuliukai gali sutrikdyti degalų tiekimą, sukelti variklio trūkčiojimą ar net visišką sustojimą“, – įspėja V. Tonkich.

Apie pavojus važiuojant „iki paskutinio lašo“ įspėja ir degalinių tinklo „Circle K“ degalų kategorijos vadovas Baltijos šalims Rokas Laurinavičius. Pasak jo, laikui bėgant bake gali kauptis nuosėdos – korozijos dalelės, dulkių pėdsakai ir kitos priemaišos. 

„Kai degalų lygis labai žemas, siurblys ima siurbti nuosėdas, jos gali užkimšti filtrus ir pažeisti purkštukus bei ypač jautrią aukšto slėgio sistemą dyzeliniuose varikliuose. Dėl apnašų gali užsikimšti degalų įpurškimo sistema, tuomet į variklį nepateks optimalus degalų kiekis. Tai lems ir padidėjusias degalų sąnaudas, automobilio galios ir pagreičio mažėjimą bei išaugusią automobilio remonto tikimybę“, – priduria degalinių tinklo atstovas. 

Pasak R. Laurinavičiaus, bake palaikyti didesnį degalų likutį ypač svarbu esant dideliam temperatūros svyravimui, ypač kai ji svyruoja ties nulio riba. „Tai padeda išvengti perteklinės kondensacijos ir nereikalingos vandens absorbcijos“.

V. Tonkich teigimu, dyzeliniai varikliai jautresni mažam degalų kiekiui ir priemaišoms, nes jų degalų siurbimo sistemos veikia aukštesniu slėgiu ir reikalauja geresnio tepimo. „Tuo tarpu benzininiai varikliai kiek atsparesni, tačiau ir jiems nuosėdos bei perkaitęs siurblys kelia problemų“.

Pasekmės: nuo brangių remontų iki pavojų kelyje

TUV NORD Lietuva atstovas pažymi, kad važiuojant su apytuščiu baku kilusios problemos gali kainuoti brangiai: ekspertas skaičiuoja, kad kuro siurblio keitimas, priklausomai nuo modelio, gali kainuoti nuo 300 iki 1500 eurų, purkštukų keitimas ar valymas iki 300 eurų už vienetą, o kuro sistemos praplovimas – dar 100–250 eurų.

„Bet svarbiausia – saugumas. Netikėtai sustojęs automobilis greitkelyje ar sankryžoje kelia rimtą pavojų tiek jums, tiek kitiems eismo dalyviams“, – akcentuoja V. Tonkich.

Šiuolaikiniai automobiliai dažniausiai gana tiksliai apskaičiuoja likusį atstumą, tačiau tai visada yra prognozė, paremta ankstesnio važiavimo vidurkiu ir ji gali smarkiai keistis pasikeitus vairavimo sąlygoms. „Jei prieš tai važiavote ramiai, o dabar lenkiate ar kylate įkalnėn – degalai gali baigtis daug greičiau, nei rodo skydelis. Staigus sąnaudų pokytis gali reikšmingai sutrumpinti realų atstumą“, – priduria R. Laurinavičius.

Ką daryti įsipylus netinkamų degalų?

Skubėjimas ir išsiblaškymas kartais sukuria situacijas, kai vairuotojai į degalų baką įsipila ne tos rūšies degalų. „Užvedus automobilio variklį, netinkami degalai pasklinda po visą degalų sistemą – nuo bako iki purkštukų. Benzinas dyzeliniame variklyje panaikina tepimo savybes, o dyzelinas benzininiame sutrikdo degimo procesą – variklis gali pradėti „dusti“ ir net visiškai užgesti“, – įspėja V. Tonkich.

Specialistas tokiu atveju pataria:

  • Neužvesti variklio arba jį nedelsiant išjungti.
  • Kreiptis į autoservisą dėl kuro išsiurbimo ir sistemos praplovimo.
  • Nepilti jokių priedų ar mišinių – tai tik pablogins padėtį.

Patarimas: prevencija visada pigiau už remontą

Specialistai rekomenduoja bake nuolat turėti bent ketvirtadalį jo talpos degalų. „Tai užtikrina stabilų kuro siurblio darbą, sumažina nuosėdų patekimo riziką ir suteikia laiko saugiai pasiekti degalinę net pasikeitus sąnaudoms“, – teigia V. Tonkich.

„Degalinė neturėtų būti paskutinės minutės tikslas – sustojimas turėtų būti planuojama iš anksto, ypač ilgesnių savaitgalių metu, kai keliuose intensyvėja srautai ir kelionė netikėtai gali prailgti“, – pataria R. Laurinavičius.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
negabaritinio krovinio pervežimas
Skaityti

Kuo skiriasi negabaritinio krovinio pervežimas nuo įprasto transportavimo?

Ilga kelionė automobiliu
Skaityti

Ilga kelionė automobiliu: kaip pasiruošti, kad ji būtų patogi ir nebrangi?

Bandomasis važiavimas
Skaityti

Kaip neišleisti pinigų veltui: svarbiausi aspektai per bandomąjį važiavimą

freepik.com / Kokie dokumentai būtini norint susigrąžinti PVM už degalus?
Skaityti

Kokie dokumentai būtini norint susigrąžinti PVM už degalus?

Automobilių prekės
Skaityti

Automobilių prekės: ką verta turėti kiekviename automobilyje?

Automobilių supirkimas Klaipėdoje
Skaityti

Kaip veikia automobilių supirkimas Klaipėdoje ir kokią naudą tai teikia jums?

Automobilių akumuliatoriai
Skaityti

Ar seną automobilio akumuliatorių dar galima prikelti?

Daužto automobilio pardavimas
Skaityti

Kaip greitai ir efektyviai parduoti daužtą automobilį?

unsplash.com nuotrauka
Skaityti

Patogus „BMW“ automobilių vairavimas rudens metu: kaip užtikrinti komfortą esant šalčiui ir drėgmei?

Akcizo mokesčio susigrąžinimas
Skaityti

Koks yra akcizo mokesčio susigrąžinimo iš užsienio procesas?

PVM išlaidos užsienyje
Skaityti

Turite su transportu susijusių išlaidų užsienyje, viskas ką reikia žinoti apie PVM susigrąžinimą

Vairavimo mokykla Vilniuje
Skaityti

Vairavimo mokykla Vilniuje. Kaip pradėti vairuoti?

Katalizatorius
Skaityti

Ką daryti norint atsikratyti savo automobilio katalizatoriaus?

Starterio tipas
Skaityti

Koks starterio tipas geriausias mano automobiliui?

Automobilių valytuvai
Skaityti

Kokiomis savybėmis pasižymi kokybiški automobilio valytuvai?

Paskolos
Skaityti

Iššūkiai ir galimybės gaudant verslo paskolą Lietuvoje po COVID-19

Automobilis lizingu
Skaityti

Kaip nusipirkti automobilį lizingu

Autoservisas, automobilio paruošimas žiemai
Skaityti

Kaip paruošti savo automobilį ilgam žiemojimui garaže?

NAUJIENOS

Ilgos kelionės

Ilgos kelionės už vairo: kaip jas suderinti su pramogomis?

Motociklo paruošimas žiemai

Ekspertas pataria, kaip tinkamai paruošti motociklą žiemai ir išsaugoti jo vertę

Kelionės į Švediją

Rudens nuobodulį lietuviai vaiko mini kelionėmis į Švediją: kodėl tai ypač populiaru tarp šeimų su vaikais

Aurelija Kazlauskienė

Tyrimas: kas penktas šalies vairuotojas pripažįsta – vaikams trūksta saugaus eismo žinių

Moller Auto

„Moller Auto“ klientų lojalumo programa pelnė prestižinį Europos apdovanojimą

Saugaus eismo egzaminas

„Via Lietuva“ kviečia išbandyti jėgas visuotiniame saugaus eismo egzamine

PATARIMAI

Pirkti naują ar dėvėtą automobilį?

Hibridinių automobilių gidas: kuo skiriasi „mild“ nuo „plug-in“?

Patarimai vairuotojams – kaip patiems nustatyti automobilio gedimus

Dyzelinio kuro siurblio remontas

Kada reikalingas dyzelinio kuro siurblio remontas?

Kad dyzelinis automobilis žiemą nekeltų rūpesčių

Plaukime automobilį

PARTNERIO TURINYS

Automobilio nuoma už mažą kainą!

Mikroautobusų remontas Vilniuje

Nebeveikia automobilio žibintai? Išvenkite šių pasirinkimo klaidų

Ekonomikos nuosmukis tapo „Cordiant Prefessional“ tramplinu

Kėbulo remonto darbai. Ką reikia žinoti

Sunkvežimių padangų rinka: seni stereotipai „žudomi“ mažomis kainomis ir šiuolaikinėmis technologijomis

STRAIPSNIAI

Lengvojo lydinio ratlankiai – populiariausi

Kokius automobilius renkasi lietuviai?

Apsauginei mašinos priežiūrai – vos penkios minutės!

Pavojingų atliekų tvarkymo ABC

Ar purvini automobiliai važiuoja ekonomiškiau nei švarūs?

Gelbstinti ir žudanti pagalvė

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.